System HLR (Home Location Register) – sprawdź numer

Spis treści

Jak sprawdzić numer telefonu? Poznaj system HLR, czyli Home Location Register – usługę, dzięki której sprawdzisz kontakty w swojej bazie danych i wykluczysz te nieaktywne. HLR lookup obniża koszty prowadzenia komunikacji i marketingu SMS. Sprawdź, jak wykorzystasz sprawdzanie nr telefonu w Twojej branży!

HLR – co to jest?

System Home Location Register czyli w skrócie HLR to baza danych zawierająca informacje na temat abonentów sieci komórkowych. Czasem występuje jako Rejestr Abonentów Macierzystych. Znajdują się w niej wszystkie numery telefonów wraz z dodatkowymi danymi na ich temat np. czy numer został przeniesiony do innej sieci.

Usługa sprawdź numer w HLR (HLR lookup) pozwala uzyskać informację o aktualności numerów w bazie danych z kontaktami klientów. Sprawdzanie numeru telefonu jest proste. Wystarczy, że wejdziesz do Panelu Klienta SMSAPI, przejdziesz to menu Funkcje dodatkowe i wybierzesz Sprawdź numer – HLR.

Jak sprawdzić, czy numer jest aktywny?

Po wysłaniu zapytania z Panelu Klienta SMSAPI, system porównuje numer IMSI zapisany w bazie HLR z tym przypisanym do karty SIM. Pozwala to na szybką i pewną identyfikację abonenta sieci komórkowej.

Możesz zarówno sprawdzić do jakiej sieci należy numer, jak i wgrać plik z całą bazą danych. Niezależnie czy testujesz numery pojedynczo czy wszystkie naraz, na stronie Sprawdź numer – HLR uzyskasz pełną informację na temat Twojej bazy kontaktów.

Jak sprawdzić, czy numer telefonu jest aktywny - HLR w SMSAPI
Usługa HLR w Panelu Klienta SMSAPI

Jak odczytać status HLR w SMSAPI?

  • Status – określa status numeru: Aktywny, Nieaktywny, W trakcie oznacza, że numer nie został jeszcze sprawdzony
  • MCC – kod kraju (Mobile Country Code)
  • MNC – kod sieci (Mobile Network Code)
  • Informacja – informacja o nazwie sieci lub stanie numeru
  • Orange, T-Mobile, Play itp. – nazwa sieci, do której należy numer
  • Numer nieaktywny – błędny numer telefonu lub numer wygasł.
  • Numer wyłączony – numer nie jest zalogowany w sieci od dłuższego czasu
  • CALL_BARRED – numer ma zablokowane połączenia wychodzące/przychodzące
  • HLR_ABORT – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • HLR_LOCAL_CANCEL – brak odpowiedzi z rejestru HLR
  • TELESERVICE_NOT_PROVISIONED – usługa SMS nieaktywna lub niezarejestrowana karta SIM
  • Przeniesiony – określa czy numer został przeniesiony z innej sieci

W przypadku pliku z większą ilością rekordów sprawdzanie numeru może potrwać chwilkę dłużej. Strona jest odświeżana automatycznie i jeżeli chcesz możesz ustawić powiadomienie SMS, za pomocą którego poinformujemy Cię o zakończeniu sprawdzania nr telefonów klientów.

Aktywne i nieaktywne numery podejrzysz w Panelu Klienta albo też możesz pobrać raport. System HLR SMSAPI działa również z poziomu API przez interfejs REST API.

Jak wykorzystać HLR w komunikacji z klientami?

System HLR jest popularnym rozwiązaniem stosowanych przez wszystkie platformy do obsługi klienta. Sprawdzanie numerów dla call center odbywa się właśnie za pomocą Home Location Register. Z tych samych powodów branża windykacyjna często wykorzystuje sprawdzanie numeru w HLR.

Czy HLR jest legalny?

Tak, sprawdzenie numeru telefonu w HLR jest legalne, ponieważ zawarte w nim informację są ogólnodostępne. System HLR jest też oczywiście zgodny z RODO.

Więcej na temat wykorzystania HLR w call center

Po sprawdzeniu numerów usuń nieaktywne telefony ze swojej bazy kontaktów, tak aby nie przepłacać za marketing SMS.

Jakie korzyści daje HLR?

HLR to niższy koszt komunikacji SMS i telefonicznej z klientami marki. Dzięki HLR kontaktujesz się wyłącznie z aktywnymi numerami. Oszczędza to nie tylko pieniędzy na masowe wysyłki SMS, ale także zmniejsza czas potrzebny ręczne sprawdzanie poprawności numerów telefonów.

Brak niepoprawnych numerów w bazie kontaktów podnosi efektywność oraz ROI kampanii SMS. Innymi słowy nie tracisz pieniędzy na wysyłki do nieaktywnych numerów. Masz pewność, że Twoje wiadomości docierają na telefony klientów.

Uwaga: za pomocą Home Location Register nie sprawdzisz, do kogo należy dany numer. HLR przeznaczony jest dla biznesu i służy do weryfikacji poprawności oraz czyszczenia baz danych klientów.

Jak często sprawdzać numery w HLR?

Zalecamy regularne sprawdzanie numerów w systemie HLR. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że piszesz do zainteresowanych odbiorców. Ważnym sygnałem, który może sugerować potrzebę sprawdzenia bazy w HLR jest spadek efektywności masowych wysyłek SMS.

Ile kosztuje HLR?

W SMSAPI system HLR kosztuje 0,05 zł od sprawdzonego numeru. Zobacz pełny Cennik SMSAPI. Jeżeli w swojej bazie posiadasz większą ilość numerów, które chciałbyś sprawdzić – napisz do nas, dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb.

Photo by G-R Mottez on Unsplash