SMSAPI_LINK_Conversations

Spis treści

LINK Conversations to kompletny interfejs konwersacyjny, który rewolucjonizuje komunikację na linii marka – klient. Przedstawiamy najważniejsze cechy i udogodnienia usługi oraz wyjaśniamy jej działanie.

Dlaczego potrzebny jest nowy standard komunikacji?

Masowa wysyłka wiadomości tekstowych przeżywa obecnie renesans. Potwierdza to m.in. nasz ostatni raport Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta oraz ogólny trend rynku usług komunikacyjnych dla firm.

Standard SMS nie jest jednak najnowszym rozwiązaniem, bo od jego premiery upłynęło już prawie 30 lat. W tym czasie zdążyły powstać nowe komunikatory oraz szeroko dostępne kanały dialogu firm z klientami. Aby nadążyć za zmianami, najwięksi gracze (Google wraz z operatorami telefonii komórkowej) rozpoczęli prace nad nowym standardem.

Protokołem tym ma być RCS (Rich Communication Services). Swoją formą ma być zbliżony do web czatów i komunikatorów takich jak WhatsApp czy Facebook Messenger, a jednocześnie działać i wyglądać jak dobrze znany SMS. W założeniach, ma stać się w przyszłości SMS-em 2.0.

Proces wdrożenia RCS jest jednak skomplikowany, długotrwały i wymaga współpracy wszystkich operatorów GSM na danym rynku. Dlatego, w oczekiwaniu na premierę, grupa LINK Mobility, której jesteśmy częścią, opracowała własny protokół. W efekcie powstał LINK Conversations.

LINK Conversations to interfejs konwersacyjny, dzięki któremu firma może prowadzić kompleksową komunikację wraz z elementami sprzedaży i zarządzania obsługą klienta.

Usługa przeznaczona jest dla każdego rodzaju biznesu czy instytucji, które komunikują się z klientem. Jego główną przewagą, w porównaniu z tradycyjną wiadomością tekstową, jest dostęp do funkcji takich jak:

  • grafiki (zarówno statyczne jak i animowane);
  • mapy (wraz z dostępem do lokalizacji);
  • karuzele treści, grafik, wideo i linków;
  • interaktywne menu;
  • branding konwersacji;
  • gotowe odpowiedzi.

Większość udogodnień oferowanych przez LINK Conversations dostępne jest z poziomu narzędzia LINK Flow. Służy ono do planowania i projektowania scenariuszy konwersacji, np. kompletnej ścieżki zakupowej, przeprowadzenia badania konsumenckiego czy interaktywnego informatora produktowego.

Narzędzie oparte jest o interfejs drag and drop (przeciągnij i upuść), który pozwala dowolnie przemieszczać, łączyć i konfigurować poszczególne elementy schematu blokowego konwersacji bez potrzeby wykorzystania umiejętności programistycznych. Dzięki otwartemu API LINK Conversations możliwe jest również zintegrowanie konwersacji z dowolnym systemem, na przykład: 

  • płatności;
  • rezerwacji;
  • zarządzania subskrypcją;
  • CRM;
  • e-commerce.

LINK Conversations jest samodzielnym rozwiązaniem, które nie wymaga instalacji zewnętrznej aplikacji. Wystarczy połączenie z internetem.

LINK Conversations w trzech prostych krokach

  1. Stworzenie scenariusza konwersacji (poprzez LINK Flow lub API)
  2. Udostępnienie konwersacji poprzez link lub RCS
  3. Pobranie statystyk i analiza raportu

Odnośnik do konwersacji można przekazać za pomocą dowolnego kanału (SMS, e-mail). Kierować on może do aplikacji webowej (strona internetowa w formie web chatu), RCS czy Facebook Messengera. Niezależnie od preferowanego kanału, klient zobaczy zaplanowane treści. Informacje uzyskane podczas interakcji z konsumentem możesz wyeksportować lub przekazać dalej do systemu połączonego przez API.