Branding SMS: nazwa zamiast numeru

Spis treści

Dlaczego niektóre wiadomości zamiast numeru mają nazwę? Jak wysłać SMS bez numeru? Korzystając z masowej wysyłki SMS masz możliwość ustalenia własnego pola nadawcy, czyli właśnie nazwy, która wyświetli się zamiast numeru telefonu. Na takie wiadomości nie można co prawda odpowiadać, ale unikalny identyfikator ma swoje zalety. Sprawdź, jak wykorzystać własne nazwy nadawców SMS w firmowej komunikacji mobilnej!

Witaj na blogu SMSAPI

SMSAPI to profesjonalna bramka SMS dla firm. Z naszych usług korzystają zarówno wielkie korporacje, małe i średnie biznesy, urzędy, instytucje publiczne, jak i jednoosobowe przedsiębiorstwa. Wysyłamy SMS w Polsce i każdym innym państwie świata. Otwórz skrzynkę odbiorczą SMS na swoim telefonie, a na pewno zobaczysz tam wiadomość przesłaną przez któregoś z naszych klientów.

Branding SMS: nazwa zamiast numeru

Branding SMS to podstawowa funkcja płatnej bramki SMS. Dzięki niej możesz ustawić nazwę, która wyświetli się w skrzynce odbiorczej SMS zamiast numeru. Własne pole nadawcy SMS może mieć maksymalnie 11 znaków. Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się, jak ustawić SMS z nazwą firmy.

Branding wiadomości, czyli zastąpienie numeru telefonu nazwą firmy lub marki, to standard mobilnej obsługi klienta i marketingu SMS. W ten sposób firmy wysyłają SMS bez numeru. Komunikat SMS opatrzony rozpoznawalnym polem nadawcy zyskuje na wiarygodności. Przy okazji, wzrasta także skuteczność treści w nim zawartych.

Co to jest własne pole nadawcy SMS?

Własne pole nadawcy SMS to 11 znaków, które maskuje numer, z którego wysłano wiadomość. Funkcja służy firmom i instytucjom publicznym do zwiększenia rozpoznawalności oraz potwierdzenia wiarygodności przesłanego komunikatu. Na wiadomość SMS z nazwą nadawcy nie można odpowiedzieć.

Domyślnie wiadomości wysyłane z bramki SMS dla firm dostarczane są z losowego numeru. Przy niektórych kampaniach taki numer jest zupełnie wystarczający, ponieważ dane nadawcy można wpisać w treść SMS-a. Weź jednak pod uwagę limit 160 znaków dostępnych w wiadomości. Co więcej, jeżeli firma nastawia się na budowanie relacji z partnerami lub klientami, dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem są wysyłki wiadomości z własnym identyfikatorem.

Najlepiej spisują się nazwy SMS, które nawiązują do firmy lub instytucji, która wysyła wiadomość. Innym rozwiązaniem jest ustawienie słowa, które zasugeruje temat bądź powód komunikacji SMS. Unikaj jednak zbyt ogólnych i wieloznacznych słów, takich jak „Dostawa”, „Informacje” czy „Biznes”. Najlepiej także korzystać z jednego i tego samego pola nadawcy, tak aby nie wprowadzać odbiorców w błąd tworząc nowe wątki w skrzynce odbiorczej SMS.

Dlaczego nazwa nadawcy SMS jest taka ważna?

Wielu z nas dostaje dziennie do kilkunastu wiadomości SMS i niechętnie patrzy na wiadomości z obcego numeru. Dzięki nazwie nadawcy odbiorca ma pewność, że komunikat faktycznie pochodzi od konkretnej firmy. Pomaga to w budowaniu lojalności konsumenckiej i powoduje, że takie treści są chętniej otwierane. Przekłada się to również na skuteczność kampanii mobilnej, a zatem i CTR linku dołączonego w treści.

Przykłady wiadomości z firmową nazwą nadawcy

Znajoma nazwa wygląda lepiej, budzi zaufanie i od razu pozwala skojarzyć markę z komunikatem. Dlatego też pola nadawców SMS są tak często wykorzystywane przez firmy działające online oraz stacjonarnie. Przykładem popularnych zastosowań jest powiadomienie SMS o dostawie paczki, rezerwacji czy SMS przypominający o wizycie. Wiadomości brandowane sprawdzą się także w marketingu mobilnym.

Sprawdź także

Jak wysłać SMS z nazwą nadawcy?

Ustawienie pola nadawcy SMS jest bardzo proste i nie wymaga żadnych skomplikowanych czy czasochłonnych działań. Funkcja jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników bramki SMS.

Zacznij zatem od stworzenia konta testowego SMSAPI w naszym serwisie. Nie musisz podpinać karty kredytowej, jednak przed włączeniem wszystkich funkcji, dane Twojej firmy przejdą weryfikację.

Zaloguj się do Panelu Klienta i wypełnij wszystkie niezbędne dane firmowe – pozwoli nam to szybciej aktywować pełne możliwości platformy SMS, takie jak właśnie SMS z nazwą zamiast numeru. To niemal wszystko! Teraz pozostało jeszcze skonfigurowanie pola nadawcy SMS.

Dodanie własnego pola nadawcy SMS

Przejdź do zakładki Pola nadawcy w sekcji Wiadomości SMS w menu po lewej stronie Panelu. Jeśli Twoja nazwa nie znajduje się na liście, to najwyższa pora ją dodać! Wprowadź nazwę nadawcy SMS i potwierdź oświadczenie o zgodności danych.

Jak wysłać SMS z nazwą zamiast numeru?
Dodawanie pola nadawcy SMS w Panelu Klienta SMSAPI

Poczekaj chwilę na weryfikację, z reguły trwa ona maksymalnie jeden dzień roboczy. Gotowe, teraz możesz wysłać kampanię SMS bez numeru!

Dlaczego weryfikujemy pola nadawców SMS?

Ze względów bezpieczeństwa wymagamy potwierdzenia prawa do używania każdej nazwy nadawcy. Pola nadawcy weryfikujemy i zatwierdzamy wyłącznie w godzinach pracy biura (poniedziałek-piątek, 08-17), tak aby uniemożliwić fałszowanie nadawcy SMS.

Podstawowa konfiguracja konta

Jak wygląda poprawne pole nadawcy SMS?

Zasady użytkowania własnych nazw zastępujących numery telefonu są ustalone przez standard GSM. Dodatkowo, lokalne prawo może ograniczać wykorzystanie brandingu SMS lub narzucać inne wymogi, takie jak rejestracja w odpowiednim urzędzie. Jeśli chcesz wykorzystać pole nadawcy w kampanii międzynarodowej, to skontaktuj się z opiekunem konta – podpowie Ci, jak to zrobić dobrze. W Polsce to dostawcy masowych wysyłek SMS zatwierdzają pola nadawców wiadomości.

Znaki dostępne w polu nadawcy SMS

  • małe litery: a-z (bez polskich znaków diakrytycznych np. ą, ę, ź)
  • wielkie litery: A-Z (bez polskich znaków diakrytycznych np. Ą, Ę, Ź)
  • cyfry: 0-9
  • symbole: . & @ – + _ ! %
  • spacja

Nazwy nadawców wyglądające jak numery nie są generalnie dozwolone. System nie przyjmie też 3 cyfr występujących bezpośrednio po sobie (np. niepoprawną nazwą są: TEST1234, 2012bilet). Pole musi zawierać również przynajmniej jedną literę.

Dostępność SMS z nazwą poza granicami Polski

Za pomocą SMSAPI możesz wysyłać wiadomości do niemal każdego państwa na świecie.

Ze względu na lokalne regulacje, własne pole nadawcy może nie działać w niektórych lokalizacjach poza Polską. Jeśli chcesz uzyskać dokładniejsze informacje, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Więcej na temat możliwości profesjonalnej bramki SMS

Własne pole nadawcy wiadomości SMS to jedna z wielu funkcji bramki SMS. Sprawdź inne pożyteczne rozwiązania wspierające firmową komunikację mobilną:

Masz wątpliwości lub problem techniczny? Sprawdź najczęściej zadawane pytania odnośnie funkcjonowania platformy masowych wysyłek SMS! Możesz też zawsze napisać do nas na chacie (dymek w prawym dolnym rogu strony).