
Spis treści
Zapraszamy do wspólnego podsumowania 2023! Spytaliśmy też jedenastu specjalistów o trendy 2024.
Witaj w SMSAPI!
Jesteśmy SMSAPI – globalną bramką SMS dla firm. Pomagamy biznesom i instytucjom publicznym prowadzić profesjonalną komunikację mobilną opartą na zautomatyzowanych wysyłkach powiadomień, marketingu SMS, dostarczamy też narzędzi 2FA SMS.
Zalóż konto firmowe i poznaj naszą platrformę SMS dzięki darmowym testom i obszernej bazie wiedzy.
To kolejna edycja posumowania i trendów na blogu SMSAPI. Przeczytaj, co rządziło 2023 (tak, AI) i co czeka martkerów w 2024 (więcej AI?). W tym roku zebraliśmy wypowiedzi od jedenastu specjalistów z branży e-commerce, HR, marketingu, PR i komunikacji, prawa, SEM, SEO i sprzedaży B2B. Zapraszamy też do lektury poprzedniej edycji podsumowań i trendów.
Przeczytaj podsumowanie 2023
Co działo się w 2023? Przecztaj podsumowanie roku z perspektywy róznych polskich firm: AtomStore, SellPander, HRappka, SMSAPI, Harbingers, SALESmanago, Profeina, Kreator Legal Geek i DevaGroup. Miłej lektury!
E-commerce
E-commerce, czyli sprzedaż online. O kondycję sklepów internetowych i e-handlu w 2023 zapytaliśmy Gabrielę Gil i Kacpra Dybę.

Personalizacja i zrównoważony postęp
Rok 2023 w branży e-commerce upłynął pod znakiem rozwoju technologii. Dotyczyło to zwłaszcza sztucznej inteligencji, umożliwiającej większą personalizację doświadczeń zakupowych i analizę zachowań klientów. Wzrost popularności rynków omnichannel przyniósł z kolei nowe wyzwania logistyczne, a automatyzacja procesów magazynowych stała się kluczowa dla wzrostu efektywności.
Ponadto rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju skłoniło wiele sklepów internetowych do bardziej odpowiedzialnych praktyk biznesowych ze względu na klientów świadomych ekologicznych aspektów zakupów online.
Gabriela Gil, Marketing Manager AtomStore
Posłuchaj więcej o partnerstwie AtomStore i SMSAPI
Partnerstwo systemu e-commerce z bramką SMS ma wiele zalete, a także realne korzyści dla Twojego biznesu. Posłuchaj wywiadu z Dianą Drobniak z AtomStore.

Dynamika zmian większa niż kiedykolwiek
Rok 2023 w świecie e-commerce idealnie opisuje koncepcja VUCA, wyrażająca zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność.
Znaczny rozwój i przeniknięcie do szerokorozumianego mainstream’u technologii AI, zmiany w kontekście platform marketplace, czy też wyjątkowo wysokie podwyżki cen gigantów e-commerce to tylko niektóre przykłady zdarzeń, z którymi zmierzyć musieli się przedsiębiorcy działający w branży handlu internetowego.
Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie zapoznali się ze zmianami na rynku, powinni zrobić to jak najszybciej, ponieważ nadchodzące czasy będą tego od nich wymagać.
Kacper Dyba, Prezes Zarządu SellPander.pl
Poznaj rozwiązania SaaS
HR
HR, czyli human resources. Kuba Dobroch posumowuje 2023 z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim, zatrudnienia i dbania o pracowników.

Automatyzacja procesów HR
Wdrażanie rozwiązań z zakresu automatyzacji w dziale HR przyczyniło się do poprawy efektywności, redukcji błędów oraz skrócenia czasu trwania procesów w wielu firmach. Umożliwiło też specjalistom HR bardziej strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi. Jest to bardzo pozytywna zmiana – usprawnienie procesów takich jak rekrutacja, zatrudnianie i rozliczanie pozwala poświęcić zaoszczędzony czas i pieniądze na procesy, które są naprawdę ważne, takie jak bezpośredni kontakt z kandydatem i pracownikiem.
Kuba Dobroch, Specjalista ds. marketingu HRappka
Czy wiesz, jak dbać o pracowników?
Komunikacja mobilna
Komunikacja mobilna to dialog oraz relacje prowadzone przez firmy z klientami w kanale mobilnym np. za sprawą wiadomości SMS. Wypowiada się Maja Wiśniewska.

Bezpieczeństwo i ochrona prywatności
Nowe regulacje prawne, takie jak ustawa anty-spoofingowa, to jasny sygnał dla branży: kanał mobilny musi stać się bezpieczniejszy. Stworzenie rejestru integratorów usług SMS to kolejny krok do tego, aby ważne informacje docierały do odbiorców sprawdzonymi i pewnymi drogami. SMSAPI podjęło te wyzwanie, zarówno na płaszczyźnie prawnej, jak i systemowej. W 2023 wprowadziliśmy szereg usprawnień, których celem było właśnie zapewnienie wyższego standardu bezpieczeństwa użytkowników platformy SMS, jaki i klientów końcowych.
Maja Wiśniewska, Head of Marketing SMSAPI
Więcej o bezpieczeństwie
Przeczytaj najnowszy raport SMSAPI
Marketing
Marketing to działania mające na celu poprawę wizerunku biznesu, napędzanie sprzedaży oraz zaspokajanie potrzeb klientów. W tym ujęciu 2023 komentują Sandra Kluza oraz Grzegorz Błażewicz.

AI i automatyzacja w marketingu cyfrowym
2023 był przełomowy dla marketingu, głównie dzięki roli AI (m.in. ChatGPT, Dall-e) i automatyzacji. Chatboty, wirtualni asystenci, czy inteligentne systemy rekomendacji produktów, spowodowały zmiany w e-commerce w zakresie obsługi klienta, personalizacji, poprawy konwersji, a przede wszystkim lojalności odbiorców. W Harbingers skupiliśmy się na wykorzystaniu AI do automatyzacji procesów, co zwiększyło naszą efektywność i dało nam więcej czasu na kreatywną pracę, jak również postawiliśmy na rozwój usług — organizując zewnętrzne szkolenia i warsztaty AI dla klientów.
Sandra Kluza, Head of Marketing Harbingers

AI w personalizacji doświadczeń klientów
Postpandemiczna norma to zakupy dokonywane online równie często co stacjonarnie. Z uwagi na inflację klienci surowiej oceniają oferty w pryzmacie price-to-value, gdzie po stronie value coraz wyraźniej rysuje się ekologiczna neutralność. Technologiczny skok eCommerce, przyzwyczaił klientów do nowego poziomu personalizacji i CX. Zaakceptowany błyskawicznie jako oczekiwany standard stworzył zapotrzebowanie na coraz doskonalsze rozwiązania, mimo zmniejszonych budżetów marketingowych w eCommerce i częściowego odpływu klientów do retail. Tę lukę wypełnia coraz bardziej dostępne AI.
Grzegorz Błażewicz, CEO i Co-founder SALESmanago
PR
PR polega na budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy podmiotami np. firmami i opinią publiczną. O minionym roku w public relations opowiada Grzegorz Dzięgielewski.

Odkrycie, że AI też potrafi być kreatywna
W 2023 najwięcej dyskusji o tym, co w trawie piszczy, odbyliśmy na temat generatywnej sztucznej inteligencji. Narzędzi generujących teksty, obrazy czy głos przybywa w takim tempie, że trudno nadążyć. Jak również za wizjami, co to będzie, kiedy już staną się totalnie inteligentne.
A nadążać warto choćby po to, by widzieć, że AI nie jest wcale tak doskonała jak w tych wizjach. Teksty są pełne halucynacji, wygenerowane ręce mają osiem palców… ale niekiedy coś, co rok temu zajmowało pół godziny pracy, teraz da się zrobić w minutę. Chcąc nie chcąc uczymy się działać bardziej “inteligentnie”.
Grzegorz Dzięgielewski, Dystrybutor Rozgłosu Profeina
Spojrzenie wstecz: trendy 2023
Grzegorz był jednym z wypowiadających się w zeszłorocznym podsumowaniu i trendach. Jak ocenia wieszczony przez siebie kierunek zmian?
BeReal faktycznie nie przyjął się. Nie pojawiła się też żadna nowa nowa platforma, na której wszyscy muszą teraz być, bo tych istniejących kanałów komunikacji i tak już jest dosyć dużo. Miniony rok pokazał wręcz, że nie warto być wszędzie i robić wszystkiego. Więc owszem, tak jak się spodziewaliśmy, było więcej starania się i dowożenia rezultatów , ale jednak w praktyce zwykle działo się to zgodnie z hasłem “work smarter, not harder”. Koncepcję, by wyrabiać 123% normy zastępujemy znajdowaniem mocnych stron – swoich i naszych klientów – i budowaniem na nich siły przebicia.
Grzegorz Dzięgielewski, Dystrybutor Rozgłosu Profeina
Przeczytaj także o SMS-ach w PR
Prawo
Zofia Babicka-Klecor opowiada o 2023 przez pryzmat regulacji prawnych wpływających na sprzedaż online.

Omnibus zmienił oblicze obniżek
2023 był rokiem wielu zmian prawnych, ale to dyrektywa Omnibus zyskała największą popularność. O ile inne zmiany miały wpływ głównie na regulaminy Omnibus namieszał we frontach serwisów. Od 2023 roku obok informacji o obniżce powinna się pojawić również informacja o najniższej cenie tego produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Marketplace’y również odczuły oddziaływanie Omnibusa i musiały przystąpić do przebudowy frontu w celu przedstawienia konsumentom nowego pakietu informacji – w tym dot. parametrów plasowania ofert w wynikach wyszukiwania.
Zofia Babicka-Klecor, CEO Kreator Legal Geek
Spojrzenie wstecz: trendy 2023
Zofia podzieliła się swoimi przemyśleniami również w rok temu. Poprosiliśmy ją zatem o komentarz wypowiedzi z poprzedniego podsumowania i trendów.
Obstawiany przeze mnie trend, a właściwie jego utrzymanie, czyli sklepy w modelu dropshipping ma cały czas miejsce. Widzimy to w zapytaniach klientów – interesuje ich jak współpracować z hurtowniami, czy można się ograniczyć do roli pośrednika w sprzedaży, czy też jak wygląda kwestia przekazywania danych osobowych do Chin.
Również obecność kobiet w e-commerce według moich obserwacji rośnie, widzę to przykładowo w składach zarządów spółek, które obsługujemy. Natomiast z pewnością nie jest to trend tak szybko rosnący jak dropshipping czy wykorzystanie AI.
Zofia Babicka-Klecor, CEO Kreator Legal Geek
SEM
SEM, czyli search engine marketing. Karolina Kawulka przybliża najważniejsze wydarzenia w branży marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Rok 2023 – rok zaawansowanej automatyzacji oraz AI
2023 był rokiem innowacji i zmian. Ciągle pojawiały się nowinki oraz zapowiedzi przyszłych rewolucji. Jakie są najważniejsze? Pierwszy to rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Te technologie stały się jeszcze bardziej zaawansowane. Umożliwiając m.in tworzenie materiałów marketingowych, takich jak wideo, generowanie reklam na podstawie treści ze stron internetowych. Drugi ważny aspekt to zmiany w śledzeniu danych oraz kwestie prywatności. Firmy i marketerzy muszą dostosować się do tego w jaki sposób mogą zbierać i wykorzystywać dane o użytkownikach.
Karolina Kawulka, SEM Expert DevaGroup
Więcej treści od DevaGroup!
SEO
O SEO (search engine optimization) opowiada Bartłomiej Tomczyk. Pytamy, co działo się w 2023 na rynku optymalizacji treści i pozycjonowania.

Ciągłe aktualizacje wyszukiwarki Google
Google w 2023 roku regularnie serwowało nam akualizacje algorytmów. Tradycyjnie obok oficjalnie potwierdzonych zmian, specjaliści doszukiwali się licznych drobnych poprawek, które powodowały wyraźne wahania widoczności stron.
Wyszukiwarka konsekwentnie stara się dostarczać użytkownikom jak najwięcej informacji już w wynikach wyszukiwania. Odpowiedzi na proste pytania zobaczymy w samym Google, bez wchodzenia na inne strony. W efekcie często modyfikujemy strategie, aby zyskać widoczność tam, gdzie wyniki organiczne nadal dominują lub by nasza strona trafiła do nowych, wyróżnionych wyników.
Bartłomiej Tomczyk, Senior SEO Specialist DevaGroup
Spojrzenie wstecz: trendy 2023
Bartłomiej wypowiadał się także w zeszłorocznej edycji podsumowania i wieszczenia trendów. Zapytaliśmy go, czy przewidziane zmiany rzeczywiście się ziściły.
Narzędzia AI to wielki trend roku 2023, który ułatwił wiele podstawowych zadań wykonywanych podczas działań SEO. Sztuczna inteligencja i pojawiające się jak grzyby po deszczu nowe rozwiązania ją wykorzystujące sprawdzają się nie tylko w tworzeniu treści, ale także w analizach SEO.
Rozwój jest ciągły i bardzo dynamiczny, nie można jednak zapominać o tym, że działania nawet najlepszych narzędzi zawsze należy weryfikować. Niesprawdzone treści, zwłaszcza te bardziej skomplikowane, zawierają wiele błędów.
Bartłomiej Tomczyk, Senior SEO Specialist DevaGroup
Posłuchaj więcej o pozycjonowaniu firmy w internecie
Sprzedaż B2B
Sprzedaż B2B, czyli sprzedaż pomiędzy firmami w 2023 komentuje Aleksandra Połetek-Pszonak.

Utrzymanie klienta i budowanie relacji (też z AI)
Skupianie się na pozyskanych już klientach to istotny element strategii sprzedażowej. Inwestowanie w aktualnych klientów pozwala nie tylko na utrzymanie odpowiedniego poziomu przychodów ale jest także szansą na pozyskanie „ciepłych leadów” np. dzięki systemowi poleceń.
Sztuczna inteligencja szturmem wdarła się także do sprzedażowej codzienności. Dzięki możliwością jakie daje AI klienci są bardziej poinformowani, zmienia się rola handlowca z typowego konsultanta. Ważna jest budowanie relacji i pomoc w zrozumieniu nowinek rynkowych. Bycie na bieżąco to konieczność.
Aleksandra Połetek-Pszonak, Senior New Business Manager DevaGroup
Sprawdź nadchodzące trendy 2024
A jaki będzie 2024? Pytamy przedstawicieli jedenastu polskich firm: AtomStore, SellPander, HRappka, SMSAPI, Harbingers, SALESmanago, Profeina, Kreator Legal Geek i DevaGroup.
E-commerce
E-commerce, czyli sprzedaż online. O przyszłość sklepów internetowych i e-handlu w 2023 zapytaliśmy Gabrielę Gil i Kacpra Dybę.

Nowy wymiar doświadczenia klienta
Personalizacja stanie się ponownie kluczowym elementem strategii e-commerce. Sklepy muszą dążyć do spersonalizowanych interakcji z klientami, oferując dostosowane do ich preferencji i historii zakupów treści, rekomendacje produktów oraz promocje. Pomogą w tym technologie VR i AR, umożliwiające wirtualne przymierzanie ubrań i testowanie produktów, ale też ich prezentacje w formie wideo.
Co więcej, AI będzie coraz częściej wykorzystywane do analizy danych zakupowych, trendów i doskonalenia procesów. Nie możemy zapomnieć też o dążeniu do wzrostu konwersji z m-commerce m.in. dzięki technologii PWA.
Gabriela Gil, Marketing Manager AtomStore

Przetrwają Ci, którzy się dostosują
Z pewnością możemy stwierdzić, iż obecny e-commerce zmienia się praktycznie pod każdym kątem. Ilość i mnogość zmian w tym segmencie rynku jest jedną z największych na świecie. Dynamiczne środowisko wymaga elastycznego i precyzyjnego działania.
Przedsiębiorcy, którzy nadal myślą i traktują e-commerce jak w czasach przed-pandemicznych wkrótce mogą zacząć tracić swoją pozycję na rzecz bardziej dostosowujących się konkurentów.
Dlatego też moja rada na rok 2024 brzmi: Na bieżąco monitoruj zmiany, analizuj ryzyko i szukaj nowych możliwości rozwoju biznesu.
Kacper Dyba, Prezes Zarządu SellPander.pl
HR
HR, czyli human resources. Kuba Dobroch dzieli się spojrzeniem na 2024 z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim, zatrudnienia i dbania o pracowników.

Postaw na Employee Experience
Choć „candidate experience” to wciąż ważny i potrzebny trend, w 2024 roku chcemy przyjrzeć się bliżej doświadczeniom pracownika. Budowanie zdrowej kultury organizacyjnej, dbanie o work-life balance, szczera komunikacja – to niektóre cechy firm, które chcą zatrzymać pracowników na dłużej. Nic dziwnego – wiele badań wykazało, że satysfakcja z pracy ma ogromny wpływ na wzrost produktywności i spadek rotacji w organizacji. Employee Experience wspierają m.in. kompleksowe systemy HR, na przykład poprzez badanie poziomu zadowolenia z pracy lub utrzymywanie płynnej komunikacji z pracownikami.
Kuba Dobroch, Specjalista ds. marketingu HRappka
Komunikacja mobilna
Komunikacja mobilna to dialog oraz relacje prowadzone przez firmy z klientami. Wypowiada się Maja Wiśniewska.

Powrót do korzeni wiadomości tekstowych
Po 31 latach SMS-y wracają do swojego pierwotnego zastosowania: kanału do przekazywania ważnych, pilnych informacji. Choć przez lata były wiodącym narzędziem komunikacji międzyludzkiej, obecnie obserwujemy stale rosnące zainteresowanie biznesu automatycznymi powiadomieniami i 2FA SMS. I właśnie to będzie trendem w 2024. Wynika to nie tylko z uwarunkowań prawnych, ale również interesu firm i podmiotów publicznych. Co więcej, sądzę, że do dopiero początek zmian. Kanał SMS ma się dobrze i ewoluuje wraz całym ekosystemem mobilnym.
Maja Wiśniewska, Head of Marketing SMSAPI
Uruchom bezpieczne logowanie z kodem SMS
Marketing
Marketing to działania mające na celu poprawę wizerunku biznesu, napędzanie sprzedaży oraz zaspokajanie potrzeb klientów. Marketingowe trendy na 2024 prezentują Sandra Kluza oraz Grzegorz Błażewicz.

Automatyzuj, dbaj o bezpieczeństwo, śledź trendy
Według mnie będzie 5 kluczowych trendów, które będą miały duże znaczenie w 2024 roku:
1. GenAI: Postęp w automatycznym generowaniu treści.
Sandra Kluza, Head of Marketing Harbingers
2. Hiperpersonalizacja dzięki zaawansowanej analizie danych.
3. Technologie głosowe: dostosowanie strategii pod asystentów głosowych, w tym reklam i podcastów.
4. Prywatność i bezpieczeństwo — tworzenie bezpiecznych środowisk w odpowiedzi na obawy dotyczące prywatności danych.
5. Automatyzacje i optymalizacje: Rozwój AI w tworzeniu spersonalizowanych kampanii oraz automatyzacji w odpowiedzi na potrzeby klientów.

Rozsądnie wykorzystuj nowe technologie
Modele AI, trenowane na podstawie danych konkretnych klientów, co zwiększy precyzyjność odpowiedzi w scenariuszach obsługi klienta, szczególnie live chat. Pustkę po strategiach spray-and-pray wypełni coraz lepsza, wsparta przez AI, personalizacja i dane Zero Party. Rozwiązania Martech staną się bardziej modułowe (ang. composability). Nawet małe podmioty eCommerce będą w stanie zbudować z pojedynczych funkcjonalności w chmurze, system odpowiadający, w pewnym zakresie, CDP. Dla podmiotów średnich i większych pierwszym wyborem pozostaną idealnie zintegrowane systemy Customer Engagement Platform.
Grzegorz Błażewicz, CEO i Co-founder SALESmanago
O prostych automatyzacjach SMS w SALESmanago
PR
PR polega na budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy podmiotami np. firmami i opinią publiczną. O nowościach w public relations opowiada Grzegorz Dzięgielewski.

Bądź autentycznie fajny
Skoro z pomocą AI każdy jest w stanie łatwiej niż kiedykolwiek wypluć marketingowe mumbo-jumbo, tym bardziej zyskuje autentyczność. Dlatego lepiej zmniejszyć logo marki, a na pierwszy plan wysunąć ludzi. Niech odezwą się do odbiorców z wideo kręconego z ręki, w którym pojawią się emocje, poczucie humoru a nawet wpadki językowe – w cenie będzie pokazywanie twarzy, która nie jest deep fejkiem.
Ostatnie tygodnie pokazują, że nawet Sejm zaczął rezonować z ludźmi, gdy stał się “fajny”. W 2024 r. zapunktuje ten, kto będzie umiał opowiedzieć o sobie w minutowym filmiku, nawet jeśli stanie się memem.
Grzegorz Dzięgielewski, Dystrybutor Rozgłosu Profeina
Prawo
Zofia Babicka-Klecor przedstawia o 2024 przez pryzmat regulacji prawnych wpływających na sprzedaż online.

Nie daj się zaskoczyć prezesowi UOKiK!
Według mnie rok 2024 będzie kolejnym rokiem intensywnych działań prezesa UOKiK w celu zapewnienia konsumentom kompleksowych informacji przed podjęciem przez nich decyzji zakupowych. Pierwszym obszarem zainteresowania w mojej ocenie będzie nadal zgodność obniżek cen z Omnibusem, natomiast kolejnym zgodność z prawem tzw. influence marketingu.
Nadchodzący rok zapewne będzie obfitował w kolejne narzędzia dla e-commerce stworzone z wykorzystaniem AI. To wsparcie dla przedsiębiorców, nowe wyzwania dla prawników, a także przedmiot zainteresowania UOKiK. Kwestie prawne są tutaj często wielowymiarowe.
Zofia Babicka-Klecor, CEO Kreator Legal Geek
SEM
SEM, czyli search engine marketing. Karolina Kawulka przybliża nadchodzące zmiany w branży marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Consent mode – uzyskaj zgody od użytkowników
Rok 2024 dalej będzie skupiony na tematach związanych z gromadzeniem danych. Obowiązkowe będzie wdrożenie Consent Mode dla wszystkich stron korzystających z usług Google. Dodatkowo wycofanie 3rd party cookies wpłynie na metody zbierania danych. Osoby zajmujące się analityką oraz reklamami będą musiały przyzwyczaić się do pracy w innym świecie. Ważne w kontekście ograniczonych danych będzie m.in wdrażanie konwersji rozszerzonych, które pozwolą nam na dokładniejsze śledzenie konwersji.
Karolina Kawulka, SEM Expert DevaGroup
SEO
O SEO (search engine optimization) opowiada Bartłomiej Tomczyk. Pytamy, co będzie się działo w 2024 na rynku optymalizacji treści i pozycjonowania.

Pokaż użytkownikom wysoką jakość
Dostępność narzędzi, które tanio generują treści spowodowała zalanie internetu długimi, nie zawsze wartościowymi artykułami. Chcąc się wyróżnić, postaw na profesjonalne porady, tworzone i sprawdzane przez ekspertów. Niskiej jakości materiały wyraźnie frustrują użytkowników, którzy coraz częściej weryfikują źródła. Google w ostatnim czasie naprzemiennie wprowadza aktualizacje związane ze spamem i przydatnymi treściami – to ważna wskazówka.
Jakość to również szybkość ładowania i łatwość obsługi serwisu. Pomaga to użytkownikom, a także robotom Google, które starają się oszczędzać swoje zasoby.
Bartłomiej Tomczyk, Senior SEO Specialist DevaGroup
Sprzedaż B2B
Sprzedaż B2B, czyli sprzedaż pomiędzy firmami w 2024 opisuje Aleksandra Połetek-Pszonak.

Sukces klienta to sukces Twojej firmy
Jeszcze większy nacisk na referencje oraz case study które ilustrują wartość płynącą z Twoich produktów lub usług. Konieczne będzie ich wykorzystanie w prezentacjach sprzedażowych i materiałach informacyjnych, celem budować zaufania i wiarygodności.
Zespoły sprzedaży B2B zaczną postrzegać sukces klienta z perspektywy generowania przychodów. Opieka posprzedażowa oraz wykazywanie zainteresowania pomaganiem klientom w osiąganiu sukcesu stanie się ważnym elementem strategii sprzedażowej. Przekształci klientów w ambasadorów Twojej marki, oraz pozwoli na zwiększenie wskaźnika retencji klientów.
Aleksandra Połetek-Pszonak, Senior New Business Manager DevaGroup
Dziękujemy wszystkim ekspertom za udział w podsumowaniu!
Przetestuj SMSAPI
Załóż konto firmowe i testuj SMSAPI za darmo.