Blog

LINK Conversations – nowy standard komunikacji w Polsce

SMSAPI_LINK_Conversations

LINK Conversations to kompletny interfejs konwersacyjny, który rewolucjonizuje komunikację na linii marka – klient. Przedstawiamy najważniejsze cechy i udogodnienia usługi oraz wyjaśniamy jej działanie.  

Dlaczego potrzebny jest nowy standard komunikacji? 

Masowa wysyłka wiadomości tekstowych przeżywa obecnie renesans. Potwierdza to m.in. nasz ostatni raport Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta oraz ogólny trend rynku usług komunikacyjnych dla firm.

Standard SMS nie jest jednak najnowszym rozwiązaniem, bo od jego premiery upłynęło już prawie 30 lat. W tym czasie zdążyły powstać nowe komunikatory oraz szeroko dostępne kanały dialogu firm z klientami.  Aby nadążyć za zmianami, najwięksi gracze (Google wraz z operatorami telefonii komórkowej) rozpoczęli prace nad nowym standardem.

Protokołem tym ma być RCS (Rich Communication Services). Swoją formą ma być zbliżony do web czatów i komunikatorów takich jak WhatsApp czy Facebook Messenger, a jednocześnie działać i wyglądać jak dobrze znany SMS. W założeniach, ma stać się w przyszłości SMS-em 2.0.

Proces wdrożenia RCS jest jednak skomplikowany, długotrwały i wymaga współpracy wszystkich operatorów GSM na danym rynku. Dlatego, w oczekiwaniu na premierę, grupa LINK Mobility, której jesteśmy częścią, opracowała własny protokół. W efekcie powstał LINK Conversations.

Co to jest LINK Conversations? 

LINK Conversation to interfejs konwersacyjny, dzięki któremu firma może prowadzić kompleksową komunikację wraz z elementami sprzedaży i zarządzania obsługą klienta.

Usługa przeznaczona jest dla każdego rodzaju biznesu czy instytucji, które komunikują się z klientem. Jego główną przewagą, w porównaniu z tradycyjną wiadomością tekstową, jest dostęp do funkcjonalności takich jak:

  • grafiki (zarówno statyczne jak i animowane);
  • mapy (wraz z dostępem do lokalizacji);
  • karuzele treści, grafik, wideo i linków;
  • interaktywne menu;
  • branding konwersacji;
  • gotowe odpowiedzi.

Większość udogodnień oferowanych przez LINK Conversations dostępne jest z poziomu narzędzia LINK Flow. Służy ono do planowania i projektowania scenariuszy konwersacji, np. kompletnej ścieżki zakupowej, przeprowadzenia badania konsumenckiego czy interaktywnego informatora produktowego.

Narzędzie oparte jest o interfejs drag and drop (przeciągnij i upuść), który pozwala dowolnie przemieszczać, łączyć i konfigurować poszczególne elementy schematu blokowego konwersacji bez potrzeby wykorzystania umiejętności programistycznych. Dzięki otwartemu API LINK Conversations możliwe jest również zintegrowanie konwersacji z dowolnym systemem, na przykład: 

  • płatności;
  • rezerwacji;
  • zarządzania subskrypcją;
  • CRM;
  • e-commerce.

Jak działa LINK Conversations? 

LINK Conversations jest samodzielnym rozwiązaniem, które nie wymaga instalacji zewnętrznej aplikacji. Wystarczy połączenie z internetem.

LINK Conversations w trzech prostych krokach

 1. Stworzenie scenariusza konwersacji (poprzez LINK Flow lub API).  2. Udostępnienie konwersacji poprzez link lub RCS.  3. Pobranie statystyk i analiza raportu.

Odnośnik do konwersacji można przekazać za pomocą dowolnego kanału (SMS, e-mail). Kierować on może do aplikacji webowej (strona internetowa w formie web chatu), RCS czy Facebook Messengera. Niezależnie od preferowanego kanału, klient zobaczy zaplanowane treści. Informacje uzyskane podczas interakcji z konsumentem możesz wyeksportować lub przekazać dalej do systemu połączonego przez API.

LINK Conversations już dostępne!

Szukasz nowych rozwiązań dla Twojej firmy? Przekonaj się jak zmienia się rynek biznesowych usług komunikacyjnych. LINK Conversations to nowy standard komunikacji biznesowej, a zarazem alternatywa dla RCS w Polsce. Obecnie rozwijamy nowe funkcjonalności interfejsu z jednoczesnym pełnym wsparciem poprzez narzędzie LINK Flow.

Wyprzedź konkurencję i już teraz sprawdź LINK Conversations!