
Spis treści
Brand agent RCS to profil biznesowego nadawcy wiadomości RCS. W tym artykule odpowiadam na najważniejsze pytania związane z brand agentem i weryfikacją nadawcy RCS.
Co to jest RCS?
RCS to nowy standard komunikacji mobilnej już dostępny w Polsce. Obecnie trwa jego wdrożenie, dlatego wiadomości RCS mogę jeszcze nie być aktywne na każdym telefonie, w każdej sieci. Śledź social media SMSAPI, aby dowiedzieć się o premierze RCS dla biznesu.
Co to jest brand agent?
Brand agent to oficjalny i zweryfikowany biznesowy nadawca wiadomości RCS (Rich Communication Service). Możesz traktować go jako cyfrową wizytówkę firmy w kanale RCS, której głównym celem jest budowanie zaufania i wiarygodności w oczach odbiorców.
Kluczowym wyróżnikiem zweryfikowanego brand agenta jest ikona niebieskiej tarczy, która pojawia się obok nazwy nadawcy w aplikacji Google Wiadomości (Google Messages). To wizualne potwierdzenie autentyczności jest gwarancją, że Google zweryfikowało tożsamość firmy.
Jakie elementy zawiera brand agent RCS?
Po wejściu na profil brand agenta zobaczysz szereg istotnych informacji:
- logo firmy,
- krótki opis,
- adresy stron internetowych,
- numery telefonów kontaktowych.
W przeciwieństwie do tradycyjnych wiadomości SMS RCS buduje silniejszą relację z klientem opartą na zaufaniu i rozpoznawalności marki. Brand agent jest więc fundamentem bezpiecznej i efektywnej komunikacji mobilnej.
Przeczytaj więcej o różnicach pomiędzy SMS i RCS

Które elementy brand agenta mogę dostosować?
Brand agent RCS oferuje szerokie możliwości personalizacji, pozwalając firmom na stworzenie spójnego i rozpoznawalnego wizerunku w nowym kanale komunikacji. Praktycznie wszystkie elementy, łącznie z kolorem wiodącym, dostosujesz do identyfikacji wizualnej marki. Firmowego brand agenta możesz zaktualizować w dowolnej chwili, wymaga to jednak kontaktu z Google.
Czy wygląd mojego brand agenta (logo, kolorystyka) jest identyczny na wszystkich urządzeniach i u wszystkich operatorów?
Tak. Brand agent widoczny jest w ramach aplikacji Google Messages, dlatego jego wygląd się nie zmienia. Jedyną różnicą mogą być lokalne ustawienia na danym urządzeniu np. motyw, font czy wielkość tekstu.
Kto weryfikuje biznesowych nadawców RCS?
Google stoi na straży bezpieczeństwa i wiarygodności ekosystemu RCS. Proces weryfikacji obejmuje szereg kroków, mających na celu potwierdzenie tożsamości i legalności podmiotu ubiegającego się o brand agenta. Szczegółowe kryteria weryfikacji mogą się różnić, ale generalnie koncentrują się na potwierdzeniu autentyczności firmy, jej prawa do używania nazwy i logo, a także na zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami i standardami branżowymi. Operatorzy sieci komórkowych mogą czasami współpracować z Google podczas weryfikacji.
Jak długo trwa proces weryfikacji brand agenta?
Proces weryfikacji brand agenta trwa od kilku dni do kilku tygodni. Aktualnie dokładny czas jest trudny do oszacowania. Może on różnić się w zależności od kilku czynników: kompletności wniosku, rozpoznawalności marki, obciążenia pracowników Google, regionu i specyficznych wymagań, zaangażowania operatorów GSM. Zespół SMSAPI pomaga firmom na każdym kroku przygotowania kampanii RCS i tworzenia brand agenta.
Czy weryfikacja brand agenta jest jednorazowa czy muszę ją odnawiać?
Po zweryfikowaniu brand agent RCS jest dostępny do użycia. W dowolnej chwili możesz przestać go wykorzystywać.
Czy mogę mieć więcej niż jednego brand agenta dla różnych marek, produktów?
Tak, możesz posiadać kilku brand agentów. Pamiętaj, że każdy będzie musiał przejść weryfikację.
Jakie korzyści biznesowe niesie za sobą posiadanie zweryfikowanego brand agenta RCS?
Posiadanie zweryfikowanego brand agenta RCS niesie za sobą szereg znaczących korzyści biznesowych, które wykraczają poza samo potwierdzenie autentyczności nadawcy. Jest to inwestycja, która może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki, zaangażowanie klientów, skuteczność komunikacji i ostatecznie na wyniki finansowe firmy.
Spójny i w pełni wypełniony profil brand agenta RCS, zawierający logo, własną kolorystykę i opis firmy, wzmacnia rozpoznawalność marki w kanale mobilnym. Dzięki temu Twoja komunikacja staje się bardziej profesjonalna i zapadnie w pamięć klientów. Świadomość, że komunikacja pochodzi z zaufanego źródła może również zachęcić klientów do aktywnego wchodzenia w interakcje z wiadomościami RCS, czyli wyższego zaangażowania, a więc i skuteczności w porównaniu z tradycyjnymi kanałami.
Korzyści z weryfikacji Google
- Dostęp do RCS brand agenta
- Ikona niebieskiej tarczy, która potwierdza wiarygodność
- Dodatkowe formaty wiadomości: Rich Card, Carousel, Conversational
Czy mogę wysyłać wiadomości RCS bez weryfikacji?
Tak, każdy może wysyłać i odbierać wiadomości RCS na telefonie. Takie komunikaty nie będą jednak opatrzone brand agentem. Biznesowi, profesjonalni nadawcy wiadomości RCS muszą przejść proces weryfikacji Google. Zwróć również uwagę, że zaawansowane formaty, takie jak Rich Card, Carousel są niedostępne dla użytkowników prywatnych.
RCS brand agent – najważniejsze wiadomości
- Zweryfikowany brand agent oznaczony jest niebieską tarczą.
- Brand agent to wizytówka firmy w kanale RCS.
- Wygląd i elementy brand agenta RCS można dostosować.
- Google zatwierdza wszystkich brand agentów.
- Weryfikacja poprawia skuteczność i wiarygodność kampanii RCS.