SMS case studies

Odkryj historie SMS-owych sukcesów firm, które osiągnęły swoje cele dzięki marketingowi i komunikacji mobilnej. Wybierz studium przypadku (SMS case study) z listy:

Szkla
Subaru
Rzeszów
Obido
nextbike
Mercedes-Benz Garcarek
iTaxi
Golf Channel Polska
Gino Rossi
edrone
TEDx
ANSWEAR
Qpony
Reserved
CardioWatch
szkla

Podwojenie liczby powracających klientów

Szkła.com jest liderem internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych i okularów w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem Szkła.com jest Polska oraz kilkanaście krajów Unii Europejskiej. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak Szkła.com, sklep sprzedający soczewki kontaktowe w Polsce i Kodano.pl, sklep internetowy z okularami, a także sieć salonów optycznych.

Szkła.com przygotowuje ponad 1500 paczek z soczewkami kontaktowymi dziennie. W celu usprawnienia sprzedaży, marka przewiduje, kiedy klientowi skończą się soczewki kontaktowe. Dzięki współpracy z SMSAPI może odpowiednio wcześniej wysłać wiadomość z informacją o tym, że należy zamówić kolejne opakowanie. Dwukierunkowa komunikacja SMS pozwala klientom zamawiać soczewki kontaktowe wysyłając wiadomość „Ponów” na wskazany numer odbiorczy.

Tomasz Serafin

Tomasz Serafin

Wiadomości SMS wysyłamy do klientów w Polsce, Czechach, Litwie, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.

SMSAPI
subaru

Informacje organizacyjne za pomocą SMS na XV Zlocie Plejad Subaru

Na XV Zlocie Plejad Subaru spotkali się fani i użytkownicy samochodów Subaru. Podczas wydarzenia wsparliśmy komunikację pomiędzy organizatorami, uczestnikami i załogami, przekazując informacje o istotnych zmianach oraz warunkach na trasach za pomocą wiadomości SMS.

Piętnaste wydarzenie pod tytułem Zlot Plejad Subaru odbyło się pod koniec maja w Zawierciu. 1200 fanów samochodów Subaru mogło zmierzyć się na zaplanowanych trasach szosowych, terenowych i amatorskich.

Marek Oczkowski

Marek Oczkowski

Key Account Manager

Jako SMSAPI wspieramy Subaru Import Polska w wysyłce SMS-ów w trakcie Zlotu. W tym roku wiadomości wysyłane są do organizatorów, uczestników, a przede wszystkim do załóg, które informujemy o zmianach w trasach, niebezpieczeństwach, które mogą zastać na swojej drodze.

SMSAPI

Wyniki

Podczas wydarzenia dzięki wiadomościom SMS organizatorzy zapewnili klarowny przepływ komunikacji pomiędzy uczestnikami i organizatorami. Krótka wiadomość tekstowa mogła zostać odczytana przez każdą z ekip, co pozwoliło błyskawicznie reagować na zmiany dotyczące tras przejazdów oraz dowiedzieć się o dodatkowych atrakcjach.

rzeszow

Bezpośrednia komunikacja z mieszkańcami

Rzeszów należy do najnowszych miast w Polsce i jest zarazem stolicą województwa podkarpackiego. Jako jedna z pierwszych miejscowości Rzeszów wprowadził usługę Urząd SMS. Rozwiązanie usprawnia i przyśpiesza komunikację z mieszkańcami regionu.

Urząd Miasta Rzeszów wprowadza usługę Urząd SMS i wprowadza cztery kategorie tematyczne: ogólne, kultura, sport i informacje paliwowe.

Maciej Chłodnicki

Maciej Chłodnicki

Co tydzień w piątek wysyłamy wiadomość SMS z informacją paliwową. Zbieramy informacje o stacjach, które oferują najtańsze paliwo i wysyłamy mieszkańcom szczegółowe informacje o cenie i o miejscu, w którym mogą zatankować najtaniej.

SMSAPI
obido

Wpływ personalizacji na wyniki sprzedażowe

Obido.pl to nowoczesna platforma stworzona dla osób poszukujących mieszkań na rynku pierwotnym, która analizuje popyt i podaż oraz łączy deweloperów z potencjalnymi klientami.

Wiadomości SMS w branży nieruchomości sprawdzają się jako spersonalizowane powiadomienia o ofertach mieszkań, których poszukują klienci. Podczas zakładania konta w Obido.pl, należy odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących parametrów poszukiwań np. wielkość mieszkania, lokalizacja, cel zakupu, rodzaj finansowania. Dzięki tym informacjom Obido.pl personalizuje propozycje.

Marian Bruliński

Marian Bruliński

W codziennej komunikacji z klientem wykorzystujemy czaty lub e-maile, w zależności od tego co jest dla niego najbardziej wygodne. Czasami potrzebujemy dotrzeć do klientów z informacją tu i teraz np. o jakiejś ciekawej promocji lub unikalnej ofercie, która zaraz może zniknąć z rynku. W tym przypadku korzystamy z SMSAPI, bo smartfony zawsze mamy przy sobie i taki SMS może dotrzeć do klienta w każdej chwili i od razu wiemy, że zostanie odczytany.

SMSAPI

Wyniki

Personalizacja komunikacji jest podstawowym warunkiem sukcesu kampanii SMS. Wiadomości z dopasowanymi, konkretnymi informacjami, na które czekają odbiorcy przyczyniają się do sukcesu sprzedażowego. Obido.pl bada potrzeby osób zainteresowanych nieruchomościami i dobiera oferty zgodnie z nimi. Dzięki komunikacji SMS klienci mogą reagować szybko, aby nie stracić okazji na zakup nieruchomości.

nextbike

Mobilność w wydaniu NextBike Polska

Nextbike to sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów. Marka działa w Polsce od 2011 na licencji Nextbike GmbH — niemieckiej firmy założonej w 2004, która jest obecna na 4 kontynentach w 25 państwach i ponad 150 miastach.

Głównym celem Nextbike Polska jest zapewnienie mobilności mieszkańcom wielkich miast. Mobilność oznacza nie tylko dostępność rowerów, ale także łatwość dostępu do informacji poprzez aplikację mobilną oraz bezpośrednią komunikację e-mailową i SMS-ową.

Tomasz Wojtkiewicz

Tomasz Wojtkiewicz

SMS-y są jednym z istotnych elementów informowania naszych użytkowników o ich ruchach, potrzebach, zmianach, nowościach oraz przekazywania informacji dotyczących dostępu do konta.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości SMS mogą spełniać wiele funkcji jednocześnie. W przypadku NextBike Polska służą głównie przekazywaniu istotnych informacji oraz autoryzacji logowania do serwisu. Przykład bezobsługowej wypożyczalni rowerów pokazuje, że wiadomości SMS mogą funkcjonować równolegle z aplikacją mobilną i docierać do tych osób, które nie mogą z niej skorzystać.

mercedes-benz-garcarek

Wzorowa obsługa klienta w branży motoryzacyjnej

AutoPartner Garcarek to autoryzowany dealer samochodów Mercedes-Benz, który został już kilkukrotnie nagrodzony tytułem dealera roku w kategoriach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Podstawą działalności AutoPartner Garcarek jest najwyższa jakość obsługi klienta potencjalnego i aktualnego. Sam charakter produktów firmy sprawia, że marketing przyjmuje wyważoną formę dostosowaną do odbiorcy. To dlatego odpowiednim kanałem komunikacji z klientami stały się bezpośrednie wiadomości SMS.

Jarosław Żurkiewicz

Jarosław Żurkiewicz

Specjalista ds. Marketingu w Mercedes-Benz Garcarek

Ze względu na spersonalizowany charakter komunikacji, SMS-y do klientów sprawdzają się w każdym obszarze naszej działalności, zarówno w dziale części, akcesoria, informacje techniczne czy treści marketingowych.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości SMS w branży motoryzacyjnej sprawdzają się przede wszystkim ze względu na prywatność tego kanału. SMS-y docierają bezpośrednio do kieszeni odbiorcy i mogą być w łatwy sposób spersonalizowane, tak by dostarczały odpowiednie treści w bardzo krótkim czasie.

itaxi

SMS częścią doświadczenia w podróży

iTaxi.pl to największa w Polsce platforma łącząca pasażerów z licencjonowanymi kierowcami. Obejmuje swoim zasięgiem ponad 150 miast, dzięki czemu 10 tysięcy kierowców jest w stanie obsłużyć prawie 15 milionów Polaków.

Poza informacjami systemowymi po zamówionym kursie, iTaxi dodaje możliwość wysyłki wiadomości SMS jako części systemu marketing automation oraz w komunikacji firmy z kierowcami.

Dawid Olszta

Dawid Olszta

W iTaxi zdajemy sobie sprawę, że podróż taksówką to jest część doświadczenia, które przeżywa pasażer. Tak naprawdę w momencie, w którym pasażer jedzie na wakacje, to jego podróż rozpoczyna się już w taksówce. Przede wszystkim wykorzystujemy wiadomości SMS po kursie, w której podajemy należność. I co ważne – dodajemy komunikat zachęcający, migrujący klienta do aplikacji mobilnej.

SMSAPI
golf-channel-polska

Wiadomość SMS wspiera wydarzenia sportowe

Podczas Mistrzostw Polski Long Drive 2018 nie tylko poznaliśmy tajniki golfa, naszym głównym zadaniem było wsparcie komunikacji golfistów z organizatorami za pomocą wiadomości SMS. Oto efekty.

Ostatniego dnia sierpnia Golf Channel Polska zaprosił miłośników golfa na Mistrzostwa Polski Long Drive 2018. Wydarzenie miało miejsce na Warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu.

Tomasz Budzyński

Tomasz Budzyński

Key Account Manager

Organizatorom wydarzenia zaproponowaliśmy ułatwienie komunikacji podczas mistrzostw, które wymagają błyskawicznego powiadamiania o zmianach i postępach rozgrywek pomiędzy uczestnikami i zespołem organizującym. Wiadomości SMS ułatwiły także rejestrację gości na wydarzenie.

Marta Rosłaniec

Marta Rosłaniec

Manager, Golf Channel Polska

Dzięki wiadomościom SMS z SMSAPI każdy z golfistów dostał spersonalizowaną wiadomość ze swoją godziną startu, co naszemu zespołowi bardzo ułatwiło komunikację. Również po evencie wysłaliśmy SMS-y z podziękowaniami i zaproszeniem do obejrzenia relacji telewizyjnej.

SMSAPI

Wyniki

Wszyscy uczestnicy wydarzenia zgłosili swoje uczestnictwo za pomocą narzędzia Newsletter SMS. Podczas samego wydarzenia każdy golfista otrzymał wiadomość SMS z godziną startu, a organizatorzy informowali gości o atrakcjach dostępnych podczas wydarzenia.

gino-rossi

Marketing SMS jako wsparcie sprzedaży online i stacjonarnej

Gino Rossi to europejska marka odzieżowa, która działa w Polsce i sześciu innych państwach. Spora część sprzedaży firmy opiera się na sklepie online. W celu promocji tego kanału dystrybucji, Gino Rossi korzysta z marketingu SMS.

Wojciech Chochołowicz

Wojciech Chochołowicz

Kierownik Marketingu Gino Rossi

Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Dzięki szybkiej i bezpośredniej komunikacji utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami, co realnie wpływa na wolumen sprzedaży, szczególnie gdy ogłaszamy wyprzedaż lub specjalne promocje.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Zainteresowanie marki komunikacją SMS jest naturalnym rozwinięciem działalności marketingowej firmy. Gino Rossi dopasowuje swe działania względem potrzeb klienta, stąd zainteresowanie kanałem oferującym bezpośrednią i skuteczną komunikację.

Wojciech Chochołowicz

Wojciech Chochołowicz

Kierownik Marketingu Gino Rossi

Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały, np. SMS z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.

SMSAPI

Wyniki

Efekty wprowadzenia komunikacji SMS są widoczne podczas analizy danych z Google Analytics. Każda z kampanii pozytywnie wpływa nie tylko na ruch na stronie, ale także przekłada się na liczbę przeprowadzonych transakcji. Co więcej, wiadomości tekstowe pomogły również zwiększyć wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych marki.

2x

większy ruch na stronie

60%

więcej nowych sesji w sklepie

88%

wzrost sprzedaży online

edrone

Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki SMS

Edrone to system CRM dla sklepów internetowych, dzięki któremu sklepy maksymalizują swoją sprzedaż i zwiększają konwersję. Platforma Social CRM pozwala na poznanie użytkowników sklepu, którzy nie finalizują zakupu, a zarazem proponuje odpowiednie scenariusze sprzedażowe, które wpływają na retencję odwiedzających. Poza polskimi sklepami internetowymi, w portfolio edrone znajdują się firmy z ponad 70 krajów na całym świecie.

Edrone i SMSAPI przygotowują wspólną integrację, dzięki której klienci edrone mogą włączyć kanał SMS-owy do swoich scenariuszy odzyskiwania porzuconych koszyków.

Michał Blak

Michał Blak

Dzięki naszym przyjaciołom z SMSAPI sklepy internetowe mogą ratować koszyki również za pomocą kanału SMS np. wysyłając SMS-a po porzuceniu koszyka wraz ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do finalizacji zakupu.

SMSAPI
tedx

Sprzedaż biletów w 30 minut po kampanii SMS

TEDx to lokalne wydarzenia organizowane na podstawie międzynarodowej licencji TED. Według założenia mają skupić i angażować społeczność, inspirować i motywować do podjęcia dialogu oraz zmian. TEDxKatowice to cykl wydarzeń promujący wartościowe idee w Polsce organizowany 4 razy rocznie i gromadzący ponad 800 uczestników.

Karola Stachowicz

Karola Stachowicz

Koordynator TEDxKatowice

W związku z wprowadzeniem nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych postanowiliśmy odświeżyć bazę odbiorców newslettera e-mailowego. Zdecydowaliśmy, że nowa baza odbiorców powinna składać się z osób, które są najbardziej zainteresowane wzięciem udziału w naszych wydarzeniach i zbudują społeczność wokół eventu.

Andrzej Ogonowski

Andrzej Ogonowski

Dyrektor Marketingu i PR w SMSAPI

Nowe przepisy RODO zmotywowały organizatorów eventów do szczegółowego przyjrzenia się swoim bazom odbiorców. Wejście rozporządzenia w życie stało się odpowiednim momentem do zbudowania nowych, jakościowych baz. Właśnie dlatego organizatorom TEDxKatowice poleciliśmy zbieranie numerów telefonów za pomocą formularza Newsletter SMS.

Wejście w życie RODO – do 25 maja 2018 roku baza uczestników wydarzeń została zaktualizowana – organizatorzy wysłali wiadomości e-mail z linkiem do zapisu do Newslettera SMS, w którym poprosili o podanie swojego imienia, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Obecnie w bazie znajduje się ponad 500 rekordów.

Pierwsza kampania SMS – pierwsza kampania SMS z linkiem do strony sprzedaży biletów wygenerowała CTR (Click-through rate) na poziomie 88% i przyśpieszyła sprzedaż biletów na wydarzenie do 30 minut od uruchomienia systemu biletowego.

Baza odbiorców stale rośnie, odbiorcy newslettera przy każdej wiadomości SMS otrzymują także możliwość rezygnacji z subskrypcji za pomocą linka Opt-out. Do tej pory żadna osoba nie wypisała się z bazy, co oznacza, że organizatorzy zbudowali wysokiej jakości bazę lojalnych odbiorców.

SMSAPI

Wyniki

Porządkowanie bazy w związku z RODO spowodowało, że stała się ona bardziej wartościowa i ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Wiadomości SMS wysłane przed wydarzeniem do zebranej bazy docierają bezpośrednio na telefon odbiorcy i pozwalają mu w kilka sekund kliknąć w link i kupić bilet. Obecnie w grupie Newslettera SMS TEDxKatowice znajduje się ponad 500 numerów telefonów, średni CTR w kampanii SMS przed wydarzeniami wynosi 44%, a czas sprzedaży biletów skrócono do 30 minut.

88% CTR

pierwszej kampanii SMS

30 minut

czas sprzedaży biletów

90%

frekwencja na wydarzeniach

answear

Konwersja z SMS-ów wyższa o 124%

Answear to multibrandowy sklep internetowy gromadzący ponad 200 marek odzieżowych oraz obuwniczych. Poniższa kampania realizowała dwa cele: zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na specjalną ofertę z okazji Black Friday oraz zwiększenie rozpoznawalności marek Medicine i Mango.

Wojciech Tomaszewski

Wojciech Tomaszewski

Chief Marketing & E-commerce Officer

Wybraliśmy SMSAPI, aby komunikować się z Klientami na dwa sposoby – wysyłając wiadomości transakcyjne i dla celów marketingowych.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Pierwszym krokiem, który podjęliśmy wspólnie z Answear, było rozbudowanie bazy odbiorców. Uruchomiliśmy aplikację Rabaty SMS na fanpage, aby każdy potencjalny Klient mógł zapisać się do bazy i być w stałym kontakcie z marką.

Spośród wielu udanych kampanii Answear, jedna zasługuje na wyróżnienie. W Black Friday wszyscy zapisani Klienci otrzymali wiadomości SMS ze specjalną ofertą: 30% zniżki na produkty marki Mango, 40% na ofertę Medicine.

Wojciech Tomaszewski

Wojciech Tomaszewski

Chief Marketing & E-commerce Officer

Wybraliśmy kanał SMS-owy ze względu na personalną relację, którą tworzy z odbiorcą. Z wiadomości korzystamy przy okazji większych kampanii kilka razy w roku, a aby zwiększyć skuteczność akcji łączymy kilka kanałów jednocześnie, co zdecydowanie wpływa na konwersję. Nasze doświadczenie wskazuje, że kampanie łączące e-mail i SMS mogą osiągać nawet 30% większe wyniki.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości otrzymało 30 tysięcy osób, blisko 1000 kliknęło w link zawarty w SMS-ie i odwiedziło sklep internetowy Answear.com. CTR (Click-through rate) wyniósł 3%. Największym sukcesem w tej historii jest wskaźnik konwersji – procent użytkowników, którzy kliknęli w link w SMS-ie był wyższy o 124% w porównaniu z innymi źródłami wejść do sklepu.

30 000

wysłanych wiadomości

3%

CTR

124%

wyższy wskaźnik konwersji w porównaniu do innych kanałów

qpony

180 spersonalizowanych ofert dziennie

Wielu przedstawicieli sklepów w centrach handlowych zastanawia się: Co zrobić, aby to właśnie mój sklep został dzisiaj odwiedzony? Odpowiedź jest prosta – przygotuj ciekawą, kreatywną kampanię, tak jak marka Qpony, popularna aplikacja gromadząca promocje wielu sklepów.

Odwiedzający centrum handlowe sprawdzali aktualne promocje w aplikacji Qpony. Aby przyciągnąć uwagę tych, którzy nie mogli pobrać aplikacji lub jeszcze jej nie znali, uruchomiono specjalną akcję.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Odpowiednim kanałem dotarcia do tych, którzy nie posiadają lub jeszcze nie znają aplikacji było wykorzystanie SMS-ów – odwiedzający centra handlowe mają swoje telefony we własnych kieszeniach. Otrzymywali oni wiadomości w ciągu kilku minut i od razu mogli je przeczytać.

W tym przypadku głównym czynnikiem sukcesu kampanii były wiadomości SMS, które umożliwiły dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów.

SMSAPI

Wyniki

Kampania trwała 10 dni, podczas których wysyłano dziennie prawie 180 spersonalizowanych wiadomości SMS z kuponem. Co ciekawe, 80% sklepów w centrach handlowych było zadowolonych z akcji i wyraziło chęć jej powtórzenia.

10

dni trwania kampanii

1800

wiadomości wysłanych w 10 dni

80%

sklepów zadowolonych z kampanii

reserved

3/10 wykorzystanych kuponów

Kampanię dla marki prowadziła agencja interaktywna zjednoczenie.com. Głównym jej celem było zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz zebranie jak największej grupy obserwujących fanpage oraz powiększenie bazy odbiorców newslettera.

Marka Reserved celowała w popularyzowanie kodów rabatowych dla swoich klientów za pomocą dwóch kanałów: e-mail i fanpage na Facebooku. Aby skorzystać z kodów klienci przychodzili do sklepu z wydrukowanymi kodami.

Dorota Wójcik

Dorota Wójcik

Key Account Manager

Podczas tworzenia szczegółów kampanii agencja dostrzegła, że drukowane kupony mogą nie być najprostszym rozwiązaniem dla użytkownika. Postanowili dodać opcję pokazania kodu z SMS-a, aby uprościć schemat skorzystania z promocji.

Odbiorcy kampanii otrzymywali kody rabatowe za pomocą dwóch kanałów. Jeżeli zapisali się za pomocą aplikacji na Facebooku, otrzymywali SMS-a z 25% zniżki na zakupy w sklepie stacjonarnym.

Kluczowym czynnikiem sukcesu w tej historii jest wykorzystanie kanału SMS-owego, który wyeliminował barierę drukowanych kodów i potencjalne problemy z aplikacją mobilną.

SMSAPI

Wyniki

Kampania odniosła sukces dzięki wiadomościom SMS, które były łącznikiem między różnymi kanałami – e-mailem, Facebookiem i zakupami w sklepie stacjonarnym. Podczas jej trwania grono fanów profilu Reserved na Facebooku wzrosło o 107 tysięcy fanów a baza newsletterowa o 77 tysięcy subskrybentów. Warto także zauważyć, że największy sukces obrazuje wskaźnik konwersji z kuponów – 37,59% osób wykorzystało je podczas zakupów. Więcej niż 3 na 10 osób biorących udział w akcji podjęło decyzję o zakupie.

107 000

dodatkowych obserwujących

77 000

subskrybentów newslettera

37,59%

wskaźnik konwersji z kuponów

3 na 10

uczestników wykorzystało kod rabatowy w sklepie

cardio-watch

1200 zgłoszeń w 10 minut

CardioWatch to aplikacja służąca mierzeniu i analizowaniu zdrowia pacjentów z chorobami serca. Głównym celem kampanii było zebranie grupy potencjalnych użytkowników aplikacji do przetestowania jej działania.

Oskar Kiwic, twórca aplikacji został zaproszony do porannego programu "Pytanie na śniadanie", aby opowiedzieć o idei CardioWatch.

Jan Wieczorkiewicz

Jan Wieczorkiewicz

COO

O 7 nad ranem zadzwonił mój telefon. Przedstawiciele CardioWatch powiedzieli, że o 8:25 Oskar pojawi się na antenie w telewizji śniadaniowej i potrzebuje numeru odbiorczego do specjalnej akcji. Czemu nie! Zorganizowaliśmy akcję i po kilku minutach numer był gotowy.

Podczas wystąpienia w telewizji Oskar poprosił widzów o zapisywanie się do darmowych testów CardioWatch za pomocą SMS – wysyłając wiadomość o treści "TAK" na 4488.

SMSAPI

Wyniki

Czas antenowy wynosił 10 minut. Podczas programu liczba wiadomości wysyłanych na numer odbiorczy wzrastała z każdą minutą, a po godzinie od zakończenia programu CardioWatch zebrał 1200 zgłoszeń.

10 minut

czas antenowy

1200

zgłoszeń za pomocą wirtualnego numeru odbiorczego

Szkla
szkla

Podwojenie liczby powracających klientów

Szkła.com jest liderem internetowej sprzedaży soczewek kontaktowych i okularów w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem Szkła.com jest Polska oraz kilkanaście krajów Unii Europejskiej. W portfolio firmy znajdują się takie marki jak Szkła.com, sklep sprzedający soczewki kontaktowe w Polsce i Kodano.pl, sklep internetowy z okularami, a także sieć salonów optycznych.

Szkła.com przygotowuje ponad 1500 paczek z soczewkami kontaktowymi dziennie. W celu usprawnienia sprzedaży, marka przewiduje, kiedy klientowi skończą się soczewki kontaktowe. Dzięki współpracy z SMSAPI może odpowiednio wcześniej wysłać wiadomość z informacją o tym, że należy zamówić kolejne opakowanie. Dwukierunkowa komunikacja SMS pozwala klientom zamawiać soczewki kontaktowe wysyłając wiadomość „Ponów” na wskazany numer odbiorczy.

Tomasz Serafin

Tomasz Serafin

Wiadomości SMS wysyłamy do klientów w Polsce, Czechach, Litwie, Rumunii, Słowacji i Węgrzech.

SMSAPI
Subaru
subaru

Informacje organizacyjne za pomocą SMS na XV Zlocie Plejad Subaru

Na XV Zlocie Plejad Subaru spotkali się fani i użytkownicy samochodów Subaru. Podczas wydarzenia wsparliśmy komunikację pomiędzy organizatorami, uczestnikami i załogami, przekazując informacje o istotnych zmianach oraz warunkach na trasach za pomocą wiadomości SMS.

Piętnaste wydarzenie pod tytułem Zlot Plejad Subaru odbyło się pod koniec maja w Zawierciu. 1200 fanów samochodów Subaru mogło zmierzyć się na zaplanowanych trasach szosowych, terenowych i amatorskich.

Marek Oczkowski

Marek Oczkowski

Key Account Manager

Jako SMSAPI wspieramy Subaru Import Polska w wysyłce SMS-ów w trakcie Zlotu. W tym roku wiadomości wysyłane są do organizatorów, uczestników, a przede wszystkim do załóg, które informujemy o zmianach w trasach, niebezpieczeństwach, które mogą zastać na swojej drodze.

SMSAPI

Wyniki

Podczas wydarzenia dzięki wiadomościom SMS organizatorzy zapewnili klarowny przepływ komunikacji pomiędzy uczestnikami i organizatorami. Krótka wiadomość tekstowa mogła zostać odczytana przez każdą z ekip, co pozwoliło błyskawicznie reagować na zmiany dotyczące tras przejazdów oraz dowiedzieć się o dodatkowych atrakcjach.

Rzeszów
rzeszow

Bezpośrednia komunikacja z mieszkańcami

Rzeszów należy do najnowszych miast w Polsce i jest zarazem stolicą województwa podkarpackiego. Jako jedna z pierwszych miejscowości Rzeszów wprowadził usługę Urząd SMS. Rozwiązanie usprawnia i przyśpiesza komunikację z mieszkańcami regionu.

Urząd Miasta Rzeszów wprowadza usługę Urząd SMS i wprowadza cztery kategorie tematyczne: ogólne, kultura, sport i informacje paliwowe.

Maciej Chłodnicki

Maciej Chłodnicki

Co tydzień w piątek wysyłamy wiadomość SMS z informacją paliwową. Zbieramy informacje o stacjach, które oferują najtańsze paliwo i wysyłamy mieszkańcom szczegółowe informacje o cenie i o miejscu, w którym mogą zatankować najtaniej.

SMSAPI
Obido
obido

Wpływ personalizacji na wyniki sprzedażowe

Obido.pl to nowoczesna platforma stworzona dla osób poszukujących mieszkań na rynku pierwotnym, która analizuje popyt i podaż oraz łączy deweloperów z potencjalnymi klientami.

Wiadomości SMS w branży nieruchomości sprawdzają się jako spersonalizowane powiadomienia o ofertach mieszkań, których poszukują klienci. Podczas zakładania konta w Obido.pl, należy odpowiedzieć na kilka istotnych pytań dotyczących parametrów poszukiwań np. wielkość mieszkania, lokalizacja, cel zakupu, rodzaj finansowania. Dzięki tym informacjom Obido.pl personalizuje propozycje.

Marian Bruliński

Marian Bruliński

W codziennej komunikacji z klientem wykorzystujemy czaty lub e-maile, w zależności od tego co jest dla niego najbardziej wygodne. Czasami potrzebujemy dotrzeć do klientów z informacją tu i teraz np. o jakiejś ciekawej promocji lub unikalnej ofercie, która zaraz może zniknąć z rynku. W tym przypadku korzystamy z SMSAPI, bo smartfony zawsze mamy przy sobie i taki SMS może dotrzeć do klienta w każdej chwili i od razu wiemy, że zostanie odczytany.

SMSAPI

Wyniki

Personalizacja komunikacji jest podstawowym warunkiem sukcesu kampanii SMS. Wiadomości z dopasowanymi, konkretnymi informacjami, na które czekają odbiorcy przyczyniają się do sukcesu sprzedażowego. Obido.pl bada potrzeby osób zainteresowanych nieruchomościami i dobiera oferty zgodnie z nimi. Dzięki komunikacji SMS klienci mogą reagować szybko, aby nie stracić okazji na zakup nieruchomości.

nextbike
nextbike

Mobilność w wydaniu NextBike Polska

Nextbike to sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów. Marka działa w Polsce od 2011 na licencji Nextbike GmbH — niemieckiej firmy założonej w 2004, która jest obecna na 4 kontynentach w 25 państwach i ponad 150 miastach.

Głównym celem Nextbike Polska jest zapewnienie mobilności mieszkańcom wielkich miast. Mobilność oznacza nie tylko dostępność rowerów, ale także łatwość dostępu do informacji poprzez aplikację mobilną oraz bezpośrednią komunikację e-mailową i SMS-ową.

Tomasz Wojtkiewicz

Tomasz Wojtkiewicz

SMS-y są jednym z istotnych elementów informowania naszych użytkowników o ich ruchach, potrzebach, zmianach, nowościach oraz przekazywania informacji dotyczących dostępu do konta.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości SMS mogą spełniać wiele funkcji jednocześnie. W przypadku NextBike Polska służą głównie przekazywaniu istotnych informacji oraz autoryzacji logowania do serwisu. Przykład bezobsługowej wypożyczalni rowerów pokazuje, że wiadomości SMS mogą funkcjonować równolegle z aplikacją mobilną i docierać do tych osób, które nie mogą z niej skorzystać.

Mercedes-Benz Garcarek
mercedes-benz-garcarek

Wzorowa obsługa klienta w branży motoryzacyjnej

AutoPartner Garcarek to autoryzowany dealer samochodów Mercedes-Benz, który został już kilkukrotnie nagrodzony tytułem dealera roku w kategoriach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Podstawą działalności AutoPartner Garcarek jest najwyższa jakość obsługi klienta potencjalnego i aktualnego. Sam charakter produktów firmy sprawia, że marketing przyjmuje wyważoną formę dostosowaną do odbiorcy. To dlatego odpowiednim kanałem komunikacji z klientami stały się bezpośrednie wiadomości SMS.

Jarosław Żurkiewicz

Jarosław Żurkiewicz

Specjalista ds. Marketingu w Mercedes-Benz Garcarek

Ze względu na spersonalizowany charakter komunikacji, SMS-y do klientów sprawdzają się w każdym obszarze naszej działalności, zarówno w dziale części, akcesoria, informacje techniczne czy treści marketingowych.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości SMS w branży motoryzacyjnej sprawdzają się przede wszystkim ze względu na prywatność tego kanału. SMS-y docierają bezpośrednio do kieszeni odbiorcy i mogą być w łatwy sposób spersonalizowane, tak by dostarczały odpowiednie treści w bardzo krótkim czasie.

iTaxi
itaxi

SMS częścią doświadczenia w podróży

iTaxi.pl to największa w Polsce platforma łącząca pasażerów z licencjonowanymi kierowcami. Obejmuje swoim zasięgiem ponad 150 miast, dzięki czemu 10 tysięcy kierowców jest w stanie obsłużyć prawie 15 milionów Polaków.

Poza informacjami systemowymi po zamówionym kursie, iTaxi dodaje możliwość wysyłki wiadomości SMS jako części systemu marketing automation oraz w komunikacji firmy z kierowcami.

Dawid Olszta

Dawid Olszta

W iTaxi zdajemy sobie sprawę, że podróż taksówką to jest część doświadczenia, które przeżywa pasażer. Tak naprawdę w momencie, w którym pasażer jedzie na wakacje, to jego podróż rozpoczyna się już w taksówce. Przede wszystkim wykorzystujemy wiadomości SMS po kursie, w której podajemy należność. I co ważne – dodajemy komunikat zachęcający, migrujący klienta do aplikacji mobilnej.

SMSAPI
Golf Channel Polska
golf-channel-polska

Wiadomość SMS wspiera wydarzenia sportowe

Podczas Mistrzostw Polski Long Drive 2018 nie tylko poznaliśmy tajniki golfa, naszym głównym zadaniem było wsparcie komunikacji golfistów z organizatorami za pomocą wiadomości SMS. Oto efekty.

Ostatniego dnia sierpnia Golf Channel Polska zaprosił miłośników golfa na Mistrzostwa Polski Long Drive 2018. Wydarzenie miało miejsce na Warszawskim Torze Wyścigów Konnych na Służewcu.

Tomasz Budzyński

Tomasz Budzyński

Key Account Manager

Organizatorom wydarzenia zaproponowaliśmy ułatwienie komunikacji podczas mistrzostw, które wymagają błyskawicznego powiadamiania o zmianach i postępach rozgrywek pomiędzy uczestnikami i zespołem organizującym. Wiadomości SMS ułatwiły także rejestrację gości na wydarzenie.

Marta Rosłaniec

Marta Rosłaniec

Manager, Golf Channel Polska

Dzięki wiadomościom SMS z SMSAPI każdy z golfistów dostał spersonalizowaną wiadomość ze swoją godziną startu, co naszemu zespołowi bardzo ułatwiło komunikację. Również po evencie wysłaliśmy SMS-y z podziękowaniami i zaproszeniem do obejrzenia relacji telewizyjnej.

SMSAPI

Wyniki

Wszyscy uczestnicy wydarzenia zgłosili swoje uczestnictwo za pomocą narzędzia Newsletter SMS. Podczas samego wydarzenia każdy golfista otrzymał wiadomość SMS z godziną startu, a organizatorzy informowali gości o atrakcjach dostępnych podczas wydarzenia.

Gino Rossi
gino-rossi

Marketing SMS jako wsparcie sprzedaży online i stacjonarnej

Gino Rossi to europejska marka odzieżowa, która działa w Polsce i sześciu innych państwach. Spora część sprzedaży firmy opiera się na sklepie online. W celu promocji tego kanału dystrybucji, Gino Rossi korzysta z marketingu SMS.

Wojciech Chochołowicz

Wojciech Chochołowicz

Kierownik Marketingu Gino Rossi

Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Dzięki szybkiej i bezpośredniej komunikacji utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami, co realnie wpływa na wolumen sprzedaży, szczególnie gdy ogłaszamy wyprzedaż lub specjalne promocje.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Zainteresowanie marki komunikacją SMS jest naturalnym rozwinięciem działalności marketingowej firmy. Gino Rossi dopasowuje swe działania względem potrzeb klienta, stąd zainteresowanie kanałem oferującym bezpośrednią i skuteczną komunikację.

Wojciech Chochołowicz

Wojciech Chochołowicz

Kierownik Marketingu Gino Rossi

Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały, np. SMS z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.

SMSAPI

Wyniki

Efekty wprowadzenia komunikacji SMS są widoczne podczas analizy danych z Google Analytics. Każda z kampanii pozytywnie wpływa nie tylko na ruch na stronie, ale także przekłada się na liczbę przeprowadzonych transakcji. Co więcej, wiadomości tekstowe pomogły również zwiększyć wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych marki.

2x

większy ruch na stronie

60%

więcej nowych sesji w sklepie

88%

wzrost sprzedaży online

edrone
edrone

Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki SMS

Edrone to system CRM dla sklepów internetowych, dzięki któremu sklepy maksymalizują swoją sprzedaż i zwiększają konwersję. Platforma Social CRM pozwala na poznanie użytkowników sklepu, którzy nie finalizują zakupu, a zarazem proponuje odpowiednie scenariusze sprzedażowe, które wpływają na retencję odwiedzających. Poza polskimi sklepami internetowymi, w portfolio edrone znajdują się firmy z ponad 70 krajów na całym świecie.

Edrone i SMSAPI przygotowują wspólną integrację, dzięki której klienci edrone mogą włączyć kanał SMS-owy do swoich scenariuszy odzyskiwania porzuconych koszyków.

Michał Blak

Michał Blak

Dzięki naszym przyjaciołom z SMSAPI sklepy internetowe mogą ratować koszyki również za pomocą kanału SMS np. wysyłając SMS-a po porzuceniu koszyka wraz ze wszystkimi informacjami potrzebnymi do finalizacji zakupu.

SMSAPI
TEDx
tedx

Sprzedaż biletów w 30 minut po kampanii SMS

TEDx to lokalne wydarzenia organizowane na podstawie międzynarodowej licencji TED. Według założenia mają skupić i angażować społeczność, inspirować i motywować do podjęcia dialogu oraz zmian. TEDxKatowice to cykl wydarzeń promujący wartościowe idee w Polsce organizowany 4 razy rocznie i gromadzący ponad 800 uczestników.

Karola Stachowicz

Karola Stachowicz

Koordynator TEDxKatowice

W związku z wprowadzeniem nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych postanowiliśmy odświeżyć bazę odbiorców newslettera e-mailowego. Zdecydowaliśmy, że nowa baza odbiorców powinna składać się z osób, które są najbardziej zainteresowane wzięciem udziału w naszych wydarzeniach i zbudują społeczność wokół eventu.

Andrzej Ogonowski

Andrzej Ogonowski

Dyrektor Marketingu i PR w SMSAPI

Nowe przepisy RODO zmotywowały organizatorów eventów do szczegółowego przyjrzenia się swoim bazom odbiorców. Wejście rozporządzenia w życie stało się odpowiednim momentem do zbudowania nowych, jakościowych baz. Właśnie dlatego organizatorom TEDxKatowice poleciliśmy zbieranie numerów telefonów za pomocą formularza Newsletter SMS.

Wejście w życie RODO – do 25 maja 2018 roku baza uczestników wydarzeń została zaktualizowana – organizatorzy wysłali wiadomości e-mail z linkiem do zapisu do Newslettera SMS, w którym poprosili o podanie swojego imienia, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Obecnie w bazie znajduje się ponad 500 rekordów.

Pierwsza kampania SMS – pierwsza kampania SMS z linkiem do strony sprzedaży biletów wygenerowała CTR (Click-through rate) na poziomie 88% i przyśpieszyła sprzedaż biletów na wydarzenie do 30 minut od uruchomienia systemu biletowego.

Baza odbiorców stale rośnie, odbiorcy newslettera przy każdej wiadomości SMS otrzymują także możliwość rezygnacji z subskrypcji za pomocą linka Opt-out. Do tej pory żadna osoba nie wypisała się z bazy, co oznacza, że organizatorzy zbudowali wysokiej jakości bazę lojalnych odbiorców.

SMSAPI

Wyniki

Porządkowanie bazy w związku z RODO spowodowało, że stała się ona bardziej wartościowa i ukierunkowana na potrzeby odbiorców. Wiadomości SMS wysłane przed wydarzeniem do zebranej bazy docierają bezpośrednio na telefon odbiorcy i pozwalają mu w kilka sekund kliknąć w link i kupić bilet. Obecnie w grupie Newslettera SMS TEDxKatowice znajduje się ponad 500 numerów telefonów, średni CTR w kampanii SMS przed wydarzeniami wynosi 44%, a czas sprzedaży biletów skrócono do 30 minut.

88% CTR

pierwszej kampanii SMS

30 minut

czas sprzedaży biletów

90%

frekwencja na wydarzeniach

ANSWEAR
answear

Konwersja z SMS-ów wyższa o 124%

Answear to multibrandowy sklep internetowy gromadzący ponad 200 marek odzieżowych oraz obuwniczych. Poniższa kampania realizowała dwa cele: zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na specjalną ofertę z okazji Black Friday oraz zwiększenie rozpoznawalności marek Medicine i Mango.

Wojciech Tomaszewski

Wojciech Tomaszewski

Chief Marketing & E-commerce Officer

Wybraliśmy SMSAPI, aby komunikować się z Klientami na dwa sposoby – wysyłając wiadomości transakcyjne i dla celów marketingowych.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Pierwszym krokiem, który podjęliśmy wspólnie z Answear, było rozbudowanie bazy odbiorców. Uruchomiliśmy aplikację Rabaty SMS na fanpage, aby każdy potencjalny Klient mógł zapisać się do bazy i być w stałym kontakcie z marką.

Spośród wielu udanych kampanii Answear, jedna zasługuje na wyróżnienie. W Black Friday wszyscy zapisani Klienci otrzymali wiadomości SMS ze specjalną ofertą: 30% zniżki na produkty marki Mango, 40% na ofertę Medicine.

Wojciech Tomaszewski

Wojciech Tomaszewski

Chief Marketing & E-commerce Officer

Wybraliśmy kanał SMS-owy ze względu na personalną relację, którą tworzy z odbiorcą. Z wiadomości korzystamy przy okazji większych kampanii kilka razy w roku, a aby zwiększyć skuteczność akcji łączymy kilka kanałów jednocześnie, co zdecydowanie wpływa na konwersję. Nasze doświadczenie wskazuje, że kampanie łączące e-mail i SMS mogą osiągać nawet 30% większe wyniki.

SMSAPI

Wyniki

Wiadomości otrzymało 30 tysięcy osób, blisko 1000 kliknęło w link zawarty w SMS-ie i odwiedziło sklep internetowy Answear.com. CTR (Click-through rate) wyniósł 3%. Największym sukcesem w tej historii jest wskaźnik konwersji – procent użytkowników, którzy kliknęli w link w SMS-ie był wyższy o 124% w porównaniu z innymi źródłami wejść do sklepu.

30 000

wysłanych wiadomości

3%

CTR

124%

wyższy wskaźnik konwersji w porównaniu do innych kanałów

Qpony
qpony

180 spersonalizowanych ofert dziennie

Wielu przedstawicieli sklepów w centrach handlowych zastanawia się: Co zrobić, aby to właśnie mój sklep został dzisiaj odwiedzony? Odpowiedź jest prosta – przygotuj ciekawą, kreatywną kampanię, tak jak marka Qpony, popularna aplikacja gromadząca promocje wielu sklepów.

Odwiedzający centrum handlowe sprawdzali aktualne promocje w aplikacji Qpony. Aby przyciągnąć uwagę tych, którzy nie mogli pobrać aplikacji lub jeszcze jej nie znali, uruchomiono specjalną akcję.

Marek Palka

Marek Palka

Business Strategic Partner

Odpowiednim kanałem dotarcia do tych, którzy nie posiadają lub jeszcze nie znają aplikacji było wykorzystanie SMS-ów – odwiedzający centra handlowe mają swoje telefony we własnych kieszeniach. Otrzymywali oni wiadomości w ciągu kilku minut i od razu mogli je przeczytać.

W tym przypadku głównym czynnikiem sukcesu kampanii były wiadomości SMS, które umożliwiły dotarcie do wszystkich potencjalnych klientów.

SMSAPI

Wyniki

Kampania trwała 10 dni, podczas których wysyłano dziennie prawie 180 spersonalizowanych wiadomości SMS z kuponem. Co ciekawe, 80% sklepów w centrach handlowych było zadowolonych z akcji i wyraziło chęć jej powtórzenia.

10

dni trwania kampanii

1800

wiadomości wysłanych w 10 dni

80%

sklepów zadowolonych z kampanii

Reserved
reserved

3/10 wykorzystanych kuponów

Kampanię dla marki prowadziła agencja interaktywna zjednoczenie.com. Głównym jej celem było zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych oraz zebranie jak największej grupy obserwujących fanpage oraz powiększenie bazy odbiorców newslettera.

Marka Reserved celowała w popularyzowanie kodów rabatowych dla swoich klientów za pomocą dwóch kanałów: e-mail i fanpage na Facebooku. Aby skorzystać z kodów klienci przychodzili do sklepu z wydrukowanymi kodami.

Dorota Wójcik

Dorota Wójcik

Key Account Manager

Podczas tworzenia szczegółów kampanii agencja dostrzegła, że drukowane kupony mogą nie być najprostszym rozwiązaniem dla użytkownika. Postanowili dodać opcję pokazania kodu z SMS-a, aby uprościć schemat skorzystania z promocji.

Odbiorcy kampanii otrzymywali kody rabatowe za pomocą dwóch kanałów. Jeżeli zapisali się za pomocą aplikacji na Facebooku, otrzymywali SMS-a z 25% zniżki na zakupy w sklepie stacjonarnym.

Kluczowym czynnikiem sukcesu w tej historii jest wykorzystanie kanału SMS-owego, który wyeliminował barierę drukowanych kodów i potencjalne problemy z aplikacją mobilną.

SMSAPI

Wyniki

Kampania odniosła sukces dzięki wiadomościom SMS, które były łącznikiem między różnymi kanałami – e-mailem, Facebookiem i zakupami w sklepie stacjonarnym. Podczas jej trwania grono fanów profilu Reserved na Facebooku wzrosło o 107 tysięcy fanów a baza newsletterowa o 77 tysięcy subskrybentów. Warto także zauważyć, że największy sukces obrazuje wskaźnik konwersji z kuponów – 37,59% osób wykorzystało je podczas zakupów. Więcej niż 3 na 10 osób biorących udział w akcji podjęło decyzję o zakupie.

107 000

dodatkowych obserwujących

77 000

subskrybentów newslettera

37,59%

wskaźnik konwersji z kuponów

3 na 10

uczestników wykorzystało kod rabatowy w sklepie

CardioWatch
cardio-watch

1200 zgłoszeń w 10 minut

CardioWatch to aplikacja służąca mierzeniu i analizowaniu zdrowia pacjentów z chorobami serca. Głównym celem kampanii było zebranie grupy potencjalnych użytkowników aplikacji do przetestowania jej działania.

Oskar Kiwic, twórca aplikacji został zaproszony do porannego programu "Pytanie na śniadanie", aby opowiedzieć o idei CardioWatch.

Jan Wieczorkiewicz

Jan Wieczorkiewicz

COO

O 7 nad ranem zadzwonił mój telefon. Przedstawiciele CardioWatch powiedzieli, że o 8:25 Oskar pojawi się na antenie w telewizji śniadaniowej i potrzebuje numeru odbiorczego do specjalnej akcji. Czemu nie! Zorganizowaliśmy akcję i po kilku minutach numer był gotowy.

Podczas wystąpienia w telewizji Oskar poprosił widzów o zapisywanie się do darmowych testów CardioWatch za pomocą SMS – wysyłając wiadomość o treści "TAK" na 4488.

SMSAPI

Wyniki

Czas antenowy wynosił 10 minut. Podczas programu liczba wiadomości wysyłanych na numer odbiorczy wzrastała z każdą minutą, a po godzinie od zakończenia programu CardioWatch zebrał 1200 zgłoszeń.

10 minut

czas antenowy

1200

zgłoszeń za pomocą wirtualnego numeru odbiorczego

Zostań Przyjacielem SMSAPI!

Chcesz zamieścić tu swoją SMS-ową historię? Odezwij się!

Kontakt

Zarejestruj się za darmo

Błyskawiczna rejestracja w 15 sekund. 50 SMS‑ów na start!

Utwórz konto