Branding SMS: nadpis, nazwa zamiast numeru

Spis treści

Branding SMS, czyli wysyłka wiadomości tekstowe z nazwą to podstawowa funkcja bramki SMS dostępna dla wszystkich klientów SMSAPI.

Korzystając z masowej wysyłki SMS masz możliwość wysyłania wiadomości z nazwą firmy. Ustawienie własnego brandingu SMS, czyli nazwy, która wyświetli się zamiast numeru telefonu daje szereg korzyści, na takie wiadomości nie można jednak odpowiadać. Sprawdź, jak wykorzystać własne nazwy (SMS branding) w firmowej komunikacji mobilnej!

Witaj na blogu SMSAPI

SMSAPI to profesjonalna bramka SMS dla firm. Z naszych usług korzystają zarówno wielkie korporacje, małe i średnie biznesy, urzędy, instytucje publiczne, jak i jednoosobowe przedsiębiorstwa. Wysyłamy SMS w Polsce i każdym innym państwie świata. Otwórz skrzynkę odbiorczą SMS na swoim telefonie, a na pewno zobaczysz tam wiadomość przesłaną przez któregoś z naszych klientów.

Branding SMS: nazwa zamiast numeru telefonu

Branding SMS to podstawowa funkcja płatnej bramki SMS. Dzięki niej możesz ustawić nazwę, która wyświetli się w skrzynce odbiorczej SMS zamiast numeru. Własne pole nadawcy SMS może mieć maksymalnie 11 znaków. Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się, jak ustawić SMS z nazwą firmy.

Nadpis SMS, czyli zastąpienie numeru telefonu nazwą firmy lub marki, to standard mobilnej obsługi klienta i marketingu SMS. W ten sposób firmy wysyłają SMS bez numeru. Komunikat SMS opatrzony rozpoznawalnym polem nadawcy zyskuje na wiarygodności. Przy okazji, wzrasta także skuteczność treści w nim zawartych.

Co to jest własne pole nadawcy SMS?

Własne pole nadawcy SMS to 11 znaków, które maskuje numer, z którego wysłano wiadomość. Funkcja służy firmom i instytucjom publicznym do zwiększenia rozpoznawalności oraz potwierdzenia wiarygodności przesłanego komunikatu. Na spersonalizowaną wiadomość SMS z nazwą nadawcy nie można odpowiedzieć.

Domyślnie wiadomości wysyłane z bramki SMS dla firm dostarczane są do odbiorców z losowego numeru. Przy niektórych kampaniach jest to zupełnie wystarczające, ponieważ dane nadawcy można wpisać w treści wiadomości SMS. Weź jednak pod uwagę, że SMS-y mają limit 160 znaków. Co więcej, jeżeli firma nastawia się na budowanie relacji z partnerami lub klientami, dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem są wysyłki wiadomości z własnym identyfikatorem.

Najlepiej spisują się nazwy SMS, które nawiązują do firmy lub instytucji, która wysyła wiadomość. Innym rozwiązaniem jest ustawienie słowa, które zasugeruje temat bądź powód komunikacji SMS. Unikaj jednak zbyt ogólnych i wieloznacznych słów, takich jak „Dostawa”, „Informacje” czy „Biznes”. Najlepiej także korzystać z jednego i tego samego nadpisu SMS, tak aby nie wprowadzać odbiorców w błąd tworząc nowe wątki w skrzynce odbiorczej SMS.

Dlaczego branding numeru telefonu jest taki ważny?

Wielu z nas dostaje dziennie do kilkunastu wiadomości SMS i niechętnie patrzy na wiadomości z obcego numeru. Dzięki nazwie nadawcy odbiorca ma pewność, że komunikat faktycznie pochodzi od konkretnej firmy. Pomaga to w budowaniu lojalności konsumenckiej, poprawia rozpoznawalność marki i zaufanie klientów. Powoduje też, że takie wiadomości SMS z nazwą alfanumeryczną są chętniej otwierane. Przekłada się to również na skuteczność kampanii mobilnej, a zatem i CTR linku dołączonego w treści.

Przykłady wiadomości z firmową nazwą nadawcy

Znajoma nazwa wygląda lepiej, budzi zaufanie odbiorców i od razu pozwala skojarzyć markę z komunikatem. Dlatego też pola nadawców SMS są tak często wykorzystywane przez firmy działające online oraz stacjonarnie. Przykładem popularnych zastosowań jest powiadomienie SMS o dostawie paczki od sklepu e-commerce, rezerwacji, SMS przypominający o wizycie czy inne komunikaty wysyłane przez biura obsługi klienta. Wiadomości brandowane sprawdzą się także w marketingu mobilnym, promocjach.

Sprawdź także

Czy nadpis SMS może mieć więcej niż 11 znaków?

Nie. Napis SMS może składać się maksymalnie 11 znaków. Wynika to z globalnie przyjętego standardu GSM. Żaden dostawca komunikacji SMS i operator GSM nie może zwiększyć tego limitu.

Jak wysłać SMS z nazwą firmy?

Ustawienie pola nadawcy SMS jest bardzo proste i nie wymaga żadnych skomplikowanych czy czasochłonnych działań. Funkcja SMS branding jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników naszej bramki SMS API.

Zacznij zatem od stworzenia konta testowego SMSAPI w naszym serwisie. Nie musisz podpinać karty kredytowej, jednak przed włączeniem wszystkich funkcji, dane Twojej firmy przejdą weryfikację.

Zaloguj się do Panelu Klienta i w pierwszej kolejności wypełnij wszystkie niezbędne dane firmowe – pozwoli nam to szybciej aktywować pełne możliwości platformy SMS, takie jak właśnie SMS z nazwą zamiast numeru nadawcy. To niemal wszystko! Teraz pozostało jeszcze skonfigurowanie pola nadawcy SMS.

Dodanie własnego pola nadawcy SMS

Przejdź do zakładki Pola nadawcy w sekcji Wiadomości SMS w menu po lewej stronie Panelu. Jeśli Twoja nazwa nie znajduje się na liście, to najwyższa pora ją dodać! Wprowadź nazwę nadawcy SMS i potwierdź oświadczenie o zgodności danych.

Jak wysłać SMS z nazwą zamiast numeru?
Dodawanie pola nadawcy SMS w Panelu Klienta SMSAPI

Poczekaj na weryfikację (maksymalnie jeden dzień roboczy) i gotowe, teraz możesz wysłać kampanię SMS bez numeru!

Dlaczego weryfikujemy pola nadawców SMS?

Ze względów bezpieczeństwa wymagamy potwierdzenia prawa do używania każdej nazwy nadawcy. Pola nadawcy weryfikujemy i zatwierdzamy wyłącznie w godzinach pracy biura (poniedziałek-piątek, 08-17), tak aby uniemożliwić fałszowanie nadawcy SMS.

Jeśli wysyłasz wiadomości dla swoich klientów, pamiętaj, żeby dostarczyć nam zgodę na wykorzystanie ich nazwy w kampanii SMS – przyspieszy to weryfikację nowego pola nadawcy SMS.

Podstawowa konfiguracja konta

Jak wygląda poprawne pole nadawcy SMS?

Zasady użytkowania własnych nazw zastępujących numery telefonu są ustalone przez standard GSM. Dodatkowo, lokalne prawo w niektórych państawch może ograniczać wykorzystanie brandingu SMS lub narzucać inne wymogi, takie jak rejestracja w odpowiednim urzędzie. Jeśli chcesz wykorzystać pole nadawcy w kampanii międzynarodowej, skontaktuj się z opiekunem konta – podpowie, jak zrobić to dobrze. W Polsce to dostawcy masowych wysyłek SMS zatwierdzają pola nadawców wiadomości.

Nazwa nadawcy SMS: dostępne znaki

  • małe litery: a-z (bez polskich znaków diakrytycznych np. ą, ę, ź)
  • wielkie litery: A-Z (bez polskich znaków diakrytycznych np. Ą, Ę, Ź)
  • cyfry: 0-9
  • symbole: . & @ – + _ ! % #
  • spacja

Nazwy nadawców wyglądające jak numery nie są generalnie dozwolone. System nie przyjmie też 3 cyfr występujących bezpośrednio po sobie (np. niepoprawną nazwą są: TEST1234, 2012bilet). Pole musi zawierać również przynajmniej jedną literę.

Zwróć uwagę, że pola krótsze niż trzy znaki mogą być wyświetlane nieprawidłowo na urządzeniach marki Apple. Dla pewności, zalecamy korzystanie z nazwy SMS o długości od trzech do jedenastu znaków alfanumerycznych.

Dostępność kampanii SMS z nazwą poza granicami Polski

Za pomocą SMSAPI możesz wysyłać wiadomości do niemal każdego państwa na świecie.

Ze względu na lokalne regulacje, własne pole nadawcy zamiast numeru telefonu może nie działać w niektórych lokalizacjach poza Polską. Jeśli chcesz uzyskać dokładniejsze informacje, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Więcej na temat możliwości profesjonalnej bramki SMS

Wiadomości SMS z nazwą swojej marki to świetne narzędzie. Ale to tylko jedna z wielu funkcji bramki SMS dostępna dla użytkowników SMSAPI. Sprawdź też:

Masz wątpliwości lub problem techniczny? Sprawdź najczęstsze pytania użytkowników platformy do masowych wysyłek SMS! Możesz też zawsze napisać do nas na chacie.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.