Blog ekspercki

Marketing SMS w Twojej branży cz. IV: kredyty, pożyczki, windykacja

W kolejnej części naszego poradnika przedstawimy wykorzystanie wiadomości SMS w bankowości, firmach oferujących kredyty i pożyczki oraz w windykacji. Ponieważ są to branże wymagające dużego zaufania i bezpieczeństwa, komunikacja przeprowadzana za pomocą wiadomości SMS sprawdza się w nich znakomicie. Dlaczego? Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, telefon mamy zawsze przy sobie, co sprzyja szybkiemu odbieraniu i wysyłaniu komunikatów, np. w wypadku podania jednorazowego kodu do transakcji bankowej. Po drugie, jest on dla nas najczęściej bardzo osobistym narzędziem i z niezwyłką ostrożnością chronimy do niego dostęp. Sprawia to, że otrzymywane informacje za pomocą SMS, mają poufny charakter i najczęściej są czytane jedynie przez właściciela telefonu.

W banku tradycyjnym i internetowym

Jak wspomnieliśmy wyżej, powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w bankowości. W porównaniu do skomplikowanych drukowanych kodów są o wiele bardziej bezpieczne i łatwiejsze do wykorzystania. Ponadto to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie od archaicznych zdrapek, które już prawie całkiem zniknęły z naszego rynku.

Innymi informacjami wysyłanymi za pomocą SMS mogą być również powiadomienia o aktualnym stanie konta, przychodzących przelewach lub informacje o stałych płatnościach prowadzonych z naszego rachunku. Obecnie większość banków w Polsce korzysta z tej metody komunikacji z Klientami. Dodatkowo idealnie sprawdzają się w procesie weryfikowania użytkownika w systemie bankowym oraz autoryzacji jego decyzji.

Kredyty i pożyczki

W przypadku firm oferujących swoim Klientom kredyty i pożyczki, komunikaty SMS możemy podzielić na dwie podstawowe grupy. Pierwsza to informacje marketingowe, będące najczęściej przedstawieniem konkretnej oferty lub zachęceniem do zapoznania się z nią. Główną przewagą wiadomości SMS jest w takim wypadku możliwość natychmiastowej odpowiedzi. Liczba odpowiedzi Klientów świadczy o zainteresowaniu propozycją. Efektywność wysyłki można także mierzyć dzięki skróconym linkom przekierowującym do witryny z ofertą, taka funkcja umożliwia sprawdzenie liczby klików. Dodatkową zaletą takiego sposobu komunikacji jest personalizacja przekazu, czyli zwracanie się „po imieniu” lub też wysyłanie wiadomości w konkretnym czasie np. w dzień urodzin.

Przykładowa wiadomość

Drugim sposobem wykorzystania SMS w komunikacji jest oczywiście wysyłanie powiadomień i przypomnień, np. o zbliżającej się racie pożyczki, o przekazaniu pieniędzy na konto, o liczbie rat pozostałych do końca spłaty, itp.

2 3

Windykacja

Odzyskiwanie należności to delikatny temat, wiążący się jednak z ciągłym przepływem informacji. Dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS nie w każdej z nich muszą uczestniczyć konsultanci, co znacząco obniży koszty. Dla przykładu informacje o wysokości długu, zbliżającym się terminie spłaty zadłużenia lub jakiejś jego część, można przekazać SMS-em. Podobnie jest z wysyłaniem przypomnień i informacji o niedotrzymaniu harmonogramu wpłat. Ciekawym rozwiązaniem jest tutaj dwukierunkowa komunikacja SMS. Dzięki niej w łatwy sposób można zbierać informacje od osób, które powinny porozmawiać z konsultantem, a wszystko za pomocą krótkiego numeru telefonu umieszczonego na końcu wiadomości. Takie rozwiązanie wprowadza automatyzację części procesów i oszczędza sporo czasu.

0 1Autor: Kamil Kolbusz