Nowy standard RCS wprowadza wiadomości bogate w treści, poprawia bezpieczeństwo oraz pozwala na spójną prezentację firmy. Dostęp do API umożliwia dostosowanie usługi do potrzeb komunikacyjnych marki, tak aby zapewnić klientom najwyższy poziom obsługi klienta oraz zwiększyć wyniki sprzedażowe.
Główną przewagą RCS nad SMS jest możliwość zamieszczenia plików w treści konwersacji. Pozwala to na estetyczną, a zarazem skuteczną prezentację produktów i usług firmy. Dzięki temu, możliwe staje się prowadzenie marketingu konwersacyjnego opartego na komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym.
Połączenie rozmowy z wymianą plików daje możliwość finalizowania całego procesu sprzedażowego i wsparcie klienta w jednym kanale. RCS może stać się domyślnym standardem komunikacji z konsumentami, towarzysząc im od momentu pozyskania, poprzez prezentację oferty, sprzedaż oraz obsługę posprzedażową.