Raport 2020: Komunikacja sklepów internetowych

Spis treści

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi wnioskami z naszego badania polskiego e-commerce. Wraz z Shoper sprawdziliśmy, w jaki sposób przebiega komunikacja sklepów internetowych z klientami, co jest najważniejsze w kontakcie ze sprzedającym oraz jak zadbać o lojalność kupujących.

Aby zapewnić kompleksowy obraz polskiego handlu online postanowiliśmy sprawdzić zarówno sentymenty kupujących, jak i administratorów sklepów internetowych. W tym celu podjęliśmy współpracę z Shoper.

Shoper

Shoper to najpopularniejsze rozwiązanie do prowadzenia sklepu internetowego. Dostarcza wszystko, co niezbędne, do profesjonalnej sprzedaży przez internet: m.in. nowoczesne i bezpieczne płatności, zintegrowane przesyłki i obsługę magazynów. Z możliwości oprogramowania korzysta ponad 15 tysięcy sklepów online.

Razem przepytaliśmy 216 e-commerców. Część konsumencką badania wykonała dla nas agencja badawcza BioStat wykorzystując technickę CAWI (ankietę internetową) wśród 1000 respondentów. Obydwie grupy były ankietowane na w październiku 2020.

Wstęp do raportu badającego polski handel w sieci

Nowy raport daje unikalny wgląd w przyzwyczajenia Polaków kupujących online. Zostały one zestawione z praktyką sprzedaży w sieci, dzięki czemu prowadzący sklep zyskują możliwość przeanalizowania skuteczności prowadzonych działań z zakresu komunikacji, powiadamiania i marketingu.

Każda z sekcji raportu uzupełniona jest wnioskami – syntezą najważniejszych informacji i danych. Pierwszą część komentuje:

  • Oliwia Tomalik – Marketing Manager w Shoper,
  • Piotr Paciorek – Customer Success w Shoper,
  • Jakub Kluz – Product Manager w SMSAPI.

W drugim rozdziale wypowiadają się:

  • Klaudia Kranc – Customer Success Specialist w Shoper,
  • Anna Rewiuk-Kocur – Customer Success Manager.

Raport podsumowuje: Agata Chmielewska – E-commerce & On-line Marketing Consultant.

W następnym rozdziale

Przeczytaj na temat przyzwyczajeń zakupowych.