Zagadnienia: baza danych, RODO

Płatna bramka SMS – co musisz wiedzieć?

9 kwietnia, 2021
Przeczytasz w 11 min. 19 sek.
Płatna bramka SMS do wszystkich sieci

Płatna bramka SMS to rozwiązanie dla firm, które chciałyby prowadzić profesjonalną komunikację SMS. System pozwala zarówno na masowe wysyłanie SMS do wszystkich sieci w Polsce, jak i na całym Świecie. Narzędzia marketingu SMS: nazwa zamiast numeru, odbieranie SMS online, otwarte SMS API oraz skracacz linków to sposób na powiadomienia, autoryzacje oraz skuteczne angażowanie odbiorców przy jednoczesnym poszanowaniu zasad prywatności. Poznaj SMSAPI – profesjonalną bramkę SMS do wszystkich sieci.

Czy bramka SMS jest płatna?

Jeszcze jakiś czas temu w internecie można było bez problemu znaleźć serwisy oferujące darmowe wysyłki SMS do wszystkich sieci. Jednak ze względów bezpieczeństwa, operatorzy zdecydowali się zablokować niekontrolowany dostęp do wysyłek SMS z internetu.

Teraz, aby wysłać SMS online należy skorzystać z usług płatnej bramki SMS do wszystkich sieci. SMSAPI jest właśnie takim rozwiązaniem. Nasze usługi przeznaczone są dla firm, urzędów i instytucji publicznych. Ograniczenie do podmiotów biznesowych i publicznych podyktowane jest troską o bezpieczeństwo, prywatność i wysoką jakość świadczonych usług.

Bramka SMS – cennik

SMSAPI to profesjonalna bramka SMS. Płatna wysyłka wiadomości tekstowych wymaga jedynie rejestracji darmowego konta. Zobacz aktualny cennik masowych wysyłek SMS.

Konfiguracja bramki SMS – instrukcja wideo

Płatna bramka SMS – podstawowe informacje

Płatna bramka SMS to narzędzie online, dzięki któremu firma może prowadzić masowe wysyłki SMS do klientów. Bramka służy także do zarządzania kampaniami SMS, komunikacji dwukierunkowej SMS, a także sterowania integracjami odpowiedzialnymi za np. powiadomienia SMS w sklepie internetowym czy usługach. Poza tym, system wysyłkowy dostarcza narzędzi do zbierania kontaktów zgodnie z postanowieniami RODO.

Z usług komunikacji i marketingu SMS korzystają zarówno organy publiczne, jak i przedsiębiorstwa z każdej branży. Wynika to z faktu bardzo wysokiego współczynnika otwarć wiadomości tekstowych, krótkiego czasu odczytania oraz nieporównywalnie wyższego CTR (click-thru-rate). Przewagą komunikacji SMS jest także brak wymogu łączności z internetem, dostępność na każdym urządzeniu z kartą SIM, czyli niski próg wejścia technologicznego oraz przestępność dla starszego pokolenia.

Dostęp do API, czyli interfejsu programistycznego, pozwala na spięcie bramki SMS z innymi systemami np. e-commerce, marketing automation czy CRM, co znacząco zwiększa listę zastosowań biznesowej komunikacji SMS. Takie połączenia to integracje, czyli gotowe do użycia reguły, które do działania wymagają jedynie instalacji i konfiguracji.

Bramka SMS płatna – zalety i najpopularniejsze narzędzia

Wiadomości tekstowe są obecne na każdym etapie ścieżki klienta: pozyskiwania, sprzedaży, obsługi i autoryzacji. Poznaj profesjonalne narzędzia marketingu SMS, które ułatwiają prowadzenie spójnej komunikacji mobilnej. Co więcej, katalog rozwiązań oferowanych przez SMSAPI możesz dowolnie rozszerzyć wykorzystując otwarte API oraz biblioteki programistyczne.

Masowa wysyłka SMS

Masowa wysyłka SMS to sprawdzona metoda prowadzenia skutecznego i opłacalnego marketingu mobilnego, komunikacji sprzedażowej, autoryzacji danych i innych procesów obsługi klienta. Bramka SMS umożliwia wysyłki (pojedyncze i właśnie masowe) do wszystkich sieci, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Wysyłkę SMS można zlecić zarówno z okna przeglądarki, aplikacji mobilnej SMS oraz połączonego systemu (za pomocą API). Kampania SMS może być wysłana od razu, jak i ustawiona z wyprzedzeniem. A dzięki dostępowi do bazy danych, treść wiadomości może być personalizowana, czyli uzupełniona odpowiadającymi danemu numerowi danymi np. imieniem, miastem czy nazwą produktu. Te informacje pomagają także tworzyć lepiej dopasowane komunikaty wysyłane do ściśle określonych grupy odbiorczych.

Budowanie bazy odbiorców SMS

Niezbędnym elementem każdej masowej kampanii SMS jest zatem baza odbiorców. Wedle postanowień RODO, powinna ona być zebrana z poszanowaniem prywatności. Oznacza to, że przed wysyłką wiadomości sprzedażowych, firma musi uzyskać jasno zdefiniowaną, dobrowolną zgodę od każdego odbiorcy. Nasza bramka SMS dostarcza szereg rozwiązań, które ułatwiają zbieranie i zarządzanie kontaktami klientów.

Więcej na temat RODO w marketingu SMS – sesja FAQ z naszym DPO Janem Wieczorkiewiczem

Podstawowym narzędziem do zbierania zgód marketingowych na potrzeby komunikacji SMS jest Newsletter SMS. Te autorskie rozwiązanie działa jako formularz, który nie tylko można dowolnie dostosować do potrzeb działań marketingowych firmy, ale także dopasować do wystroju strony czy kolorystyki marki. Oznacza to, że każdy element widgetu jest edytowalny. Jego instalacja polega na skopiowaniu i wklejeniu kodu w wybranym miejscu strony lub uruchomieniu na tablecie zainstalowanym przy kasie.

Istnieją także inne sposoby na pozyskiwanie kontaktów oraz zgód marketingowych: numer odbiorczy SMS, tradycyjne kwestionariusz papierowy czy rozwiązania proponowane przez np. systemy CRM, marketingowe i e-commerce.

Branding SMS – własna nazwa nadawcy

Jednym z podstawowych udogodnień oferowanych przez płatną bramkę SMS jest możliwość zastąpienia numeru nazwą nadawcy. Branding SMS, bo tak czasem nazywa się maskowanie numeru, polega na zamianie numeru, z którego wysłano wiadomość nazwą podmiotu-nadawcy. W ten sposób można wysyłać SMS z nazwą firmy.

Nazwa zamiast numeru SMS

Pole nadawcy ma określony format. Ograniczenie ilości i zestawu dostępnych znaków, które mogą zostać wykorzystane w polu nadawcy SMS wynika ze standardu GSM. Blokuje on użycie nazw dłuższych niż 11 alfanumerycznych znaków. Oznacza to, że odrzucone zostaną wszystkie niestandardowe litery np. polskie ą, ę, specjalne znaki oraz emoji. Dozwolone są natomiast wszystkie podstawowe litery, liczby i znaki interpunkcyjne.

Pełna lista dostępnych znaków w polu nadawcy SMS:

  • małe litery: a-z (bez polskich znaków diakrytycznych np. ą, ę, ź)
  • wielkie litery: A-Z (bez polskich znaków diakrytycznych np. Ą, Ę, Ź)
  • cyfry: 0-9
  • symbole: . & @ – + _ ! %
  • spacja

O dostępności danego pola nadawcy SMS decyduje także dostawca masowej wysyłki SMS. Każda nowa nazwa zgłaszana jest weryfikacji. W przypadku SMSAPI, za proces dopuszczenia do użycia odpowiada dział obsługi klienta, który sprawdza legalność wykorzystania nazwy, skojarzenia ze znanymi markami, instytucjami publicznymi, urzędami czy też ogólnymi terminami np. dostawa, info. Aby przyśpieszyć proces akceptacji pola sugerujemy użycie nazwy zbliżonej do nazwy firmy podanej w Panelu Klienta.

Weź pod uwagę, że wykorzystanie nazwy nadawcy SMS uniemożliwia odpowiedzi na przesłane wiadomości. Na szczęście, płatna bramka SMS pozwala także na prowadzenie dwukierunkowej komunikacji SMS.

Odbieranie SMS online

Bramka SMS, obok wysyłek wiadomości do klientów, to też odbieranie SMS online. Aby odczytać SMS na komputerze niezbędny jest numer odbiorczy, dostępny w dwóch formatach: długim i krótkim. Poza ilością cyfr, różnią się także dostępnością poza granicami Polski oraz sugerowanymi zastosowaniami.

Brak opłat za pisanie na numery odbiorcze SMSAPI

Pisanie na numery odbiorcze SMSAPI jest darmowe. Wysyłka wiadomości na VMN (Virtual Mobile Number) kosztuje dokładnie tyle, co na normalny numer. Oznacza to, że Twoich klientów obowiązuje standardowy cennik operatora GSM.

Typy numerów odbiorczych SMS (Virtual Mobile Number):

  • Long code, czyli numer o standardowej długości (9 cyfr), wykorzystywany jest z reguły w mediach drukowanych, podczas eventów, w internecie, czyli wszędzie tam, gdzie odbiorca ma chwilę na zapamiętanie lub przepisanie dłuższego ciągu cyfr.
  • Short code, czyli krótki 4-, 5- cyfrowy numer, używa się wszędzie tam, gdzie uwagę odbiorcy można przykuć tylko na kilka chwil. Dlatego większość firm stosuje go w kampaniach SMS w radiu, TV czy na nośnikach wielkoformatowych.

Wiadomości od klientów można odbierać zarówno w bramce SMS oraz zintegrowanym z nią systemie. Przekierowanie SMS do zewnętrznego systemu wymaga jednak ustawienia adresu callback.

Skrócony link w SMS

Limit 160 znaków treści może być ograniczeniem, szczególnie jeżeli chcesz przekazać klientom dokumenty graficzne, filmy czy dźwięki. Choć wiadomości tekstowe odbierane są bez dostępu do internetu, to z powodzeniem mogą przenosić odbiorcę do treści dostępnych online. Wystarczy dodać łącze URL do materiałów czy strony.

Wiadomość SMS z linkiem od ANSWEAR.com
Wiadomość SMS z linkiem Idz.do

W przeciwieństwie do np. mailingów, masowe wysyłki SMS cechują się wysokim współczynnikiem otwarcia oraz krótkim czasem potrzebnym na odczytanie wiadomości. Przekłada to się także na klikalność (zwany także CTR, czyli click-thru-rate) łączy zawartych w SMS. Konwersja kampanii SMS z linkiem jest znacząco wyższa w porównaniu ze wspomnianymi wysyłkami e-maili.

Jednocześnie, trudno porównywać SMS z e-mailem, ponieważ spełniają zupełnie inne zadania oraz mają różne, choć czasem zbieżne, zastosowania. Więcej na ten temat znajdziesz w raporcie Komunikacja sklepów internetowych.

Adresy URL wykorzystywane podczas masowych kampanii SMS powinny być odpowiednio przygotowane. Wklejenie nieobrobionego łącza w treść wiadomości wygląda nieestetycznie, a ponadto stwarza ryzyko obniżonej skuteczności, szczególnie bardziej skomplikowanych adresów z parametrami.

Dlatego korzystając z płatnej bramki SMS, warto skracać linki. Choć w internecie znajdziesz wiele serwisów oferujących skrócenia łącza, to polecam wykorzystać skracacz linków zintegrowany z bramką SMS. W SMSAPI jest to idz.do. Krótki URL wyglądają tak: idz.do/sufiks, gdzie sukifs jest nadawany losowo przez system lub ustalany samodzielnie przez nadawcę SMS. Nasz skracacz linków idz.do jest darmowy i dostępny dla wszystkich zweryfikowanych kont.

Skrócone łącze w domenie firmy

Na potrzeby klientów stworzyliśmy także nowe rozwiązanie pozwalające na tworzenie, dodawanie i zarządzanie łączami w domenie marki. Skontaktuj się z nami, jeżeli chciałbyś wdrożyć takie narzędzie w Twojej firmie.

Analiza skuteczności kampanii SMS

Z tematem skracania linków związane jest wprost zagadnienie badania skuteczności wysyłek SMS. Ze względu na brak możliwości systemowego sprawdzenia wskaźnika odczytania wiadomości, to właśnie dzięki linkom w treści SMS można mierzyć skuteczność bramki SMS. Ogólnodostępne statystyki pochodzą z badań przeprowadzonych przez operatorów i dostawców komunikacji SMS.

Istnieją przynajmniej dwie metody na wyznaczenie skuteczności wysyłki. Po pierwsze, można skorzystać z wbudowanego licznika kliknięć w skracaczu linków. To mniej precyzyjna metoda, aczkolwiek dostarcza podstawowej wiedzy na temat skuteczności: ilości wejść, daty i czasu, urządzenia i systemu operacyjnego urządzenia. Po drugie, efektywność płatnej bramki SMS sprawdza się za pomocą analityki internetowej.

Aby spiąć kampanię SMS z Google Analytics wystarczy do skracanego łącza dołączyć parametr UTM. Po wejściu na linkowaną stronę do Google Analytics trafi informacja na temat sesji użytkownika. Pozwala to sprawdzić nie tylko ile osób kliknęło w link przesłany przez bramkę SMS, ale także jakie akcje podjęli na stronie. Ta pogłębiona wiedza pozwala lepiej prowadzić marketing SMS opierając się na faktycznych danych ruchu na stronie firmy.

Podpinanie parametrów UTM nie jest skomplikowane. Wystarczy wykorzystać darmowe narzędzia np. Campaign URL Builder. Wygenerowany kod należy wkleić na koniec adresu i w tej formie skrócić przy pomocy idz.do.

Zaawansowana analityka kampanii SMS

Raporty i historia wysyłek

Każda profesjonalna bramka SMS udostępnia swoim użytkownikom system raportowania, dzięki któremu można prześledzić wysyłki (zarówno te masowe, jak i pojedyncze). W Panelu Klienta SMSAPI generowanie raportów jest proste. Wystarczy wybrać określony zakres dat oraz typ kampanii. Po kilku chwilach, system stworzy PDF ze wszystkimi statystykami odnośnie aktywności w zadanym okresie.

Otwarte API i integracje z systemami

Ostatnim, a zarazem najważniejszym, udogodnieniem oferowanym przez większość płatnych bramek SMS jest dostęp do API. SMS można wysyłać zarówno z poziomu przeglądarki, za sprawą Panelu Klienta lub też przez połączony system. W tym celu właśnie wykorzystuje się API, czyli Application Programming Interface. Jest to zestaw komend, które pozwalają niepowiązanym ze sobą systemom, aplikacjom na łączność i przekazywanie danych oraz zapytań.

Korzystanie z API może wydawać się skomplikowane, ale w podstawowym zakresie wymaga tylko kilku informacji. Oczywiście, bardziej skomplikowane rozwiązania będą wymagały bardziej zaawansowanej wiedzy programistycznej. Na start, polecam poradnik programisty, w którym przeczytasz więcej na temat API i jego zastosowań w kontekście wysyłki SMS z bramki.

Płatna bramka SMS do wszystkich sieci

Warto podkreślić, że płatna bramka SMS jaką jest SMSAPI, pozwala na wysyłkę SMS do wszystkich sieci, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Posiadamy bezpośrednie umowy ze wszystkimi polskimi operatorami GSM, a także zagranicznymi, dlatego możemy zapewnić najwyższą dostarczalność w najkrótszym możliwym czasie. Z SMSAPI wyślesz SMS z komputera do Play, T-Mobile, Plus oraz wszystkich innych, mniejszych sieci. Naszym partnerom biznesowym gwarantujemy wysoką przepustowość bramki SMS, niską zawodność systemu, wieloletnie doświadczenie oraz bezkompromisowe standardy bezpieczeństwa.

Photo by Firmbee.com on Unsplash

Załóż darmowe konto testowe SMSAPI