
Spis treści
Poznaj typy wiadomości RCS dostępne w ramach RCS Business Messaging (RBM).
RCS to nowy kanał komunikacji mobilnej. Obecnie trwa wdrożenie RCS w Polsce i na świecie. Śledź social media SMSAPI, aby być na bieżąco z najświeższymi wiadomościami na temat czatów RCS.
Zapisz się newslettera RCS
Chcesz wiedzieć, kiedy RCS będzie dostępny w SMSAPI? Zapisz się na listę oczekujących, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat usługi RCS w SMSAPI.
Co to jest RMB (RCS Business Messaging)?
RBM, czyli RCS Business Messaging to usługa profesjonalnej wysyłki wiadomości RCS dla firm, urzędów i organizacji. Dostawcą RBM jest Google, który weryfikuje i dopuszcza do użycia wszystkich nadawców biznesowych, czyli brand agentów RCS. RBM to również dostęp do dodatkowych typów wiadomości: Basic, Single (RCS Rich Card, Carousel) i Conversational.
Jakie są typy wiadomości RCS?
- RCS Basic
- RCS Single, Rich Card i RCS Carousel
- Conversational RCS
Przeczytaj więcej o brand agencie i weryfikacji nadawców RCS
Wszystkie typy wiadomości RCS wysyłanych w ramach RBM są zawsze opatrzone firmowym i zweryfikowanym brand agentem.
Porównanie: typy wiadomości RCS
Typ RCS | Brand agent | Treść | Interakcje |
---|---|---|---|
Basic | Tak | Tekst | Nie |
Single | Tak | Tekst albo plik multimedialny | Tak |
Rich Card | Tak | Nagłówek, tekst, plik multimedialny | Tak |
Carousel | Tak | Do 10 kart Rich Card | Tak |
Conversational | Tak | Dwukierunkowa wymiana tekstu i plików multimedialnych | Tak |
Przeczytaj więcej o funkcji czatów RCS
Wiadomości RCS: pliki i elementy interaktywne
Każdy z typów wysyłek RCS poza Basic może zawierać elementy interaktywne: sugerowane akcje oraz sugerowane odpowiedzi. Google przewidziało kilka podstawowych propozycji, takich jak Otwórz URL, Zadzwoń, Sprawdź lokację, Stwórz wydarzenie i inne. Te bazowe interakcje możesz zmodyfikować, zmienić kolor ikon, treść etykiet lub też dodać własne. Sugerowane odpowiedzi zdefiniujesz wedle własnych potrzeb np. zaproponujesz więcej informacji czy wybór wskazanych opcji. W ten sposób obsłużysz klientów, zautomatyzujesz komunikację czy poprowadzisz marketing konwersacyjny w ramach kampanii RCS.
Multimedia w RBM: pliki i formaty
- Obraz:
- JPEG i JPG
- GIF
- PNG
- Wideo:
- H263
- M4V
- MP4
- MPEG4
- MPEG
- WEBM
RCS Basic
RCS Basic to typ wiadomości zbliżony do tradycyjnych wysyłek SMS. Może zawierać do 160 znaków, ale w jego ramach nie ma możliwości załączenia multimediów.

Typ Baisc RCS najlepiej sprawdzi się do przekazywania krótkich, ważnych informacji: statusów, powiadomień czy autoryzacji (2FA RCS). Przewagą RCS Basic względem SMS jest dostęp do brand agenta, który gwarantuje bezpieczeństwo i wiarygodność przekazywanych wiadomości.
Zastosowania Basic RCS – przykłady
- Status spraw urzędowych opatrzony zweryfikowanym profilem nadawcy (status RCS)
- Weryfikacja dwuskładnikowa (2FA RCS)
- Kod jednorazowy (OTP RCS)
RCS Single

RCS Single to podstawowy typ RCS, który pozwala na wysyłkę długiej wiadomości albo pojedynczego wybranego pliku multimedialnego. Treść pojedynczej wiadomości może składać się z maksymalnie 3072 znaków ze spacjami, czyli tyle, ile zmieściłoby się w 19 SMS-ach. Aby wysłać wiadomość zawierającą zarówno tekst i multimedia skorzystaj z RCS Rich Card. Alternatywnie możesz również wysłać dwie wiadomości Single: pierwszą z obrazem, drugą z tekstem.
Zastosowania Single RCS – przykłady
- Potwierdzenie zamówienia w sklepie e-commerce (powiadomienia RCS)
- Przypomnienie o wizycie w salonie usługowym (przypomnienie RCS)
- Wiadomość z wideo prezentującym ofertę sklepu retail (wideo marketing RCS)
Rich Card i RCS Carousel
Rich Card oraz Carousel to dwa bardziej zaawansowane typy wiadomości RCS. To najczęściej spotykana odmiana a zarazem najbliższa idei RCS, czyli komunikacji bogatej w treści. Rich Card to pojedyncza karta, która zawiera zarówno nagłówek, długi tekst, jak i plik multimedialny (grafikę, wideo czy PDF). Carousel, czyli karuzele RCS składają się z maksymalnie dziesięciu takich kart. Podczas tworzenia kampanii RCS z kartami treści możesz wybrać pozycję, zmienić wygląd elementów np. podgląd i miniatury grafik.


Zastosowania RCS Rich Card – przykłady
- Wiadomość informacjami o locie i załączoną kartą pokładową (obsługa klienta RCS)
- Atrakcyjna prezentacja produktu z opcją kup teraz (RCS marketing)
- Interaktywne menu w restauracji z przyciskami (obsługa klienta RCS)
Zastosowania Carousel RCS – przykłady
- Interaktywny katalog produktów dla branży fashion (mobilny marketing RCS)
- Instrukcja obsługi krok po kroku z odpowiedziami na częste pytania (manual RCS)
- Personalizowane rekomendacje produktów komplementarnych w sklepie z elektroniką (newsletter RCS)
Conversational RCS

Conversational RCS to typ wiadomości nastawiony na konwersację, interakcję i dwustronną wymianę informacji i plików z klientami. Za jego pomocą możesz prowadzić rozmowy, obsługiwać klientów, wymieniać się zdjęciami czy rozwijać i budować relacje. Konwersacje RCS możesz zautomatyzować lub prowadzić w czasie rzeczywistym.
Zastosowania RCS Conversational – przykłady
- Zautomatyzowana obsługa klienta (RCS BOK)
- Umówienia klienta na jazdę próbną (RCS marketing konwersacyjny)
- Rezerwacja stolika na wskazaną datę (rezerwacja RCS)
Zapisz się newslettera RCS
Chcesz wiedzieć, kiedy RCS będzie dostępny w SMSAPI? Zapisz się na listę oczekujących, aby być na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat usługi RCS w SMSAPI.