Blog

Branding SMS – jak ustawić nazwę nadawcy w miejsce numeru telefonu?

Decydując się na wykorzystywanie masowej wysyłki SMS masz możliwość ustalenia własnego pola nadawcy, czyli nazwy, która wyświetli się zamiast numeru telefonu. Na takie wiadomości nie można co prawda odpowiadać, ale unikalna identyfikator ma swoje zalety. Dowiedz się co to i jak wykorzystać własne nazwy nadawców SMS.

Jedną z podstawowych funkcjonalności marketingu SMS jest branding wiadomości – czyli zastąpienie numeru telefonu nazwą firmy lub marki. Komunikat opatrzony własnym polem nadawcy zyskuje na wiarygodności. Jednocześnie, rosną szansę, że zostanie on odczytany przez odbiorcę.

Przy niektórych kampaniach losowy numer jest zupełnie wystarczający, ponieważ dane nadawcy możemy wpisać w treść SMS-a (bierz jednak pod uwagę limit 160 znaków w wiadomości). Jednocześnie, jeżeli firma nastawia się na budowanie relacji z partnerami lub klientami, dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem są wysyłki wiadomości z własnym identyfikatorem.

Pole nadawcy

Własne pole nadawcy SMS to 11 znaków, które maskuje numer, z którego wysłano wiadomość. Funkcja służy firmom i instytucjom publicznym do zwiększenia rozpoznawalności oraz potwierdzenia wiarygodności przesłanego komunikatu.

Pole nadawcy wiadomości składa się maksymalnie z 11 alfanumerycznych znaków. Najlepiej spisują się nazwy, które nawiązują do firmy lub instytucji, która wysyła wiadomość. Innym rozwiązaniem jest ustawienie słowa, który sugeruje temat bądź powód wysłania SMS-a.

Dlaczego to aż tak ważne? Wielu z nas dostaje dziennie do kilkunastu wiadomości SMS i niechętnie patrzy na wiadomości z obcego numeru, zwłaszcza jeśli ten z nikim czy z niczym się nam nie kojarzy. Dzięki temu odbiorca ma pewność, że SMS jest od konkretnej firmy. Pomaga to w budowaniu lojalności konsumenckiej i powoduje, że takie SMS-y są chętniej otwierane.

Przykłady SMS-ów z własnym polem nadawcy

Jak uruchomić pole nadawcy w panelu SMSAPI?

Uruchomienie pola nadawcy w panelu SMSAPI jest bardzo proste i nie wymaga żadnych skomplikowanych, czasochłonnych działań. Funkcja jest dotępna dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników SMSAPI.

Dodawanie pola nadawcy w Panelu Klienta SMSAPI

Jeśli Twoja nazwa nie znajduje się na liście, należy ją dodać. Wprowadź nazwę nadawcy, a następnie wypełnij i podpisz oświadczenie pobrane z Panelu Klienta. Ze względów bezpieczeństwa wymagamy potwierdzenia prawa do używania każdej nazwy. Pola nadawcy są weryfikowane i zatwierdzane przez pracowników SMSAPI w godzinach pracy biura.

Jak wygląda poprawne pole nadawcy?

Wymogi względem własnych nazw zastępujących numery telefonu są narzucone przez standard GSM. Dopuszczalne znaki: a-z A-Z 0-9 . & @ – + _ ! % [spacja]. Numery nie są dozwolone. System nie przyjmuje też 3 cyfr występujące bezpośrednio po sobie (np. niepoprawną nazwą są: TEST1234, 2012bilett). Pole musi zawierać przynajmniej jedną literę. Więcej na ten temat pola nadawcy przeczytasz w naszym FAQ.

Ze względu na lokalne regulacje, własne pole nadawcy może nie działać w niektórych lokalizacjach poza Polską. Jeśli chcesz uzyskać dokładniejsze informacje, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.