Blog

Świąteczne inspiracje SMS!

wysyłanie SMS

Tradycyjnie grudzień to miesiąc, w którym klienci wydają najwięcej. Kupowanie prezentów, większe zakupy spożywcze, wyjazdy sylwestrowe – trudno znaleźć branżę, która podczas świątecznej gorączki nie notowałaby wzrostu sprzedaży. W tym czasie doskonale sprawdzają się dobrze znane wiadomości SMS, których wysoką skuteczność trudno porównywać z innymi formami komunikacji. Poniżej kilka przykładów wykorzystania SMS w promocjach świątecznych, noworocznych i życzeniach! 

Kultura przede wszystkim

W okresie Świąt rośnie liczba wysyłek, co wiąże się z wydłużeniem czasu dostawy. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie przeżywają prawdziwe oblężenie. Każdy sprzedawca uważa, że to jego przesyłka powinna zostać dostarczona jako pierwsza. Najczęściej kończy się to opóźnieniami i frustracją klientów. Choć trudno się tłumaczyć i liczyć na wyrozumiałość, warto w zgrabny sposób poinformować klientów, przeprosić za opóźnienie i zaoferować rekompensatę. Oczywiście, nie wyklucza to standardowego powiadomienia SMS o statusie zamówienia, które wykorzystywane jest przez większość sklepów w e-commerce. Poniżej przykłady dwóch wiadomości wysyłanych gdy oczekiwana przez nich przesyłka zostanie dostarczona po terminie:

untitled-design

Promuj i przypominaj

Jeżeli masz bazę klientów, którzy w ciągu ostatniego roku dokonali zakupu w Twoim sklepie, to Święta są momentem, żeby się im przypomnieć. Wiele osób nie ma konkretnego pomysłu na prezenty, dlatego dobrze jest wybrać i zaproponować produkty ze swojej oferty. Świetnie sprawdzają się wszelkie zestawy, szczególnie jeśli sprofilujemy je pod różne grupy odbiorców. Pamiętaj, jednak aby wysyłkę SMS-ów zaplanować i przeprowadzić odpowiednio wcześniej. Co z tego, że tydzień przed Gwiazdką pokażesz klientowi doskonały pomysł na prezent dla bliskich, skoro już wcześniej kupił coś innego. Postaraj się więc o odpowiedni czas dostarczenia komunikatu oraz dopasowanie do potrzeb, nawet jeżeli nawet sam klient nie wie czego dokładnie szuka. Tak mogą wyglądać SMS-y dotyczące oferty świątecznej:

untitled-design-1

Wszystkiego najlepszego

Pamiętaj, że im bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym odbiorcy stają się bardziej wrażliwi na komunikaty sprzedażowe. Pozwól odetchnąć i nie rozpraszaj atmosfery kolejnym SMS-em. Zanim jednak to nastanie, warto złożyć stałym klientom życzenia za pomocą SMS. Format wiadomości tekstowej w zupełności wystarcza do wysłania krótkiego wierszyka lub rymowanki. Taki SMS powinien być ogólny i pełen szacunku, by nie urazić uczuć odbiorcy. W prostocie siła:

untitled-design-2

Viren Bhandari – Założyciel i właściciel skarpetkowo.pl, bloger kulinarny

Viren BhandariPonieważ dla wielu skarpetki to ciągle jeden z najbardziej oczywistych prezentów na Gwiazdkę. Jeżeli ktoś wykorzystuje na co dzień komunikację SMS w obsłudze swojego sklepu internetowego (a trudno znaleźć firmę, która tego nie robi), to Święta są doskonałą okazją, aby wzmocnić takie działania. Przecież wysyłając życzenia można dołączyć informację o ciekawej promocji lub rabacie. Jest to swego rodzaju prezent dla klienta znajdującego się w naszej bazie, a więc zainteresowanego naszymi produktami.

Marcin Rutkowski – PR Manager i-systems

Marcin RutkowskiSMS marketing w sklepie internetowym podczas gorącego dla całego sektora e-commerce czasu przedświątecznego, może wspomóc działania firm na dwa sposoby. W pierwszym z nich wiadomości tekstowe wykorzystujemy do powiadamiania o aktualnym stanie zamówienia. Wiadomości możemy wysłać więc w momencie potwierdzenie wpłaty oraz wysłania paczki. Wtedy klienci wiedzą na jakim etapie realizacji jest ich zamówienie i czują dzięki temu większy komfort zakupów. To pozytywnie wpłynie na doświadczenie klientów, szczególnie podczas pierwszych zakupów w danym sklepie internetowym i sprawia, że kolejne zamówienia staną się bardziej prawdopodobne. Drugi aspekt wsparcia SMS marketingu dla e-commerce dotyczy logistyki. Wysłanie wiadomości pozwala na wprowadzenie oszczędności w sklepie internetowym. Dzieję się tak ponieważ zamówienia są szybciej realizowane, a to oznacza, np. krótszy czas oczekiwania produktów w magazynie czy usprawnienie pracy kurierów.