Integracja SMS: SMSAPI i Aura Business CRM

Spis treści

Przedstawiamy integrację SMS w Aura Business – rozwiązanie dla średnich i duży firm, dzięki któremu usprawnisz sprzedaż oraz zarządzanie usługami.

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta jest wymogiem stawianym przez skalę prowadzonej działalności. Zastosowanie odpowiednich narzędzi komunikacyjnych może uczynić to zadanie szybkim i intuicyjnym. Poznaj wysyłki SMS w systemie CRM Aura Business.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

Co to jest Aura Business?

Aura Business to zaawansowany system ERP i CRM, który wspiera sprzedaż, procesy usługowe oraz relacje z klientami. Integracja z SMSAPI umożliwia automatyczne powiadomienia SMS, kampanie, logowanie dwuskładnikowe oraz komunikację w procesach sprzedażowych i serwisowych.

Aura Business jest kompletnym systemem zarządzania dla przedsiębiorstw. Przewagą rozwiązania opracowanego przez firmę Questy jest jego kompleksowość, platforma pozwala na zarządzanie bazą klientów i usług oraz prowadzenie handlu online. Dodatkowo, dzięki elastycznemu podejściu do potrzeb klientów, oferuje funkcje wspierające każdy biznes.

Integracja SMS: Aura Business i SMSAPI

Choć platforma jest zupełnie samodzielnym rozwiązaniem, została ona także zintegrowana z większością najpopularniejszych systemów. Pozwala to uzupełnić planowanie zasobami przedsiębiorstwa o elementy sprzedaży i zarządzania usługami. Wśród dostępnych modułów nie mogło zabraknąć wysyłki wiadomości tekstowych.

1. Pierwsze kroki w SMSAPI

Przed połączeniem z Aura Business przygotuj konto SMSAPI. Szczegółowe omówienie znajdziesz w poniższych artykułach:

1.1. Zarejestruj i aktywuj konto SMSAPI

  1. Załóż konto w SMSAPI.
  2. W panelu przejdź do Płatności a potem Dane firmy i uzupełnij wymagane informacje.
  3. Po weryfikacji twoje konto jest w pełni aktywne i gotowe do integracji.

1.2. Dodaj pole nadawcy SMS

  1. Przejdź do Wiadomości SMS i wybierz Pola nadawcy
  2. Dodaj własną nazwę nadawcy (do 11 znaków).
  3. Zatwierdź oświadczenie o prawie do używania nazwy.

Przeczytaj więcej o nadpisie SMS

1.3. Doładuj konto

  1. Wejdź w Płatności i Doładuj konto
  2. Wybierz kwotę i metodę płatności.

1.4. Utwórz token API

  1. W menu po lewej wybierz Ustawienia API a następnie Tokeny API (OAuth)
  2. Kliknij Generuj token
  3. Nadaj nazwę np. Aura Business.
  4. Zaznacz uprawnienia do wysyłania SMS.
  5. Skopiuj token – widoczny jest tylko raz, więc przechowaj go w bezpiecznym miejscu albo od razu wklej w Aura Business.
SMS API Token OAuth

2. Autoryzacja integracji SMS w Aura Business

2.1. Włącz integrację SMS

  1. Zaloguj się do Aura Business.
  2. Przejdź do konfiguracji systemu.
  3. Wyszukaj moduł odpowiedzialny za integracje komunikacyjne lub powiadomienia.
  4. Wybierz integrację SMSAPI.

2.2. Wklej token API

  1. W formularzu integracji Aura Business odszukaj pole na token API / OAuth Token / klucz integracji
  2. Wklej token wygenerowany w SMSAPI.
  3. Zapisz ustawienia.
  4. Gratulacje! System Aura Business jest połączony z SMSAPI.

3. Funkcje SMS dostępne w Aura Business dzięki integracji SMSAPI

Automatyczne powiadomienia SMS w procesach biznesowych

  • powiadomienia SMS o statusach zleceń usługowych
  • powiadomienia związane z obsługą klienta
  • powiadomienia dla pracowników (handover, status zadania)

Masowa wysyłka SMS do grup klientów

  • targetowanie SMS-ów do klientów według atrybutów lub segmentów
  • masowa wysyłka marketingowa i informacyjna

SMS w procesach sprzedażowych

  • powiadomienia o nowych szansach sprzedaży
  • SMS jako element automatyzacji handlowej
  • informowanie opiekuna klienta o aktywnościach

Powiadomienia SMS w procesach usługowych

  • automatczne SMS o etapach realizacji zlecenia
  • powiadomienia dla serwisantów i techników
  • komunikaty o terminach i dostępności

Przypomnienia SMS

  • przypomnienia o terminach usług
  • przypomnienia o spotkaniach
  • przypomnienia okresowe wynikające z workflow

SMS marketing w Aura Business

Dwuskładnikowe logowanie (2FA) przez SMS

Integracja z automatyzacjami i workflow

  • SMS jako element procesów
  • powiadomienia wywoływane zdarzeniami
  • możliwość łączenia z innymi modułami ERP/CRM

Rozszerzenia i scenariusze dedykowane

Aura Business jest systemem wdrażanym i modyfikowanym pod konkretny projekt, dlatego zakres integracji może różnić się w zależności od potrzeb.

Zdaniem eksperta: Questy

O integracji SMS Aura Business rozmawiamy z Wojciechem Nosalem – Business Development Managerem w Questy.

Skąd decyzja o wprowadzeniu komunikacji SMS do systemu Aura Business?

Questy Wojciech Nosal
Wojciech Nosal – Questy

Decyzja o integracji pojawiła się w wyniku rozmów z naszymi klientami. Wspólnie z nimi stworzyliśmy wizję rozwiązania, którego jedną z kluczowych funkcji była automatyczna komunikacja SMS.

Dlaczego wybraliście SMSAPI jako dostawcę SMS?

W związku z tym, że nie mieliśmy w tym obszarze doświadczenia, szukaliśmy rzetelnego partnera. Wybór padł na SMSAPI ze względu na to, że część z naszych klientów korzystała już z tego rozwiązania wcześniej, bądź planowała je wdrożyć.

A jak wyglądał proces wdrożenia integracji w systemie?

Wizja integracji tworzona jest za każdym razem z klientem, tak aby odpowiadała na jego potrzeby. Skupiamy się głównie na uzasadnieniu biznesowym i korzyściach, tak aby nie wdrażać niepraktycznych rozwiązań. Rekomendujemy sprawdzone już funkcje, ale wymogi różnią się w zależności od branży i skali, dlatego integracja jest stale poszerzana.

Naszą współpracę zaczęliśmy od powiadomień automatycznych o statusie zleceń serwisowych. Teraz możemy pochwalić się kilkunastoma rozwiązaniami z wykorzystaniem komunikacji SMS z takich obszarów jak wsparcie sprzedaży, samoobsługa klienta i zarządzanie usługami.

Jakie funkcje oferuje integracja SMS w Aura Business?

Wiadomości tekstowe wykorzystywane są zarówno w automatycznej komunikacji wewnętrznej firm, jak i wychodzącej, do klientów. W obydwu przypadkach, użytkownik tworzy szablon wiadomości, który system następnie automatycznie uzupełnia np. o numer zlecenia i wysyła w określonym momencie. SMS-y służą najczęściej do:

Powiadomienie SMS o nowym zleceniu w CRM Aura Business

powiadamiania o zmianie statusu zlecenia – może zostać wysłane do serwisanta (np. Masz zlecenie) lub do klienta (np. Serwisant przejedzie dziś w okolicach 12-13);

SMS o nowej szansie w Aura Business CRM

powiadomień SMS o nowej szansie – niezwykle cenione przez firmy, których handlowcy pracują w terenie, ponieważ chcemy, aby mogli oni szybko reagować na nowe zapytanie ze strony klienta;

Masowa wysyłka SMS z systemu CRM Aura Business

masowej wysyłki SMS-ów do grupy kontrahentów – w systemie CRM użytkownik segmentuje kontakty po różnych atrybutach, tagach i wysyła do nich masowe komunikaty.

Jak jeszcze można wykorzystać wysyłki SMS?

Za pomocą systemu można z wyprzedzeniem zaplanować wysyłkę na konkretny dzień lub ustawić cykliczne powiadomienia SMS. Pozwala to na skuteczne przypominanie o przeglądach, kończącej się gwarancji czy subskrypcji.

Wykorzystując dane z systemu CRM można także informować o zalegających płatnościach. SMS może stać się dodatkową warstwą zabezpieczenia – jako metoda weryfikacji logowania.

Jak uruchomić wiadomości SMS w systemie Aura Business?

Nie ma gotowego narzędzia służącego do uruchomienia komunikacji SMS, ponieważ każde wdrożenie jest przygotowywane i dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Nasi klienci otrzymują natomiast szkolenie wyjaśniające działanie i pracę z system.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.