Audycja Partnerska SMSAPI Wojciech Szymański Ideo Force

Spis treści

W kolejnym, piątym już epizodzie Audycji Partnerskiej SMSAPI, Marek rozmawia z Wojciechem Szymańskim. Dyrektor zarządzający Ideo Force przedstawia zalety nowego podejścia z handlu w sieci, przyszłości zakupów oraz potrzebie całościowego spojrzenia na marketing. Posłuchaj najnowszego odcinka Audycji Partnerskiej!

Posłuchaj Audycji Partnerskiej z Ideo Force na YouTube

Posłuchaj Audycji Partnerskiej z Ideo Force na SoundCloud

Wywiad z Wojciechem Szymańskim

Cześć! Tu Marek Oczkowski z SMSAPI, a to jest kolejny odcinek Audycji Partnerskiej – shortcastu dedykowanego partnerom SMSAPI. Dzisiaj ze mną jest Wojciech Szymański, dyrektor zarządzający w agencji e-marketingowej i e-commerce Ideo Force. Dzień dobry, Wojtku!

Cześć, witam cię i witam wszystkim słuchaczy!

I oczywiście jesteśmy tutaj nieprzypadkowo, wszak Ideo Force jest partnerem SMSAPI. Wojtku, w takim razie mam do ciebie prośbę, jakbyś mógł przedstawić czym zajmuje się dokładnie wasza agencja i być może jaka jest branża, w której wasza agencja się specjalizuje.

Ideo Force zajmuje się marketingiem internetowym

Nasza agencja zajmuje się generalnie marketingiem internetowym. Użyłem słowa generalnie, natomiast skupiamy się głównie na działaniach performance-owych. No i tak też, jak nas przedstawiłeś – jesteśmy agencją e-marketingową i e-commerce, czyli w znacznej mierze pomagamy e-commerce. W e-commerce część performance-owa jest niezwykle istotna.

Ok, dziękuję. Tak się składa Wojtku, że w zeszły roku razem z Shoper-em przygotowaliśmy taki raport Komunikacja sklepów internetowych 2020. Z tego raportu jasno wynika, że e-commerce staje się powoli m-commerce. Także coraz częściej do transakcji z sklepach internetowych dochodzi właśnie na urządzeniach mobilnych. Jakie jest twoje zdanie w tej materii? Jaka jest twoja prognoza na najbliższy czas, jeśli chodzi o tę przemianę e-commerce w m-commerce?

Zmienia się technologia i podejście do zakupów

Oczywiście! Jak słusznie zauważyłeś, rzeczywiście rozwija się nam m-commerce i rozwija nam się całe e-commerce. Natomiast, na ten rozwój ja bym proponował popatrzeć z dwóch stron. Z pierwszej strony, na pewno mówimy o tym, że coraz więcej zakupów realizuje się poprzez internet. Natomiast z drugiej strony zwróćmy uwagę na to, że zmienia nam się nieco technologia i podejście do tych zakupów. I tutaj mamy oczywiście rozwój m-commerce.

Mamy rozwój sprzedaży z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Trzeba też się zastanowić, dlaczego te urządzenia mobilne będą wiodły prym w przyszłości. Ja tutaj widzę kilka takich ścieżek, kilka przyczyn.

O trendzie mobile only

Pierwszą z nich jest oczywiście to, że bardzo mocno też zauważamy tak zwany trend mobile-only. Oznacza to, że ludzie, internauci bardzo często już nie wykorzystują w ogóle urządzeń stacjonarnych, w tym też laptopów, do wykorzystania internetu w sytuacjach prywatnych. Czyli pracują sobie oczywiście na urządzeniach stacjonarnych, na laptopach, natomiast wracając do domów… Czy też teraz w świecie pracy zdalnej, odłączają się od firmowej poczty, od firmowego laptopa… W zasadzie wszystko robią już na urządzeniach mobilnych.

Video-commerce

To jest ta pierwsza rzecz, ale widzimy jeszcze, że rośnie nam w siłę trend, który się nazywa video-commerce, czy w zasadzie, social video-commerce. Czyli za pośrednictwem wideo na kanałach społecznościowych sprzedaż odbywa się w czasie rzeczywistym. No i tutaj prym wiedzie teraz Azja, natomiast tylko czekać, aż taki video-commerce pojawi się w Polsce. A oczywiście wszyscy wiemy, że z kanałów społecznościowych korzystamy głównie poprzez urządzenia mobilne.

I jeszcze jedna rzecz, na którą chciałbym zwrócić uwagę, to też jest rozwój powolny, ale mimo wszystko rozwój, botów i zakupów, które właśnie za pośrednictwem botów będą mogły się odbywać. Z polskich e-commerce znam tylko jeden, który pod tym kątem bardzo mocno zaprzyjaźnił się z asystentem głosowym Google. I też tylko czekać, jak takich wdrożeń będzie coraz więcej. Użytkownicy będą mogli robić zakupy za pośrednictwem telefonu, ale poprzez rozmowę z botem czy z asystentem Google, a nie poprzez wyklikiwanie czegokolwiek na stronie internetowej.

Zakupy w e-commerce stają się doświadczeniem

To ja tylko dodam, że to, co mówisz, to co powiedziałeś, potwierdza ten trend, który ja zauważam w rozmowach z moimi partnerami z branży e-commerce. Trend będzie taki, że zakupy w najbliższym czasie będą stawały się doświadczeniem. Mimo tego, że robimy zakupy w e-commerce czy robimy zakupy przez internet i czegoś nie jesteśmy w stanie dotknąć, przez to nasz umysł potrzebuje mimo wszystko pewnego doświadczenia, pewnej namacalności, zobaczenia tego produktu w 360 stopniach. Czyli tak naprawdę spotkania tego produktu zanim on do nas naprawdę dotrze, zanim podejmiemy w zasadzie decyzję zakupową.

Oczkiem w głowie Ideo Force jest performance

Ok, wiemy, że jesteście agencją e-commerce-ową. Teraz zastanawiam się po prostu, najzwyczajniej: skąd taki kierunek, skąd u was zamiłowanie do branży e-commerce?

Ja bym powiedział, że naszym oczkiem w głowie jest generalnie performance. Czyli działania marketingowe mające na celu wygenerowanie pewnych konwersji. W przypadku e-commerce, te konwersje po pierwsze widać w czasie rzeczywistym. Po drugie, można je bardzo łatwo przełożyć na ich wartość. Można obliczyć ich wartość, bo w końcu widzimy, ile wynosiła średnia wartość koszyka, ile ludzie kupili, ile było zakupów i jak wyglądał wolumen zakupów .

Jeśli więc przyjmiemy, że e-commerce jest częścią działań performance-owych, wtedy rysuje się nam cały obraz. Właśnie my skupiamy się na działaniach performance-owych – tu jesteśmy najsilniejsi. Pewnie, że potrafimy robić rzeczy związane z kreacją, mamy też specjalistów, którzy zajmują się strategią i świetnie sobie z tym radzą. Mamy dużo sukcesów na tym polu, choć ja zawszę będę twierdził, że e-commerce jest czymś, na czym powinniśmy się skupiać. I skupiamy się i możemy rosnąć wraz z jego rozwojem.

Dziękuję Wojtku za wyczerpującą odpowiedź. Zdecydowanie też tak uważam. E-commerce to branża, która się rozwija. Firmom, które się wokół tej branży poruszają na pewno dane będzie przez wiele najbliższych lat rozwijać.

Oferta dla klientów SMSAPI

Ten shortcast, w zasadzie sam shortcast, jest krótką formą, więc będziemy powoli zmierzali do końca. I teraz takie standardowe, najbardziej standardowe pytanie, które zadaje naszym partnerom w trakcie shortcastu, to pytanie o korzyść dla klientów SMSAPI. Czego może oczekiwać klient SMSAPI? Oczywiście poza tym, że wiadomo współpraca z Ideo Force będzie dla ich biznesu jak paliwo rakietowe.

To, co wyróżnia Ideo Force, to nasza otwartość do wszystkich klientów, to kontakt z kierownikiem projektu, to że ciągle szukamy rozwiązań, ciągle szukamy dróg, jak zwiększyć sukces klienta. Czyli nawet jeśli klient przychodzi do nas z jedną usługą, chce się skupić na jednym wycinku całej marketingowej rzeczywistości, tak my zawsze doradzamy i proponujemy, no i jeśli klient sobie tego życzy, to też wdrażamy dużo więcej rzeczy. Te wszystkie rzeczy, które widzimy, że mogą one przynieść sukces naszemu klientowi. Także jesteśmy bardzo szerocy w ogarnianiu wszystkich tematów e-marketingowych, no i tych performance-owych też.

To w takim razie, nie pozostało mi nic innego, jak tylko zachęcić naszych klientów, aby poznali Ideo Force, by zainteresowali się waszymi usługami. Wizytówka Ideo Force jest na naszej stronie Partnerzy SMSAPI. I zachęcam Was, żeby rzeczywiście zapoznać się z tym zajmuje się Ideo Force i dlaczego to właśnie między innymi ta agencja może być paliwem rakietowym dla Waszego biznesu, że tak już ponownie do tego nazewnictwa nawiążę.

To jest koniec Audycji Partnerskiej. O dziwo, zmieściliśmy się pierwszy raz w historii w 10 minutach. Dziękuje Ci Wojciechu za poświęcenie tego czasu.

Dziękuję bardzo!

A Was zapraszam na kolejnego audycje. Do usłyszenia!

Do usłyszenia!

Przeczytaj artykuł Dobrze Ci radzę: Jak zwiększyć potencjał wyszukiwawczy serwisu?