Blog

Mobile Silesia #5 o mobile 320 metrów pod ziemią – relacja

Mobile Silesia Zabrze 2015

Za nami 5 edycja Mobile Silesia – największej imprezy poświęconej technologiom mobilnym na Śląsku. Świetni goście, nietypowe, jak na konferencję, miejsce i wysoka frekwencja, dlatego cieszymy się, że SMSAPI.pl jest jej organizatorem i pomysłodawcą.

Zabytkowa Kopalnia GUIDO do miejsce niezwykłe, o czym mogli przekonać się wszyscy uczestnicy piątej edycji Mobile Silesia. To właśnie w niej, znajdując się przez kilka godzin w komorze badawczej nr 8, położonej 320 metrów pod ziemią, mogliśmy zapoznawać się z bieżącymi kierunkami rozwoju technologii mobilnych, porozmawiać z ciekawymi gośćmi i zwiedzić prawdziwą kopalnię węgla kamiennego. Pod ziemią czekał ciąg korytarzy prowadzących do sali, w której odbywała się konferencja. Tunele, którymi spacerowali uczestnicy, oświetlone były jaskrawymi światłami, co tylko potęgowało i tak niecodzienny klimat zabrzańskiej kopalni.

Po raz kolejny na Mobile Silesia gościliśmy znanych prelegentów związanych z tworzeniem aplikacji mobilnych, systemami projektowania UX oraz marketingiem i PR. Jak co roku staraliśmy się, aby to właśnie prelegenci znaleźli się w centrum zainteresowania, choć sama kopalnia również zrobiła na naszych gościach spore wrażenie.

Mariusz Kałamaga SMSAPI Mobile Silesia

Imprezę prowadził (znany z kabaretu Łowcy.B) Mariusz Kałamaga, o którym można wiele powiedzieć, ale z pewnością nie to, że traktuje swoje występy z powagą. Już od pierwszych minut ze sceny poleciały żarty i taki klimat udało się zachować do samego końca imprezy. Oklaski i śmiechy z widowni jedynie potwierdzały, taka konwencja podobała się publiczności.

Podobnie jak na poprzednich edycjach Mobile Silesia prelegenci, których mieliśmy okazję słuchać to osoby doskonale znane w branży technologii mobilnych i często występujące na podobnych imprezach, dlatego każda z prezentacji prowadzona była w sposób rzeczowy i profesjonalny. Od początku staraliśmy się, aby nasza impreza miała charakter edukacyjny, dlatego wykluczyliśmy prelekcje sponsorskie i stricte marketingowe. Wiemy, że takie rozwiązanie zdecydowanie podnosi poziom merytoryczny konferencji i pozwala bardziej skupić się na pozyskiwaniu nowej wiedzy, niż na reklamie.

Adam Przeździęk na Mobile Silesia

Adam Przeździęk z mediafeed.pl skupił się na mobilnych rozwiązaniach, jakich możemy spodziewać się już w najbliższej przyszłości. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się, że era mobile rozpoczęła się już na dobre.

Monika Mikowska na Mobile Silesia

 Monika Mikowska z mobee dick, pokazała, dlaczego warto stawiać na mobile i jak powinny wyglądać dobrze zaprojektowane aplikacje mobilne. Myślę, że wiele osób słuchających Moniki, było zaskoczonych długością samego etapu planowania w procesie tworzenia popularnych appek, z których zdarza się nam coraz częściej korzystać. Ponadto udowodniła, że popularności aplikacji nie zapewni nawet najbardziej doskonały marketing, natomiast dopracowany interfejs użytkownika – już tak.

Andrzej Ogonowski SMSAPI Mobile Silesia

Pierwszą część konferencji zakończyło wystąpienie Andrzeja Ogonowskiego z SMSAPI.pl, który opowiadał o skutecznej komunikacji i to nie tylko w jej mobilnym wydaniu. Do udziału w swoim wystąpieniu zaprosił publiczność, dzięki czemu wszyscy dowiedzieli się co oznacza „marketing za przyzwoleniem” i jak wygląda on w naszym codziennym życiu.

Piotr Konieczny Mobile Silesia

Drugą część Mobile Silesia #5 rozpoczął Piotr Konieczny z niebezpiecznik.pl, który jest specjalistą od zabezpieczeń sieci i systemów komputerowych. Przekonali się o tym wszyscy uczestnicy, kiedy zobaczyli, że już przed swoim wystąpieniem Piotrek zmienił nazwę sieci Wi-Fi wewnątrz kopalni. Wzbudziło to zainteresowanie, dlatego z dużą uwagą posłuchaliśmy o tym, w jaki sposób można śledzić i monitorować każdego, kto nosi przy sobie smartfona lub inne urządzenie podłączone do internetu. Myślę, że po tej prelekcji wielu użytkowników jest zdecydowanie bardziej świadomych jakie dane o sobie trzyma we własnym telefonie.

Jakub Biel Mobile Silesia

Potem na scenie pojawił się Jakub Biel z Solgaz, który pokazał jak wykorzystywać do promocji marek i produktów serwisy społecznościowe, co zobrazował kilkoma świetnymi, nieznanymi szerzej kampaniami. Pokazał, że skuteczna komunikacja marki z klientem przestała opierać się na jednokierunkowych komunikatach, a jak ważne jest wzbudzanie zaangażowania.

Marek Przystaś Mobile Silesia

Ostatnim i w opinii wielu gości, najsympatyczniejszym prelegentem był Marek Przystaś z duckie deck. Opowiedział on o aplikacjach tworzonych dla najbardziej wymagających odbiorców: dzieci w wieku 2-6 lat, dla których obsługa smartfonów to nic trudnego. Wskazywał w jaki sposób treści w grach są przyswajane przez maluchy. Przystaś zaznaczył także w jaki sposób można połączyć rozrywkę z aspektem edukacyjnym oraz zachęcił do kontaktu rodziców, którzy chcieliby wziąć udział w testach jego nowych aplikacji.

Jeśli chcecie zobaczyć jak wyglądało Mobile Silesia, zapraszamy do obejrzenia poniższego filmu:

Mobile Silesia #5 już za nami i choć do kolejnej edycji zostało jeszcze dużo czasu, to my już myślimy, czym będziemy mogli Was zaskoczyć w przyszłym roku. Dzięki, że byliście z nami!

Pełna galeria: Facebook.com/MobileSilesia

Zdjęcia: Fotograficzna Sekcja Specjalna

Film: Very Nice Media