Spis treści
Wiadomości SMS mają jeden z najwyższych CTR wśród kanałów komunikacji. Sprawdź, jak skrócić linki w SMS.
Choć standardowa wiadomość SMS składa się jedynie ze 160 znaków, to można w niej przesłać dowolną treść, grafikę, a nawet aplikację. Taką możliwość daje funkcja skróconego linku. Za jego pomocą z łatwością przekierujemy naszych odbiorców np. na stronę internetową, gdzie znajdą oni więcej informacji.
Takie rozwiązanie łączy szybki czas dostarczania i wysoki Open Rate wiadomości SMS, z możliwościami jakie daje internet, dlatego świetnie sprawdza się w kampaniach marketingowych.
Poznaj i przetestuj SMSAPI! ?
Załóż darmowe konto i testuj możliwości bramki SMS dla firm: skrócone linki, odbiór wiadomości i personalizowane kampanie SMS.
Czym jest skrócony link w SMS?
Skrócony link idz.do to po prostu krótki adres URL, przekierowujący odbiorców na dowolną stronę, której adres w nim umieścisz.
Skrócony link – przykład
Wykorzystaj skracacz linków idz.do, aby adres https://www.smsapi.pl/skrocony-link
skrócić do idz.do/skrocony-link
.
Wykorzystanie linku idz.do w wiadomości SMS znacznie zmniejsza ilość znaków w treści wiadomości, umożliwia także mierzenie skuteczności działań marketingowych i może dostarczyć wielu dodatkowych informacji o odbiorcach wysyłek.
Skrócony link – Zrób to sam
Monitoruj i mierz wysyłki SMS
Wykorzystanie skróconego linku pozwala na dokładne zebranie informacji na temat przeprowadzonej kampanii SMS. Po wysłaniu wiadomości możesz pobrać raport, z którego dowiesz się o: systemie operacyjnym telefonu, z którego został kliknięty link (np. iOS lub Android), użytej przeglądarce (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz dacie kliknięcia. Dzięki wykorzystaniu tych informacji możesz lepiej poznać swoich klientów i dokładniej sprofilować kolejne wysyłki.
Więcej korzyści linków w SMS:
Skrócony link w wiadomości SMS może prowadzić do dowolnych treści.
- Pobranie aplikacji – takie rozwiązanie jest bardzo popularne, ponieważ podczas wysyłki API samo rozpozna system operacyjny telefonu i przekieruje do odpowiedniej wersji aplikacji (iOS, Android, Windows Phone).
- Newsletter SMS – jeśli nie znamy adresów e-mailowych, a jedynie numery telefonów naszych klientów, a i tak chcielibyśmy wysłać im newsletter, to wystarczy umieścić go na stronie, do której będzie prowadził link w wiadomości SMS.
- Kupon rabatowy – jeśli prowadzimy promocję, w której wykorzystujemy kupony rabatowe, to wysłanie SMS-em linku do ich pobrania, zwiększy zainteresowanie akcją i ułatwi odebranie ich osobom, które np. nie otworzyły maila z informacją i kuponem.
Poniżej przykład jednego z naszych Klientów, pokazujący, jak w kreatywny sposób połączyć wiadomości SMS, ze skróconym linkiem, aplikacją Rabaty SMS i mediami społecznościowymi, osiągając przy tym imponujące wyniki. A wszystko to na imprezie skierowanej dla młodych osób.
CTR ponad 31% – to możliwe!
Kampania SMS prowadzona przy okazji Juwenaliów w Szczecinie okazała się ogromnym sukcesem. Spośród osób, które odebrały informację o imprezie, aż 31% kliknęło w link i odwiedziło stronę wydarzenia. Co ważne aż 80% osób zrobiło to w ciągu godziny od otrzymania wiadomości.
Definicja CTR – co to jest współczynnik klikalności?
Click through rate, czyli CTR to współczynnik klikalności. Jest to stosunek między liczbą kliknięć a wysłanymi wiadomościami. Za jego pomocą możesz zmierzyć skuteczność przesłanych treści oraz wybranych grup odbiorczych. Wysoki CTR oznacza, że kampania skutecznie zachęciła klientów do przejścia na stronę.
Dodatkowo, po zakończeniu wysyłki organizatorzy mogli sprawdzić z jakich urządzeń, systemów operacyjnych i przeglądarek korzystali odbiorcy SMS-a (w 51% przypadków był to Android i Google Chrome). Jakie z tego wnioski?
Wiadomości ze skróconym linkiem pozwalają w bardzo krótkim czasie dotrzeć do zainteresowanych osób, a co ważniejsze mogą przekierować ich bezpośrednio na stronę internetową. Informacja na temat urządzeń i oprogramowania użytkowników pozwala lepiej poznać ich preferencje i poprawić skuteczność przyszłych działań marketingowych.
Komunikacja SMS podczas Juwenalii Szczecińskich
Idea korzystania z systemu wysyłki SMS-ów została przez nas zapoczątkowana przy organizacji Juwenaliów w Szczecinie. To duży projekt, w ramach którego, w całym mieście odbywają się różnego rodzaju koncerty oraz wiele innych wydarzeń kulturalnych.
Chcieliśmy stworzyć nowy kanał informacyjny dla uczestników Juwenaliów, dzięki któremu możliwe stanie się szybkie przypominanie o nadchodzących eventach, jak również nadawanie wiadomości o zmianach w terminarzu lub odwołaniu poszczególnych zdarzeń.
W celu popularyzacji wydarzenia, na portalu społecznościowym Facebook zainstalowany został fanpage Juwenaliów, stworzono aplikację „Rabaty SMS” (przyp. red. funkcja nie jest już dostępna) oraz uruchomiono Newsletter SMS na stronie internetowej.
Nasze obserwacje wykazały, że – dzięki wiadomościom SMS – w krótkim czasie można dotrzeć do obszernej, wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Śledząc statystyki wysyłki SMS, wykazano aż 89% skuteczność odbioru kampanii, co oznacza, że 9 na 10 osób otrzymało wysłaną przez nas wiadomość.
W czasie Juwenaliów, odbiorcami wysyłanych przez nas SMS-ów byli głównie studenci i młodzi ludzie, co sprawiło, że pozwoliliśmy sobie na zabawny język komunikacji przy użyciu skróconego linku idz.do.
Celem było wzbudzenie jak największego zainteresowania oraz przyciągniecie jak najszerszej rzeszy odbiorców.” – wypowiedź organizatora Juwenaliów Szczecińskich to dobry przykład efektywnego wykorzystania skróconego linku.
Sebastian Tomczak – Juwenalia Szczecin
Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?
Skuteczność działań marketingu SMS możesz mierzyć w Google Analytics! Wystarczy, że do skracanego łącza dodasz parametr UTM, który pozwoli Ci śledzić ruch pochodzący z Twojej kampanii. Zobacz krótki poradnik wideo, w którym wyjaśniamy jak to zrobić:
Przeczytaj więcej: jak skrócić link z kodem UTM
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.