Marketing mobilny – narzędzia

Kampanie SMS

Marketing z wykorzystaniem wiadomości SMS opiera się na błyskawicznym dotarciu do klienta i ogromnym zasięgu.

Kampania SMS #1

Ponad 90% użytkowników odbiera wiadomość tekstową zaraz po jej otrzymaniu – to ciągle o dużo, dużo więcej niż e-maile.

Dlatego jeżeli chcemy szybko poinformować o promocji, przesłać kupon rabatowy, czy nawet wysłać linka do pobrania aplikacji na smartfona, to wysłanie SMS-a jest ciągle jednym z najlepszych rozwiązań.

Kampania SMS #2

Niezwykle ważne w korzystaniu z reklamy SMS jest ścisłe trzymanie się zasady permission marketingu, czyli wysyłanie wiadomości jedynie do tych osób, które same podały nam numer i wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikatów firmowych.

Kampanie MMS i VMS

Wysyłka wiadomości MMS i VMS doskonale sprawdza się, gdy chcemy, aby klient zobaczył nasz produkt, lub pragniemy nawiązać z nim bardziej osobisty kontakt.

Kampania MMS

Oczywiście sam MMS nie musi zawierać jedynie grafiki, równie dobrze może być to muzyka lub krótki film.

Najważniejsze, żeby zainteresować nim użytkownika na tyle, aby poznał lepiej naszą firmę, usługę, lub produkt.

Kody QR

Wykorzystanie kodów QR oraz technologii NFC pozwala na przekierowywanie i pokazywanie użytkownikowi treści, których nie sposób przedstawić nadwuwymiarowym plakacie, czy innej powierzchni (np. ścianie, stronie w gazecie itp.)

Zeskanowanie kodu smartfonem przenosi użytkownika na stronę, gdzie może obejrzeć film, pobrać aplikacje, czy zobaczyć ofertę.

Takie zastosowanie skłania do szukania kreatywnych rozwiązań i wykorzystywania kodów QR w kampaniach skierowanych do osób aktywnie korzystających z rozwiązań mobilnych.

Kody QR

Aplikacje mobilne

Jeżeli porównamy smartfony do samochodów, to aplikacje mobilne są paliwem, której je napędzają.

Taka zmiana wymaga również przygotowania responsywnych wersji stron, które lepiej zaprezentują się na urządzeniach mobilnych. Początkowo strony mobilne tworzone były jako oddzielne serwisy pod subdomeną.

Obecnie standardem staje się budowanie stron internetowych w technologii responsywnej, czyli takiej, która sama dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest oglądana.

Aplikacje mobilne

Strona mobilna

Jeszcze kilka lat temu to ekran komputera był jedynym, na którym przeglądane były strony internetowe. Obecnie coraz częściej łączymy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów.

Taka zmiana wymaga również przygotowania responsywnych wersji stron, które lepiej zaprezentują się na urządzeniach mobilnych. Początkowo strony mobilne tworzone były jako oddzielne serwisy pod subdomeną.

Obecnie standardem staje się budowanie stron internetowych w technologii responsywnej, czyli takiej, która sama dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest oglądana.

Strona mobilna

Beacony

Jest to rozwiązanie, które zyskuje na popularności i ma szansę wyprzeć technologię NFC. Beacony pozwalają na przypisywanie fizycznym przedmiotom informacji cyfrowych. Emitują one stały, unikalny sygnał korzystając z technologii BLE (Bluetooth Low Energy).

Działanie beaconów polega na wysyłaniu sygnałów, które mogą zostać odebrane przez użytkownika smartfona np. w postaci powiadomień push. Oczywiście, wymaga to włączonej funkcji Bluetooth i posiadania odpowiedniej aplikacji.

Dzięki małym rozmiarom i energooszczędności beacony mogą zostać rozlokowane praktycznie wszędzie, co potęguje możliwości ich komercyjnego zastosowania.

Aplikacje mobilne

Zarejestruj się za darmo

Błyskawiczna rejestracja w 15 sekund. 50 SMS-ów na start!