System HLR (Home Location Register) – sprawdź numer

Spis treści

Jak sprawdzić numer telefonu? Poznaj system HLR dla biznesu, czyli Home Location Register.

Nasz HLR lookup obniża koszty prowadzenia firmowej komunikacji i marketingu SMS. Sprawdź, jak wykorzystasz sprawdzanie nr telefonu w Twojej branży! Usługa HLR przeznaczona jest dla biznesu.

HLR – co to jest?

Sprawdzarka numerów HLR (Home Location Register) to baza danych zawierająca informacje na temat abonentów sieci komórkowych GSM. Czasem występuje jako Rejestr Abonentów Macierzystych. Znajdują się w niej numery telefonów wraz z dodatkowymi danymi na ich temat np. w jakiej sieci jest numer i czy numer został przeniesiony.

Usługa sprawdź numer w HLR (HLR lookup) pozwala uzyskać informację o aktualności numerów w bazie danych z kontaktami klientów. Sprawdzanie numeru telefonu jest proste. Wystarczy, że wejdziesz do Panelu Klienta SMSAPI, przejdziesz to menu Funkcje dodatkowe i wybierzesz Sprawdź numer – HLR.

Jak sprawdzić, czy numer jest aktywny?

Po wysłaniu zapytania z Panelu Klienta SMSAPI, system porównuje numer IMSI zapisany w bazie HLR z tym przypisanym do karty SIM. Pozwala to na szybką i pewną identyfikację abonenta sieci komórkowej.

Możesz zarówno sprawdzić do jakiej sieci należy numer, jak i wgrać plik z całą bazą danych. Niezależnie czy testujesz numery pojedynczo czy wszystkie naraz, na stronie Sprawdź numer – HLR uzyskasz pełną informację na temat Twojej bazy kontaktów.

Jak sprawdzić, czy numer telefonu jest aktywny - HLR w SMSAPI
Usługa HLR w Panelu Klienta SMSAPI

Jak odczytać status HLR w SMSAPI?

  • Status – określa status numeru: Aktywny, Nieaktywny, W trakcie oznacza, że numer nie został jeszcze sprawdzony
  • MCC – kod kraju (Mobile Country Code)
  • MNC – kod sieci (Mobile Network Code)
  • Informacja – informacja o numerze: status lub nazwa sieci GSM
  • Orange, T-Mobile, Play itp. – nazwa sieci, do której należy numer
  • Numer nieaktywny – błędny numer telefonu lub numer wygasł.
  • Numer wyłączony – numer nie jest zalogowany w sieci od dłuższego czasu
  • CALL_BARRED – numer ma zablokowane połączenia wychodzące/przychodzące
  • HLR_ABORT – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • HLR_LOCAL_CANCEL – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • TELESERVICE_NOT_PROVISIONED – usługa SMS nieaktywna lub niezarejestrowana karta SIM
  • Przeniesiony – określa czy numer został przeniesiony z innej sieci

W przypadku pliku z większą ilością rekordów sprawdzanie numeru może potrwać chwilkę dłużej. Strona jest odświeżana automatycznie i jeżeli chcesz możesz ustawić powiadomienie SMS, za pomocą którego poinformujemy Cię o zakończeniu sprawdzania nr telefonów klientów. Aktywne i nieaktywne numery podejrzysz w Panelu Klienta albo też możesz pobrać raport.

HLR API do sprawdzenia przynależności numeru

SMSAPI HLR działa również z poziomu API przez interfejs REST API. Sprawdź dokumentację systemu, przeczytaj instrukcję wdrożenia i podejrzyj przykłady kodu. Jeśli dopiero zaczynasz pracę z API to wysyłania wiadomości – przeczytaj poradnik programisty!

Jak wykorzystać HLR w komunikacji z klientami?

System HLR jest popularnym rozwiązaniem stosowanych przez wszystkie platformy do obsługi klienta. Sprawdzanie numerów dla call center odbywa się właśnie za pomocą Home Location Register. Z tych samych powodów branża windykacyjna często wykorzystuje sprawdzanie numeru w HLR, aby usunać nieaktualne dane. Narzędzie przyda się także w innych branżach np. e-commerce, sprzedaży stacjonarnej, usługach i wszędzie, gdzie firma operuje na numerach telefonów do klientów.

Czy HLR jest legalny?

Tak, sprawdzenie numeru telefonu w HLR jest legalne, ponieważ zawarte w nim informacje są ogólnodostępne. System jest też oczywiście zgodny z RODO.

Więcej na temat wykorzystania HLR w call center

Usługa HLR dla biznesu jest często wykorzystywana przez call center. Za jej pomocą sprawdza się poprawność numerów i tym samym usprawnia pracę działu sprzedaży i obsługi telefonicznej. Po sprawdzeniu numerów usuwa się nieaktywne telefony ze swojej bazy kontaktów, tak aby nie przepłacać za marketing SMS.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, posłuchaj rozmowy na temat customer service.

Jakie korzyści daje sprawdzanie numerów HLR?

HLR to niższy koszt komunikacji SMS i telefonicznej. Dzięki aktualizacji bazy klientów kontaktujesz się wyłącznie z aktywnymi numerami. Oszczędza to nie tylko pieniędzy na masowe wysyłki SMS, ale także zmniejsza czas potrzebny ręczne sprawdzanie poprawności numerów telefonów.

Brak niepoprawnych numerów w bazie kontaktów podnosi efektywność oraz ROI kampanii SMS. Innymi słowy nie tracisz pieniędzy na wysyłki do nieaktywnych numerów. Masz pewność, że Twoje wiadomości docierają na telefony klientów.

Sprawdź przynależność numeru w sieciach telefonii komórkowej

Uwaga: za pomocą Home Location Register nie sprawdzisz, do kogo należy dany numer. HLR przeznaczony jest dla biznesu i służy do weryfikacji poprawności oraz czyszczenia baz danych klientów.

Jak często sprawdzać numery w HLR?

Stała aktualizacja bazy klientów jest ważna, ponieważ wpływa na jakość i koszty firmowej komunikacji. Zalecamy regularne sprawdzanie numerów w systemie HLR. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że piszesz wyłącznie do zainteresowanych odbiorców. Ważnym sygnałem, który może sugerować potrzebę sprawdzenia bazy w HLR jest spadek efektywności masowych wysyłek SMS.

Ile kosztuje HLR?

W SMSAPI system HLR kosztuje 0,05 zł od sprawdzonego numeru. Zobacz pełny Cennik SMSAPI. Jeżeli w swojej bazie posiadasz większą ilość numerów, które chciałbyś sprawdzić – napisz do nas, dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb.