![](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/03/SMSAPI-Auto-awa-Marketing-SMS.png)
Spis treści
Sześć miesięcy, 6 wiadomości SMS. Bydgoska firma przewozowa auto awa pokazuje jak skutecznie prowadzić działania w kanale komunikacji SMS. Ich sekretem jest silna baza kontaktów i wyczucie potrzeb swoich klientów.
Auto awa to bydgoska firma oferująca usługi transportowe i odprowadzania aut po imprezach rodzinnych i firmowych. Większość konsumentów przedsiębiorstwa to grupa stałych klientów dobrze znających ofertę.
6 sposobów na wykorzystanie SMS dla firm
Telefon jest dla nich pierwszym punktem styku z marką. Za jego pomocą umawiane jest większość przejazdów, dlatego też firma posiada wysokiej jakości bazę kontaktów, w której znajdują się wyłącznie zainteresowani klienci. Stanowi to idealne wyjście do komunikacji SMS.
1. Zadbaj o timing kampanii SMS
Pierwszą wiadomość SMS auto awa rozesłała przed Bożym Narodzeniem 2017. Trafiła do 983 odbiorców, a w jej treści znalazł się numer, pod którym można umówić przejazd oraz wiadomość o dostępności usług.
![Auto awa SMS na Boże Narodzenie](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-christmas.jpg)
Kampania SMS przyniosła zwiększenie liczby zamówień o 50% w okresie świątecznym (Wigilia, Pierwszy Dzień Świąt, Drugi Dzień Świąt) w porównaniu z poprzednim rokiem. Aż 80% klientów zarezerwowało kurs z kilkudniowym wyprzedzeniem na Noc Sylwestrową.
Jeden SMS wysłany do zainteresowanej i pozytywnie nastawionej grupy odbiorczej przyniósł wzrost obrotów na poziomie 42% w odniesieniu do tego samego miesiąca z poprzedniego roku.
2. Poznaj gusta odbiorców
Auto awa w swych działaniach marketingowych dociera do mocno sprecyzowanej grupy odbiorczej – ludzi zamożnych, często prowadzących własną działalność gospodarczą. Dlatego w styczniu 2018, we współpracy z jednym z najbardziej prestiżowych klubów w Bydgoszczy, auto awa przeprowadziło kampanię SMS skierowaną do osób zamożnych chcących imprezować w luksusowych warunkach.
![SMS zaproszenie od Auto awa](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-club.jpg)
Informacja o możliwości wykupienia vip roomu wraz z powrotem do domu trafiła do 1062 odbiorców. W treści SMS-a pojawił się skrócony link, w który kliknęło 120 osób oraz numer odbiorczy SMS, na który oddzwoniło 20 klientów. W rezultacie sprzedano 8 vip roomów, auto awa zanotowała 38% wzrost obrotów w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej.
3. Wyprzedzaj potrzeby klientów
Odprowadzanie aut po imprezach to tylko jedna z usług świadczonych przez auto awa. W celu zwiększenia świadomości klientów na temat oferty wykorzystano SMS-y. W lutym 2018 firma wysłała wiadomości do 1080 odbiorców, którzy do tej pory korzystali jedynie z powrotów między 18:00 a 06:00.
![Serwis samochodowy SMS promocja](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-service.jpg)
SMS informował o usłudze odstawienia i przyprowadzenia samochodu do serwisu, myjni czy na wymianę opon. W treści pojawił się skrócony link do pełnej listy dostępnych usług. Efektem rozesłania SMS-ów było 3000 złotych dodatkowego obrotu.
4. Wspieraj sprzedaż przez SMS
Auto awa pozostając w zakresie zainteresowań swojej grupy odbiorczej weszła we współpracę ze sklepem z luksusowymi alkoholami. W SMS-ach zaoferowała im voucher 50 zł na powrót z szoferem pod warunkiem zrobienia zakupów na przynajmniej 300 zł.
![Auto awa SMS sklep promocja](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-whisky.jpg)
Skrócony link idz.do dołączony na końcu treści kierował do filmiku, w którym w zabawny sposób wyjaśniano działanie promocji. Spośród 1103 odbiorców, 17 skorzystało z oferty. Akcja przyniosła 60% wzrost obrotu firmy w marcu 2018 (w odniesieniu do marca 2017).
5. Pamiętaj o prywatności
Proste życzenia Wielkanocne rozesłane do 1166 klientów przyniosły 40% większy ruch klientów w okresie świątecznym i przełożyły się na 51% wzrostu miesięcznych obrotów w kwietniu 2018.
![SMS życzenia na Wielkanoc](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-easter.jpg)
Warto podkreślić, że życzenia zostały pozbawione treści marketingowych. Prosty, pogodny przekaz zadziałał lepiej niż najeżona call to action promocja.
6. Wykorzystaj dobre opinie
Działania komunikacji SMS można również połączyć z marketingiem szeptanym. Auto awa zaproponowała swoim klientom podzielenie się informacją na temat usług szoferskich w zamian za obniżenie kosztów przejazdu.
![Promocja 2 za 1 SMS](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/Auto-awa-SMSAPI-SMS-share.jpg)
SMS wysłany do 1202 klientów informujący o specjalnej promocji na podwójny przejazd przyniosły 400% wzrost łączonych zamówień z jednego adresu. Dzięki akcji, w maju firma zanotowała 53% większy obrót.
Dlaczego SMS?
Masowa wysyłka SMS jest więc naturalnym przedłużeniem i pierwszym kanałem dialogu, którego spodziewają się klienci. Raz przesłaną wiadomość łatwo odszukać w archiwum wiadomości, a spersonalizowana nazwa nadawcy wyklucza pomyłki. Dzięki nim można spokojnie planować czas i nie martwić się o bezpieczny i zgodny z prawem powrót do domu.
Istotnym w działalności firmy jest pozytywny sentyment względem usług firmy. Auto awa rozwiązuje problem bezpiecznego powrotu do domu klienta, wraz z samochodem, nawet w przypadku nieoczekiwanego stuknięcia się lampką czegoś mocniejszego. SMS-y działają więc jako przypomnienie, że samochód, którym dojechało się na miejsce spotkania, nie jest nigdy problemem.
Wnioski
![Łukasz Gapa Auto awa](https://www.smsapi.pl/blog/wp-content/uploads/2019/03/Łukasz-Gapa.jpg)
Auto awa
Dzisiaj większość kursów realizujemy z polecenia znających i ufających nam klientów. Dzięki współpracy z firmą SMSAPI docieramy do odbiorców w szybko i bezpośrednio. Staramy się nie sprzedawać samej usługi. Rzadziej niż częściej dajemy rabaty, a zarazem „tropimy” sytuacje, w których możemy dodać coś od siebie.
Zdecydowanie taniej i łatwiej jest utrzymywać obecnych klientów, niż ciągle pozyskiwać nowych. To bardzo proste – jeśli raz pozyskasz klienta, z którym uda ci się zbudować pozytywne relacje – zyskasz więcej.
Analizując efekty kampanii SMS warto zauważyć rosnącą grupę odbiorców oraz stały zwiększony obrót miesięczny w porównaniu z miesiącami, w których firma nie rozsyłała SMS-ów. Niska frekwencja wysyłanych wiadomości (raz na miesiąc) nie pozwala zrazić klientów.
W działaniach auto awa SMS pełni rolę przypomnienia, a zarazem informatora zapewniającego wgląd w promocje. Okresowe przypomnienie o usługach buduje wizerunek marki oraz pozwala utrzymać zainteresowanie klientów.