SMSAPI #BackToBusiness Otwarcie Sklepów Maj 2020

Zamierzasz w najbliższym czasie z powrotem otworzyć sklep lub lokal usługowy? Swobodny przepływ wiarygodnych informacji na temat funkcjonowania biznesu jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek. Twoi stali, potencjalni i przyszli klienci powinni wiedzieć, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie, nie tylko na terenie Twojego lokalu. W tym celu najlepiej wykorzystać sprawdzone metody bezpośredniej komunikacji. 

Otwierając się na handel stacjonarny należy wziąć pod uwagę zarówno perspektywę klienta jak i pracownika. Konsumenci muszą czuć się bezpiecznie robiąc zakupy, a pierwszym krokiem ku temu jest odpowiednio przygotowana i skutecznie dostarczona informacja. Poniżej znajdziesz porady i przykłady zastosowań wiadomości tekstowych jako narzędzia komunikacyjnego z klientami otwierających się placówek stacjonarnych. 

SMSAPI #BackToBusiness Otwarcie Sklepów Maj 2020 Douglas
Przykład wiadomości tekstowej wysłanej do klientów Douglas

Wykorzystaj powiadomienia SMS

Wiadomość tekstowa to źródło informacji na temat nowych godzin otwarcia, zasad bezpieczeństwa oraz ogólnych zaleceń odnośnie przebywania w obiekcie. 

Jeżeli Twoja branża nie została jeszcze objęta zniesieniem zakazu możesz wykorzystać powiadomienia SMS do poinformowania o działalności online, godzinach pracy magazynu wysyłkowego czy środków bezpieczeństwa związanych z odbiorem przesyłek.

Zbieraj dane klientów

Wykorzystaj ten czas na zbudowanie bazy kontaktów do przyszłych wysyłek – zdobądź leady, które użyjesz po ponownym otwarciu. Dowiedz się więcej na temat swoich klientów: czy zakaz handlu stacjonarnego wpłyną na ich przyzwyczajenie zakupowe?

To również dobry czas na optymalizację procesów, dlatego zapytaj konsumentów o opinię lub wykorzystaj SMS do badania satysfakcji.

SMSAPI #BackToBusiness Otwarcie Sklepów Maj 2020 Kontigo
Przykład wiadomości tekstowej wysłanej do klientów Kontigo

Nagradzaj lojalnych klientów 

Wykorzystaj SMS-y do przesłania kuponów promocyjnych do wykorzystania w sklepie stacjonarnym. Spersonalizowaną ofertę uzupełnij o informacje na temat zasad panujących w lokalu. 

Indywidualnie wygenerowane kody rabatowe pozwolą Ci także na zbadanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Wiadomości tekstowe możesz wykorzystać do przesłania zachęty do zakupu voucherów, które będzie można wykorzystać w przyszłości. 

Postaw na dialog 

Nawet pomimo obostrzeń dotyczących odwiedzin w sklepach stacjonarnych możesz podtrzymywać interakcję i zaangażowanie swoich klientów. Nawiąż kontakt z konsumentami dzięki wykorzystaniu numerów odbiorczych SMS

Dowiedz się, jak możesz usprawnić działania sklepu czy lokalu usługowego oraz co jest najważniejsze dla powracających klientów. Wyjdź naprzeciw potrzebom i nie pozwól by zapomnieli o wysokim standardzie usług i produktów świadczonych przez Twoją markę. 

W sytuacjach nagłych wyślij wiadomość tekstową

Pojawiły się nagłe okoliczności, które uniemożliwiają sprawne funkcjonowanie placówki? Wyślij szybką wiadomość o zmianach. Poinformuj o nowych godzinach otwarcia, liczbie dozwolonych odwiedzających czy innych kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Wykorzystaj szybkość, z jaką docierają wiadomości tekowe podczas sytuacjach kryzysowych i nagłych

SMS jako narzędzie komunikacji z pracownikami firmy 

Poza komunikacją z klientami, wiadomość tekstową można także wykorzystać do koordynacji pracy personelu. Zautomatyzowane, masowe SMS-y to oszczędność pieniędzy, ale także czasu, którego nie trzeba poświęcać na pojedyncze wysyłki czy rozmowy telefoniczne. Kwestie, o których warto poinformować pracowników SMS-em: 

  • nowy grafik pracy,
  • dozwolona liczba klientów,
  • informacje na temat bezdotykowych płatności,
  • zasady bezpiecznego odbioru zamówień,
  • higiena pracy,
  • procedury sanitarne.

Śledź nasze social media, a wszczególności hashtag #InspiracjeSMS, dzięki któremu znajdziesz najnowsze przykłady wykorzystania wiadomości tekstowych przez marki i firmy działające w Polsce.