Integracja SMS Call Center Online

Spis treści

Przeczytaj jak przeprowadzić integrację SMS w Call Center Online i połącz SMSAPI z systemem do obsługi call center.

Call Center Online to narzędzie do obsługi call center, które po integracji z SMSAPI umożliwia wysyłkę SMS-ów zarówno w kampaniach masowych, jak i bezpośrednio podczas rozmów z klientem. Poniżej pełna instrukcja konfiguracji SMS w Call Center Online.

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

1. Pierwsze kroki po stronie SMSAPI

Zanim podłączysz Call Center Online przygotuj konto SMSAPI. Wszystko, co potrzebne znajdziesz w dokumentacji SMSAPI.

1.1. Stwórz i aktywuj konto SMSAPI

  1. Zarejestruj się w SMSAPI.
  2. Uzupełnij dane firmy (zakładka Dane firmy w Płatnościach).
  3. Konto zostanie aktywowane — możesz je używać do wysyłki SMS.

Cały proces zobaczysz także w poradniku wideo:

1.2. Dodaj własne pole nadawcy SMS (nadpis)

  1. Przejdź do Pola nadawcy w menu Wiadomości SMS.
  2. Dodaj nazwę nadawcy np. nazwę firmy.

Przeczytaj więcej na temat czyli nazwy SMS:

1.3. Doładuj środki na wysyłki SMS

  1. W górnym menu wybierz Płatności a później Doładuj konto.
  2. Zasil konto, aby móc prowadzić komunikację SMS.

1.4. Wygeneruj token API

  1. W SMSAPI przejdź do Ustawień API i dalej do Tokeny API (OAuth).
  2. Kliknij “Generuj token”.
  3. Nazwij go np. „Call Center Online”, wybierz uprawnienia SMS (i inne jeśli potrzebne).
  4. Skopiuj token. Wyświetla się on tylko raz, dlatego przechowaj go w bezpiecznym miejscu albo wklej bezpośrednio w panelu Call Center Online.
SMS API Token OAuth

2. Autoryzacja integracji SMS w Call Center Online

W tej części instrukcji znajdziesz informacje na temat aktywowania z połączenia SMSAPI w Call Center Online z SMSAPI. Po więcej szczegółów odnośnie do integracji SMSAPI sprawdź artykuł w Bazie Wiedzy.

2.1. Wejdź w ustawienia integracji

  1. Zaloguj się do Call Center Online jako administrator.
  2. Przejdź do: Panel Administratora, Ustawienia zaawansowane i Integracje.
  3. Na liście dostępnych integracji znajdź SMSAPI i kliknij, by edytować ustawienia.

2.2. Wklej dane autoryzacyjne

  1. W formularzu integracji wprowadź:
    • Użytkownik – nazwę użytkownika z SMSAPI,
    • Token – skopiowany z SMSAPI token API,
    • Pole nadawcy – nazwa nadawcy SMS ustawiona w SMSAPI.
  2. Zapisz konfigurację.
  3. Pamiętaj o wklejeniu linków SMS Callback w Ustawieniach API w SMSAPI.
  4. Gotowe! System są połączone – możesz wysyłać wiadomości SMS z Call Center Online.
Call Center Online SMS token

3. Funkcje SMS w Call Center Online

Masowa wysyłka SMS (kampanie SMS OUT)

  • możliwość tworzenia kampanii SMS licznych rekordów jednocześnie
  • załadowanie listy kontaktów, kampanii i start wysyłki
  • śledzenie statusów wysyłki

Wysyłka SMS podczas rozmowy – przycisk w skrypcie rozmowy

  • w skrypterze rozmów można dodać akcję Wyślij SMS
  • konsultant w trakcie rozmowy może jednym kliknięciem wysłać SMS
  • użyteczne do potwierdzeń, przypomnień, follow-upów, powiadomień SMS

Kampania HLR – weryfikacja numerów GSM

  • możliwość uruchomienia kampanii HLR, by sprawdzić, które numery są aktywne w spisie abonentów GSM
  • aktualizacja bazy kontaktów przed masową wysyłką SMS

Więcej na temat sprawdzania numerów w HLR:

Przetestuj SMSAPI!

Załóż darmowe konto SMSAPI i przetestuj możliwości profesjonalnej bramki SMS dla firm.

Posłuchaj także