Black Friday iSlay case study

Spis treści

Tworzenie treści na potrzeby content marketingu do dopiero początek pracy. Po publikacji nadchodzi czas na analizę i wyciąganie wniosków, które pomagają w optymalizacji i służą do wyznaczania dobrych praktyk. Ale w jaki sposób podejść do pomiaru skuteczności? Podstawą jest wybór odpowiednich narzędzi. Poznaj panel iSlay, dzięki któremu analiza content marketingu jest prostsza i szybsza.

Jakiś czas temu, ContentHouse zaproponował nam przetestowanie nowego narzędzia do pomiaru jakości treści blogowych. Pierwsze pytanie, a ile to kosztuje? 😉 A tak na poważnie, z przyjemnością przystaliśmy na współpracę. Owym narzędziem okazał się iSlay.

Co to jest iSlay?

iSlay to narzędzie analityczne mierzące skuteczność content marketingu. Wśród oferowanych rozwiązań znajdziesz zarówno monitoring treści, kampanii, jak i audyt strony.

Zaczęliśmy od prostej konfiguracji, która polegała na instalacji wtyczki oraz zaznaczenia odpowiedniej opcji w panelu administracyjnym WordPress. Całość nie trwała dłużej, niż pisanie tych słów. Już po chwili zaczęły zbierać się dane na temat ruchu na stronach naszego bloga.

Jakie dane pokazuje iSlay?

Narzędzie iSlay pokazuje szereg statystyk i wskaźników związanych z użytkowaniem i przeglądaniem treści. Dane zbierane (i pokazywane) są na przestrzeni czasu, dzięki czemu mogliśmy na bieżąco obserwować zmieniające się trendy oraz efekty poprawek, które wprowadzaliśmy. Mierniki poczytności, które pokazuje iSlay:

  • social actions – udostępnienia social media ze strony wpisu,
  • social referrals – wzmianki na social media,
  • content views – wyświetlenia treści blogowych,
  • uniques – unikalni użytkownicy,
  • average time spent – średni czas spędzony na stronie,
  • new and returning – nowi i powracający użytkownicy,
  • devices – urządzenia, na których wyświetlana jest strona.

Powyższe oraz inne mierniki dostępne są zarówno w ujęciu całościowym, jak i dla poszczególnych wpisów. Okazało się to niezwykle pomocne podczas analizy efektywności naszej kampanii Black Friday 2021.

Black Friday 2021 – mini case study iSlay

Co roku przed Black Friday przygotowujemy specjalne treści związane z jesiennym szałem zakupowym. Publikujemy wpis omawiający samo wydarzenie. Znajdują się w nim zarówno podstawowe informacje oraz krótka historia tego coraz bardziej popularnego święta. Szczególnie pomocnym dodatkiem są przykłady treści SMS wysyłanych przez firmy przed i podczas Czarnego Tygodnia.

Nowością na blogu SMSAPI jest lista ofert Black Friday na narzędzia internetowe. Przez ponad miesiąc zebraliśmy więcej niż 30 promocji na różnorodne usługi przydatne w prowadzeniu własnego biznesu w sieci. Wśród opublikowanych są zniżki na Brand24, Shoper, Marketer+ oraz wiele, wiele innych.

Panel iSlay – omówienie

Właśnie powyższy wpis posłuży do zaprezentowania możliwości, jakie daje panel iSlay. Zacznijmy od prawej kolumny zawierającej podstawowe statystyki w wybranych dniach. W przypadku wpisu z ofertami Black Friday zawęziliśmy czas do całego listopada i pierwszego tygodnia grudnia.

Panel iSlay blog Black Friday 2021

Widzimy, że w wybranym okresie wpis zebrał niemalże 1000 odwiedzających, czyli ponad 25 dziennie, a średni czas na stronie wyniósł 2 minuty. Artykuł cieszył się popularnością, ponieważ aż 79% użytkowników odwiedziło go częściej niż raz, co sugeruje, że klienci wracali po kolejne oferty.

W większości ruch pochodził z urządzeń typu desktop, co również zgadza się z jego celem. Prezentował bowiem oferty potrzebne w biznesie. Kolumna po lewej dostarcza natomiast danych na temat źródła ruchu. Nawet te kilka liczb pozwala potwierdzić założenia, jakie przyświecały artykułowi.

Przejdźmy niżej, wykres słupkowy informuje na temat wyświetleń i wybranego drugiego wskaźnika (wzmianek w social media). Wzrosty odpowiadają sezonowości wpisu. W okresie bezpośrednio poprzedzającym Black Friday obserwujemy największą górkę. Pozostałe szczyty przypadają na środę oraz poprzedni tydzień. Zainteresowanie artykułem wygasa zaraz wraz z zakończeniem promocji, jest to zupełnie zrozumiałe i oczekiwane. Podobnie jest w przypadku widoczności w social media.

Ciekawych informacji dostarcza także drugi wykres w środkowym rzędzie, czyli głębokość scrolla. Wynika z niego, że większość odwiedzających przejrzała cały artykuł. Powiązany z nim jest także lewy graf poniżej. Możemy zobaczyć, jak szybko konsumowane były przedstawione treści. Ostatni wykres przedstawia przejścia na kolejne strony bloga. Intencją czytelnika było zapoznanie się z ofertami. Nie dziwi zatem, że mało kto odwiedził inne artykuły.

Podsumowanie

Narzędzie analizy contentu iSlay jest wygodnym sposobem na sprawdzenie jakości i poczytności treści na blogu WordPress. Informacje przedstawione są w przejrzysty sposób, a sam interfejs jest niezwykle intuicyjny. Dzięki tym danym będziemy mogli przygotować lepsze materiały na Black Friday 2022.