Blog

SMS, e-mail czy Push? [Infografika]

Co wybrać: e-mail, SMS czy powiadomienia push? Które z tych narzędzi nada się najlepiej do prowadzenia akcji marketingowych i komunikacji z klientami?

Przygotowaliśmy infografikę, dzięki której w prosty sposób można porównać czym różnią się trzy rodzaje komunikatów odbieranych przez użytkowników telefonów komórkowych i smartfonów.

Aby w jak najdokładniejszy sposób pokazać jaka części Polaków może otrzymywać wiadomości e-mail i push, oparliśmy się na najbardziej aktualnych statystykach dotyczących smartfonizacji w Polsce.

Dzięki temu możemy dokładniej określić grupę osób korzystających z urządzeń pozwalających odbierać powiadomienia push (za pomocą aplikacji) oraz korzystać z poczty elektronicznej.

Jaki kanał komunikacji mobilnej wybrać?
Andrzej Ogonowski Mobile Silesia
Andrzej Ogonowski
Brand & PR Director SMSAPI

Infografika pokazuje to, co większość doświadczonych marketerów wie od dawna, każdy z kanałów komunikacji, ma swoje mocne i słabsze strony.

Dlatego jedynie umiejętne łączenie ich w spójnych akcjach może podnieść skuteczność kampanii marketingowych. Jeśli chodzi od zasięgi i szybkości dotarcia, to ciągle bezkonkurencyjny okazuje się SMS.

Natomiast jeśli porównamy cenę za dotarcie do jednego użytkownika, to najtańszy będzie push, choć wcześniej należy się liczyć z kosztem stworzenia aplikacji.

Najwięcej treści możemy przekazać wysyłając e-maila, jednak wtedy musimy być przygotowani na niewielki Open Rate, co może zmuszać nas do zwiększenia częstotliwości wysyłek.