Konto SMSAPI i zarządzanie Panelem Klienta - najczęściej zadawane pytania FAQ

Spis treści

Odpowiadamy na 25 najczęściej powtarzających się pytań zadawanych podczas rozmów z naszymi konsultantami Biura Obsługi Klienta. Poruszamy kwestie związane z obsługą i zarządzaniem Panelem Klienta, pierwszymi wysyłkami, umową i płatnościami. Na Wasze pytania odpowiada Katarzyna Pamuła – Customer Care Team Leader w SMSAPI.

1. Czy za pośrednictwem SMSAPI można wysłać wiadomości na zagraniczne numery?

Tak, SMSAPI działa na całym świecie! Wiadomości PRO można wysyłać również na numery zarejestrowane poza terytorium Polski.

2. Ile liter może mieć własne pole nadawcy?

Pole nadawcy może mieć do 11 znaków bez polskich liter i znaków specjalnych. Pełna lista zasad dotyczących znaków dostępna jest w FAQ technicznym.

3. Czy da się zwiększyć limit znaków pola nadawcy?

Niestety nie. Limit spowodowany jest możliwościami technicznych standardu GSM. 11 znaków alfanumerycznych zastępuje 9-cyfrowy numer + 2 cyfry kodu kraju, do którego wysyłany jest SMS.

4. Czy mogę odbierać SMS od klientów?

Tak! Dwukierunkowa komunikacja SMS oparta jest o tak zwany wirtualny numer odbiorczy. Może to być tradycyjny 9-cyfrowy numer lub short code (4- lub 5-cyfrowy). To z nich wysyłane są treści (jako wiadomości PRO) i to na nie klienci mogą odpisywać. Wiadomości przychodzące są widoczne w Panelu Klienta lub w dowolnym systemie za sprawą integracji.

5. Czy baza numerów zaimportowana do Panelu Klienta jest lub będzie w jakikolwiek sposób wykorzystywana przez SMSAPI?

Nie. Zapewniamy, że dane potrzebne do realizacji usługi są w pełni bezpieczne i nie są wykorzystywane przez nas w innych celach.

6. Czy z serwisu SMSAPI mogą korzystać osoby prywatne?

Ze względu na specyfikę naszych usług oraz obostrzenia RODO, z serwisu mogą korzystać tylko firmy, osoby prowadzące działalność gospodarczą, urzędy, instytucje publiczne i NGO wpisane do KRS (Krajowego Rejestru Sądowego).

7. Czy muszę prowadzić działalność gospodarczą, aby korzystać z usług SMSAPI?

Tak, świadczymy usługi wyłącznie dla przedsiębiorców, dlatego też do faktury wymagamy danych Twojej firmy lub organizacji.

8. Jaki jest limit wysyłanych SMS-ów?

W pojedynczej kampanii można wysłać maksymalnie 800 000 wiadomości.

9. Na jaki czas zawierana jest umowa?

Standardowy zakres umowy to 24 miesiące.

10. W jaki sposób mogę zebrać bazę kontaktów?

Sposobów jest wiele. Najłatwiejszym jest jednak użycie darmowego formularza Newsletter SMS, który wystarczy wkleić na stronie firmy. Inną metodą jest wykorzystanie numeru odbiorczego czy zapisy za pomocą papierowego formularza.

Zbierając kontakty do bazy pamietaj o RODO, czyli o zapytaniu klienta o zgodę na przesyłanie treści marketingowych oraz poinformowaniu o przetwarzaniu i procesorach danych.

Więcej na temat RODO w marketingu SMS

11. Czy mogę wysyłać wiadomości SMS na numery stacjonarne?

Ze względu na brak stabilności oferty operatorów sieci telefonii stacjonarnych zrezygnowaliśmy z możliwości wysyłki SMS-ów na numery stacjonarne.

Podczas wysyłki, system eliminuje takie numery z bazy kontaktów. Na numery stacjonarne można natomiast wysyłać wiadomości VMS (wiadomości głosowe).

12. Czy mogę zaplanować wysyłkę wiadomości z wyprzedzeniem?

Jak najbardziej! Możesz zaplanować kampanię na określoną datę i godzinę (maksymalnie na 3 miesiące do przodu). Taka wiadomość będzie widoczna w Panelu Klienta w sekcji Zaplanowane Wysyłki.

Zobacz poradnik wideo obajśniający planowanie SMS

13. Jaki jest limit znaków wiadomości z polskimi literami?

Umieszczenie w treści nawet jednego polskiego znaku zmniejsza limit z 160 do 70 znaków co wynika z globalnych standardów kodowania GSM. Więcej na ten temat przeczytasz w FAQ technicznym.

14. Jak długo dostępne są środki z doładowania?

Wpłacone przez Ciebie środki dostępne są tak długo, jak aktywne jest Twoje konto.

15. Czy na wiadomość PRO (z własnym polem nadawcy) można odpowiedzieć?

Nazwa odbiorcy jest ciągiem znaków alfanumerycznych, dlatego ze względów technicznych nie można odpowiedzieć na wiadomość PRO. W tym celu proponujemy wykorzystać SMS 2WAY lub numer odbiorczy (long lub short code).

16. Czy rejestracja konta SMSAPI wiąże się z jakąkolwiek opłatą?

Rejestracja konta SMSAPI jest bezpłatna i nie wiąże się z żadnymi zobowiązaniami. Zapraszamy do testowania!

17. W jaki sposób zapisać listę numerów do późniejszego importu?

System importuje dane z arkuszy kalkulacyjnych .csv, .xls, .xlsx, .ods lub z pliku tekstowego. Numery w pliku powinny być zapisane w jednej kolumnie.

18. W jaki sposób utworzyć dodatkowe konto dla pracownika?

Wystarczy zalogować się do Panelu Klienta i w zakładce “Użytkownicy” wybrać opcję „Dodaj nowego użytkownika”.

Zarządzaj użytkownikami konta SMSAPI
Dodawanie subkonta (nowego użytkownika) w Panelu Klienta SMSAPI

Zobacz instrukcję wideo, w której krok po kroku wyjaśniamy, jak dodać konto dla pracownika

19. Jak na telefonie wyświetlana jest wiadomość kilkuczęściowa?

Taka wiadomość wyświetlana jest jako jeden długi SMS.

20. Dlaczego niektóre pola nadawcy nie są akceptowane?

Niektóre pola mogą nie zostać zaakceptowane ze względów bezpieczeństwa i wymogu potwierdzenia praw do ich wykorzystywania, szczególnie jeżeli nazwy wskazują rozpoznawalne marki lub instytucje.

Własne pole nadawcy a bezpieczeństwo

Dodając rozpoznawalną nazwę pamiętaj o przesłaniu oświadczenia, w którym podmiot wyraża zgodę na posługiwanie się polem w komunikacji. Weryfikujemy wszystkie pola nadawców SMS.

Przeczytaj więcej o SMS z nazwą zamiast numeru

21. Czy za pośrednictwem serwisu SMSAPI można organizować konkursy z numerami Premium, tak aby osoba odpowiadająca na wiadomość ponosiła koszty?

Nie, SMSAPI nie oferuje SMS-ów Premium. Wiadomości o podwyższonej opłacie są kojarzone negatywnie, dlatego w celu ochrony interesów naszych klientów i odbiorców ich komunikacji nie mamy w planach wspierania tej usługi.

22. Czy na numery odbiorcze można również oddzwonić?

Tak, jest możliwość wykupienia 9-cyfrowego numeru odbiorczego, na który można otrzymywać zarówno SMS-y jak i połączenia głosowe. Wymaga to jednak rejestracji odpowiedniego numeru. W tej sprawie zapraszam do kontaktu z naszym działem. Uwaga, nie ma możliwości oddzwonienia na short code.

23. Czy na numery wysyłkowe można oddzwonić?

Nie ma takiej możliwości, ponieważ wiadomości wysyłane są z wirtualnych numerów. Można jednak zarezerwować stały numeru, który pozwala na odbieranie wiadomości SMS oraz kierowanie połączeń do centrali telefonicznej. W tej sprawie zapraszam do kontaktu!

24. Czy wiadomości MMS można wysyłać z polem nadawcy?

Ze względu na brak ujednoliconego rozwiązania technologicznego wśród operatorów GSM nie ma takiej możliwości. Wiadomości MMS wysyłane są zawsze z losowego 9-cyfrowego numeru.

25. W jaki sposób można dokonać płatności?

Aby zasilić konto możesz skorzystać z:

  • szybkiego przelewu (m.in. Google Pay, blik, mTransfer, iPKO, ING i inne),
  • płatności kartą kredytową lub debetową (z możliwością włączenia automatycznych płatności),
  • tradycyjnego przelewu (faktura pro forma).

Nie znalazłeś rozwiązania problemu?
Sprawdź najczęściej zadawane pytania dotyczące problemów technicznych!

Katarzyna lubi odpowiadać na pytania, dlatego jeżeli chcesz wiedzieć więcej o pracy naszego Biura Obsługi Klienta przeczytaj wpis 10 pytań do Katarzyny!