Podsumowanie 2024 trendy 2025

Spis treści

Co to był za rok! Podsumowujemy 2024 i patrzymy z nadzieją w przyszłość. Przeczytaj podsumowanie 2024 i trendy 2025.

Nowy rok zaczynamy od spojrzenia na 2024 w SMSAPI. W dalszej części znajdziesz wypowiedzi zaprzyjaźnionych ekspertów, którzy dzielą się perspektywą i doświadczeniami ze swoich branży. Miłej lektury i powodzenia w 2025!

2024 w SMSAPI był rekordowy

Rekordów ogłaszaliśmy już kilka, ale nigdy takiego! Przebiliśmy wszystkie sufity, okrążyliśmy księżyc i wylądowaliśmy z ponad 2,3 miliardów wysłanych wiadomości tekstowych w 2024.

SMSAPI wysłało 2,3 mld SMS-ów w 2024

Powtórzę: wysłaliśmy 2 300 000 000 SMS-ów w 2024. Oznacza to, że poprawiliśmy wynik z 2023 o 900 milionów. Tylko podczas czarnego czwartku i czarnego piątku wysłaliśmy ponad 12 milionów wiadomości.

Z usług SMSAPI korzysta ponad 10000 aktywnych klientów

Ubiegły rok zakończyliśmy z ponad 10 000 aktywnych klientów na całym świecie. Są z nami największe korporacje, lokalne biznesy, startupy, urzędy, szkoły, szpitale, instytucje publiczne, a także jednoosobowe działalności gospodarcze.

SMSAPI posiada 10 tysięcy aktywnych kientów

Udowadnia to, że wiadomości tekstowe są ważnym elementem komunikacji w każdej branży, w każdej firmie i instytucji. SMSAPI jest gotowe dostarczyć wysokiej jakości wysyłki SMS w każdym państwie świata.

Jakie firmy wysyłają wiadomości SMS do klientów?

Kilka przykładów ciekawych biznesów, które wysyłają SMS z SMSAPI:

  • DJ z Krakowa
  • Stowarzyszenie dziennikarzy
  • Portugalska firma IT
  • Organizator pielgrzymek
  • Tartak
  • Agroturystyka w Karpaczu
  • Ogólnopolska sieć dyskontów
  • Firma przewozowa we włoskim Como
  • Wypożyczalnia śmigłowców
  • Klinika przeszczepu włosów
  • Stomatolog
  • Gabinet psychoterapii
  • Hiszpańsko-francuski klub narciarski
  • Wytwórnia gazów
  • System do komunikacji wewnętrznej o awariach (mają nadzieję na jak najmniejsze wysyłki)

Poznaj wskaźnik NPS SMSAPI

Stale rosnąca liczba klientów to sygnał, że SMSAPI to zaufany partner i sprawdzony dostawca SMS-ów dla biznesu. Znajduje to również potwierdzenie w badaniach lojalności klientów. Po raz kolejny nasi klienci wystawili nam wysoką ocenę, bo aż +81 punktów NPS. Plasuje nas to w ścisłej światowej czołówce. Dziękujemy, to dla nas niezmiernie ważne.

SMSAPI dostało +81 punktów w badaniu NPS

A jak wyglądał 2024 w innych branżach?

Masowe wysyłki SMS, powiadomienia i wiadomości autoryzacyjne to nasza specjalność. Perspektywę, tak jak zasięgi i krąg partnerów, przyjaciół, warto jednak stale poszerzać. Dlatego zapytaliśmy, o czym było głośno w branży w 2024.

Gdybym zaczął gadać o AI to byłoby to już zdecydowanie nudne.

Karol Filek filmcloud

Warto zwrócić uwagę na inną rewolucję i trend w branży produkcji video, które zdecydowanie trwa już od jakiegoś czasu – kilka lat temu zapoczątkowana przez lustrzanki, a premiera nowych iPhone’ów z funkcjami nagrywania w formacie ProRes dostępnym do tej pory tylko dla profesjonalistów dołożyła do tego kolejną cegiełkę.

Karol Filek – CEO, filmcloud

Dla HR był jak jazda kolejką górską bez pasów

Anna Sykut TRAFFIT

Lay-offy, ogrom uwolnionych na rynek talentów i 80%-owy wzrost liczby aplikacji na każdy wakat przy jednoczesnym spadku ich jakości (rozumianej jako niedopasowanie do stanowiska) – zespoły rekrutacyjne miały w 2024 roku co robić.

Pojawiło się wiele ciekawych narzędzi opartych o AI mających ułatwić pracę – ale też zbyt przepełniony kalendarz, aby się z nimi zaprzyjaźnić i je przetestować. Błędne koło wiecznego braku czasu. Ghosting z obu stron miał się dobrze i nadal rósł żal kandydatów wobec rekruterów i vice versa.

Anna Sykut – Product Marketing Manager, TRAFFIT

Jazda bez trzymanki, polana sosem z AI

Krzysztof Marzec DevaGroup

Ja wiem, że wiele osób pisze wyłącznie o sukcesach, ale 2024 to kolejny rok, który pokazuje, jak mocny wpływ ma sytuacja rynkowa na kondycje firm. Niestety to rok w którym znów zniknęło z rynku wiele sklepów i firm. To rok w którym kolejny raz „wzrosty” w różnych firmach wiązały się z bardzo mocnym cięciem kosztów i redukcją etatów.

Dlatego tym bardziej uważam, że to rok, w którym każdy sukces może cieszyć jeszcze bardziej i jeśli taka pozytywna sytuacja dotyczy również Twojej firmy, to jest to okazja do celebrowania, a za działaniami pewnie stoją świetni specjaliści!

Krzysztof Marzec – CEO, DevaGroup

AI-owy zawrót głowy 😉

Kamil Leśniak DevaGroup

W 2024 roku jednym z najważniejszych wydarzeń w branży marketingu w Polsce był dalszy rozwój sztucznej inteligencji. Technologie AI stają się kluczowe w tworzeniu precyzyjniejszych strategii marketingowych, co pozwala firmom lepiej dopasować oferty do indywidualnych potrzeb konsumentów.

Ponadto, rosnąca popularność marketingu wideo i krótkich form w mediach społecznościowych, takich jak TikTok, wymuszał dalszą adaptację marek do nowych trendów i oczekiwań młodszych odbiorców. Przemiany te wpłynęły na sposób komunikacji i angażowania konsumentów w Polsce.

Kamil Leśniak – Event & Marketing Manager, DevaGroup

AI, 1st party data i droższe kliknięcia

Krystian Kubrak DevaGroup

Rok 2024 to szereg istotnych zmian w świecie reklamy online. Kluczowe było wdrożenie AI do automatyzacji kampanii, co zwiększyło rolę Performance Max oraz możliwości raportowania. Podobnie w przypadku większej ilości zasobów reklam generowanych z wykorzystaniem AI.

Stopniowe wycofywanie 3rd party cookies zmusiło marketerów do zmian w podejściu do ochrony prywatności i szerszego korzystania z danych 1st party. Finalnie zauważalny był także wzrost kosztów kliknięcia w reklamę, co stało się motywacją do jeszcze większych optymalizacji kampanii i bardziej precyzyjnego targetowania reklam.

Krystian Kubrak – SEM Specialist, DevaGroup

Rok wzrostu automatyzacji i handlu cross-border

Emil Walczak BaseLinker

Rok 2024 przyniósł wzrosty w polskim e-commerce i rosnącą popularność zakupów online. Sprzedawcy chętniej automatyzują działania, dzięki czemu im m.in. sprawniej nadają zamówienia czy efektywniej sprzedają na wielu kanałach, oraz radzą sobie z brakiem pracowników, co jest szczególnie ważne przy niskim bezrobociu.

Ważnym zjawiskiem jest też sukces polskich sprzedawców za granicą, których produkty już dziś konkurują z lokalnymi dostawcami. Łącząc obecność na marketplace’ach z BaseLinkerem mogą łatwiej wchodzić na nowe rynki i sprawnie dostarczać zamówienia do międzynarodowych odbiorców.

Emil Walczak – Head of enterprise & implementation, BaseLinker

2024 w SMSAPI – podsumowanie

  • W 2024 wysłaliśmy 2.3 miliarda SMS-ów
  • SMSAPI ma ponad 10 000 aktywnych klientów
  • Nasz wskaźnik NPS wyniósł +81 punktów
  • Zespół SMSAPI to 81 osób
  • Po raz dziewiąty zdobyliśmy Gazelę Biznesu

Co nas czeka w 2025?

Czy też czujesz, że 2025 będzie przełomowy? W końcu ćwierć wieku za nami! A co o tym sądzą eksperci? Co będzie najważniejsze w tym roku?

Niższe progi i cenne skille

Karol Filek filmcloud

Uważam, że kolejne lata tylko pogłębią to, co się aktualnie dzieje i próg wejścia w video oraz jego produkcji będzie jeszcze niższy. Działy marketingu w firmach mogą również zainteresować się skillsami, które pomogą im w samodzielnej produkcji contentu np. za pomocą telefonu.

Niektórzy mogą powiedzieć, że nie opłaca mi się tego mówić, ale ja od zawsze byłem zwolennikiem poszukiwania oszczędności video tam gdzie można to zrobić. Pamiętajmy, że rynek produkcji dużych reklam do TV lub seriali na Netflixa cały czas ma się dobrze. Nie musimy natomiast skali produkcyjnej znanej z Netflixa przenosić do prostych rolek biznesowych, bo w obecnych czasach po prostu nie ma to sensu.

Karol Filek – CEO, filmcloud

Popracuj nad zmniejszeniem liczby aplikacji

Anna Sykut TRAFFIT

Nie, to nie pomyłka. Optymalizuj źródła pozyskiwania aplikacji wybierając tylko te skuteczne (przynoszące aplikacje kończące się zatrudnieniem) i popracuj nad jakością rezygnując z wyścigu na ilość. Będziesz mieć mniej pracy i zyskasz czas na bardziej spersonalizowaną komunikację z aplikującymi. Wspieraj się narzędziami do automatyzacji pamiętając, aby były narzędziem wspierającym, a nie zastępczym. W dobie AI – personal touch zyskuje na wartości!

Anna Sykut – Product Marketing Manager, TRAFFIT

Słowo klucz: MVP z AI

Krzysztof Marzec DevaGroup

Przepuść marketingową papkę o AI przez filtr i skup się na konkrecie – poświęć czas i zasoby na testy praktycznego zastosowania nowych modeli. To będzie największy trend w 2025. W SEM oznacza to lepiej kierowane kampanie, ale musisz mieć idealnie wdrożoną analitykę i dobrze zbierane dane. W SEO AI pozwala na tworzenie treści rzędy razy lepiej przygotowane pod Google i użytkowników.

Będzie dochodziło do sytuacji w który z dnia na dzień konkurencja zmieni obraz w wynikach wyszukiwania ulepszając z AI swoje treści. Firmy nie wykorzystujące tych możliwości będą zwyczajnie zostawać w tyle.

Krzysztof Marzec – CEO, DevaGroup

Nauczmy się współpracować z AI!

Kamil Leśniak DevaGroup

1. Personalizacja przekazu. Konsumenci oczekują indywidualnych doświadczeń. W 2025 roku marketing będzie jeszcze bardziej personalizowany, dzięki wykorzystaniu danych, które pozwalają tworzyć oferty dostosowane do potrzeb i zachowań użytkowników.

2. Marketing w metawersum – Rozwój metawersum i przestrzeni wirtualnych umożliwi markom tworzenie nowych doświadczeń zakupowych i interakcji z konsumentami w wirtualnych światach.

3. Zyska na znaczeniu voice search. Ludzie będą wyszukiwać głosowo jeszcze więcej, niż do tej pory.

Kamil Leśniak – Event & Marketing Manager, DevaGroup

AI, UGC i GPSR – czas na zmiany

Krystian Kubrak DevaGroup

Trendy w branży SEM na 2025 rok koncentrują się na dalszej automatyzacji i personalizacji kampanii. Kluczowa będzie integracja AI w analizie danych i optymalizacji reklam w czasie rzeczywistym. Wzrośnie też znaczenie danych 1st party, a brak 3rd party cookies wymusi inwestycje w modele predykcyjne.

Kampanie Performance Max zyskają nowe funkcje kontroli i raportowania. A User Generated Content stanie się ważnym elementem strategii marketingowej. Zmiany czekają również branżę e-commerce w związku z rozporządzeniem GPSR, które zmieni podejście do bezpieczeństwa produktów.

Krystian Kubrak – SEM Specialist, DevaGroup

Automatyzuj i skup się na tym, co ważne

Emil Walczak BaseLinker

2025 będzie rokiem postępującej automatyzacji, która już dziś dla liczących się firm jest standardem. Nie sposób nie wspomnieć o rozwoju SI, która ma przecież wiele do zaoferowania w branży e-commerce. Sztuczna inteligencja pozwoli sprzedawcom usprawnić znaczną część działań, eliminując tym samym błędy powstałe przez czynnik ludzki czy dramatycznie przyśpieszając proces wystawiania ofert. Jako BaseLinker mocno inwestujemy w tę technologię wierząc, że da przedsiębiorcom ogrom nowych możliwości.

Emil Walczak – Head of enterprise & implementation, BaseLinker

Dziękujemy za zaufanie

Powodzenia w 2025 od całego zespołu SMSAPI!

High Five GIF

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.