WKRÓTCE

RCS – Rich Communication Services

Odkryj RCS, czyli Rich Communication Services – nowy kanał komunikacji łączący w sobie prostotę SMS z udogodnieniami znanymi z komunikatorów internetowych. Poznaj zalety RCS:

  • zweryfikowany profil firmowy
  • wysyłka multimediów (filmy, dźwięki, GIFY i dokumenty) bezpośrednio w czacie
  • sugestie odpowiedzi i proponowane treści

Skorzystaj z darmowej rejestracji i odbierz 50 SMS-ów na start!

Co to jest RCS?

RCS to skrót od Rich Communication Services. Standard nazywany jest czasem SMS 2.0 z racji tego, że łączy funkcje wiadomości tekstowych z udogodnieniami oferowanymi przez nowoczesne komunikatory internetowe. W odróżnieniu od SMS-ów, RCS wymaga jednak połączenia z internetem. Jego główną zaleta jest dostęp do wielu typów treści: obrazów, filmów, dźwięków, dokumentów czy lokalizacji.

Bogactwo treści RCS

  • wysokiej jakości obrazy, grafiki i zdjęcia
  • wideo, animacje i GIF-y
  • dokumenty i inne rodzaje plików
  • podgląd łączy
  • karty produktów
  • karuzele treści
  • linki do pobrania aplikacji mobilnych
  • sugerowane odpowiedzi
  • programowalne przyciski
  • lokalizacja i mapy
  • firmowy profil, wraz z logo i kolorystyką

Komunikacja RCS z klientami

Aby rozpocząć dialog z klientem za pomocą RCS wystarczy numer telefonu i zgoda marketingowa. Biznesowa komunikacja RCS jest zgodna z postanowieniami RODO, pod warunkiem zachowania wymogów prywatności i ochrony danych osobowych.

Przewagi RCS

  • dostęp do API, wraz z dokumentacją i wsparciem technicznym
  • ogólnoświatowy standard
  • informacja o statusie wiadomości (wysłane, odebrane, przeczytane) i pisaniu nowej
  • konwersacje grupowe

Jak wykorzystać RCS w biznesie?

Nowy standard RCS wprowadza wiadomości bogate w treści, poprawia bezpieczeństwo oraz pozwala na spójną prezentację firmy. Dostęp do API umożliwia dostosowanie usługi do potrzeb komunikacyjnych marki, tak aby zapewnić klientom najwyższy poziom obsługi klienta oraz zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Główną przewagą RCS nad SMS jest możliwość zamieszczenia plików w treści konwersacji. Pozwala to na estetyczną, a zarazem skuteczną prezentację produktów i usług firmy. Dzięki temu, możliwe staje się prowadzenie marketingu konwersacyjnego opartego na komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym.

Połączenie rozmowy z wymianą plików daje możliwość finalizowania całego procesu sprzedażowego i wsparcie klienta w jednym kanale. RCS może stać się domyślnym standardem komunikacji z konsumentami, towarzysząc im od momentu pozyskania, poprzez prezentację oferty, sprzedaż oraz obsługę posprzedażową.

Oficjalny partner Google

LINK Mobility (właściciel marki SMSAPI) to oficjalny partner Google współpracujący przy wprowadzeniu RCS w Europie. Dzięki temu mamy bezpośredni dostęp do technologii i wsparcia Google. Umów rozmowę i porozmawiajmy o tym, jak wprowadzić komunikację RCS w Twojej firmie.

Google
+
Link Mobility

Porozmawiajmy

Umów rozmowę online lub spotkanie!

Kontakt