Zrób to sam - Panel Klienta SMSAPI

Witaj w kolejnej części poradnika SMSAPI Zrób to sam! W tej części oprowadzimy Cię po Panelu Klienta SMSAPI.

Zobacz wideo przedstawiające wszystkie funkcje Panelu Klienta SMSAPI

Pierwszym widokiem po zalogowaniu do Panelu jest podsumowanie aktywności na koncie oraz skróty do najczęściej używanych funkcji: wysyłki SMS, dodania pola nadawcy, importu kontaktów, Newslettera SMS oraz programu partnerskiego.

W widoku panel główny znajduje się także liczba punktów, główne statystyki wysyłek z podziałem na dni oraz destynacje, sekcje „Czy wiesz, że…” i „Gorące daty”, które służą inspiracji do wysyłek związanych z różnymi okolicznościami.

SMS, MMS, VMS oraz odbiór wiadomości

Menu w Panelu Klienta SMSAPI

Główne funkcje Panelu SMSAPI znajdują się w kolumnie po lewej stronie.

W sekcji Wiadomości SMS znajduje się bramka SMS, która umożliwia tworzenie treści oraz wysyłkę kampanii SMS. W tej części można także sprawdzić historię i raporty, zaplanowane wysyłki, przejrzeć wersje robocze, dodać własne pole nadawcy oraz stworzyć lub edytować szablon wiadomości na potrzeby regularnych kampanii.

Sekcja wiadomości MMS służy tworzeniu i wysyłce kampanii multimedialnych. Znajdują się w niej następujące funkcje: bramka MMS, historia i raporty z kampanii, zaplanowane wysyłki oraz wersje robocze. Tak samo wygląda menu wiadomości głosowych VMS z dodatkową możliwością ustawień numerów dzwoniących.

W sekcji odbiór wiadomości znajduje się lista aktywnych numerów odbiorczych oraz możliwość rezerwacji nowego numeru. W części odebrane SMS-y oraz MMS-y zgormadzone są wszystkie odebrane wiadomości. W tym miejscu można wygenerować raporty w dowolnym zakresie czasowym. Opcja przekazywanie wiadomości umożliwia przesyłanie kopii odebranych wiadomości SMS lub MMS na wskazany numer telefonu lub adres e-mail.

Baza kontaktów i grupy odbiorcze SMS

Sekcja baza kontaktów umożliwia dodawanie pojedynczych kontaktów, tworzenie grupy odbiorców, importowanie bazy danych z pliku i tworzenie własnych pól dodatkowych. W tej części znajduje się także lista numerów, których właściciele wypisali się z bazy za pomocą linka opt-out oraz spis odbiorców dodanych do czarnej listy.

Funkcje dodatkowe Panelu Klienta

W funkcjach dodatkowych znajdują się narzędzie wspomagające wysyłkę wiadomości z Panelu SMSAPI:

  • widget Newsletter SMS służący zbieraniu baz odbiorców,
  • funkcja zapisywanie przez SMS,
  • przeprowadzanie ankiet i głosowań,
  • generowanie lub importowanie kodów rabatowych,
  • sprawdzenie aktualności numeru za pomocą HLR,
  • sprawdzanie aktywności adresu URL dzięki funkcji monitoring WWW,
  • funkcja Forward SMS, która pozwala na dokonanie masowej wysyłki poprzez przesyłanie wiadomości SMS na wskazany numer odbiorczy,
  • konfiguracja wysyłki SMS-ów urodzinowych,
  • możliwość definiowania i obsługi skróconych linków.

Poniżej części z głównymi funkcjami Panelu Klienta znajdują się ustawienia API służące integracji systemu SMSAPI z dowolnym oprogramowaniem.

Na samym dole kolumny widnieją bezpośrednie dane kontaktowe do dedykowanego opiekuna konta oraz natychmiastowego rozpoczęcia czatu z konsultantem.

Przeliczenie punktów na różne rodzaje wiadomości w Panelu Klienta SMSAPI
Przykładowe przeliczenie punktów

Górna belka Panelu Klienta

W górnej części Panelu Klienta SMSAPI znajduje się stan konta ze szczegółowym podziałem dostępnych punktów na rodzaje wiadomości, zakładka Pomoc z szybkim dostępem do dokumentacji API, kontaktu oraz możliwości natychmiastowego zgłoszenia awarii systemu.

Obok umieszczona jest sekcja Płatności, która służy łatwemu doładowaniu konta, pobraniu faktur i sprawdzeniu cennika.

Po kliknięciu w nazwę użytkownika w prawym górnym rogu możliwa jest edycja ustawień konta, dodawanie lub usuwanie użytkowników, sprawdzenie statystyk, dołączenie do programu poleceń oraz wylogowanie.

Kolejny krok: Szybka bramka SMS

Seria SMSAPI Zrób to sam: