SMSAPI, marka zajmująca się masowymi wysyłkami wiadomości tekstowych odnotowała w tym tygodniu rekordowe zainteresowanie swoim narzędziem. W Czarny Piątek najchętniej korzystają z niego sklepy stacjonarne i internetowe, widząc w SMS-ach skuteczny sposób przypominanie klientom o specjalnych rabatach. Rosnące zainteresowanie sprzedawców działaniami promocyjnymi, sugeruje, że sprzedaż podczas Black Week i Black Friday będzie tym roku rekordowo wysoka.

Kampanie o połowę intensywniejsze niż rok temu

Sam Czarny Piątek dopiero się rozpoczyna, ale porównując liczbę wiadomości wysyłanych między poniedziałkiem a czwartkiem z początkiem Black Week z ubiegłego roku, widzimy, że jest ich o 48 proc. więcej.

Co prawda ubiegły rok był nietypowy, bowiem przez niemal cały listopad z powodu pandemii zamknięte były galerie handlowe, więc sens miało tylko promowanie sprzedaży online, ale również w porównaniu z 2019 tegoroczny wynik jest jak na razie o 39 proc. lepszy niż w analogicznym okresie dwa lata temu. O ile w 2020 dominującym nastrojem wśród sprzedawców i klientów była niepewność, teraz widać powracający optymizm.

Widać to również w naszym ostatnim badaniu, gdzie zapytaliśmy konsumentów o plany związane z Black Friday. Tylko co piętnasta osoba mówiła, że nie weźmie w nim udziału, 30 proc uzależniało zrobienie zakupów od atrakcyjności ofert proc, a prawie 2/3 respondentów zadeklarowało w ciemno udział w Black Friday.

Co więcej, aż 67 proc. Polaków odkładało większe zakupy, by kupić upatrzone produkty okazyjnie w czasie Black Friday. Najwyraźniej doniesienia o wysokiej inflacji oraz problemach z zakupem elektroniki nie zachęcają do szukania promocji, wręcz przeciwnie – lepiej upolować coś z atrakcyjnym rabatem teraz, bo potem może być sporo droższe.

Maja Wiśniewska – Head of Marketing w SMSAPI