RCS typy wiadomości

Spis treści

Poznaj typy wiadomości RCS dostępne w ramach RCS Business Messaging (RBM).

RCS to nowy kanał komunikacji mobilnej. Obecnie trwa wdrożenie RCS w Polsce i na świecie. Śledź social media SMSAPI, aby być na bieżąco z najświeższymi wiadomościami na temat czatów RCS.

Zapisz się newslettera RCS

Chcesz wiedzieć, kiedy RCS będzie dostępny w SMSAPI? Zapisz się na listę oczekujących, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat usługi RCS w SMSAPI.

Co to jest RMB (RCS Business Messaging)?

RBM, czyli RCS Business Messaging to usługa profesjonalnej wysyłki wiadomości RCS dla firm, urzędów i organizacji. Dostawcą RBM jest Google, który weryfikuje i dopuszcza do użycia wszystkich nadawców biznesowych, czyli brand agentów RCS. RBM to również dostęp do dodatkowych typów wiadomości: Basic, Single (RCS Rich Card, Carousel) i Conversational.

Jakie są typy wiadomości RCS?

  • RCS Basic
  • RCS Single, Rich Card i RCS Carousel
  • Conversational RCS

Przeczytaj więcej o brand agencie i weryfikacji nadawców RCS

Wszystkie typy wiadomości RCS wysyłanych w ramach RBM są zawsze opatrzone firmowym i zweryfikowanym brand agentem.

Porównanie: typy wiadomości RCS

Typ RCSBrand agentTreśćInterakcje
BasicTakTekstNie
SingleTakTekst albo plik multimedialnyTak
Rich CardTakNagłówek, tekst, plik multimedialnyTak
CarouselTakDo 10 kart Rich CardTak
ConversationalTakDwukierunkowa wymiana tekstu i plików multimedialnychTak

Przeczytaj więcej o funkcji czatów RCS

Wiadomości RCS: pliki i elementy interaktywne

Każdy z typów wysyłek RCS poza Basic może zawierać elementy interaktywne: sugerowane akcje oraz sugerowane odpowiedzi. Google przewidziało kilka podstawowych propozycji, takich jak Otwórz URL, Zadzwoń, Sprawdź lokację, Stwórz wydarzenie i inne. Te bazowe interakcje możesz zmodyfikować, zmienić kolor ikon, treść etykiet lub też dodać własne. Sugerowane odpowiedzi zdefiniujesz wedle własnych potrzeb np. zaproponujesz więcej informacji czy wybór wskazanych opcji. W ten sposób obsłużysz klientów, zautomatyzujesz komunikację czy poprowadzisz marketing konwersacyjny w ramach kampanii RCS.

Multimedia w RBM: pliki i formaty

  • Obraz:
    • JPEG i JPG
    • GIF
    • PNG
  • Wideo:
    • H263
    • M4V
    • MP4
    • MPEG4
    • MPEG
    • WEBM

RCS Basic

RCS Basic to typ wiadomości zbliżony do tradycyjnych wysyłek SMS. Może zawierać do 160 znaków, ale w jego ramach nie ma możliwości załączenia multimediów.

Wiadomość RCS Basic

Typ Baisc RCS najlepiej sprawdzi się do przekazywania krótkich, ważnych informacji: statusów, powiadomień czy autoryzacji (2FA RCS). Przewagą RCS Basic względem SMS jest dostęp do brand agenta, który gwarantuje bezpieczeństwo i wiarygodność przekazywanych wiadomości.

Zastosowania Basic RCS – przykłady

  1. Status spraw urzędowych opatrzony zweryfikowanym profilem nadawcy (status RCS)
  2. Weryfikacja dwuskładnikowa (2FA RCS)
  3. Kod jednorazowy (OTP RCS)

RCS Single

Wiadomości RCS Single

RCS Single to podstawowy typ RCS, który pozwala na wysyłkę długiej wiadomości albo pojedynczego wybranego pliku multimedialnego. Treść pojedynczej wiadomości może składać się z maksymalnie 3072 znaków ze spacjami, czyli tyle, ile zmieściłoby się w 19 SMS-ach. Aby wysłać wiadomość zawierającą zarówno tekst i multimedia skorzystaj z RCS Rich Card. Alternatywnie możesz również wysłać dwie wiadomości Single: pierwszą z obrazem, drugą z tekstem.

Zastosowania Single RCS – przykłady

  1. Potwierdzenie zamówienia w sklepie e-commerce (powiadomienia RCS)
  2. Przypomnienie o wizycie w salonie usługowym (przypomnienie RCS)
  3. Wiadomość z wideo prezentującym ofertę sklepu retail (wideo marketing RCS)

Rich Card i RCS Carousel

Rich Card oraz Carousel to dwa bardziej zaawansowane typy wiadomości RCS. To najczęściej spotykana odmiana a zarazem najbliższa idei RCS, czyli komunikacji bogatej w treści. Rich Card to pojedyncza karta, która zawiera zarówno nagłówek, długi tekst, jak i plik multimedialny (grafikę, wideo czy PDF). Carousel, czyli karuzele RCS składają się z maksymalnie dziesięciu takich kart. Podczas tworzenia kampanii RCS z kartami treści możesz wybrać pozycję, zmienić wygląd elementów np. podgląd i miniatury grafik.

Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem: „zdjęcia, wideo prezentujące produkty w wiadomościach od firm wpływają na to, jak postrzegam atrakcyjność oferty”? Raport RCS w 2025
Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem: „zdjęcia, wideo prezentujące produkty w wiadomościach od firm wpływają na to, jak postrzegam atrakcyjność oferty”? Źródło: raport RCS w 2025
RCS Rich Card

Zastosowania RCS Rich Card – przykłady

  1. Wiadomość informacjami o locie i załączoną kartą pokładową (obsługa klienta RCS)
  2. Atrakcyjna prezentacja produktu z opcją kup teraz (RCS marketing)
  3. Interaktywne menu w restauracji z przyciskami (obsługa klienta RCS)

Zastosowania Carousel RCS – przykłady

  1. Interaktywny katalog produktów dla branży fashion (mobilny marketing RCS)
  2. Instrukcja obsługi krok po kroku z odpowiedziami na częste pytania (manual RCS)
  3. Personalizowane rekomendacje produktów komplementarnych w sklepie z elektroniką (newsletter RCS)

Conversational RCS

Konwersacja RCS

Conversational RCS to typ wiadomości nastawiony na konwersację, interakcję i dwustronną wymianę informacji i plików z klientami. Za jego pomocą możesz prowadzić rozmowy, obsługiwać klientów, wymieniać się zdjęciami czy rozwijać i budować relacje. Konwersacje RCS możesz zautomatyzować lub prowadzić w czasie rzeczywistym.

Zastosowania RCS Conversational – przykłady

  1. Zautomatyzowana obsługa klienta (RCS BOK)
  2. Umówienia klienta na jazdę próbną (RCS marketing konwersacyjny)
  3. Rezerwacja stolika na wskazaną datę (rezerwacja RCS)

Zapisz się newslettera RCS

Chcesz wiedzieć, kiedy RCS będzie dostępny w SMSAPI? Zapisz się na listę oczekujących, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat usługi RCS w SMSAPI.