Blog

Marketing SMS w Twojej branży cz. IV: kredyty, pożyczki, windykacja

W kolejnej części naszego poradnika przedstawimy wykorzystanie wiadomości SMS w bankowości, firmach oferujących kredyty i pożyczki oraz w windykacji. Ponieważ są to branże wymagające dużego zaufania i bezpieczeństwa, komunikacja przeprowadzana za pomocą wiadomości SMS sprawdza się w nich znakomicie. Dlaczego?

Po pierwsze, telefon mamy zawsze przy sobie, co sprzyja szybkiemu odbieraniu i wysyłaniu komunikatów, np. w wypadku podania jednorazowego kodu do transakcji bankowej. Po drugie, jest on najczęściej bardzo osobistym narzędziem, którego prywatności chronimy z niezwykłą ostrożnością. Sprawia to, że otrzymywane informacje za pomocą SMS, mają poufny charakter i czytane są jedynie przez właściciela telefonu.

W banku tradycyjnym i internetowym

Jak wspomnieliśmy wyżej, powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w bankowości. W porównaniu do skomplikowanych drukowanych kodów są o wiele bardziej bezpieczne i łatwiejsze w użyciu. Ponadto, są zdecydowanie wygodniejsze od archaicznych zdrapek, które już prawie całkiem zniknęły z naszego rynku.

Innymi informacjami wysyłanymi za pomocą SMS-a mogą być również powiadomienia o aktualnym stanie konta, przychodzących przelewach lub informacje o stałych płatnościach prowadzonych z naszego rachunku. Obecnie większość banków w Polsce korzysta z tej metody komunikacji z klientami. Dodatkowo idealnie sprawdzają się w procesie weryfikowania użytkownika w systemie bankowym oraz autoryzacji jego decyzji.

Kredyty i pożyczki

W przypadku firm oferujących swoim Klientom kredyty i pożyczki, komunikaty SMS możemy podzielić na dwie podstawowe grupy. Pierwsza to informacje marketingowe, będące najczęściej zachętą do skorzystania z konkretnej oferty. Główną przewagą wiadomości SMS jest w takim wypadku możliwość natychmiastowej odpowiedzi. Liczba odpowiedzi klientów świadczy o zainteresowaniu propozycją.

Efektywność wysyłki można także mierzyć dzięki skróconym linkom przekierowującym do witryny z ofertą, taka funkcja umożliwia sprawdzenie liczby kliknięć. Dodatkową zaletą jest personalizacja przekazu, czyli np. zwracanie się „po imieniu” lub wysyłanie wiadomości w konkretnym czasie.

Drugim sposobem wykorzystania SMS w komunikacji jest oczywiście wysyłanie powiadomień i przypomnień, np. o zbliżającej się racie pożyczki, o przekazaniu pieniędzy na konto, o liczbie rat pozostałych do końca spłaty.

Windykacja

Odzyskiwanie należności to delikatny temat, wiążący się jednak z ciągłym przepływem informacji. Dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS nie w każdej rozmowie muszą uczestniczyć konsultanci, co znacząco obniży koszty prowadzenia działalności. Dla przykładu, informacje o wysokości długu, zbliżającym się terminie spłaty zadłużenia można przekazać SMS-em. Podobnie jest z wysyłaniem przypomnień i informacji o niedotrzymaniu harmonogramu wpłat.

Skutecznym rozwiązaniem jest także dwukierunkowa komunikacja SMS. Dzięki niej w łatwy sposób można zbierać informacje od osób, które powinny porozmawiać z konsultantem, a wszystko za pomocą krótkiego numeru telefonu umieszczonego na końcu wiadomości. Takie rozwiązanie wprowadza automatyzację części procesów i oszczędza sporo czasu.