Table of Contents
Jak wykorzystać odbiór SMS do budowania zaangażowania podczas eventów?
Dźwięk przychodzącej wiadomości SMS, sala pełna twarzy podświetlonych przez ekrany telefonów to z reguły sygnał, że z Twoim wystąpieniem jest coś nie tak. Przyjęło się że sięgnięcie po komórkę jest sygnałem braku zaangażowania, a może nawet błędów po stronie prelegenta. Ale czy na pewno? Na przykładzie szkoleń organizowanych przez firmę Arkana Cosmetics, obalamy ten mit.
Podstawy komunikacji SMS
Biznesową komunikację SMS dzielimy na trzy główne kategorie. Większości firm służy więc ona jako narzędzie prosprzedażowe, które pozwala docierać bezpośrednio do konsumentów. Wiadomości tekstowe ze względu na szybkość dotarcia są także wykorzystywane do powiadamiania o zmianie statusów zamówień czy realizacji usługi. Wysoki poziom bezpieczeństwa SMS pozwala zaś na użycie ich jako sposobu weryfikacji transakcji, przypominania haseł czy potwierdzania danych.
Komunikacja SMS – podział według funkcji
- marketing SMS – wiadomości prosprzedażowe; pamiętaj, że według postanowień wprowadzonych przez RODO wysyłanie takich wiadomości wymaga uzyskania zgody od odbiorcy;
- powiadomienia SMS – wiadomości informujące o statusie i realizacji zamówień;
- autoryzacja SMS – wiadomości systemowe wysyłane w celu potwierdzenia transakcji, danych czy przypominania haseł.
Klienci SMSAPI nie przestają nas jednak zaskakiwać wykorzystując wiadomości tekstowe w niekonwencjonalny sposób!
Przeczytaj case study: Moto Idea
Jak angażować uczestników szkolenia?
Arkana Cosmetics to polska marka profesjonalnych dermokosmetyków dla gabinetów kosmetycznych i profesjonalistek. Działania firmy oparte są o naukowe i często wyprzedzające trendy rozwiązania. Ma to odniesienie zarówno względem technologii wytwarzania kosmetyków, składu produktów jak i stosowanych form promocji.
Ważnym elementem marketingu firmy są cykliczne szkolenia dla partnerek marki. Szkolenia organizowane w różnych miastach Polski mają na celu nie tylko przybliżenie nowości w ofercie, integrację środowiska kosmetyczek, ale także utrzymanie zaangażowania w życie firmy.
Konkursy SMS podczas wydarzeń
Planując kolejne edycje prezentacji eksperckich przeznaczonych dla partnerów biznesowych marki, organizatorzy zadali sobie pytania: jak wyróżnić się spośród wszystkich innych wydarzeń tego typu, jak spowodować by spotkania były warte polecenia?
Odpowiedzią okazało się prowadzenie konkursów SMS z nagrodami. Pomysł wydaje się dobrze znany, jednak dzięki zastosowaniu systemu wysyłkowego SMSAPI, udało się zaproponować coś nowego i wyjątkowego. Dzięki dwukierunkowej komunikacji SMS udało się także spełnić dodatkową funkcję, ale o tym w później.
Jak wykorzystać numer odbiorczy SMS do przeprowadzenia konkursu?
Po krótce: konkurs składa się z trzech pytań, a o zwycięstwie decyduje poprawność odpowiedzi oraz szybkość ich udzielenia. Na pytania wyświetlane na ekranie uczestniczki odpowiadają za pomocą darmowych SMS-ów.
Dzięki zastosowaniu 9-cyfrowego numeru odbiorczego (Long code), organizatorzy mogą w prosty i szybki sposób zbierać odpowiedzi. Do uruchomienia systemu wystarczył Panel Klienta SMSAPI. Obeszło się bez pomocy programisty, który musiałby pisać skrypt do zbierania odpowiedzi.
Zobacz nagranie webinaru, z którego dowiesz się, jak przeprowadzić ankietę SMS
Budowanie bazy kontaktów podczas eventu
Dodatkową zaletą wykorzystania dwukierunkowej komunikacji SMS jest budowanie bazy kontaktów. Oczywiście, przed przystąpieniem do zabawy, uczestniczki muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikacji od firmy.
Osoby, które wzięły udział w konkursie zapisywane są w bazie danych, razem z nazwą miejscowości, w której odbyło się spotkanie. Zebrane kontakty służą później do informowania o zbliżających się wydarzeniach i szkoleniach, a także podziękowania za udział w szkoleniu.
Targetowanie komunikacji SMS
Powiązanie numerów z miejscowością ułatwia personalizowanie, a także targetowanie SMS. Dzięki temu odpowiedni, zaangażowani odbiorcy ściśle dostają dopasowane wiadomości, które faktycznie ich dotyczą.
Wnioski
Do tej pory firma Arkana Cosmetics zorganizowała już 20 spotkań z konkursami. Według danych dostarczonych przez organizatorów, ponad połowa uczestniczek bierze udział w zabawie z nagrodami.
Popularność konkursu wynika z faktu, że telefon jest zawsze pod ręką, a wysłanie SMS-a jest darmowe i proste. Co więcej, wiąże się z otrzymywaniem spersonalizowanych komunikatów informujących o wydarzeniach, które inaczej mogłyby być łatwo przegapione.