System HLR (Home Location Register) – sprawdź numer

Spis treści

Jak sprawdzić numer telefonu? Poznaj system HLR, czyli Home Location Register – usługę, dzięki której sprawdzisz kontakty w swojej bazie danych i wykluczysz te nieaktywne. HLR lookup obniża koszty prowadzenia komunikacji i marketingu SMS. Sprawdź, jak wykorzystasz sprawdzanie nr telefonu w Twojej branży!

HLR – co to jest?

System Home Location Register czyli w skrócie HLR to baza danych zawierająca informacje na temat abonentów sieci komórkowych. Czasem występuje jako Rejestr Abonentów Macierzystych. Znajdują się w niej wszystkie numery telefonów wraz z dodatkowymi danymi na ich temat np. czy numer został przeniesiony do innej sieci.

Usługa sprawdź numer w HLR (HLR lookup) pozwala uzyskać informację o aktualności numerów w bazie danych z kontaktami klientów. Sprawdzanie numeru telefonu jest proste. Wystarczy, że wejdziesz do Panelu Klienta SMSAPI, przejdziesz to menu Funkcje dodatkowe i wybierzesz Sprawdź numer – HLR.

Jak sprawdzić, czy numer telefonu jest aktywny?

Po wysłaniu zapytania z Panelu Klienta SMSAPI, system porównuje numer IMSI zapisany w bazie HLR z tym przypisanym do karty SIM. Pozwala to na szybką i pewną identyfikację abonenta sieci komórkowej.

Możesz zarówno sprawdzić do jakiej sieci należy numer, jak i wgrać plik z całą bazą danych. Niezależnie czy testujesz numery pojedynczo czy wszystkie naraz, na stronie Sprawdź numer – HLR uzyskasz pełną informację na temat Twojej bazy kontaktów.

Jak sprawdzić, czy numer telefonu jest aktywny - HLR w SMSAPI
Usługa HLR w Panelu Klienta SMSAPI

Jak odczytać status HLR w SMSAPI?

  • Status – określa status numeru: Aktywny, Nieaktywny, W trakcie oznacza, że numer nie został jeszcze sprawdzony
  • MCC – kod kraju (Mobile Country Code)
  • MNC – kod sieci (Mobile Network Code)
  • Informacja – informacja o nazwie sieci lub stanie numeru
  • Orange, T-Mobile, Play itp. – nazwa sieci, do której należy numer
  • Numer nieaktywny – błędny numer telefonu lub numer wygasł.
  • Numer wyłączony – numer nie jest zalogowany w sieci od dłuższego czasu
  • CALL_BARRED – numer ma zablokowane połączenia wychodzące/przychodzące
  • HLR_ABORT – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • HLR_LOCAL_CANCEL – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • TELESERVICE_NOT_PROVISIONED – usługa SMS nieaktywna lub niezarejestrowana karta SIM
  • Przeniesiony – określa czy numer został przeniesiony z innej sieci

W przypadku pliku z większą ilością rekordów sprawdzanie numeru może potrwać chwilkę dłużej. Strona jest odświeżana automatycznie i jeżeli chcesz możesz ustawić powiadomienie SMS, za pomocą którego poinformujemy Cię o zakończeniu sprawdzania nr telefonów klientów.

Aktywne i nieaktywne numery podejrzysz w Panelu Klienta albo też możesz pobrać raport. System HLR SMSAPI działa również z poziomu API przez interfejs REST API.

Jak wykorzystać HLR w komunikacji z klientami?

System HLR jest popularnym rozwiązaniem stosowanych przez wszystkie platformy do obsługi klienta. Sprawdzanie numerów dla call center odbywa się właśnie za pomocą Home Location Register. Z tych samych powodów branża windykacyjna często wykorzystuje sprawdzanie numeru w HLR.

Czy HLR jest legalny?

Tak, sprawdzenie numeru telefonu w HLR jest legalne, ponieważ zawarte w nim informację są ogólnodostępne. System HLR jest też oczywiście zgodny z RODO.

Więcej na temat wykorzystania HLR w call center

Po sprawdzeniu numerów usuń nieaktywne telefony ze swojej bazy kontaktów, tak aby nie przepłacać za marketing SMS.

Jakie korzyści daje HLR?

HLR to niższy koszt komunikacji SMS i telefonicznej z klientami marki. Dzięki HLR kontaktujesz się wyłącznie z aktywnymi numerami. Oszczędza to nie tylko pieniędzy na masowe wysyłki SMS, ale także zmniejsza czas potrzebny ręczne sprawdzanie poprawności numerów telefonów.

Brak niepoprawnych numerów w bazie kontaktów podnosi efektywność oraz ROI kampanii SMS. Innymi słowy nie tracisz pieniędzy na wysyłki do nieaktywnych numerów. Masz pewność, że Twoje wiadomości docierają na telefony klientów.

Jak często sprawdzać numery w HLR?

Zalecamy regularne sprawdzanie numerów w systemie HLR. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że piszesz do zainteresowanych odbiorców. Ważnym sygnałem, który może sugerować potrzebę sprawdzenia bazy w HLR jest spadek efektywności masowych wysyłek SMS.

Ile kosztuje HLR?

W SMSAPI system HLR kosztuje 0,05 zł od sprawdzonego numeru. Zobacz pełny Cennik SMSAPI. Jeżeli w swojej bazie posiadasz większą ilość numerów, które chciałbyś sprawdzić – napisz do nas, dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb.

Photo by G-R Mottez on Unsplash