Spis treści

Co jest najważniejsze w marketingu SMS? Z pewnością należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu treści, dopasowaniu do grupy odbiorczej i poszanowaniu preferencji i prywatności klientów. Krótko mówiąc – stosować się do zasad content i permission marketingu. Komunikacja SMS stosowana przez firmę Gino Rossi udowadnia jak istotne jest prowadzenie konsekwentnych i przemyślanych działań marketingowych łączących kilka kanałów.

Gino Rossi SMSAPI SMS Marketing

Gino Rossi to polska marka odzieżowa założona w 1992. Nazwa firmy jest ukłonem w stronę Włocha imieniem Gino Rossi – jednego z jej założycieli. Na początku, przedsiębiorstwo zajmowało się wyłącznie produkcją męskiego obuwia. Jednak wraz ze wzrostem zainteresowania dla przyciągającego uwagę, wysokiej jakości wzornictwa, firma weszła również na rynek obuwia damskiego i skórzanych dodatków.

Obecnie, salony Gino Rossi znajdują się w 6 państwach poza Polską: w Niemczech, Rosji, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i Ukrainie. Poza siecią placówek stacjonarnych produkty dostępne są również poprzez sklep online.

Skuteczny marketing SMS według Gino Rossi

Gino Rossi w swym marketingu wykorzystuje pełen wachlarz dostępnych środków przekazu, nie pomijając kanałów e-mail i SMS. W pozyskiwaniu kontaktów do bazy danych konsumentów zgodnej z regulacjami RODO firma stosuje dwie metody:

  • propozycja dołączenia do Newslettera SMS na koniec zakupów w sklepie online;
  • programy lojalnościowe w sklepach stacjonarnych.

Dane z Google Analytics firmy potwierdzają, że SMS-y do naturalnie zbudowanej bazy odbiorców wpływają pozytywnie na najważniejsze statystyki witryny.

Każda z kampanii SMS owocuje podwojeniem ruchu i liczby transakcji przeprowadzonych na stronie. Zarazem analiza danych dostarczonych przez sklepy stacjonarne wskazuje na potrojenie wyników sprzedażowych po kampanii SMS. Dowodzi to wysokiej efektywności marketingu SMS oraz skuteczności wiadomości tekstowych jako bodźca zakupu.>

Zarazem analiza danych dostarczonych przez sklepy stacjonarne wskazuje na potrojenie wyników sprzedażowych po kampanii SMS. Dowodzi to wysokiej efektywności marketingu SMS oraz skuteczności wiadomości tekstowych jako bodźca zakupu.

Dane z Google Analytics Gino Rossi po kampanii SMS

  • 100% więcej wizyt na stronie;
  • o 60% więcej nowych użytkowników i sesji;
  • zwiększona liczba odwiedzonych stron i średniego czasu sesji;
  • oraz… 88% wzrost sprzedaży!

Zdaniem eksperta

Wojciech Chochołowicz – Gino Rossi

Wiadomości SMS są niezwykle istotnym narzędziem w działaniach marketingowych Gino Rossi. Dzięki szybkiej i bezpośredniej komunikacji utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami, co realnie wpływa na wolumen sprzedaży, szczególnie gdy ogłaszamy wyprzedaż lub specjalne promocje.

Słupki potwierdzają, że SMS to jeden z najlepiej działających kanałów komunikacji marketingowej. Warto jednak pamiętać, że dla zapewnienia maksymalnych efektów należy łączyć kanały, np. SMS z e-mail. Takie kampanie przynoszą najlepsze rezultaty.

Wojciech Chochołowicz – Gino Rossi

Dobre relacje Gino Rossi i SMSAPI potwierdza także nagrany wspólnie film Przyjaciele SMSAPI – Gino Rossi.