
Spis treści
Przedstawiamy integrację SMS w Aura Business – rozwiązanie dla średnich i duży firm, dzięki któremu usprawnisz sprzedaż oraz zarządzanie usługami.
Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta jest wymogiem stawianym przez skalę prowadzonej działalności. Zastosowanie odpowiednich narzędzi komunikacyjnych może uczynić to zadanie szybkim i intuicyjnym. Poznaj wysyłki SMS w systemie CRM Aura Business.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.
Co to jest Aura Business?
Aura Business to zaawansowany system ERP i CRM, który wspiera sprzedaż, procesy usługowe oraz relacje z klientami. Integracja z SMSAPI umożliwia automatyczne powiadomienia SMS, kampanie, logowanie dwuskładnikowe oraz komunikację w procesach sprzedażowych i serwisowych.
Aura Business jest kompletnym systemem zarządzania dla przedsiębiorstw. Przewagą rozwiązania opracowanego przez firmę Questy jest jego kompleksowość, platforma pozwala na zarządzanie bazą klientów i usług oraz prowadzenie handlu online. Dodatkowo, dzięki elastycznemu podejściu do potrzeb klientów, oferuje funkcje wspierające każdy biznes.
Integracja SMS: Aura Business i SMSAPI
Choć platforma jest zupełnie samodzielnym rozwiązaniem, została ona także zintegrowana z większością najpopularniejszych systemów. Pozwala to uzupełnić planowanie zasobami przedsiębiorstwa o elementy sprzedaży i zarządzania usługami. Wśród dostępnych modułów nie mogło zabraknąć wysyłki wiadomości tekstowych.
1. Pierwsze kroki w SMSAPI
Przed połączeniem z Aura Business przygotuj konto SMSAPI. Szczegółowe omówienie znajdziesz w poniższych artykułach:
1.1. Zarejestruj i aktywuj konto SMSAPI
- Załóż konto w SMSAPI.
- W panelu przejdź do Płatności a potem Dane firmy i uzupełnij wymagane informacje.
- Po weryfikacji twoje konto jest w pełni aktywne i gotowe do integracji.
1.2. Dodaj pole nadawcy SMS
- Przejdź do Wiadomości SMS i wybierz Pola nadawcy.
- Dodaj własną nazwę nadawcy (do 11 znaków).
- Zatwierdź oświadczenie o prawie do używania nazwy.
Przeczytaj więcej o nadpisie SMS
1.3. Doładuj konto
- Wejdź w Płatności i Doładuj konto.
- Wybierz kwotę i metodę płatności.
1.4. Utwórz token API
- W menu po lewej wybierz Ustawienia API a następnie Tokeny API (OAuth).
- Kliknij Generuj token.
- Nadaj nazwę np. Aura Business.
- Zaznacz uprawnienia do wysyłania SMS.
- Skopiuj token – widoczny jest tylko raz, więc przechowaj go w bezpiecznym miejscu albo od razu wklej w Aura Business.

2. Autoryzacja integracji SMS w Aura Business
2.1. Włącz integrację SMS
- Zaloguj się do Aura Business.
- Przejdź do konfiguracji systemu.
- Wyszukaj moduł odpowiedzialny za integracje komunikacyjne lub powiadomienia.
- Wybierz integrację SMSAPI.
2.2. Wklej token API
- W formularzu integracji Aura Business odszukaj pole na token API / OAuth Token / klucz integracji.
- Wklej token wygenerowany w SMSAPI.
- Zapisz ustawienia.
- Gratulacje! System Aura Business jest połączony z SMSAPI.
3. Funkcje SMS dostępne w Aura Business dzięki integracji SMSAPI
Automatyczne powiadomienia SMS w procesach biznesowych
- powiadomienia SMS o statusach zleceń usługowych
- powiadomienia związane z obsługą klienta
- powiadomienia dla pracowników (handover, status zadania)
Masowa wysyłka SMS do grup klientów
- targetowanie SMS-ów do klientów według atrybutów lub segmentów
- masowa wysyłka marketingowa i informacyjna
SMS w procesach sprzedażowych
- powiadomienia o nowych szansach sprzedaży
- SMS jako element automatyzacji handlowej
- informowanie opiekuna klienta o aktywnościach
Powiadomienia SMS w procesach usługowych
- automatczne SMS o etapach realizacji zlecenia
- powiadomienia dla serwisantów i techników
- komunikaty o terminach i dostępności
Przypomnienia SMS
- przypomnienia o terminach usług
- przypomnienia o spotkaniach
- przypomnienia okresowe wynikające z workflow
SMS marketing w Aura Business
- wysyłka kampanii SMS do wybranych grup
- zaproszenia na wydarzenia
- SMS marketing np. akcje promocyjne
Dwuskładnikowe logowanie (2FA) przez SMS
- wysyłka jednorazowego kodu SMS podczas logowania
- zwiększone bezpieczeństwo systemu
Integracja z automatyzacjami i workflow
- SMS jako element procesów
- powiadomienia wywoływane zdarzeniami
- możliwość łączenia z innymi modułami ERP/CRM
Rozszerzenia i scenariusze dedykowane
Aura Business jest systemem wdrażanym i modyfikowanym pod konkretny projekt, dlatego zakres integracji może różnić się w zależności od potrzeb.
Zdaniem eksperta: Questy
O integracji SMS Aura Business rozmawiamy z Wojciechem Nosalem – Business Development Managerem w Questy.
Skąd decyzja o wprowadzeniu komunikacji SMS do systemu Aura Business?

Decyzja o integracji pojawiła się w wyniku rozmów z naszymi klientami. Wspólnie z nimi stworzyliśmy wizję rozwiązania, którego jedną z kluczowych funkcji była automatyczna komunikacja SMS.
Dlaczego wybraliście SMSAPI jako dostawcę SMS?
W związku z tym, że nie mieliśmy w tym obszarze doświadczenia, szukaliśmy rzetelnego partnera. Wybór padł na SMSAPI ze względu na to, że część z naszych klientów korzystała już z tego rozwiązania wcześniej, bądź planowała je wdrożyć.
A jak wyglądał proces wdrożenia integracji w systemie?
Wizja integracji tworzona jest za każdym razem z klientem, tak aby odpowiadała na jego potrzeby. Skupiamy się głównie na uzasadnieniu biznesowym i korzyściach, tak aby nie wdrażać niepraktycznych rozwiązań. Rekomendujemy sprawdzone już funkcje, ale wymogi różnią się w zależności od branży i skali, dlatego integracja jest stale poszerzana.
Naszą współpracę zaczęliśmy od powiadomień automatycznych o statusie zleceń serwisowych. Teraz możemy pochwalić się kilkunastoma rozwiązaniami z wykorzystaniem komunikacji SMS z takich obszarów jak wsparcie sprzedaży, samoobsługa klienta i zarządzanie usługami.
Jakie funkcje oferuje integracja SMS w Aura Business?
Wiadomości tekstowe wykorzystywane są zarówno w automatycznej komunikacji wewnętrznej firm, jak i wychodzącej, do klientów. W obydwu przypadkach, użytkownik tworzy szablon wiadomości, który system następnie automatycznie uzupełnia np. o numer zlecenia i wysyła w określonym momencie. SMS-y służą najczęściej do:
– powiadamiania o zmianie statusu zlecenia – może zostać wysłane do serwisanta (np. Masz zlecenie) lub do klienta (np. Serwisant przejedzie dziś w okolicach 12-13);
– powiadomień SMS o nowej szansie – niezwykle cenione przez firmy, których handlowcy pracują w terenie, ponieważ chcemy, aby mogli oni szybko reagować na nowe zapytanie ze strony klienta;
– masowej wysyłki SMS-ów do grupy kontrahentów – w systemie CRM użytkownik segmentuje kontakty po różnych atrybutach, tagach i wysyła do nich masowe komunikaty.
Jak jeszcze można wykorzystać wysyłki SMS?
Za pomocą systemu można z wyprzedzeniem zaplanować wysyłkę na konkretny dzień lub ustawić cykliczne powiadomienia SMS. Pozwala to na skuteczne przypominanie o przeglądach, kończącej się gwarancji czy subskrypcji.
Wykorzystując dane z systemu CRM można także informować o zalegających płatnościach. SMS może stać się dodatkową warstwą zabezpieczenia – jako metoda weryfikacji logowania.
Jak uruchomić wiadomości SMS w systemie Aura Business?
Nie ma gotowego narzędzia służącego do uruchomienia komunikacji SMS, ponieważ każde wdrożenie jest przygotowywane i dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Nasi klienci otrzymują natomiast szkolenie wyjaśniające działanie i pracę z system.
Przetestuj SMSAPI!
Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.







