Blog

Skrócony link w SMS, czyli jak osiągnąć CTR na poziomie 31 procent?

Choć standardowa wiadomość SMS składa się jedynie ze 160 znaków, to można w niej przesłać dowolną treść, grafikę, a nawet aplikację. Taką możliwość daje funkcja skróconego linku. Za jego pomocą z łatwością przekierujemy naszych odbiorców np. na stronę internetową, gdzie znajdą oni więcej informacji. Takie rozwiązanie łączy szybki czas dostarczania i wysoki Open Rate wiadomości SMS, z możliwościami jakie daje internet, dlatego świetnie sprawdza się w kampaniach marketingowych.

Czym jest skrócony link w SMS?

Skrócony link idz.do to po prostu krótki adres URL, przekierowujący odbiorców na dowolną stronę, której adres w nim umieścisz. Przykładowo: adres https://www.smsapi.pl/skrocony-link zostanie zamieniony na idz.do/skrocony-link i tak będzie widoczny w wiadomości SMS.

Wykorzystanie linku idz.do w wiadomości SMS znacznie zmniejsza ilość znaków w treści wiadomości, umożliwia także mierzenie skuteczności działań marketingowych i może dostarczyć wielu dodatkowych informacji o odbiorcach wysyłek.

Monitorujesz i mierzysz wysyłki SMS

Wykorzystanie skróconego linku pozwala na dokładne zebranie informacji na temat przeprowadzonej kampanii. Po wysłaniu SMS-ów możesz pobrać raport, z którego dowiesz się o: systemie operacyjnym telefonu, z którego został kliknięty link (np. iOS lub Android), użytej przeglądarce (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz dacie kliknięcia. Dzięki wykorzystaniu tych informacji możesz lepiej poznać swoich klientów i dokładniej sprofilować kolejne wysyłki.

Więcej korzyści:

Skrócony link w widomości SMS może prowadzić również do:

  • Pobrania aplikacji – takie rozwiązanie jest bardzo popularne, ponieważ podczas wysyłki API samo rozpozna system operacyjny telefonu i przekieruje do odpowiedniej wersji aplikacji (iOS, Android, Windows Phone).
marketing SMS w dystrybucji aplikacji SMS w pobieraniu aplikacji
  • Newslettera SMS – jeśli nie znamy adresów e-mailowych, a jedynie numery telefonów naszych klientów, a i tak chcielibyśmy wysłać im newsletter, to wystarczy umieścić go na stronie, do której będzie prowadził link w wiadomości SMS.
  • Kuponów rabatowych – jeśli prowadzimy promocję, w której wykorzystujemy kupony rabatowe, to wysłanie SMS-em linku do ich pobrania, zwiększy zainteresowanie akcją i ułatwi odebranie ich osobom, które np. nie otworzyły maila z informacją i kuponem.
sms idz.do3   sms idz.do4

Poniżej przykład jednego z naszych Klientów, pokazujący, jak w kreatywny sposób połączyć wiadomości SMS, ze skróconym linkiem, aplikacją Rabaty SMS i mediami społecznościowymi, osiągając przy tym imponujące wyniki. A wszystko to na imprezie skierowanej dla młodych osób.

CTR ponad 31% – to możliwe!

Kampania SMS prowadzona przy okazji Juwenaliów w Szczecinie okazała się ogromnym sukcesem. Spośród osób, które odebrały informację o imprezie, aż 31% kliknęło w link i odwiedziło stronę wydarzenia. Co ważne aż 80% osób zrobiło to w ciągu godziny od otrzymania wiadomości.

Dodatkowo, po zakończeniu wysyłki organizatorzy mogli sprawdzić z jakich urządzeń, systemów operacyjnych i przeglądarek korzystali odbiorcy SMS-a (w 51% przypadków był to Android i Google Chrome). Jakie z tego wnioski?

Wiadomości ze skróconym linkiem pozwalają w bardzo krótkim czasie dotrzeć do zainteresowanych osób, a co ważniejsze mogą przekierować ich bezpośrednio na stronę internetową. Informacja na temat urządzeń i oprogramowania użytkowników pozwala lepiej poznać ich preferencje i poprawić skuteczność przyszłych działań marketingowych.

Komunikacja SMS podczas Juwenalii Szczecińskich

Sebastian Tomczak
Sebastian Tomczak
Juwenalia Szczecin

Idea korzystania z systemu wysyłki SMS-ów została przez nas zapoczątkowana przy organizacji Juwenaliów w Szczecinie. To duży projekt, w ramach którego, w całym mieście odbywają się różnego rodzaju koncerty oraz wiele innych wydarzeń kulturalnych.

Chcieliśmy stworzyć nowy kanał informacyjny dla uczestników Juwenaliów, dzięki któremu możliwe stanie się szybkie przypominanie o nadchodzących eventach, jak również nadawanie wiadomości o zmianach w terminarzu lub odwołaniu poszczególnych zdarzeń.

W celu popularyzacji wydarzenia, na portalu społecznościowym Facebook zainstalowany został fanpage Juwenaliów, stworzono aplikację „Rabaty SMS” (przyp. red. funkcja nie jest już dostępna) oraz uruchomiono Newsletter SMS na stronie internetowej.

Nasze obserwacje wykazały, że – dzięki wiadomościom SMS – w krótkim czasie można dotrzeć do obszernej, wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Śledząc statystyki wysyłki SMS, wykazano aż 89% skuteczność odbioru kampanii, co oznacza, że 9 na 10 osób otrzymało wysłaną przez nas wiadomość.

W czasie Juwenaliów, odbiorcami wysyłanych przez nas SMS-ów byli głównie studenci i młodzi ludzie, co sprawiło, że pozwoliliśmy sobie na zabawny język komunikacji przy użyciu skróconego linku idz.do.

Celem było wzbudzenie jak największego zainteresowania oraz przyciągniecie jak najszerszej rzeszy odbiorców.” – wypowiedź organizatora Juwenaliów Szczecińskich to dobry przykład efektywnego wykorzystania skróconego linku.

SMS(idz.do)2 SMS(idz.do)1

Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?

Skuteczność działań marketingu SMS możesz mierzyć w Google Analytics! Wystarczy, że do skracanego łącza dodasz parametr UTM, który pozwoli Ci śledzić ruch pochodzący z Twojej kampanii. Zobacz krótki poradnik wideo, w którym wyjaśniamy jak to zrobić: