Blog

6 przepisów na viralową treść wiadomości SMS

Każdy sprzedawca pragnąłby, aby konsumenci z własnej woli polecali jego produkty. Jest to możliwe między innymi dzięki narzędziom marketingu SMS. Warunkiem jest skonstruowanie takiej treści, by odbiorcy stwierdzili, że warto ją puścić dalej. Mechanizm forwardowania wiadomości tekstowych jest warty do wykorzystania. Podpowiadamy, jak zwiększyć szansę na viralowego SMS-a!

Viral - definicja

Viral to treść, która zyskała popularność za sprawą samych odbiorców, którzy zaciekawieni przekazem sami udostępniają go dalej. Słowo viral oznacza wirusowy i tak właśnie powinien się rozprzestrzeniać dobry viral – każdy odbiorca przekazuje go kilku następnym.

1. „Prześlij znajomym” – zdanie, które może czynić cuda

Propozycja przesłania wiadomości do przyjaciół zwiększa prawdopodobieństwo wykonania tej czynności przez odbiorcę SMS-a. Zamiast zastanawiać się, czy subskrybenci wpadną na przekazanie wiadomości dalej, lepiej podsunąć im ten pomysł – część z nich z pewnością podda się sugestii.

Przewrotną metodą jest też zakazanie dzielenia się treścią SMS-a. Opisz ofertę jako ekskluzywną i ograniczną do pierwotnego odbiorcy, a część z nich nie powstrzyma się i prześle wiadomość dalej. Ich motywacja może być różna – chęć “przytarcia nosa firmie” albo przekonanie o atrakcyjności oferty. Niemniej, to Twoja firma zyskuje na zwiększonym zasięgu.

2. Wysyłaj oferty specjalne (tylko w formie SMS)

Najlepsze efekty dają kampanie SMS-owe, w których uczestniczący w nich konsumenci wierzą, że dzięki wiadomościom tekstowym dostają ofertę niedostępną w żaden inny sposób. Dużo łatwiej zwiększyć lojalność klienta, jeśli czuje się on wyróżniony przez markę.

Tworzenie ofert specjalnie dla odbiorców Newslettera SMS i proponowanie ich także znajomym subskrybentów, jeśli zapiszą się do naszej bazy marketingowej, to dobry sposób na sprowokowanie „efektu kuli śniegowej” naszą wiadomością.

3. Oferuj bonusy za dzielenie się promocyjnym SMS-em

Rozdaj nagrody osobom, które poleciły Twoją promocję największej ilości znajomych. Przy zapisywaniu się do bazy, znajomi polecającego mogą wpisywać w treść SMS-a także numer telefonu, z którego dostali Twojego SMS-a – za każde polecenie przyznaje się punkt. Numery subskrybentów z największą ilością punktów zdobywają nagrody. Mogą to być rzeczowe upominki lub zniżki na zakupy z Twojej oferty.

Możliwość zdobycia nagrody powinna zachęcić konsumentów do polecania Twojego SMS-owego newslettera znajomym. Pamiętaj tylko, że nowi subskrybenci oczekują wiadomości wartościowej, nie zirytuj ich więc zbyt częstymi i nachalnymi reklamowo SMS-ami. Umiar jest niezwykle ważny w marketingu SMS, tutaj mniej znaczy często więcej!

4. Ofiaruj gratisy za okazanie SMS-a

Oferując osobom, które pokażą SMS-a miły bonus albo zniżkę możesz sprawić, że klientów będzie w lokalu więcej i przy okazji skorzystają z innych usług. Odbiorcy Twoich wiadomości tekstowych na pewno lubią sprawiać przyjemność bliskim. Mając ofertę także dla znajomych zwiększasz szanse na darmowe rozprzestrzenienie informacji na temat promocji.

5. Wyróżniaj ambasadorów marki

Niektórzy ludzie wywierają szczególny wpływ na innych, ich słowa, czyny potrafią inspirować otoczenie. Tacy ludzie mogą znajdować się także wśród subskrybentów Twojego Newslettera SMS. Nagradzaj więc osoby, które najczęściej polecają Twoje produkty czy usługi.

Traktuj takie osoby ze szczególną starannością, nadaj im status VIP-a, wyślij czasem upominek, czy po prostu w miłych słowach przypomnij o sobie. Ich autorytet w służbie Twojej marki to potężna przewaga marketingowa.

6. Integruj marketing SMS z działaniami w Social Media

Regularnie ogłaszaj korzyści płynące z subskrypcji powiadomień SMS w serwisach społecznościowych typu Facebook czy Twitter. Tego rodzaju promocja kanału SMS daje doskonałe rezultaty – nigdy nie wiesz, kiedy wiadomość o Twojej reklamie ktoś prześle do tysiąca swoich znajomych.

Wirusowe rozprzestrzenianie informacji to najlepszy sposób na efektywną promocję przy często bardzo niskich kosztach. Zdobycie sobie konsumentów, którzy z własnej woli będą reklamować markę jest warte każdego wysiłku.