Zrób to sam - Panel Klienta SMSAPI

Spis treści

Witaj w kolejnej części poradnika SMSAPI Zrób to sam! W tej części oprowadzimy Cię po Panelu Klienta SMSAPI.

Zobacz wideo przedstawiajÄ…ce wszystkie funkcje Panelu Klienta SMSAPI

Pierwszym widokiem po zalogowaniu do Panelu jest podsumowanie aktywności na koncie oraz skróty do najczęściej używanych funkcji: wysyłki SMS, dodania pola nadawcy, importu kontaktów, Newslettera SMS oraz programu partnerskiego.

W widoku panel główny znajduje siÄ™ także liczba punktów, główne statystyki wysyÅ‚ek z podziaÅ‚em na dni oraz destynacje, sekcje „Czy wiesz, że…” i „GorÄ…ce daty”, które sÅ‚użą inspiracji do wysyÅ‚ek zwiÄ…zanych z różnymi okolicznoÅ›ciami.

SMS, MMS, VMS oraz odbiór wiadomości

Menu w Panelu Klienta SMSAPI

Główne funkcje Panelu SMSAPI znajdują się w kolumnie po lewej stronie.

W sekcji Wiadomości SMS znajduje się bramka SMS, która umożliwia tworzenie treści oraz wysyłkę kampanii SMS. W tej części można także sprawdzić historię i raporty, zaplanowane wysyłki, przejrzeć wersje robocze, dodać własne pole nadawcy oraz stworzyć lub edytować szablon wiadomości na potrzeby regularnych kampanii.

Sekcja wiadomości MMS służy tworzeniu i wysyłce kampanii multimedialnych. Znajdują się w niej następujące funkcje: bramka MMS, historia i raporty z kampanii, zaplanowane wysyłki oraz wersje robocze. Tak samo wygląda menu wiadomości głosowych VMS z dodatkową możliwością ustawień numerów dzwoniących.

W sekcji odbiór wiadomości znajduje się lista aktywnych numerów odbiorczych oraz możliwość rezerwacji nowego numeru. W części odebrane SMS-y oraz MMS-y zgormadzone są wszystkie odebrane wiadomości. W tym miejscu można wygenerować raporty w dowolnym zakresie czasowym. Opcja przekazywanie wiadomości umożliwia przesyłanie kopii odebranych wiadomości SMS lub MMS na wskazany numer telefonu lub adres e-mail.

Baza kontaktów i grupy odbiorcze SMS

Sekcja baza kontaktów umożliwia dodawanie pojedynczych kontaktów, tworzenie grupy odbiorców, importowanie bazy danych z pliku i tworzenie własnych pól dodatkowych. W tej części znajduje się także lista numerów, których właściciele wypisali się z bazy za pomocą linka opt-out oraz spis odbiorców dodanych do czarnej listy.

Funkcje dodatkowe Panelu Klienta

W funkcjach dodatkowych znajdują się narzędzie wspomagające wysyłkę wiadomości z Panelu SMSAPI:

Poniżej części z głównymi funkcjami Panelu Klienta znajdują się ustawienia API służące integracji systemu SMSAPI z dowolnym oprogramowaniem.

Na samym dole kolumny widnieją bezpośrednie dane kontaktowe do dedykowanego opiekuna konta oraz natychmiastowego rozpoczęcia czatu z konsultantem.

Przeliczenie punktów na różne rodzaje wiadomości w Panelu Klienta SMSAPI
Przykładowe przeliczenie punktów

Górna belka Panelu Klienta

W górnej części Panelu Klienta SMSAPI znajduje się stan konta ze szczegółowym podziałem dostępnych punktów na rodzaje wiadomości, zakładka Pomoc z szybkim dostępem do dokumentacji API, kontaktu oraz możliwości natychmiastowego zgłoszenia awarii systemu.

Obok umieszczona jest sekcja Płatności, która służy łatwemu doładowaniu konta, pobraniu faktur i sprawdzeniu cennika.

Po kliknięciu w nazwę użytkownika w prawym górnym rogu możliwa jest edycja ustawień konta, dodawanie lub usuwanie użytkowników, sprawdzenie statystyk, dołączenie do programu poleceń oraz wylogowanie.

Następne kroki

Sprawdź także resztę poradników w serii SMSAPI Zrób to sam! Przed Tobą 12 artykułów omawiających wszystkie najważniejsze funkcje Panelu Klienta. Dowiedz się, jak sprawnie wykorzystać system SMS w marketingu, obsłudze klienta i komunikacji biznesowej.