Spis treści

Dziewiąta już część naszego poradnika poświęcona będzie wiadomościom SMS w branży ubezpieczeń. Przeczytaj ten tekst, aby dowiedzieć się, w jaki sposób usprawnić działanie komunikacji w firmie i poznać praktyczne metody wykorzystania wiadomości tekstowych.

Każdy właściciel samochodu musi wykupić obowiązkowe ubezpieczenie OC, dlatego w tej branży tak ważna jest dobra obsługa klienta. Raz pozyskany klient może pozostać z jedną firmą przez całe lata, jeśli tylko będzie zadowolony z dostarczanych mu usług. Pomóc może w tym komunikacja SMS, której funkcje podobnie jak w wielu innych branżach możemy podzielić na marketing i obsługę klienta.

Short Code, czyli szybki kontakt

Doskonała obsługa klienta może być czynnikiem, który spowoduje, że raz pozyskany klient zostanie z danym ubezpieczycielem przez lata. Ciekawym przykładem, w jaki sposób firmy zdobywają lojalność, są reklamy telewizyjne, w których bardzo często zachęcają do wysłania SMS-a pod krótki, najczęściej czterocyfrowy numer (ang. Short Code).

Przykładowy komunikat może brzmieć w tym wypadku: „Wyślij SMS-a o treści OC na numer 4321 i przekonaj się, jak płacić mniej!” Mniejsze znaczenie ma, czy Short Code przekażemy w reklamie prasowej, telewizyjnej, internetowej czy outdoorowej, ponieważ w każdej spełni swoją funkcję. Najważniejsze, że w odpowiedzi na niego potencjalny klient otrzyma wiadomość taką jak widzisz po lewej stronie.

Przypomnij zanim zapomnisz

Mało który kierowca pamięta, kiedy powinien przedłużyć swoje ubezpieczenie OC. Choć nie jest to obowiązek, to właśnie firmy ubezpieczeniowe przeważnie informują swoich klientów o zbliżającym się końcu polisy. Dzieje się tak dlatego, że kiedy sami konsultanci skontaktują się z klientem, wtedy mogą mieć większą pewność, że ponownie wybierze ona ubezpieczenie właśnie w tej firmie. Poza tym, jeśli klientowi nie przypomni się o tym, że jego ubezpieczenie wygasa, może on przejść do konkurencji, szczególnie jeśli dostanie atrakcyjną kontrofertę blisko terminu wygaśnięcia polisy.

sms ubezpieczenia 2

Oczywiście przypomnienia SMS w ubezpieczeniach sprawdzają się nie tylko przy okazji przedłużania OC. Można w ten sposób poinformować o wizycie rzeczoznawcy, czy dacie badania przed komisją lekarską. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas potrzebny na obsługę klienta oraz zmniejszają jej koszty.

Gdy klient ma dodatkowe pytania lub wątpliwości, można ułatwić mu kontakt z BOK-iem, zostawiając w wiadomości numer telefonu, albo wykorzystać do tego dwukierunkową komunikację SMS.

Skutecznym rozwiązaniem jest także dodanie w treści wiadomości skróconego linku wiodącego do strony, na której klient znadzie więcej informacji. Skracanie linków pozwala jednocześnie zaoszczędzić ilość wykorzystanych znaków dostępnych w SMS-ie (limit to 160).

Podobnie możemy sprawdzić poziom obsługi klienta, wysyłając po spotkaniu wiadomość z prośba o ocenienie konsultanta, agenta, lub sprzedawcy za pomocą dedykowanej funkcji dostępnej w panelu klienta SMSAPI.

Przykłady wiadomość SMS w branży ubezpieczeń