Spis treści

Zobacz, jak wykorzystać krótki numer odbiorczy SMS w celu zwiększenia ilości pozyskanych leadów lub do mierzenia skuteczności reklamy outdoorowej. Poznaj możliwości 4- i 5-cyfrowych numerów w budowaniu relacji z klientami oraz inne zastosowania dwukierunkowej komunikacji SMS.

Usługa krótkich numerów SMS w przeciwieństwie do usług Premium nie wiąże się z podwyższoną płatnością przy wysyłaniu i odbieraniu wiadomości. Dzięki aktywowaniu w serwisie SMSAPI usługi krótkich numerów (Short code), marki i przedsiębiorstwa mogą organizować akcje promocyjne, których zadaniem jest budowanie bliższych relacji z klientami oraz zaangażować do wspólnej zabawy SMS-owej większą liczbę konsumentów.

Co to jest Short code (krótki numer SMS)?

Numery Short Code to krótkie, 4- lub 5-cyfrowe numery, które pozwalają na dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Krótkie numery służą jednocześnie do wysyłania i odbierania wiadomości SMS. Poznaj jego zalety!

Zalety Short code

  • krótki numer – cztery lub pięć cyfr (np. 1234, 4114, 12321) zamiast długiego numeru 9-cyfrowego
  • łatwość zapamiętania – doskonale sprawdzi się w kampaniach outdoorowych, eventach, radiu czy telewizji
  • brak dodatkowych opłat – wysyłka wiadomości na numer Short code kosztuje tyle, co na normalny numer

Od strony technicznej, krótkie numery funkcjonują tak samo jak numery Premium, jednak z tą istotną różnicą, że nie są to numery o podwyższonej płatności.

Ile kosztuje numer Short code?

Koszt wysłania wiadomości z każdej sieci GSM na numer Short code naliczany jest według standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci. Oznacza to, że zainteresowany marką konsument, który ma ochotę wziąć udział w kampanii SMS-owej organizowanej przez markę, wyda na komunikat od 0 gr (przy pakiecie darmowych SMS-ów) do ok. 20 gr (w zależności od aktualnej stawki operatora).

Jak wykorzystać krótki numer SMS w kampaniach outdoor?

Zachęcenie klientów do obustronnej interakcji z marką poprzez udział w kampanii SMS-owej to doskonały sposób na nawiązanie długotrwałych i osobistych relacji między firmą a konsumentem. Jednocześnie SMS-owe akcje marketingowe stanowią doskonałe uzupełnienie dla tradycyjnych strategii marketingowych ATL i BTL, ponieważ wzbogacają je o element dwukierunkowej komunikacji.

Akcja Coca-Cola, w której wykorzystano Short code SMSAPI
Interaktywny billboard sterowany za pomocą short code

Zapoznaj się z naszym case study kampanii Coca Cola wykorzystującej krótkie numery odbiorcze i interaktywne ekrany reklamowe.

Połączenie krótkiego numeru z systemem sterującym wyświetlaczem możliwe było się dzięki wykorzystaniu API.

Praktyczne zastosowania numerów odbiorczych SMS

Jak wykorzystać SMS w TV i wydarzeniach live?

Kolejnym przykładem potwierdzającym skuteczność Short Code jest akcja Cardio Watch przeprowadzona na antenie TV „Pytanie na śniadanie”. Zobacz fragment programu:

Dzięki wykorzystaniu krótkiego, łatwego do zapamiętania i wpisania numeru twórca aplikacji pozyskał 1200 zgłoszeń do testów w przeciągu 10 minut.