Zagadnienia: Zrób to sam

Zrób to sam #10 – Skrócony link idz.do [PORADNIK WIDEO]

26 stycznia, 2021
Przeczytasz w 2 min. 27 sek.
Zrób to sam - Skracanie linków na potrzeby marketingu SMS

Witamy w kolejnej części poradnika SMSAPI „Zrób to sam”. W tej części dowiesz się jak korzystać ze skróconych linków idz.do i analizować ich efektywność.

Jak skracać linki na potrzeby kampanii SMS?

Najprostszym sposobem utworzenia skróconego linku jest dodanie go podczas tworzenia treści wiadomości w bramce SMS poprzez kliknięcie w przycisk „Link idz.do”. Istnieje możliwość dodania linku lub wybrania jednego z zapisanych wcześniej.

Jak dodać unikalny link dla każdego odbiorcy SMS?

W polu „Skrócony link do strony www” należy wkleić docelowy adres URL i wybrać poniżej opcję:
indywidualny link dla każdego odbiorcy – w tym przypadku system wygeneruje spersonalizowane linki dla każdego odbiorcy;
identyczny link dla każdego odbiorcy – w tym przypadku należy zdefiniować sufiks występujący w adresie po ukośniku.

Zarządzanie skróconymi linkami

Zarządzanie skróconymi linkami odbywa się w zakładce Funkcje dodatkowe. Aby skrócić link należy najpierw wybrać jego typ – skrócony link do strony WWW lub pliku rich media. Następnie określamy nazwę roboczą linku i wprowadzamy sufiks, czyli ciąg znaków występujący po ukośniku np. www.idz.do/smsapi oraz wklejamy adres, do którego ma kierować link i klikamy „Dodaj”.

Skróć link SMS za pomocą idz.do
Dodawanie nowego skróconego linku w Panelu Klienta SMSAPI

Poniżej znajduje się lista wszystkich skróconych linków wraz z możliwością ich usunięcia, sprawdzenia liczby kliknięć (z podziałem na typ urządzenia), podglądem linku, zawartością i opcją edycji.

Jak sprawdzić kto kliknął w link w SMS-ie?

W zakładce Lista kliknięć znajduje się szczegółowa analiza wszystkich kliknięć w ujęciu czasowym (od najnowszych). Możliwe jest filtrowanie widoku według zakresu dat kliknięć od-do, wybranego linka oraz generowanie raportu do pliku CSV.

Przy każdym kliknięciu na liście znajdują się informacje o: dacie i godzinie kliknięcia, numerze telefonu (jeżeli utworzony skrócony link był indywidualny dla każdego odbiorcy), nazwie skróconego linku, jego adresie oraz szczegółach: systemie operacyjnym, przeglądarce i typie urządzenia.

Zobacz, w jaki sposób śledzić ruch pochodzący z kampanii SMS bezpośrednio w Google Analytics?

Przeczytaj więcej na temat wykorzystania parametrów UTM w wiadomościach SMS:

Następnt krok: Generowanie raportów z wysyłki SMS