Blog

Marketing w 6 SMS-ach od auto awa

Sześć miesięcy, 6 wiadomości SMS. Bydgoska firma przewozowa auto awa pokazuje jak skutecznie prowadzić działania w kanale komunikacji SMS. Ich sekretem jest silna baza kontaktów i wyczucie potrzeb swoich klientów.

Auto awa to bydgoska firma oferująca usługi transportowe i odprowadzania aut po imprezach rodzinnych i firmowych. Większość konsumentów przedsiębiorstwa to grupa stałych klientów dobrze znających ofertę.

Telefon jest dla nich pierwszym punktem styku z marką. Za jego pomocą umawiane jest większość przejazdów, dlatego też firma posiada wysokiej jakości bazę kontaktów, w której znajdują się wyłącznie zainteresowani klienci. Stanowi to idealne wyjście do komunikacji SMS.

1. Zadbaj o timing kampanii SMS

Pierwszą wiadomość SMS auto awa rozesłała przed Bożym Narodzeniem 2017. Trafiła do 983 odbiorców, a w jej treści znalazł się numer, pod którym można umówić przejazd oraz wiadomość o dostępności usług.

Kampania SMS przyniosła zwiększenie liczby zamówień o 50% w okresie świątecznym (Wigilia, Pierwszy Dzień Świąt, Drugi Dzień Świąt) w porównaniu z poprzednim rokiem. Aż 80% klientów zarezerwowało kurs z kilkudniowym wyprzedzeniem na Noc Sylwestrową.

Jeden SMS wysłany do zainteresowanej i pozytywnie nastawionej grupy odbiorczej przyniósł wzrost obrotów na poziomie 42% w odniesieniu do tego samego miesiąca z poprzedniego roku.

2. Poznaj gusta odbiorców

Auto awa w swych działaniach marketingowych dociera do mocno sprecyzowanej grupy odbiorczej – ludzi zamożnych, często prowadzących własną działalność gospodarczą. Dlatego w styczniu 2018, we współpracy z jednym z najbardziej prestiżowych klubów w Bydgoszczy, auto awa przeprowadziło kampanię SMS skierowaną do osób zamożnych chcących imprezować w luksusowych warunkach.

Informacja o możliwości wykupienia vip roomu wraz z powrotem do domu trafiła do 1062 odbiorców. W treści SMS-a pojawił się skrócony link, w który kliknęło 120 osób oraz numer odbiorczy, na który oddzwoniło 20 klientów. W rezultacie sprzedano 8 vip roomów, auto awa zanotowała 38%-wzrost obrotów w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej.

3. Wyprzedzaj potrzeby klientów

Odprowadzanie aut po imprezach to tylko jedna z usług świadczonych przez auto awa. W celu zwiększenia świadomości klientów na temat oferty wykorzystano SMS-y. W lutym 2018 firma wysłała wiadomości do 1080 odbiorców, którzy do tej pory korzystali jedynie z powrotów między 18:00 a 06:00.

SMS informował o usłudze odstawienia i przyprowadzenia samochodu do serwisu, myjni czy na wymianę opon. W treści pojawił się skrócony link do pełnej listy dostępnych usług. Efektem rozesłania SMS-ów było 3000 złotych dodatkowego obrotu.

4. Wspieraj sprzedaż przez SMS

Auto awa pozostając w zakresie zainteresowań swojej grupy odbiorczej weszła we współpracę ze sklepem z luksusowymi alkoholami. W SMS-ach zaoferowała im voucher 50 zł na powrót z szoferem pod warunkiem zrobienia zakupów na przynajmniej 300 zł.

Skrócony link idz.do dołączony na końcu treści kierował do filmiku, w którym w zabawny sposób wyjaśniano działanie promocji. Spośród 1103 odbiorców, 17 skorzystało z oferty. Akcja przyniosła 60% wzrost obrotu firmy w marcu 2018 (w odniesieniu do marca 2017).

5. Pamiętaj o prywatności

Proste życzenia Wielkanocne rozesłane do 1166 klientów przyniosły 40% większy ruch klientów w okresie świątecznym i przełożyły się na 51% wzrostu miesięcznych obrotów w kwietniu 2018.

Warto podkreślić, że życzenia zostały pozbawione treści marketingowych. Prosty, pogodny przekaz zadziałał lepiej niż najeżona call to action promocja.

6. Wykorzystaj dobre opinie

Działania komunikacji SMS można również połączyć z marketingiem szeptanym. Auto awa zaproponowała swoim klientom podzielenie się informacją na temat usług szoferskich w zamian za obniżenie kosztów przejazdu.

SMS wysłany do 1202 klientów informujący o specjalnej promocji na podwójny przejazd przyniosły 400% wzrost łączonych zamówień z jednego adresu. Dzięki akcji, w maju firma zanotowała 53% większy obrót.

previous arrow
next arrow
Slider

Wiadomości SMS są więc naturalnym przedłużeniem i pierwszym kanałem dialogu, którego spodziewają się klienci. Raz przesłaną wiadomość łatwo odszukać w archiwum wiadomości, a spersonalizowana nazwa nadawcy wyklucza pomyłki. Dzięki nim można spokojnie planować czas i nie martwić się o bezpieczny i zgodny z prawem powrót do domu.

Istotnym w działalności firmy jest pozytywny sentyment względem usług firmy. Auto awa rozwiązuje problem bezpiecznego powrotu do domu klienta, wraz z samochodem, nawet w przypadku nieoczekiwanego stuknięcia się lampką czegoś mocniejszego. SMS-y działają więc jako przypomnienie, że samochód, którym dojechało się na miejsce spotkania, nie jest nigdy problemem.

Wnioski

Łukasz Gapa
Auto awa

Dzisiaj większość kursów realizujemy z polecenia znających i ufających nam klientów. Dzięki współpracy z firmą SMSAPI docieramy do odbiorców w szybko i bezpośrednio. Staramy się nie sprzedawać samej usługi. Rzadziej niż częściej dajemy rabaty, a zarazem „tropimy” sytuacje, w których możemy dodać coś od siebie.

Zdecydowanie taniej i łatwiej jest utrzymywać obecnych klientów, niż ciągle pozyskiwać nowych. To bardzo proste – jeśli raz pozyskasz klienta, z którym uda ci się zbudować pozytywne relacje – zyskasz więcej.

Analizując efekty kampanii SMS warto zauważyć rosnącą grupę odbiorców oraz stały zwiększony obrót miesięczny w porównaniu z miesiącami, w których firma nie rozsyłała SMS-ów. Niska frekwencja wysyłanych wiadomości (raz na miesiąc) nie pozwala zrazić klientów.

W działaniach auto awa SMS pełni rolę przypomnienia, a zarazem informatora zapewniającego wgląd w promocje. Okresowe przypomnienie o usługach buduje wizerunek marki oraz pozwala utrzymać zainteresowanie klientów.