Czy krótkie numery odbiorcze to numery “Premium” o podwyższonej płatności?
Nie. Koszt wysłania wiadomości na Short Code naliczany jest według standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci. W odróżnieniu od numerów Premium, usługi Long i Short code nie służą szybkiemu zarobkowi, ale budowaniu trwałych relacji z klientami, wymianie informacji oraz angażowaniu do interakcji. Nigdy nie oferowaliśmy i nie mamy w planach wspierania usługi numerów Premium. Jeżeli masz problem z otrzymywaniem takich wiadomości, wejdź na stronę Urzędu Komunikacji Elektronicznej, gdzie sprawdzisz wszystkich polskich nadawców Premium.
Ile kosztuje numer odbiorczy?
Ze względu na koszty utrzymania numeru przez operatorów GSM koszty miesięczne zaczynają się od 99 zł za numer. Natomiast odbiór i odczytywanie wiadomości SMS są bezpłatne. Koszt wysyłki wiadomości przez użytkownika na numer odbiorczy naliczany jest według stawki operatora.
Czy dwukierunkowa komunikacja SMS jest zgodna z RODO?
Tak, ale pamiętaj, że według postanowień RODO legalna zgoda musi być dobrowolna, konkretna, świadoma i jednoznaczna. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w tym przypadku odbywa się poprzez dobrowolną wysyłkę wiadomości na podany numer. Dane osobowe uczestników konkursów SMS, sond, ankiet, zapisu do bazy przez SMS i innych form powinny być przetwarzane według zasad zawartych w art. 5 Rozporządzenia RODO, tj. zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ograniczenia celu, minimalizacji danych, prawidłowości, ograniczenia przechowywania, integralności i poufności oraz rozliczalności.
Czym różni się numer Short Code z prefixem od przypisanego numeru?
Rezerwacja numeru (Short Code lub numeru 9-cyfrowego) pozwala zastrzec dany ciąg cyfr na indywidualne potrzeby Twojej marki, czyniąc z niego dodatkowy znak rozpoznawczy. Konsument odpisując na współdzielony krótki odbiorczy numer (z prefixem) oprócz właściwej treści musi dopisać prefiks. Dzięki temu odpowiedź trafia do odpowiedniego nadawcy. Z tego powodu musisz odpowiednio zdefiniować możliwe odpowiedzi, np. dla prefiksu "G1" odpowiedź "TAK" będzie wyglądała w następujący sposób: "G1.TAK" lub "G1 TAK". Odpowiedzi niepasujące do zdefiniowanego wzoru oznaczone będą jako "Inne".
Czy na numery odbiorcze można oddzwonić?
Nie, nie ma możliwości oddzwonienia na numery Short Code ani 9-cyfrowe. Mogą być one wykorzystywane jedynie na potrzeby dwukierunkowej komunikacji SMS.
Czy można ustawić automatyczne odpowiedzi na odebraną wiadomość w panelu SMSAPI?
Tak, automatyczne odpowiedzi ustawisz w Panelu Klienta SMSAPI w zakładce “Opcje”.
Czy można ustawić własny numer jako numer odbiorczy?
Tak, ustawienie własnego numeru jako odbiorczego jest możliwe poprzez przeniesienie prawa do własności numeru (umowę cesji). Czas oczekiwania na realizację wynosi około 3 miesięcy. Jednorazowy koszt takiej usługi wynosi 500 zł, a następnie 99 zł miesięcznie. W związku ze skomplikowaniem procesu, sugerujemy korzystanie z udostępnionych przez nas numerów wirtualnych.
Czym różni się własny 9-cyfrowy numer od wiadomości PRO 2Way?
Wiadomość PRO 2Way oznacza wysyłkę z losowego numeru (za każdym razem innego) odbiorczego współdzielonego z innymi użytkownikami. Własny numer odbiorczy oznacza wyłączność wykorzystania numeru w wybranym okresie.