Blog

SMS powered with love, czyli większa sprzedaż na Walentynki

marketing promocja na walentynki

Jak wykorzystać marketing SMS do podniesienia sprzedaży w Walentynki? Przeczytaj nasz poradnik i wypróbuj go w swojej firmie. Znajdziesz w nim przykłady kampanii, gotowe wzory wiadomości tekstowych oraz statystyki wysyłek SMS. ❤️

Początek nowego roku jest zazwyczaj spokojniejszym okresem w handlu. Po dużych wzrostach obrotów z grudnia, większość branż notuje spadki. Dobrą okazją na odwrócenie tego trendu są Walentynki, czyli czas kiedy wiele osób szuka podarunku dla bliskiej osoby, planuje wyjście do restauracji czy kina.

Dlaczego to właśnie SMS-y doskonale działają podczas kampanii marketingowych o ograniczonym czasie? Ponieważ większość użytkowników czyta je od razu po odebraniu. Dzięki temu bez problemu możemy poinformować naszych klientów o promocjach, które odbędą się tylko w konkretnym dniu.

Przykładowe treści wiadomości informujących o walentynkowych promocjach:

Skuteczny jak SMS – dane z kampanii

Jedna z dużych polskich sieci drogerii przeprowadziła akcję marketingową w oparciu o komunikację SMS. Działania skierowane były do kilkudziesięciu tysięcy osób, które w 2014 roku przynajmniej raz kupiły perfumy w wybranych punktach sieci oraz posiadały kartę lojalnościową. Promocja trwała jeden tydzień, a klientom zaproponowano zniżkę na perfumy, wynoszącą nawet 40%.

Jak wyglądały wyniki walentynkowej kampanii SMS?

Delivery Rate wysyłki wyniósł 91,41%, a konwersji 30,90%.

SMSAPI Walentynki Marketing SMS Promocja Drogeria Konwersja

Dzięki temu obrót sklepów uzyskany dzięki zakupom klientów, którzy dostali SMS-a z informacją o akcji stanowił: 8,63% ówczesnego obrotu wszystkich osób zapisanych do programu lojalnościowego, oraz 21,10% dla tych, którzy kupili perfumy. Przeciętna wartość koszyka była wyższa aż o 52%!

Wśród odbiorców SMS-ów 68% obrotu z ich transakcji wygenerowały osoby, które kupiły perfumy, czyli większość z nich udała się do drogerii po produkt reklamowany w wiadomościach tekstowych.

Wyniki pokazują, że promowanie konkretnych marek za pomocą SMS-ów znacząco wpływa na sprzedaż i jest wstanie przyciągnać do sklepu.

Dobry czas na sprzedaż

Geotargetowanie SMS to usługa pozwalająca wysyłać wiadomości do osób znajdujących się w pobliżu konkretnych miejsc np. restauracji, sklepu, czy galerii handlowej albo do takich, które często przebywają na danym terenie.

Taka wiadomość może być świetnym impulsem do zakupu, szczególnie, że mamy pewność, że klient znajduje się w bliskiej okolicy interesującego nas miejsca.

Wiedząc, że 14 lutego wiele osób wybierze się do kina, dobrym pomysłem jest zaproszenie ich do pobliskiej cukierni lub restauracji. W takim wypadku możemy wykorzystać takie wiadomości:

SMSAPI Walentynki SMS Promocja Restauracja

Zdaniem eksperta

Karolina Żarnecka Big Star
Karolina  Żarnecka
BIG STAR

Wyjątkowe daty w kalendarzu są świetną okazją do zachęcenia klientów do odwiedzin w naszym sklepie.

Jeśli ktoś szuka prezentu, to wysłanie mu za pomocą SMS informacji o ograniczonym czasowo rabacie może skłonić go zakupu. Dlaczego? Ponieważ wszyscy chcemy kupować taniej.

Jeżeli szukam upominku dla bliskiej osoby i chciałbym podarować jej jakiś element garderoby, a w tym czasie dostanę informację, że w salonie Big Star w ciągu najbliższych 24 godzin trwa walentynkowa promocja, to najpewniej właśnie tam wybiorę się na zakupy.

Atutem komunikacji SMS jest jej szybkość, większość z nas odbiera wiadomości tekstowe zaraz po ich otrzymaniu, dlatego można wysyłać je nawet w dniu promocji. W przypadku innych kanałów takich jak: e-mail czy reklama drukowana, nie mamy takiej pewności.

Wesołych Walentynek! ;*