Magento Integracja SMS E-commerce

Spis treści

Z radością prezentujemy wtyczkę SMS Notification dla platformy Magento2! Jest to oficjalna integracja SMSAPI, już dostępna bezpłatnie na Magento Marketplace. Poznaj możliwości rozszerzenia i dowiedz się, jak uruchomić system powiadomień SMS dla serwisów e-commerce.

Platforma Magento jest jednym z najpopularniejszych systemów do prowadzenia sklepów internetowych (CMS). Do tej pory, aby prowadzić biznesową komunikację SMS firmy musiały korzystać z połączenia Zapier. Wraz z premierą wtyczki, marki mogą prowadzić kampanie SMS bezpośrednio z panelu sklepu.

Jak uruchomić powiadomienia SMS w sklepie?

Wtyczka SMSAPI SMS Notification dostępna jest w Magento Marketplace. Pobranie i korzystanie z rozszerzenia jest w pełni darmowe, płacisz jedynie za wysłane wiadomości (według Twojego cennika w serwisie SMSAPI).

Aby rozpocząć potrzebujesz działającego sklepu opartego na Magento oraz konta SMSAPI (wtyczka działa z platformą .PL oraz .COM). Rejestracja w naszym serwisie trwa zaledwie kilka minut i jest darmowa.

Dokładne instrukcje jak zainstalować wtyczkę znajdziesz w oficjalnej dokumentacji rozszerzenia. Po jej aktywacji możesz przystąpić do konfiguracji.

Jak skonfigurować wtyczkę SMS Notification?

Polecamy wybranie własnego pola nadawcy – czyli ustawienia nazwy firmy zamiast numeru telefonu. Dzięki tej funkcji Twoja firma może prowadzić wiarygodną komunikację SMS z klientami. Co więcej, zwiększa rozpoznawalność marki i zapewnia szybsze odczytanie komunikatu.

Następnym krokiem jest stworzenie szablonów wiadomości, które pozwolą zautomatyzować wysyłki. Treść możesz także uzupełniać danymi pobranymi z bazy kontaktów. Umożliwia to daleko idącą personalizację wiadomości. Pełną listę parametrów (zmiennych, którymi możesz uzupełnić treść) znajdziesz w sekcji General Message Template oraz w dokumentacji rozszerzenia.

Na koniec, ustal warunki wysyłki wiadomości. W zależności od potrzeb możesz dostosować moment, w którym system wyśle dany szablon uzupełniony danymi klienta. Na przykład, gdy status zamówienia zmieni się na „opłacone” wtyczka poinformuje klienta o zaksięgowaniu płatności.

Jak wykorzystać SMS w komunikacji z klientem?

Komunikacja mobilna oparta na wiadomościach tekstowych to więcej niż automatyczne powiadomienia o zmianie statusów zamówień! Zobacz, jak jeszcze możesz wykorzystać narzędzia oferowane przez SMSAPI:

Dlaczego sklepy wysyłają wiadomości SMS do klientów?

Jak wynika z badania Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta, SMS-y są w czołówce środków komunikacji, które realnie wpływają na decyzje Polaków. Aż 33% ankietowanych wskazało wiadomość tekstową jako istotny czynnik podczas zakupów (zarówno online, jak i w placówkach stacjonarnych).

Raport Komunikacja Marki Decyzja Zakupowa Czynniki

Warto również podkreślić, że poza informacjami handlowymi, SMS jest też ważnym nośnikiem powiadomień o zmianach statusu zamówień i usług. Według 56% zapytanych konsumentów, automatyczne informowanie o procesach jest najważniejszym elementem obsługi klienta.

Raport Komunikacja Marki Obsługa Klienta

Biorąc pod uwagę niezwykle wysoki open-rate (współczynnik otwartych wiadomości to wszystkich wysłanych) SMS-a oraz szybkość dotarcia z komunikatem, wiadomość tekstowa jest idealnym narzędziem komunikacji B2C (firma-klient). Według badania, 69% wiadomości odczytywanych jest w przeciągu pierwszych 5 minut od dostarczenia.