Zagadnienia: Zrób to sam

Zrób to sam #02 – Konfiguracja konta SMSAPI [PORADNIK WIDEO]

24 września, 2020
Przeczytasz w 2 min. 48 sek.

Witamy w kolejnej części poradnika SMSAPI Zrób to sam! W tym odcinku dowiesz się, jak najszybciej skonfigurować ustawienia swojego konta i zacząć z niego korzystać.

Zobacz poradnik wideo wyjaśniający, jak skonfigurować konto SMSAPI

Po pierwszym zalogowaniu do Panelu SMSAPI konto jest z góry zasilone do testów. Jednak, aby móc w pełni korzystać z funkcji platformy, należy wypełnić dane firmowe poprzez kliknięcie dodaj dane firmy lub w zakładce Płatności i aktywuj konto.

Aktywowanie konta

Podanie danych firmowych jest warunkiem pomyślnej aktywacji konta i jest weryfikowane przez konsultanta. Ważne jest aby zwrócić szczególną uwagę na poprawność danych, ponieważ to one będą widoczne na najbliższej fakturze.

Uzupełnij dane firmowe, które posłużą do wystawienia faktury
Formularz danych firmowych

Zachęcamy także do wprowadzenia adresu mailowego, na który będą wysyłane faktury elektroniczne oraz do podana numeru kontaktowego do księgowości.

W trakcie testów platformy konsultant z naszego biura obsługi klienta weryfikuje podane dane firmowe i aktywuje konto.

Dodanie pola nadawcy SMS

Kolejnym krokiem jest dodanie własnego pola nadawcy poprzez użycie skrótu w panelu głównym “Dodaj pole nadawcy” lub kliknięcie w lewej kolumnie “Wiadomości SMS” i dalej “Pola nadawcy”.

Dodawanie nowego pola nadawcy oraz oświadczenie potwierdzające prawo do jego wykorzystania
Dodaj pole nadawcy SMS

Nazwa nadawcy jest alfanumerycznym ciągiem znaków, który pojawia się zamiast numeru telefonu w skrzynce SMS odbiorcy i ułatwia zidentyfikowanie nadawcy wiadomości. Może być nim na przykład nazwa firmy lub produktu. Ograniczenia standardu GSM pozwalają na użycie maksymalnie 11 znaków.

Każdorazowe dodanie nazwy wiąże się z zaznaczeniem oświadczenia, które potwierdza prawo nadawcy do jego wykorzystania. Aby zapobiec nadużyciom pól nadawcy, każde z nich weryfikowane jest przez konsultanta z naszego biura obsługi klienta. Informacje o poprawnej weryfikacji przesyłamy mailowo.

Doładowanie konta

Ostatnim krokiem przygotowawczym jest doładowanie konta. W panelu głównym lub prawym górnym rogu w zakładce płatności znajduje się opcja doładuj konto.

Doładuj konto SMSAPI
Doładowanie konta SMSAPI

Dostępne metody płatności to: przelew bankowy, karta kredytowa/debetowa oraz szybki przelew. Warto pamiętać, że minimalna kwota doładowania to 49 złotych netto.

Aby w prosty sposób obliczyć wartość doładowania w przeliczeniu na wiadomości SMS należy sprawdzić stan konta i stawkę za wiadomość SMS. Na przykład, aby wysłać 1000 wiadomości ze stawką 16 groszy, należy doładować konto za 160 złotych. Poniżej pola z kwotą doładowania znajduje się przelicznik wiadomości SMS z wpisanej kwoty oraz możliwość wpisania kodu promocyjnego.

Podczas kolejnego logowania do SMSAPI poprosimy o wyrażenie zgody na przesyłanie informacji marketingowych za pomocą e-mail, SMS oraz wiadomości na czacie w panelu klienta. Nie będzie ich wiele, a wszystkie materiały, które przygotowujemy służą edukacji i wsparciu klienta.

Następny krok: Panel Klienta SMSAPI

Zostańmy w kontakcie!

Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez LINK Mobility Poland sp. z o.o. moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska i adresu do e-mail w celu przesyłania mi informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez LINK Mobility Poland sp. z o.o.. za pomocą środków komunikacji elektronicznej.