SMSAPI Nowa Aplikacja Mobilna Android iOS

Spis treści

Odświeżyliśmy naszą aplikację mobilną do obsługi wysyłek SMS! Nowa wersja jest już dostępna na Google Play oraz App Store. Aktualizacja, tak jak sama aplikacja, jest darmowa. Sprawdź, co zmieniliśmy i jak wykorzystasz nowe funkcje!

Poznaj inne sposoby na marketing SMS

Strona główna aplikacji mobilnej SMSAPI na Androidzie

Aplikacja mobilna SMSAPI już dostępna

Aplikacja SMSAPI to mobilna wersja Panelu Klienta. Pozwala na prowadzenie marketingu i komunikacji SMS z poziomu urządzenia, takiego jak smartfon czy tablet. Aktualizacja jest kompatybilna z najnowszą wersją systemu Android oraz iOS.

Korzystanie z aplikacji jest darmowe, wymaga jednak posiadania konta w serwisie SMSAPI.

Główną przewagą jaką daje aplikacja mobilna jest dostęp do bramki SMS na telefonie lub tablecie. Udogodnienie jest nieocenione w przypadku nagłych sytuacji, które wymagają natychmiastowej reakcji. Dzięki dostępowi do historii wysyłek możliwe jest także śledzenie realizacji kampanii w czasie rzeczywistym.

Aplikacja mobilna SMSAPI

Jak zacząć? Rejestracja i konfiguracja konta

Aby skorzystać z aplikacji potrzebujesz konta w SMSAPI. Rejestracja w serwisie trwa mniej niż 5 minut i jest darmowa. Co więcej, dokładamy 50 SMS-ów gratis, dzięki którym możesz przetestować usługę.

Choć rejestracja w serwisie wystarczy, aby zalogować się do aplikacji, polecamy dokończyć konfigurację konta. Usprawni to korzystanie z jej wszystkich funkcji.

Pierwszym krokiem powinno być dodanie danych do faktury w zakładce Płatności. Odblokuje to wszystkie funkcje Panelu.

Następnie, dodaj pole nadawcy, czyli 11-literową nazwę, która wyświetli się na telefonach klientów. Pole nadawcy maskuje losowy numer telefonu wygenerowany przez system. Branding SMS jest jedną podstawowych funkcji komunikacji opartej na wiadomościach tekstowych, warto z niej korzystać.

Dodawanie pole nadawcy

Pamiętaj, że ze względów bezpieczeństwa pracownicy SMSAPI weryfikują wszystkie pola nadawców. Dlatego możemy akceptować je wyłącznie w godzinach pracy naszego biura (poniedziałek – piątek od 08 do 17).

Ostatnią czynnością jest import lub utworzenie baz kontaktów. Dzięki tym listom numerów możliwa jest wysyłka i personalizacja treści. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, w którym wyjaśniamy, jak budować jakościowe bazy kontaktów na potrzeby kampanii SMS.

Wysyłka SMS z aplikacji – krok po kroku

Po instalacji nowej wersji, z pewnością zauważysz zmiany, jakie wprowadziliśmy. Przede wszystkim, odświeżyliśmy szatę graficzną i layout aplikacji – tak by zapewnić większą wygodę i skrócić czas potrzebny na nawigowanie pomiędzy modułami.

Na ekranie głównym znajdziesz teraz cztery kafelki. Trzy z nich wiodą kolejno do modułów wysyłki, tworzenia szablonu wiadomości i historii kampanii. Ostatni pozwala na wylogowanie z usługi. Na dole ekranu znajdziesz natomiast aktualny stan Twojego konta podany w punktach.

Bramka wysyłki SMS w aplikacji SMSAPI

Bramka SMS

Bramka SMS to oczywiście najważniejszy moduł aplikacji. Jak sugeruje nazwa służy do wysyłania wiadomości tekstowych to klientów Twojej marki.

Pierwszy od góry jest wybór pola nadawcy. Na rozsuwanej liście znajdziesz wszystkie zaakceptowane nazwy.

Poniżej znajduje się pole, w którym stworzysz treść SMS-a. Licznik informuje o liczbie pozostałych do wykorzystania znaków. W przypadku dłuższej treści, zostanie ona wysłana jako wiadomość łączona.

Po napisaniu komunikatu możesz przejść do wyboru odbiorców z dostępnych kontaktów. Nowe kontakty dodasz w webowej wersji Panelu Klienta. Możesz wybrać poszczególnych klientów lub wysłać wiadomość do całej grupy z bazy kontaktów. Numery odbiorców możesz także dodać ręcznie. Pamiętaj, żeby każdy kolejny oddzielić przecinkiem.

Ostatnim krokiem jest decyzja o pozostawieniu lub zastąpieniu znaków specjalnych (np. polskich znaków diakrytycznych ą, ę itp.). Ze względu na wymogi standardu GSM, umieszczenie chociażby pojedynczego znaku specjalnego skraca dostępny limit do 70. Aplikacja automatycznie powiadomi Cię, jeżeli wykryty zostanie znak specjalny.

Klikając dalej przejdziesz do ekranu podsumowania. Znajdziesz tam wszystkie informacje na temat wysyłki, w tym datę wysyłki oraz jej koszt w punktach.

Jeżeli zauważysz błąd, możesz cofnąć się do poprzedniego ekranu za pomocą strzałki w lewym górnym rogu. Jeżeli wszystko się zgadza, wysyłkę potwierdzisz klikając w zielony przycisk „Wyślij wiadomość”.

Szablony

Moduł Szablony służy do zarządzania szablonami wiadomości. Dzięki nim możesz przygotować z wyprzedzeniem treść SMS-a i wysłać go w odpowiednim czasie.

W tym menu możesz zarówno stworzyć nowy jak i modyfikować, usuwać i wykorzystywać już istniejące. Tworzenie szablonu wygląda identycznie, jak wpisywanie treści wiadomości w module Bramki SMS. Z tego ekranu możesz także wybrać któryś z dostępnych szablonów i wykorzystać go do wysyłki wiadomości.

Historia wysyłek

W module Historia znajdziesz wszystkie swoje wysyłki z ostatnich 24 godzin. Widok został podzielony na dwie kategorie w zależności od ilości odbiorców wiadomości: pojedyncze oraz masowe.

Jeżeli musisz sprawdzić wcześniejszą komunikację skorzystaj z przeglądarkowej wersji Panelu Klienta. Zestawienie całej aktywności na koncie uzyskasz w zakładce Historia i raporty.

Co dalej? Czyli dalsze plany rozwoju aplikacji

Jakub Kluz - Product Manager w SMSAPI
Jakub Kluz
Product Manager

Aplikacja została napisana w technologii PWA co znaczy, że podstawą jej działania jest odpowiednio przygotowana strona internetowa.

Pozwoli nam to w przyszłości zaproponować użytkownikowi urządzenia mobilnego przejście na stronę, w której będzie w stanie obsługiwać platformę SMSAPI wygodniej niż teraz – korzystając właśnie ze strony, która jest podstawą aplikacji mobilnej. 

Jakub Kluz – Product Manager

Pobierz aplikację SMSAPI

Pobierz aplikację SMSAPI na Android
Pobierz aplikację SMSAPI na iOS