Blog

Masz wiadomość… od kapitana drużyny – czyli VMS w marketingu sportowym

Na pewno miłe zaskoczenie spotkało ostatnio kibiców Ruchu Chorzów, do których przed jednym z głównych meczy sezonu zadzwonił kapitan drużyny – Marcin Malinowski znany jako “Malina”. W kilku ciepłych słowach wyraził swoją radość z zakupionych przez kibiców karnetów i zaprosił na najbliższy mecz. To, jaka była reakcja kibiców na taki niespodziewany kontakt, widać między innymi na facebookowym Fan Page’u Ruchu:

Ruch Chorzów na FB

Niestandardowy kanał komunikacji z kibicami

Jak słusznie podejrzewali niektórzy fani, ten przyjemny akcent to jednak nie prywatna inicjatywa kapitana drużyny. Wydarzenie było zaplanowaną akcją prowadzoną i koordynowaną przez klub. Ruch Chorzów, jako pierwsza organizacja sportowa w Polsce, postawił na nietypową komunikację z kibicami.

Wysyłka wiadomości głosowych do grona kibiców

Telefon od kapitana drużyny był w rzeczywistości nagraną wcześniej wiadomością głosową (VMS) wysłaną hurtowo do kibiców, którzy zakupili karnety. Nagrania z głosem Maliny spotkały się z przychylną reakcją ze strony kibiców, z którymi już nie po raz pierwszy kontaktowano się poprzez kanał mobilny. Do komunikacji Ruch już dawniej wykorzystywał SMS-y, które także dzisiaj wędrują do wszystkich, którzy kupili karnet na mecz. Podobno kibicom szczególnie podobają się teksty wiadomości, które nie dość, że spersonalizowane, wysyłane są za każdym razem przez innego piłkarza i pisane są śląską gwarą:

Przykład personalizowanej wysyłki do kibiców