Blog

Arkana Cosmetics — jak zwiększyć zaangażowanie podczas eventów?

SMSAPI_Arkana_Cosmetics

Pełna sala twarzy podświetlonych przez ekrany telefonów to z reguły sygnał, że z Twoim wystąpieniem jest coś nie tak. Przyjęło się że sięgnięcie po komórkę jest sygnałem braku zaangażowania, a może nawet błędów po stronie prelegenta. Ale czy na pewno? Dzisiaj, na przykładzie szkoleń organizowanych przez firmę Arkana Cosmetics, obalamy ten mit. 

Biznesową komunikację SMS dzielimy na trzy kategorie: marketing, powiadomienia i autoryzację danych.

Większości firm służy więc ona jako narzędzie prosprzedażowe, które pozwala docierać bezpośrednio do konsumentów. Wiadomości tekstowe ze względu na szybkość dotarcia są także wykorzystywane do notyfikacji o zmianie statusów zamówień czy realizacji usługi. Wysoki poziom bezpieczeństwa SMS-ów pozwala zaś na użycie ich jako sposobu weryfikacji transakcji, przypominania haseł czy potwierdzania danych.

Klienci SMSAPI nie przestają nas jednak zaskakiwać — wykorzystując wiadomości tekstowe w niekonwencjonalny sposób.

Komunikacja SMS – podział według funkcji:

  • marketing — wiadomości prosprzedażowe; pamiętaj, że według postanowień wprowadzonych przez RODO wysyłanie takich wiadomości wymaga uzyskania zgody od odbiorcy;
  • powiadomienia — wiadomości informujące o statusie i realizacji zamówień;
  • autoryzacja — wiadomości systemowe wysyłane w celu potwierdzenia transakcji, danych czy przypominania haseł.

Arkana Cosmetics to polska marka profesjonalnych dermokosmetyków dla gabinetów kosmetycznych i profesjonalistek. Działania firmy oparte są o naukowe i często wyprzedzające trendy rozwiązania. Ma to odniesienie zarówno względem technologii wytwarzania kosmetyków, składu produktów jak i stosowanych form promocji.

Ważnym elementem marketingu firmy są cykliczne szkolenia dla partnerek marki. Szkolenia organizowane w różnych miastach Polski mają na celu nie tylko przybliżenie nowości w ofercie, integrację środowiska kosmetyczek, ale także utrzymanie zaangażowania w życie firmy. 

SMSAPI_Arkana_Cosmetics_Event

Jak zaangażować uczestników szkolenia? 

Planując kolejne edycje prezentacji eksperckich przeznaczonych dla partnerów biznesowych marki, organizatorzy zadali sobie pytania: jak wyróżnić się spośród wszystkich innych wydarzeń tego typu, jak spowodować by spotkania były warte polecenia?  

Odpowiedzią okazało się prowadzenie konkursów z nagrodami. Pomysł wydaje się dobrze znany, jednak dzięki zastosowaniu systemu wysyłkowego SMSAPI, udało się zaproponować coś nowego i wyjątkowego. Dzięki dwustronnej komunikacji SMS udało się także spełnić dodatkową funkcję, ale o tym w później. 

Po krótce: konkurs składa się z trzech pytań, a o zwycięstwie decyduje poprawność odpowiedzi oraz szybkość ich udzielenia. Na pytania wyświetlane na ekranie uczestniczki odpowiadają za pomocą darmowych SMS-ów.

Dzięki zastosowaniu 9-cyfrowego numeru odbiorczego, organizatorzy mogą w prosty i szybki sposób zbierać odpowiedzi. Do uruchomienia systemu wystarczył Panel Klienta SMSAPI. Obeszło się bez pomocy programisty, który musiałby pisać skrypt do zbierania odpowiedzi. 

SMSAPI_Arkana_Cosmetics_Event

Budowanie bazy kontaktów podczas eventu 

Dodatkową zaletą wykorzystania dwukierunkowej komunikacji SMS jest budowanie bazy kontaktów. Oczywiście, przed przystąpieniem do zabawy, uczestniczki muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikacji od firmy.

Osoby, które wzięły udział w konkursie zapisywane są w bazie danych, razem z nazwą miejscowości, w której odbyło się spotkanie. Zebrane kontakty służą później do informowania o zbliżających się wydarzeniach i szkoleniach, a także podziękowania za udział w szkoleniu.  

Targetowanie komunikacji SMS

Powiązanie numerów z miejscowością ułatwia personalizowanie i targetowanie SMS-ów. Dzięki temu odbiorcy dostają wyłącznie wiadomości, które faktycznie ich dotyczą.

Do tej pory firma Arkana Cosmetics zorganizowała już 20 spotkań z konkursami. Według danych dostarczonych przez organizatorów, ponad połowa uczestniczek bierze udział w zabawie z nagrodami.

Popularność konkursu wynika z faktu, że telefon jest zawsze pod ręką, a wysłanie SMS-a jest darmowe i proste. Co więcej, wiąże się z otrzymywaniem spersonalizowanych komunikatów informujących o wydarzeniach, które inaczej mogłyby być łatwo przegapione.