Skrócony link w kampanii SMS

Krótkie adresy URL w kampanii SMS to nie tylko więcej miejsca na treść wiadomości, ale też sposób na pomiar skuteczności działań marketingowych. Zintegrowany z platformą SMSAPI autorski system skracania linków idz.do dostarcza także wielu dodatkowych informacji o odbiorcach masowych wysyłek SMS.

Krokiem dalej jest wprowadzenie skróconego linku we własnej domenie klienta. Dzięki temu odbiorca końcowy od razu skojarzy go z marką oraz uzna za bezpieczny, bo pochodzący z zaufanego źródła.

Prezentacja skróconego linku

Dwa sposoby na skracanie linków SMS

Skracacz idz.do

Idz.do to skracacz linków zintegrowany z systemem masowej wysyłki SMS. Narzędzie pozwala dodać do wiadomości tekstowej krótki adres idz.do, który przekieruje odbiorcę na wskazaną adres WWW. W ten sposób można uzupełnić SMS o dowolne treści np. grafiki, wideo, dźwięki, dokumenty, formularze czy mapy. W wiadomości link jest widoczny jako idz.do/sufiks. Sufiks kończący skrócony link jest generowany losowo przez system lub też może być ustalony przed wysyłką kampanii SMS.

Sms z skróconym linkiem

Link we własnej domenie

Skrócony link we własnej domenie to bardziej zaawansowana wersja skracacza linków. Dzięki wpięciu usługi na firmową domenę możliwe jest tworzenie krótkich adresów URL na potrzeby komunikacji i marketingu SMS oraz innych zastosowań.

W odróżnieniu od idz.do i podobnych rozwiązań, skrócony link we własnej domenie pozwala utrzymać nazwę marki w adresie. Łącza obsługiwane są w Panelu Klienta.

Sms z skróconym linkiem we własnej domenie

Skracacz linków i krótki link w domenie - porównanie

Zalety

Link idz.do

Link we własnej domenie

Zalety

Łatwość zapamiętania przez odbiorcę

Oszczędność znaków w wiadomości SMS

Rozbudowana analityka (UTM)

Synergia z innymi mediami promocji np. online, outdoor, prasa, TV, radio, event

Łatwe skojarzenie z marką

Spójność działań marketingowych i wizerunkowych

Wdrożenie

Konfiguracja w Panelu Klienta

Zarządzanie skróconymi linkami

Statystyki w Panelu Klienta

Rozwiązanie biznesowe dla posiadaczy własnych domen

Wsparcie techniczne

Opłata instalacyjna i miesięczna

Jak sprawdzić skuteczność kampanii SMS?

Pomiar skuteczności kampanii SMS polega na porównaniu liczby wysłanych wiadomości z ilością zrealizowanych kuponów promocyjnych, odwiedzin w placówce, przeprowadzonych rozmów czy właśnie kliknięć w dołączony link. Ta podstawowa metoda sprawdza się w większości sytuacji, lecz nie zapewnia głębszego wglądu w zachowanie klienta. Skracacz linków idz.do pozwala także na zdobycie kilku dodatkowych informacji.

Podstawowe informacje pozyskane przez skracacz linków

Ilość dostarczonych<br> i kliknięć
Ilość dostarczonych
i kliknięć
Daty<br>kliknięć
Daty
kliknięć
System<br>operacyjny
System
operacyjny
Rodzaj<br>urządzenia
Rodzaj
urządzenia

Bogatszej wiedzy dostarcza natomiast analityka oparta na śledzeniu sesji użytkownika przy pomocy parametrów UTM. Po kliknięciu w specjalnie przygotowane łącze odbiorca komunikatu zostanie przekierowany na stronę marki, a do Google Analytics trafi zestaw informacji o pozyskanym ruchu.

Szczegółowe dane zdobyte dzięki analityce internetowej

Czas spędzony<br>na stronie
Czas spędzony
na stronie
Lista odwiedzonych<br>podstron
Lista odwiedzonych
podstron
Realizacja celu<br>kampanii
Realizacja celu
kampanii
Zaawansowane<br>śledzenie
Zaawansowane
śledzenie

Osiągniesz to dzięki dodaniu parametrów UTM do łącza, które zamierzasz umieścić w treści wiadomości. Tak przygotowany adres jest jednak z reguły bardzo długi, dlatego niezbędne będzie skrócenie go do przystępnej formy. W tym celu możesz wykorzystać zarówno skracacz linków idz.do, jak i krótki link we własnej domenie. Obejrzyj instrukcję wideo, z której dowiesz się, jak krok po kroku dodać UTM do skracanego łącza.

Jak skrócić link w SMS?

Skracacz linków idz.do jest dostępny za darmo dla wszystkich klientów SMSAPI. Skontaktuj się z nami, aby uruchomić krótkie linki we własnej domenie.

Utwórz konto