Blog

Czas się liczy! Jak wybrać odpowiedni moment na wysyłkę SMS?

Krótka, konkretna i wartościowa treść? Jest. Wartość dodana dla odbiorcy? Gotowe. Personalizacja wiadomości? Done! A jednak, wysyłka SMS nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Przyczyną może być błędne oszacowanie czasu wysyłki. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedni dzień, godzinę i częstotliwość kampanii SMS.

Trzy rady: testuj, testuj i testuj

Często pytacie: jaki dzień tygodnia, godzina są najlepsze do wysyłki SMS? Z pełną świadomością odpowiadam: to zależy! Nie ma złotego środka, który zapewni 100% skuteczności.

Możesz natomiast przewidzieć zachowanie odbiorców wykonując proste testy porównawcze. Polega to na porównaniu dwóch podobnych kreacji SMS na wybranej próbie w różnych godzinach, np. rano i w południe.

Proste badanie pozwoli sprawdzić skuteczność obu terminów na wybranych grupach i będzie nieocenioną informacją przy planowaniu kolejnych wysyłek. Pamiętaj, każda grupa odbiorców ma indywidualne potrzeby i styl życia – młode mamy funkcjonują w innym trybie niż nastolatki!

Już? A może teraz? Jak zaplanować kampanię SMS?

Planowanie wysyłki SMS najlepiej zgrać z kalendarzem świąt i ważnych dat. A co najważniejsze, organizować je trzeba z odpowiednim wyprzedzeniem!

Wysyłka SMS wiąże się często z przygotowaniem odpowiedniego landingpage, promocji lub kodu rabatowego. A to wymaga czasu i zaangażowania członkó zespołu. Aby odpowiednio przygotować się na np. Black Friday czy Dzień Dziecka, planować warto z przynajmniej klikumiesięcznym wyprzedzeniem. Dzięki temu zdążysz z opracowaniem kreacji i wszystkich potrzebnych elementów kampanii.

To samo dotyczy samej wysyłki – aby jej efekt został osiągnięty w tzw. dniu 0, SMS powinien zostać przygotowany i zaplanowany kilka dni wcześniej, a jego treść powinna jasno precyzować limitowany czas trwania oferty oraz związek z ważną okazją.

Aby ułatwić panowanie nad kalendarzem świąt i ważnych wydarzeń kształtujących działania marketingowe przygotowaliśmy dla Was blok Gorące Daty, który znajduje się w Panelu Klienta. Dzięki niemu nie umknie Ci żadne ważne święto ani okazja do akcji marketingowej!

Sto lat, sto lat – SMS na urodziny

Przykład treści SMS-a urodzinowego przesłanego przez sklep internetowy

A skoro już o datach mowa, uprzejmym gestem, który buduje lojalność klienta jest wysyłka urodzinowego SMS-a. Wystarczy, że dysponujesz datą urodzin, aby w ten szczególny dzień obdarować nie tylko pamięcią, ale i kodem rabatowym lub drobnym podarunkiem. Mały gest, a cieszy! Wysyłkę SMS-ów urodzinowych można w pełni zautomatyzować w Panelu.

Z zegarkiem w ręku

Nie bez znaczenia pozostaje pora dnia, podczas której realizowana jest wysyłka. Można łatwo wyobrazić sobie reakcję odbiorcy, którego jeszcze przed własnym alarmem budzi SMS z ofertą reklamową.

Z szacunku do odbiorcy nie powinno się realizować wysyłek wcześniej niż 8:00 rano ani później niż 20:00. Oczywiście istnieją wyjątki, np. SMS wykorzystywany jest podczas nocnego wydarzenia, z okazji święta, akcji specjalnej lub wtedy, gdy jesteś przekonany, że Twój odbiorca jest w tym czasie aktywny i wysyłka nie zostanie odczytana negatywnie.

Jak dobrać częstostliwość kampanii SMS?

Ustalenie odpowiedniego dnia to jedno, godziny to drugie, a trzecie to wybór częstotliwości wysyłki SMS. Choćby treść była najbardziej wartościowa, zbyt często dawkowana może przesycić potrzeby odbiorcy.

Nie warto testować tolerancji klientów do granic wytrzymałości, lepiej subtelnie i przemyślanie skomponować jedną, ale skuteczną wiadomość. W SMS marketingu nie działa zasada im więcej tym lepiej.

Najważniejsze informacje:

  • Najprostszym sposobem zbadania optymalnego czasu wysyłki dla danej grupy jest przeprowadzenie testu porównawczego.
  • Planowanie komunikacji zaczyna się od pracy z kalendarzem świąt i wydarzeń specjalnych – od teraz znajdziesz je w Panelu SMSAPI.
  • Z szacunku do odbiorcy nie powinno się realizować wysyłek wcześniej niż 8:00 rano ani później niż 20:00 – istnieją wyjątki.
  • W SMS marketingu pasuje zasada less is more dotycząca częstotliwości wysyłek.