SMS Walentynki - promocja SMS dla zakochanych

Spis treści

Jak wykorzystać marketing SMS do podniesienia sprzedaży w Walentynki? Przeczytaj nasz poradnik i wypróbuj go w swojej firmie. Znajdziesz w nim przykłady kampanii, gotowe wzory wiadomości tekstowych oraz statystyki wysyłek SMS. ❤️

Początek nowego roku jest zazwyczaj spokojniejszym okresem w handlu. Po dużych wzrostach obrotów z grudnia, większość branż notuje spadki. Dobrą okazją na odwrócenie tego trendu są Walentynki, czyli czas kiedy wiele osób szuka podarunku dla bliskiej osoby.

Walentynkowa kampania SMS

Dlaczego to właśnie masowe wysyłki SMS doskonale działają podczas kampanii marketingowych o ograniczonym czasie? Ponieważ większość użytkowników czyta je od razu po odebraniu! Dzięki temu bez problemu możemy poinformować naszych klientów o promocjach, które odbędą się tylko w konkretnym dniu.

Przykładowe treści wiadomości informujących o walentynkowych promocjach:

Jedna z dużych polskich sieci drogerii przeprowadziła akcję marketingową w oparciu o kampanię SMS. Działania skierowane były do kilkudziesięciu tysięcy osób, które w 2014 roku przynajmniej raz kupiły perfumy w wybranych punktach sieci oraz posiadały kartę lojalnościową. Promocja trwała jeden tydzień, a klientom zaproponowano zniżkę na perfumy, wynoszącą nawet 40%.

Jak wyglądały wyniki walentynkowej kampanii SMS?

SMSAPI Walentynki Marketing SMS Promocja Drogeria Konwersja

Współczynnik dostarczenia (delivery rate) wysyłki SMS wyniósł 91,41%, a współczynnik konwersji (conversion rate) kampanii SMS aż 30,90%. Obrót sklepów uzyskany dzięki zakupom klientów, którzy dostali SMS-a z informacją o akcji stanowił: 8,63% ówczesnego obrotu wszystkich osób zapisanych do programu lojalnościowego, oraz 21,10% dla tych, którzy kupili perfumy. Przeciętna wartość koszyka była wyższa aż o 52%!

Wśród odbiorców SMS-ów 68% obrotu z ich transakcji wygenerowały osoby, które kupiły perfumy, czyli większość z nich udała się do drogerii po produkt reklamowany w wiadomościach tekstowych.

Wyniki pokazują, że promowanie konkretnych marek za pomocą SMS-ów znacząco wpływa na sprzedaż i jest w stanie przyciągnąć do sklepu.

Jak napisać treść SMS na Walentynki?

Tworząc treść kampanii SMS na Walentynki pamiętaj, że święto zakochanych jest tematem znanym wszystkim. Dlatego, zamiast nachalnej i oczywistej promocji, możesz postawić na subtelniejszy przekaz. Pamietaj jednak, żeby wiadomość niosła jakąś wartość dla odbiorcy. Dobrym pomysłem będzie zaoferowanie małego prezentu, bonusu czy zniżki.

SMSAPI Walentynki SMS Promocja Restauracja

Geotargetowanie SMS to usługa pozwalająca wysyłać wiadomości do osób znajdujących się w pobliżu konkretnych miejsc albo do takich, które często przebywają na danym terenie.

Taka wiadomość może być świetnym impulsem do zakupu, szczególnie, że mamy pewność, że klient znajduje się w bliskiej okolicy interesującego nas miejsca.

Za pomocą wiadomości tekstowej możemy także przesłać ograniczone czasowo kupony z promocją walentynkową. Ilość wysłanych SMS porównana z ilością odebranych zniżek pozwoli nam określić skuteczność kampanii. Kody SMS muszą być jednak stosowane wyłącznie w tym kanale, aby nie zaburzyć wyników.

Taką wiadomość warto uzupełnić o skrócony link SMS, który pozwoli klientom przejść prosto na stronę sklepu czy marki. Krótkie adresy pozwalają także śledzić ruch pochodzący z kanału. W tym celu wystarczy do skracengo łącza dodać parametry UTM, dzięki którym efekty kampanii będziemy mogli sprawdzić w Google Analytics.

Jak sprawdzić skuteczność walentynkowej kampanii SMS?

Zdaniem eksperta

Karolina Żarnecka Big Star

Wyjątkowe daty w kalendarzu są świetną okazją do zachęcenia klientów do odwiedzin w naszym sklepie.

Jeśli ktoś szuka prezentu, to wysłanie mu za pomocą SMS informacji o ograniczonym czasowo rabacie może skłonić go zakupu. Dlaczego? Ponieważ wszyscy chcemy kupować taniej.

Jeżeli szukam upominku dla bliskiej osoby i chciałbym podarować jej jakiś element garderoby, a w tym czasie dostanę informację, że w salonie Big Star w ciągu najbliższych 24 godzin trwa walentynkowa promocja, to najpewniej właśnie tam wybiorę się na zakupy.

Atutem komunikacji SMS jest jej szybkość, większość z nas odbiera wiadomości tekstowe zaraz po ich otrzymaniu, dlatego można wysyłać je nawet w dniu promocji. W przypadku innych kanałów takich jak: e-mail czy reklama drukowana, nie mamy takiej pewności.

Karolina  Żarnecka – BIG STAR

Wesołych Walentynek! ;*