Marketing SMS dla branży fitness, siłowni i sportu

Polski rynek siłowni i klubów fitness w ciągu kilku ostatnich lat zasadniczo zmienił swoje oblicze. Mało higieniczne i estetyczne miejsca zostały zastąpione przez eleganckie i czyste kluby z obszerną ofertą zajęć, opieką trenerów i dietetyków. W ten sposób otworzyły się na szersze grono klientów, a co za tym idzie zaczęły korzystać z szerokiego asortymentu narzędzi marketingowych, w tym z komunikacji SMS.

SMS to oszczędność czasu

W siłowniach i klubach fitness często można spotkać się z wysyłaniem SMS-ów w sposób tradycyjny (lub nawet dzwonieniem do klientów). Pracownicy ręcznie wysyłają komunikaty informujące o nietypowych godzinach otwarcia w dni wolne lub przypominają o mijającym terminie ważności karnetu.

W przypadku klubów, które mają kilkudziesięciu lub nawet kilkuset klientów takie działania są po prostu nieekonomiczne. Dużo lepiej sprawdzą się w tym przypadku masowe wysyłki do klientów lub automatyczne powiadomienia SMS zdefiniowane w systemie CRM.

SMS podnosi jakość obsługi klienta

Zaletą wysyłek SMS z profesjonalnej bramki jest to, że można personalizować wiadomości w sposób automatyczny. System jest w stanie samodzielnie odmienić imię klienta, przez co ten czuje się wyróżniony i doceniony.

Ponadto poprawnie zdefiniowane powiadomienia w systemie gwarantują, że wiadomość dotrze do odpowiedniego klienta w odpowiednim czasie. To tylko dwa najprostsze przykłady zastosowań personalizacji treści. Dobrze przygotowana baza kontaktów pozwala na zdecydowanie więcej.

Komunikacja SMS dla siłowni

pure jatomi fitness

Za pomocą SMS wysyłamy komunikaty marketingowe, kampanie promocyjne i informacyjne, a także powiadomienia i przypomnienia. Na przykład klientowi, który 3 razy pod rząd zapomniał przyjść z klubową opaską wysyłamy przypomnienie, aby kolejnym razem wziął ją ze sobą.

Wprowadzenie komunikacji SMS znacząco wpłynęło na poprawę jakości świadczonych przez nas usług. Nasi klubowicze są informowani na bieżąco o ich sytuacji w klubie. SMS świetnie się nadaje do tego zadania.

Gdy pewnego razu z przyczyn technicznych jeden z klubów musiał zostać zamknięty, wówczas klubowicze zostali poinformowani za pomocą SMS-ów o możliwości skorzystania z drugiego klubu w ich mieście i rekompensaty za nieplanowaną przerwę techniczną. Dzięki wprowadzeniu wiadomości SMS, kluby łatwiej komunikują także swoje wewnętrzne działania np. informując na bieżąco klubowiczów o zbliżających się płatnościach.

Spośród różnych kanałów dotarcia do klienta, komunikaty wysyłane przez SMS najszybciej docierają do naszych użytkowników. Umiejętność szybkiej komunikacji z odbiorcami to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia efektywnego fitness biznesu!

Piotr Czerpak – Pure Jatomi Fitness

Przykłady komunikatów do klientów siłowni

Jak zawsze w ramach serii „Marketing SMS w Twojej branży” staramy się pokazywać przykłady konkretnych wiadomości. Oto, jak klub fitness lub siłownia może wykorzystać kanał SMS-owy w komunikacji z klientami:

Zaprezentowany w powyższym przykładzie skrócony link pozwala odesłać klientów klubu do strony, na które znajdą dodatkowe informacje. Jest to niezmiernie wygodne, ponieważ całość komunikacji można zamknąć w jednym narzędziu – telefonie komórkowym.

Choć z reguły zachęcamy do korzystania ze zdefiniowanego samemu pola nadawcy, to w tym przypadku właściciele siłowni zdecydowali się postawić na dwukierunkową komunikację SMS. Własny numer odbiorczy sprawdza się w tym przypadku lepiej, ponieważ pozwala w łatwy sposób nawiązać rozmowę z klientami. Może to być pomocne przy planowaniu specjalnych wydarzeń lub jako szybka sposób przekazania najważniejszych informacji.

Photo by Cyril Saulnier on Unsplash