Audycja Partnerska Diana Drobniak Atomstore

Szósty odcinek Audycji Partnerskiej SMSAPI to rozmowa z Dianą Drobnika z AtomStore. Marketing manager tego SaaS-owego rozwiązania dla e-commerce opowiada o tym, jak wystrzelić swój internetowy biznes w kosmos. Przy okazji, rozbrajamy mit open spurce. Posłuchaj!

Posłuchaj Audycji Partnerskiej z AtomStore na YouTube

Posłuchaj Audycji Partnerskiej z AtomStore na SoundCloud

Wywiad z Dianą Drobniak

Cześć, z tej strony Marek Oczkowski z SMSAPI. To jest kolejny odcinek Audycji Partnerskiej – shortcastu dedykowanego partnerom SMSAPI. Ze mną jest Diana z AtomStore. Diana jest Marketing Managerem. Cześć Diana!

Cześć wszystkim! Bardzo miło mi Was widzieć, ale przede wszystkim słyszeć.

Tak jest i porozmawiamy sobie oczywiście o AtomStore – naszym partnerze i o ich narzędziu. To Diana, na początek może o Tobie? Przedstaw się proszę, czym się zajmujesz w AtomStore?

Jasne, dzięki wielkie! To jeszcze raz wszystkim dzień dobry, dobry wieczór i cześć. Nazywam się Diana Drobniak i pracuje firmie AtomStore, gdzie odpowiadam za marketing będąc Marketing Managerem. Na co dzień zajmuje się budowaniem rozpoznawalności marki AtomStore wśród sprzedawców i wśród sklepów internetowych. A po godzinie 16 najczęściej jeżdżę na rowerze górskim lub chodzę po górach.

Wy tego nie widzicie, a my jesteśmy na kamerce. Za Dianą widzę wspaniały zestaw rowerów powieszonych na ścianie. Możecie żałować! Ok, mówimy cały czas o AtomStore. Tak naprawdę, część z Was może w ogóle tej marki nie kojarzyć. Brzmi co najmniej wybuchowo, więc opowiedz mi, czym jest AtomStore, jakie są jego mocne strony? Jest wiele narzędzi tego typu na polskim rynku, więc czym się wyróżniacie?

AtomStore to platforma dla średnich i dużych sklepów internetowych

Wiesz co, postaram się na początek powiedzieć to w jednym zdaniu. AtomStore jest to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych. Obserwujemy, że jest ona wybierana w ostatnim czasie przez naprawdę duże lub średnie sklepy, przez po prostu liderów rynku e-commerce.

Tak dla przykładu, wśród naszych klientów jest praktycznie cały zespół DeeZee, od DeeZee Polska, przez wszystkie ich rynki zagraniczne, czyli tak de facto jest u nas część grupy CCC. Dużym klientem jest iSpot.pl, który na pewno kojarzycie z galerii handlowych czy też Cocolita – drogeria internetowa. Mamy Manta Polska – producenta polskiej elektroniki z lat ’90. Mamy również Ogrodosferę – lidera w branży home and garden.

A także wiele innych sklepów właśnie z segmentu średniego, które dynamicznie się rozwijają, ale już wyskoczyły z progu, niszy małej rozpoznawalności i prowadzą także placóki stacjonarne. Na przykład, Cztery Szpaki (producent kosmetyków naturalnych), którego znajdziecie w sklepach zwykłych, stacjonarnych, w drogeriach czy aptekach oraz również w internecie. Oni również prowadzą swój własny sklep internetowy, gdzie można kupić tylko i wyłącznie ich produkty.

Czyli trzymając się nazwy AtomStore i będąc blisko nadal tego nazewnictwa pomagacie e-commerce wybuchnąć…

Tak jest!

Pomagacie rozwinąć się tym biznesom i tak pozytywnie wybuchnąć oczywiście, nie destrukcyjnie.

Zdecydowanie wsadzamy ich do rakiety i wysyłamy w sprzedażowy kosmos, można tak powiedzieć. Tak, jesteśmy tym miejscem, gdzie można się faktycznie przesiąść z innych rozwiązań czy to open source czy z mniejszych po prostu SaaS-ów na bardziej rozbudowane narzędzie z większą ilością rozwiązań i narzędzi bardziej dedykowanych.

AtomStore jest oprogramowaniem SaaS, z możliwością rozbudowania

To też jest ważne, AtomStore jest oprogramowaniem w duchu SaaS, czyli jest oprogramowaniem zamkniętym, ale my jako nieliczni na rynku oferujmy możliwość wdrożenia dedykowanego rozwiązania czy to jakiejś integracji czy jakiejś funkcjonalności. Realizujemy takie rzeczy w ramach naszego zespołu. Więc to taki SaaS, tylko że z bardzo indywidualnym podejściem do klienta.

Ok, czyli otwarty SaaS, można to tak nazwać. Zwróciłem na jedną rzecz uwagę bawiąc się AtomStore: mnogość automatyzacji. Ciężko mi tutaj o porównania z innymi SaaS-ami, bo na co dzień nie prowadzę sklepu internetowego, ale zainteresowała mnie mnogość funkcji. Jesteś w tej branży nie od dziś, więc pytanie, czy faktycznie to jest taka silna przewaga AtomStore, ta mnogość integracji, automatyzacji?

Wiesz co, jeżeli chodzi o integracje, to można do tego różnie podejść. Są rozwiązania, które mają o wiele więcej integracji, na przykład z hurtowniami. I to znowu zależy, na czym komu zależy. Mówię tutaj w kontekście merchanta, sprzedawcy, ponieważ zaglądałam czy pracowałam na innych systemach, rozwiązaniach.

Zdecydowana przewaga to duża ilość funkcji, właśnie promocyjnych, marketingowych. Jest to u nas bardzo zauważalne. Mamy wbudowany system do wysyłki newsletterów, czyli znowu nie musisz integrować się z jakimś dedykowanym do tego oprogramowaniem, ale możesz, jeżeli masz tylko ochotę. Tak samo do wysyłki SMS – potrzebujesz SMSAPI, żeby mieć możliwość wysyłania SMS. Możesz to zrobić bezpośrednio korzystając z zasobów naszego systemu.

Właśnie to jest super, że mając wszystko w jednym miejscu de facto gromadzisz wszystkie dane o klientach, ich zachowaniach, zmianach, ale też o cenach, produktach. Wszystkie informacje masz w jednym miejscu i możesz z nich dowolnie korzystać. Nie musisz tych informacji, które są wrażliwe, wysyłać do innego systemu i bać się czy czasem nie wyciekną. Chociażby taka prozaiczna sprawa, ale wyciek danych to bardzo duże ryzyko w firmach, z którego najczęściej nie zdajemy sobie sprawy. Więc im mniej wypuszczamy na zewnątrz, tym lepiej dla nas i dla naszych klientów.

Z innych funkcji, bardzo dobrze pracuje się na katalogu produktów. Tam jest mnóstwo zindywidualizowanych rzeczy, takich drobnostek, które tak naprawdę poprawiają komfort pracy, ale też rozszerzają możliwości. Mamy też bardzo fajny moduł SEO, gdzie mamy dużo automatyzacji – możemy stworzyć szablony opisów czy właśnie przekierowania. Dużo takich funkcji, które gdzie indziej ograniczają się tylko do metadanych.

SaaS czy open source?

Brzmi imponująco! Wspominałaś też o porównaniu z open source. Jestem członkiem kilku grup na Facebooku, grup takich stricte e-commercowych i często pada tam pytanie: słuchajcie, mam taką i taką firmę do wyboru – którą wybrać? To są zazwyczaj SaaS-y, po czym nagle 90% odpowiedzi jest bierz open source, bierz WooCommerce, bierz Magento. Zaraz będzie się ci biznes skalował, a tamte SaaS-y będą cię ograniczać. Czy to jest mit czy może pora się z tym jakoś rozprawić?

Dzięki za pytanie, bardzo ważne pytanie, ponieważ dalej pokutuje taka opinia, że SaaS-y są dla… w sumie to nie wiem, dla kogo. Już nie wiem, co mają na myśli wszyscy deweloperzy, że SaaS-y to są chyba dla nikogo. Jest wręcz odwrotnie, jest mnóstwo ludzi, którzy naprawdę dobrze sobie radzą na SaaS-ach i nigdy nie chcieliby się przesiąść na open source.

Mamy wśród swoich klientów osoby, które przesiadły się z Magento czy PrestaShop na AtomStore. Takim głównym powodem, dla którego to robią jest po prostu zaplecze techniczne, które my oferujemy, a oni nie muszą o nie dbać. Czyli na przykład, nie muszą mieć dewelopera na pokładzie, nie muszą zatrudniać agencji e-commerce. Dodatkowo, finanse – SaaS wychodzi taniej. To jest bardzo dobry argument, no bo nie musimy opłacać tych wszystkich pośrednich rzeczy, takich jak właśnie deweloper czy zastanawiać się, jak wymyślić daną rzecz. Bo tak naprawdę, w SaaS-ie robi to analityk systemu.

E-commerce na start

Ok, czyli nadal trzeba znaleźć jakiś takich złoty środek, bo ja mam wrażenie, że jednak wszystko jest dla każdego, tylko trzeba to dopasować do swojego rodzaju biznesu.

Jak najbardziej!

Trzeba dopasować to do swoich mocy przerobowych. Osobiście jestem zwolennikiem SaaS-ów i sam, zresztą znasz moje prywatne zdanie, zakładając sklep internetowy raczej skłaniałbym się ku temu, żeby z SaaS-em rozpocząć swoją przygodę. Zobaczyć, czy w ogóle to jest ten kierunek, w którym chciałbym się rozwijać. Myślę, że to jest taka wojna, której nie da się rozstrzygnąć tak naprawdę.

Wiesz co, to jest wszystko tak naprawdę, co zawsze dobrze doradzają osoby na grupach, należy samemu przejść proces zakładania sklepu i zobaczyć czy oferowane funkcje cię interesują.

Minusem jest na pewno to, że czy to w WooCommerce czy PrestaShop, musisz dokupywać pluginy. To się wiąże z kosztami, a te pluginy to nie jest tak, że kupuję się raz i są i działają zawsze, tylko trzeba wykupywać im odpowiednie wsparcie. To wsparcie generuje kolejne koszty. W przypadku Magento, sam próg wejścia jest bardzo wysoki. Nie wyobrażam sobie, że osoba, która ma mało do czynienia z programowaniem bierze się za Magento. To jest raczej rzadki przypadek.

Jeżeli ktoś ma ochotę prowadzić sklep internetowy, tak żeby powstał on dosłownie jego rękami, jak najbardziej WooCommerce będzie dobrym rozwiązaniem. Ale przyjdzie taki dzień, kiedy zacznie zatrudniać ludzi, życzę tego każdego sklepowi internetowemu. I być może będzie już potrzeba, żeby skupić się bardziej na tym, żeby zatowarowywać sklep, żeby tworzyć ciekawe promocje, postawić bardziej na social marketing, niż usprawniać kolejne funkcjonalności w sklepie czy szukać tych rozwiązań po forach.

Lepiej wtedy po prostu przenieść się do zespołu, firmy, która oferuje ci od hostingu, przez serwer, przez właśnie utrzymanie sklepu, funkcje, środowisko. Wiesz, dajemy też przecież możliwość wyjścia na rynki zagraniczne, możliwość połączenia się ze sklepami stacjonarnymi, jeżeli takie masz, z programami ERP bez jakiś wielkich zawirowań, pisania dedykowanych skryptów.

Po to, aby skupiać się na biznesie. Nasi klienci często to podkreślają, robimy z nimi takie wywiady: nie będziemy zajmować się technikaliami, nie będziemy zajmować się IT. Nie znamy się na tym, chcemy się skupić na dostarczaniu dobrej jakości towarów i całego tego experience dla klientów, a niekoniecznie na grzebaniu w kodzie. I to jest świetne podejście, bo tak naprawdę tak można robić karierę w e-commerce.

Korzyści dla klientów SMSAPI

Tak jest! No, to pozostawię tu znak zapytania nadal mimo wszystko, a każdy sobie wyciągnie odpowiednie wnioski. Nie chcę być stronniczy, pozostanę Szwajcarią dzisiaj.

Słuchaj, pomówmy o tym w takim razie, co przygotowałaś, zawsze to jest taki punkt na koniec, co nasz partner przygotował klientom SMSAPI. Wszak oczywiście, jako klienci SMSAPI możecie liczyć na jakieś dodatkowe specjalne warunki w AtomStore, tak słyszałem.

Tak jest! Nie pomyliłeś się, jeżeli AtomStore wydaje ci się, drogi słuchaczu, atrakcyjną propozycją, to przede wszystkim, zapraszam cię do sprawdzenia naszego oprogramowania na Atomstore.pl. Możesz za darmo przetestować panel, a jeżeli zdecydujesz się nas wybrać, to możesz liczyć na 15% zniżki na trzy miesiące abonamentu na hasło SMSAPI.

Dziękuję bardzo w imieniu klientów SMSAPI! To był kolejny odcinek Audycji Partnerskiej. Moim gościem była Diana Drobniak – Marketing Manager AtomStore.

Dziękuję bardzo!

To była przyjemność, Diana, gościć cię u nas.

Dla mnie również.

Więcej odcinków Audycji Partnerskiej już wkrótce. Do usłyszenia!

Dzięki wielkie, trzymajcie się, część!