SMSAPI Ruch Na Stronie Marketing

Spis treści

Szukając nowych technik przyciągania klientów możesz łatwo popaść w utarte schematy. Poza standardowymi narzędziami (Display, Google Ads, Facebook, LinkedIn), zwróć też uwagę na proste rozwiązania, które przynoszą nieoczekiwane rezultaty. Wszystko, czego potrzebujesz to dobra baza odbiorców. Poznaj marketing SMS — skuteczną metodę wsparcia strony internetowej Twojej marki.

Jeżeli posiadasz bazę kontaktów z numerami telefonów swoich klientów możesz od razu przejść do części poświęconej analizie udanych kampanii SMS. Pamiętaj jednak, że wraz z wejściem w życie przepisów RODO, Twoja baza musi spełniać pewne wymogi. Nic kłopotliwego, nie zapomnij po prostu o zbieraniu zgód marketingowych. Opisujemy je szczegółowo we wpisie poświęconym zmianom wprowadzonym przez nowe regulacje.

RODO – najważniejsze informacje

  • Według ustawy o ochronie danych osobowych zbierając dane należy kierować się: legalnością, celowością, merytoryczną poprawnością, niezbędnością i ograniczeniem czasowym.
  • RODO wskazuje siedem zasad: ograniczenie celu, minimalizacja danych, prawidłowość, ograniczenie przechowywania, integralność i poufność, rozliczalność; zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość.
  • Znajduje to odzwierciedlenie w aktualnym, krajowym prawodawstwie. Ważne jest także powiązanie zgód z aktualną polityką informacyjną firmy.

Zacznij od bazy odbiorczej

Sposobów na pozyskiwanie potrzebnych Ci informacji jest wiele. Możesz skorzystać zarówno z gotowych rozwiązań, takich jak nasz Newsletter SMS lub też zbierać je podczas kompletowania zamówienia na stronie sklepu. Jeżeli prowadzisz działalność stacjonarnie, możesz prosić klientów o podanie telefonu przy kasie.

Niezależnie czy sprzedajesz offline czy online, zbieranie numerów warto połączyć z programem lojalnościowym – przynosi to najlepsze efekty, szczególnie jeśli faktycznie zadbasz o powracających klientów.

Najczęściej udostępniane przez klientów dane (w kolejności): płeć, adres e-mail, zainteresowania, data urodzenia, numer telefonu, miejsce zamieszkania, zarobki i inne.
źródło: Raport SMSAPI Komunikacja Marki – Oczekiwania Konsumenta

Pozwól, że rozwieję Twoje wątpliwości: tak, klienci chcą dzielić się swoimi danymi. Jak wynika z naszego badania Komunikacja Marki – Oczekiwania Konsumenta, 35,4% Polaków poda swój telefon w zamian za przedstawienie im lepszej oferty. Z adresem e-mail, płcią i zainteresowaniami jest jeszcze łatwiej. Oznacza to także, że numer jest bardziej wartościowy z perspektywy marketingowej, ale co za tym idzie, klienci więcej oczekują po komunikacji, którą będą od Ciebie otrzymywać.

Przykłady komunikacji SMS

Informowanie o najnowszej promocji może być kuszącą perspektywą, szczególnie jeżeli weźmiesz pod uwagę skuteczność SMS-ów. Współczynniki OR (Open Rate – współczynnik otwieralności wiadomości) i CTR (Click-Through Rate – współczynnik klikalności) są bowiem kilkukrotnie wyższe w porównaniu z e-mailem.

Nie zakładaj z góry, że w Twojej branży nie ma miejsca na wiadomości tekstowe. Zwróć uwagę, że nie wszystkie wiadomości mają na celu sprzedaż produktów lub usług. Dlatego zalecam ograniczenie przekazów sprzedażowych do potrzebnego minimum. Poniższe przykłady udowodnią Ci, że czasem mniej, faktycznie znaczy więcej.

1. Gino Rossi

Gino Rossi wykorzystuje SMS w sklepie internetowym, aby promować swoje produkty. Wiadomości tekstowe są ważnym kanałem dotarcia, który skutecznie angażuje klientki i klientów marki.

Przykład wiadomości wysłanej klientom marki Gino Rossi
źródło: Gino Rossi

Dane z Google Analytics Gino Rossi po kampanii SMS

  • 100% więcej wizyt na stronie;
  • o 60% więcej nowych użytkowników i sesji;
  • zwiększona liczba odwiedzonych stron i średniego czasu sesji;
  • oraz… 88% wzrost sprzedaży!

2. Auto awa

Wiadomość SMS do klientów firmy Auto awa
źródło: Auto awa

Proste życzenia Wielkanocne rozesłane do 1166 klientów przyniosły 40% większy ruch klientów w okresie świątecznym i przełożyły się na 51% wzrostu miesięcznych obrotów w kwietniu 2018. Warto podkreślić, że życzenia zostały pozbawione treści marketingowych. Prosty, pogodny przekaz zadziałał lepiej niż najeżona call to action promocja.

3. Golf Channel Polska

Marta Rosłaniec – Golf Channel Polska

Dzięki wiadomościom SMS z SMSAPI każdy z golfistów dostał spersonalizowaną wiadomość ze swoją godziną startu, co naszemu zespołowi bardzo ułatwiło komunikację. Również po evencie wysłaliśmy SMS-y z podziękowaniami i zaproszeniem do obejrzenia relacji telewizyjnej.

Marta Rosłaniec – Golf Channel Polska

4. Cardio Watch

Dzięki zastosowaniu numeru odbiorczego, twórcom aplikacji Cardio Watch udało się zebrać 1200 zgłoszeń do testów. Wystarczyło 10 minut czasu antenowego w programie śniadaniowym i łatwy do zapamiętania Short code.

5. TEDxKatowice

SMSAPI wspiera TEDxKatowice
źródło: TEDxKatowice

Wykorzystanie nowego kanału komunikacji oraz zasady ograniczonej dostępności spowodowało, że zainteresowani fani czekali na wejściówki. Pozwoliło to uzyskać 98% OR i 88% CTR w pierwszej turze sprzedaży biletów. Wiadomość była wysłana wielokanałowo, przez SMS oraz powiadomienia z social media.

Podsumowanie

Jak widzisz, firmy pochodzą z wielu różnych branż. We wszystkich przypadkach wprowadzenie komunikacji SMS wpłynęło pozytywnie na wizerunek, zasięg marki i wyniki sprzedażowe. Jeżeli chcesz zobaczyć więcej zastosowań wiadomości tekstowych w biznesie, polecam odwiedzić kanał SMSAPI na YouTube. Playlista Przyjaciele SMSAPI zawiera filmy, w których nasi partnerzy opowiadają o tym jak i dlaczego prowadzą marketing SMS.