Blog ekspercki

Świąteczne inspiracje SMS dla e-commerce

wysyłanie SMS

Tradycyjnie, grudzień to czas, w którym klienci wydają najwięcej. Kupowanie prezentów 🎁, większe zakupy spożywcze związane ze świętami 💰, wyjazdy sylwestrowe 🎉 – trudno znaleźć branżę, która podczas świątecznej gorączki zakupów nie notowałby dużego wzrostu sprzedaży. W tym czasie doskonale sprawdza się komunikacja SMS, która jest dobrze znanym i skutecznym narzędziem eCommerce. Poniżej kilka przykładów wykorzystania SMS w promocjach świątecznych, noworocznych i w składaniu życzeń! 🎄 

Spóźniłeś się? Poinformuj i przeproś

W okresie świąt rośnie liczba wysyłek, co często wiąże się z wydłużeniem czasu dostawy. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie przeżywają w grudniu prawdziwe oblężenie. Każdy ich klient- sprzedawca uważa, że to jego przesyłka powinna być dostarczona jako pierwszy. Najczęściej kończy się to opóźnieniami, na które narzekają kupujący. Choć trudno wytłumaczyć i liczyć na wyrozumiałość, warto poinformować o tym klienta, przeprosić za opóźnienie i zaoferować rekompensatę. Oczywiście, nie wyklucza to standardowego powiadomienia SMS o statusie zamówienia, które wykorzystywane jest przez większość sklepów w eCommerce.

Oto przykłady dwóch wiadomości, jakie można dostarczyć klientom, gdy oczekiwana przez nich przesyłka zostanie dostarczona po terminie:

untitled-design
Dowiedz się więcej na temat powiadomień SMS: www.smsapi.pl/powiadomienia-sms

Promuj i przypominaj

Jeżeli masz bazę klientów, którzy w ciągu ostatniego roku dokonali zakupu w Twoim sklepie, to warto przed świętami przypomnieć im o sobie. Wiele osób nie ma pomysłu na prezenty, dlatego dobrze jest zaproponować produkty z Twojej oferty. Świetnie w takim przypadku sprawdzają się wszelkie zestawy, szczególnie jeśli sprofilujemy je pod różne grupy odbiorców. Pamiętaj, aby wysyłkę SMS-ów przeprowadzić odpowiednio wcześniej. Co z tego, że tydzień przed gwiazdką klient dostanie od Ciebie pomysł na doskonały prezent dla bliskich, skoro już wcześniej kupił coś innego. Przy okazji nie zapominaj, że choć obecnie sporą część życzeń wysyłamy za pomocą komunikatorów internetowych i email, to dla wielu osób, to właśnie SMS służą do przekazywania ich rodzinie i znajomym. Format wiadomości tekstowej w zupełności wystarcza do wysłania krótkiego wierszyka lub rymowanki. Dobrze, aby klient otrzymał ją od Ciebie.

Tak wyglądają przykładowe SMS-y dotyczące oferty świątecznej:

untitled-design-1

Dowiedz się więcej na temat kampanii SMS: www.smsapi.pl/kampanie-sms

Złóż życzenia świąteczne/noworoczne!

Po całej świątecznej zakupowej gorączce, przyjdzie wreszcie czas na spokój, odpoczynek i spędzenie czasu z bliskimi. Pamiętaj, że im bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym bardziej wrażliwy na komunikaty staje się odbiorca. Warto w te dni pozwolić klientowi odetchnąć i nie rozpraszać atmosfery kolejnym SMSem. Zanim jednak to nastanie, warto złożyć stałym klientom życzenia za pomocą SMS – inspiracje można znaleźć w wyszukiwarce lub stworzyć własną treść życzeń. Taki SMS powinien być ogólny i pełen szacunku, by nie urazić uczuć religijnych i duchowych odbiorcy. W prostocie siła!

Tak wyglądają przykładowe SMS-y z życzeniami:
untitled-design-2

Viren Bhandari – Założyciel i właściciel skarpetkowo.pl, bloger kulinarny

Viren BhandariPonieważ dla wielu skarpetki to ciągle jeden z najbardziej oczywistych prezentów na gwiazdkę (co pokazuje w śmieszny sposób emitowana właśnie reklama z Kevinem Spaceym) w grudniu na skarpetkowo.pl, jak u większości firm, zwiększa się liczba zamówień. Jeżeli ktoś wykorzystuje na co dzień komunikację SMS w obsłudze swojego sklepu internetowego (a trudno znaleźć firmę, która tego nie robi), to święta są doskonałą okazją, aby wzmocnić takie działania. Przecież przy okazji wysyłania życzeń można zamieścić informację o ciekawej promocji lub rabacie. Jest to swego rodzaju prezent dla klienta znajdującego się w naszej bazie, a więc zainteresowanego naszymi produktami.

Marcin Rutkowski – PR Manager i-systems

Marcin RutkowskiSMS marketing w sklepie internetowym podczas gorącego dla całego sektora e-commerce czasu przedświątecznego, może wspomóc działania firm na dwa sposoby. W pierwszym z nich wiadomości tekstowe wykorzystujemy do powiadamiania o aktualnym stanie zamówienia. Wiadomości możemy wysłać więc w momencie potwierdzenie wpłaty oraz wysłania paczki. Wtedy klienci wiedzą na jakim etapie realizacji jest ich zamówienie i czują dzięki temu większy komfort zakupów. To pozytywnie wpłynie na doświadczenie klientów, szczególnie podczas pierwszych zakupów w danym sklepie internetowym i sprawia, że kolejne zamówienia staną się bardziej prawdopodobne. Drugi aspekt wsparcia SMS marketingu dla e-commerce dotyczy logistyki. Wysłanie wiadomości pozwala na wprowadzenie oszczędności w sklepie internetowym. Dzieję się tak ponieważ zamówienia są szybciej realizowane, a to oznacza, np. krótszy czas oczekiwania produktów w magazynie czy usprawnienie pracy kurierów.