
Spis treści
Pierwsza połowa grudnia to czas gorączkowego sprzątania i zakupów. Nie zapominaj jednak, że Wigilia i Boże Narodzenie to najlepsza okazja, żeby podreperować baterie i złapać oddech po trudach całego roku. Zobacz, jak komunikować się z klientami za pomocą wiadomości SMS w czasie Świąt, tak aby nie zakłócać chwil w gronie najbliższych.
Wesołych Świąt od SMSAPI 🎄
Witaj na naszym blogu! Jesteśmy SMSAPI. 🙌
Pomagamy firmom, urzędom i instytucjom z całego świata komunikować się w kanale mobilnym. Otwórz skrzynkę SMS, z pewnością znajdziesz tam wiadomość o dostawie paczki, którą mógł nadać jeden z naszych klientów.
Prezenty wszelkiego typu, większe zakupy spożywcze – trudno znaleźć branżę, która podczas świątecznej gorączki nie notowałaby wzrostu sprzedaży. W tym czasie doskonale sprawdzają się dobrze znane wiadomości SMS, których wysoką skuteczność trudno porównywać z innymi formami komunikacji. Poniżej kilka przykładów wykorzystania wiadomości tekstowych w promocjach świątecznych i noworocznych!
O czym pamiętać podczas wysyłki SMS reklamy w okresie świątecznym?
Nie przesadzaj z częstotliwością i bezpośredniością przekazu. Święta to wyjątkowy czas, dlatego nie chcesz, aby Twoja firma została zapamiętana jako niechciany gość. Postaraj się zatem dostarczać czegoś więcej niż tylko atrakcyjnej oferty. To w końcu czas prezentów i życzliwości!
Wykorzystaj także dodatkową okazję. 18 grudnia to ostatnia w roku niedziela handlowa. Zaproś do wizyty w sklepie, lokalu wykorzystując reklamę SMS. To najlepszy czas, żeby wykorzystać bazy kontaktów.
Powiadomienia SMS dla e-commerce
W okresie Świąt rośnie liczba wysyłek, co wiąże się z wydłużeniem czasu dostawy. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie przeżywają prawdziwe oblężenie. Każdy sprzedawca uważa, że to jego przesyłka powinna zostać dostarczona jako pierwsza. Najczęściej kończy się to opóźnieniami i frustracją.
Posłuchaj Podcastu Biznesowego o e-commerce
Choć trudno się tłumaczyć i liczyć na wyrozumiałość, warto w zgrabny sposób poinformować klientów, przeprosić za opóźnienie i zaoferować rekompensatę. Oczywiście, nie wyklucza to standardowego powiadomienia SMS o statusie, które wykorzystywane jest przez większość sklepów w e-commerce.
W przedświątecznej komunikacji postaw na otwartość, szacunek i uprzejmość. W przypadku problemów zachowaj zimną krew, żeby nie zaognić sytuacji. Poniżej przykłady dwóch wiadomości informujących o opóźnieniu dostawy:

Świąteczne wiadomości dla sklepów stacjonarnych i lokali usługowych
Wiadomości tekstowe znajdą zastsosowanie także w przypadku sklepów stacjonarnych, lokali usługowych oraz wszystkich innych firm działajacych lokalnie. Masowe wysyłki SMS przydadzą się, aby poinformować o zmienionych godzinach otwarcia, zaplanować spotkania, przekazać informację o promocji czy wysłać życzenia z okazji Bożego Narodzenia.
Przykłady treści SMS na Święta
Poniżej znajdziesz treści świątecznych wiadomości SMS do skopiowania. Każdy SMS ma 160 lub mniej znaków. Pamiętaj o zastępowaniu polskich znaków! Odpowiednią opcję znajdziesz po prawej stronie okienka bramki SMS w Panelu SMSAPI.
1. Przykład SMS: życzenia
Święta już za pasem!
W ten wspaniały czas życzymy wszystkiego dobrego, spokoju, zdrowia i samych smakowitości na stole.
Serdecznie pozdrawiamy.
2. Przykład SMS: świąteczna wiadomość
Ho ho ho! Dzwonią dzwonki sań! Czy byliście grzeczni w tym roku?
Wszystkiego wspaniałego z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku!
3. Przykład SMS: śmieszne życzenia bożonarodzeniowe
Samochód odśnieżony? Kurze wytarte? Choinka ubrana? Pora na chwilę wypoczynku przy wigilijnym stole! Jeszcze tylko ulepić uszka, nastawić barszcz i… Wesołych!
4. Przykład SMS: życzenia od firmy
Życzymy wszystkiego najlepszego z okazji zbliżających się Świąt i Nowego Roku!
Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia.
5. Przykład SMS: szablon na Święta
Uzuepłnij nazwą firmy.
Cały zespoł NAZWA FIRMY życzy spokojnych, wesołych Świąt i wszystkiego najlepszego z okazji Bożego Narodzenia!
Obsługa klienta przy pomocy kanału mobilnego
To oczywiste, że czas przed Świętami wiąże się z silnymi emocjami. Klienci chcą załatwić wiele spraw na raz i to najlepiej bez jakichkolwiek utrudnień. Niestety, pewne sytuacje są nieuniknione np. problemy z łańcuchem dostaw czy opóźnienia produkcyjne.
Część firm, aby lepiej radzić sobie w momentach kryzysowych, uruchamia dodatkowy kanał obsługi klienta. SMS jest doskonałym narzędziem, ponieważ jest szybki i dociera bezpośrednio na telefony odbiorców.
Więcej na temat mądrego podejścia do obsługi klienta
Przetestuj SMSAPI
Załóż konto biznesowe i przetestuj SMSAPI w akcji! Darmowe SMS na start, pełne wspracie klienta oraz webinar szkoleniowy.
Rozmowa SMS – odbiór wiadomości od klientów
Profesjonalna bramka SMS pozwala także prowadzić dwukierunkową komunikację. Dzięki numerom odbiorczym SMS możesz zatem rozmawiać z klientami, a to naturalna i jedna z najpopularniejszych metod wymiany informacji. Odbiór wiadomości w panelu klienta pozwala zarówno budować relacje z klientami, jak i usprawnia procesy sprzedażowe.
Planowanie wysyłki SMS
Jeżeli masz bazę klientów, którzy w ciągu ostatniego roku dokonali zakupu w Twoim sklepie, to Święta są momentem, żeby się im przypomnieć. Wiele osób nie ma konkretnego pomysłu na prezenty, dlatego dobrze jest wybrać i zaproponować produkty ze swojej oferty. Świąteczna reklama SMS może być decydującym punktem styku, dzięki któremy klient dokończy zakupy. Dlatego świetnie sprawdzają się wszelkie zestawy, szczególnie jeśli sprofilujemy je pod różne grupy odbiorców.
Pamiętaj jednak, aby wysyłkę SMS-ów zaplanować i przeprowadzić odpowiednio wcześniej. Co z tego, że tydzień przed Gwiazdką pokażesz klientowi doskonały pomysł na prezent dla bliskich, skoro już wcześniej kupił coś innego? Postaraj się więc o odpowiedni czas dostarczenia komunikatu oraz dopasowanie do potrzeb, nawet jeżeli sam klient nie wie czego dokładnie szuka. Tak mogą wyglądać SMS-y dotyczące oferty świątecznej:

Do skopiowania: świąteczna promocja SMS
Wykorzystaj reklamę SMS, aby promować ofertę świąteczną. Skopiuj i wklej wiadomości – pamiętaj, żeby uzupełnić je właściwymi informacjami (nazwa sklepu, link, promocja, kod, data)! Zamiast wysyłać długie linki, skorzystaj z wbudowanej skracarki Idz.do.
Marku, nie masz pomysłu na prezent? Odwiedź NAZWA i wybierz coś wyjątkowego dla przyjaciół i bliskich. Wejdź na LINK i znajdź to, czego szukasz!
Najlepsze prezenty w NAZWA! Wybierz idealny zestaw dla Niej lub Niego! Skorzystaj ze świątecznej zniżki XX% z kodem XXXX. Wesołych Świat!
Tylko do XX grudnia wszystkie produkty przeceniamy o XX%! Wejdź na LINK i zamów z gwarancją dostawy.
Nie każdy SMS musi sprzedawać
Pamiętaj, że im bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym odbiorcy stają się bardziej wrażliwi na niespodziewane komunikaty sprzedażowe. Pozwól im odetchnąć i nie rozpraszaj atmosfery kolejną marketingową kampanią SMS. Reklamy świąteczne nie powinny zakłócać tego ważnego, rodzinnego czasu.
Zanim jednak to nastanie, warto złożyć stałym klientom życzenia! Format wiadomości tekstowej w zupełności wystarcza do wysłania krótkiego wierszyka lub rymowanki. Taki SMS powinien być ogólny i pełen szacunku, by nie urazić uczuć odbiorcy. W prostocie siła:

Galeria – przykłady treści SMS na Boże Narodzenie
Poniżej znajdziesz przykłady wiadomości wysłanych przez znane polskie marki. Lista jest stale aktualizowana.