Spis treści
Zobacz, jak wykorzystać krótki numer odbiorczy SMS short code w celu zwiększenia ilości pozyskanych leadów lub do mierzenia skuteczności reklamy outdoorowej. Poznaj możliwości 4- i 5-cyfrowych numerów w budowaniu relacji z klientami oraz inne zastosowania dwukierunkowej komunikacji SMS.
Ważna uwaga: usługa krótkich numerów SMS, w przeciwieństwie do usług Premium, nie wiąże się z podwyższoną płatnością przy wysyłaniu i odbieraniu wiadomości.
Dzięki aktywowaniu w serwisie SMSAPI usługi krótkich numerów (Short code), marki i przedsiębiorstwa mogą organizować akcje promocyjne, których zadaniem jest budowanie bliższych relacji z klientami oraz zaangażować do wspólnej zabawy SMS-owej większą liczbę konsumentów.
Co to jest Short code (krótki numer SMS)?
Numery Short Code to krótkie, 4- lub 5-cyfrowe numery, które pozwalają na dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Krótkie numery służą jednocześnie do wysyłania i odbierania wiadomości SMS. Poznaj jego zalety!
Zalety Short code
- krótki numer – cztery lub pięć cyfr (np. 1234, 4114, 12321) zamiast długiego numeru 9-cyfrowego
- łatwość zapamiętania – doskonale sprawdzi się w kampaniach outdoorowych, eventach, radiu czy telewizji
- brak dodatkowych opłat – wysyłka wiadomości na numer Short code kosztuje tyle, co na normalny numer
Od strony technicznej, krótkie numery funkcjonują tak samo jak numery Premium, jednak z tą istotną różnicą, że nie są to numery o podwyższonej płatności.
Ile kosztuje wysłanie wiadomości na numer Short code?
Koszt wysłania wiadomości z każdej sieci GSM na numer Short code naliczany jest według standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci. Oznacza to, że zainteresowany marką konsument, który ma ochotę wziąć udział w kampanii SMS-owej organizowanej przez markę, wyda na komunikat od 0 gr (przy pakiecie darmowych SMS-ów) do ok. 20 gr (w zależności od aktualnej stawki operatora).
Jak wykorzystać krótki numer SMS w kampaniach outdoor?
Zachęcenie klientów do obustronnej interakcji z marką poprzez udział w kampanii SMS-owej to doskonały sposób na nawiązanie długotrwałych i osobistych relacji między firmą a konsumentem. Jednocześnie SMS-owe akcje marketingowe stanowią doskonałe uzupełnienie dla tradycyjnych strategii marketingowych ATL i BTL, ponieważ wzbogacają treści o element dwukierunkowej komunikacji.
Zapoznaj się z naszym case study kampanii Coca Cola wykorzystującej krótkie numery odbiorcze i interaktywne ekrany reklamowe.
Połączenie krótkiego numeru z systemem sterującym wyświetlaczem możliwe było się dzięki wykorzystaniu SMS API. Prosty skrypt odczytywał treść wiadomości, przekazywał i umieszczał imię na billboardzie. To dobry przykład, jak bardzo angażujący i zarazem interaktywny może być marketing mobilny połączony z odbiorem SMS.
Praktyczne zastosowania numerów odbiorczych SMS
- SMS marketing;
- badanie satysfakcji NPS;
- zarządzanie terminarzem spotkań, wizyt i rezerwacji;
- konkursy SMS;
- loterie;
- sondy, ankiety i głosowania.
Jak wykorzystać SMS w TV i wydarzeniach live?
Kolejnym przykładem potwierdzającym skuteczność Short Code jest akcja Cardio Watch przeprowadzona na antenie TV „Pytanie na śniadanie”. Zobacz fragment programu:
Dzięki wykorzystaniu krótkiego, łatwego do zapamiętania i wpisania numeru twórca aplikacji pozyskał 1200 zgłoszeń do testów w przeciągu 10 minut.