Blog

Jak pozyskać klienta za pomocą Short Code?

Zobacz, jak wykorzystać krótki numer odbiorczy w celu zwiększenia ilości pozyskanych leadów lub do mierzenia skuteczności reklamy outdoorowej! 

Usługa krótkich numerów SMS w przeciwieństwie do usług Premium nie wiąże się z podwyższoną płatnością przy wysyłaniu, a czasem także odbieraniu, wiadomości tekstowych. Dzięki aktywowaniu w serwisie SMSAPI usługi krótkich numerów Short Code, marki i przedsiębiorstwa mogą organizować akcje promocyjne, których zadaniem jest budowanie bliższych relacji z klientami oraz zaangażować do wspólnej zabawy SMS-owej większą liczbę konsumentów.

Czym są numery Short Code i ile to kosztuje?

Numery Short Code to krótkie, 4- lub 5-cyfrowe numery, które pozwalają na dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Krótkie numery służą jednocześnie do wysyłania i odbierania wiadomości SMS. Od strony technicznej, krótkie numery funkcjonują tak samo jak numery Premium, jednak z tą istotną różnicą, że nie są to numery o podwyższonej płatności.

Zalety wykorzystania Short Code w kampaniach SMS

  • łatwość zapamiętania: numer 4- lub 5-cyfrowy (np. 1234, 4114, 12321) zamiast 9-cyfrowego
  • najniższy możliwy koszt wysłania wiadomości SMS

Koszt wysłania wiadomości z każdej sieci GSM na numer Short Code naliczany jest według standardowej stawki operatora w obrębie danej sieci. Oznacza to, że zainteresowany marką konsument, który ma ochotę wziąć udział w kampanii SMS-owej organizowanej przez markę, wyda na komunikat od 0 gr (przy pakiecie darmowych SMS-ów) do ok. 20 gr (w zależności od aktualnej stawki operatora).

Do czego służą krótkie numery?

Zachęcenie klientów do obustronnej interakcji z marką poprzez udział w kampanii SMS-owej to doskonały sposób na nawiązanie długotrwałych i osobistych relacji między firmą a konsumentem. Jednocześnie SMS-owe akcje marketingowe stanowią doskonałe uzupełnienie dla tradycyjnych strategii marketingowych ATL i BTL, ponieważ wzbogacają je o element dwukierunkowej komunikacji. Zapoznaj się z naszym case study kampanii Coca Cola wykorzystującej krótkie numery odbiorcze i interaktywne ekrany reklamowe. Inne praktyczne zastosowanie numerów Short Code to:

  • konkursy,
  • loterie,
  • sondy i ankiety,
  • inne eventy, które mają za zadanie wspierać komunikację z klientami, a także zwiększać rozpoznawalność marki wśród szerokiego grona konsumentów.

Jak zdobyć 1200 interakcji w 10 minut?

Kolejnym przykładem potwierdzającym skuteczność Short Code jest akcja Cardio Watch przeprowadzona na antenie programu “Pytanie na śniadanie”. Dzięki wykorzystaniu krótkiego, łatwego do zapamiętania i wpisania numeru twórca aplikacji pozyskał 1200 zgłoszeń do testów w przeciągu 10 minut. Zobacz fragment programu: