Blog

Marketing SMS w Twojej branży – zdrowie i uroda (część II)

marketing dla salonu kosmetycznego

W kolejnym odcinku poradnika marketingu SMS przedstawimy sposoby komunikacji wykorzystywane przez firmy zajmujące się zdrowiem i urodą. Jest to branża, w której przekaz marketingowy kierowany jest w dużej mierze do kobiet, dlatego aby komunikaty osiągały maksymalną skuteczność powinny być odpowiednio sprofilowane.

Z SMS-em już nie zapomnisz

Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem powiązania klientki z marką jest wysyłanie imiennych przypomnień informujących o zbliżających się wizytach u fryzjera, kosmetyczki i lekarza. Mechanizm działania jest niezwykle prosty.

Klientka, która zostawiła swój numer telefonu i zgodziła się na otrzymywanie informacji drogą telefoniczną, będzie otrzymywać komunikaty dotyczące przyszłych wizyt lub możliwości skorzystania z promocji.

Co ciekawe, jest to metoda, którą mogą wykorzystać wszystkie firmy usługowe, niezależnie od wielkości i ilości obsługiwanych klientek. Doskonałym przykładem jest mieszczące się w Warszawie Studio Urody Róża, które korzysta z tej formy informowania konsumentów o zbliżających się wizytach, ale również o specjalnych ofertach.

Promocja w telefonie, klient w sklepie

Od lat, jednym z wiodących trendów w marketingu jest indywidualne podejście do klientki i sprawienie, by poczuła się w wyjątkowy sposób oraz mogła cieszyć się ofertą, która została przygotowana specjalnie dla niej.

Doskonałe efekty w tym zakresie daje personalizowane treści wiadomości. Dzięki czemu możemy wysyłać komunikaty, oferty czy reklamy zaczynające się od imienia klientki. Z takiej formy promocji skorzystała Phenome – sieć drogerii z naturalnymi kosmetykami, informująca swoje klientki o specjalnych ofertach za pomocą SMS-ów.

Wiadomości imienne odznaczają się dużo większa skutecznością, powyższe zdjęcie pokazuje dlaczego. Tworząc treść wiadomości warto wykorzystać automatyczne funkcje Panelu Klienta SMSAPI. Nasz algorytm sam odmieni przez przypadki imiona przypisane do numerów znajdujących się w Twojej bazie kontaktów.

Korzystając z dobrze przygotowanej bazy kontaktów można pójść o krok dalej w dostosowaniu treści pod konkretną grupę odbiorczą. W treści można uwzględnić bowiem poprzednie zamówienia, preferencje czy nawet terminy spotkań.

Dobry dzień na specjalną ofertę

Inną, równie skuteczną metodą komunikacji z odpowiednim dopasowaniem informacji marketingowej jest wytypowanie daty, kiedy informujemy klientów o specjalnej zniżce, lub wyjątkowej ofercie.

Najprostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie do tego świąt, lub specjalnych wydarzeń takich jak: Dzień Kobiet, okres studniówek, czy Walentynki. Wysyłkę można zaplanować z wyprzedzeniem dzięki funkcji kolejkowania wiadomości. Oczywiście istnieje wiele innych rozwiązań, a ich wykorzystanie jest ograniczone jedynie pomysłowością marketera.

Doskonałym rozwiązaniem jest wysyłanie spersonalizowanych wiadomości w dniu urodzin klientki. Poza złożeniem życzeń i przypomnieniem o swojej marce, można zaproponować specjalny prezent lub zniżkę i zachęcić ją do odwiedzenia salonu.

Krok dalej w marketingu SMS

Zaplanowanie kampanii z wyprzedzeniem, podstawowa personalizacja treści, własna nazwa nadawcy to dopiero początek możliwości oferowanych przez marketing SMS. Wśród funkcji dostępnych w Panelu Klienta SMSAPI znajdziesz ich zdecydowanie więcej.

Jedną z najczęściej wykorzystywanych opcji jest umieszczenie skróconego linku. Ten prosty zabieg nie tylko pomoże oszczędzić znaki dostępne w pojedynczym SMS-ie, ale także pozwala śledzić klikalność łącza.

Kolejnym popularnym rozwiązaniem jest użycie krótkiego numeru odbiorczego Short Code. Jego skuteczności dowodzi przeprowadzona swojego czasu akcja promująca Cardio Watch. Dzięki podaniu czterocyfrowego numeru twórcy aplikacji zebrali w przeciągu 10 minut programu telewizyjnego ponad tysiąc nowych zgłoszeń do testów.