Blog

LINK Conversations – od prostej wiadomości tekstowej do kompletnego interfejsu konwersacyjnego

SMSAPI LINK Conversations RCS

Brak konkretów na temat RCS (Rich Communication Services) studzi oczekiwania rynku. Co więcej, przedłużająca się data europejskiej premiery zmusza do poszukiwania nowych technologii, które pozwoliłyby urozmaicić komunikację na linii marka – klient. Rozglądając się za alternatywami warto przyjrzeć się bliżej interfejsowi konwersacyjnemu, który łączy kanały takiej jak czat, SMS, RCS (jeśli jest dostępny w danym kraju) czy WhatsApp.

Organizacja GSMA rozwija RCS już od 11 lat, projekt wspierany jest też przez Google. Pomimo szerokiego zainteresowania nowym standardem, tylko 45 ze światowych operatorów pozwala na testowanie “następcy SMS-a”. Interfejs konwersacyjny może być rozwiązaniem, który zastąpi RCS-a.

Co jest interfejs konwersacyjny?

Interfejs konwersacyjny (ang. conversational messaging) pozwala łączyć wiele kanałów komunikacji w jednym systemie. Na przykład, LINK Conversations udostępniane przez LINK Mobility Group i SMSAPI łączy różne kanały komunikacji w jednym, spójnym interfejsie.

Dzięki LINK Conversations telefon jest pierwszym punktem styku marki z klientem. Dialog może rozpocząć się przy pomocy np. SMS-a z linkiem wiodącym do strony czatu.

Zaprogramowany bot pomoże klientowi rozwiązać większość najpilniejszych spraw – w restauracji umożliwi zarezerwowanie stolika, zaprezentuje aktualne menu lub pozwoli przełożyć czas rezerwacji.

Usługa LINK Conversations jest w fazie testów. Czujesz, że jest gotów na przenieść swoją komunikację na wyższy poziom? Odezwij się do nas!