Marketing mobilny

Dowiedz się, jak promować firmę na mobile i poznaj:

  • narzędzia marketingu mobilnego
  • zaawansowane targetowanie i personalizację treści
  • przewagi i zalety promocji na urządzeniach mobilnych

Skorzystaj z darmowej rejestracji i odbierz 50 SMS-ów na start!

Co to jest marketing mobilny?

Definicja marketingu mobilnego zakłada wykorzystanie wielu kanałów komunikacji (multi-channel) skupionych wokół urządzeń mobilnych: smartfonów, telefonów, tabletów i innych. Celem tej strategii marketingowej jest dotarcie do klientów i angażowanie za sprawą personalizowanych treści dopasowanych do ich potrzeb i preferencji.

Wśród dostępnych narzędzi komunikacyjnych wymienia się zarówno rozwiązania natywne, takie jak SMS, MMS, VMS czy rozmowę telefoniczną, jak i nowsze standardy: e-mail, komunikatory internetowe (np. WhatsApp, Messenger), aplikacje mobilne (w tym powiadomienia push), czy RCS.

Ze względu na powszechność i popularność urządzeń mobilnych, jest to jeden z najczęściej wybieranych typów promocji. Mobile marketing to długofalowa strategia, która pomaga budować spójny wizerunek marki.

Mobile marketing dla firm

Marketing mobilny zapewnia szereg przewag niedostępnych na urządzeniach desktop. Poznaj unikalne korzyści płynące z wykorzystania kanału mobile.

Marketing i sprzedaż na tym samym urządzeniu - Prowadź spójne akcje promocyjne, dzięki którym zamkniesz cały proces sprzedaży na telefonie czy tablecie.

Szeroki wybór narzędzi i rozwiązań - Dostosuj przekaz marketingowy do każdej grupy odbiorczej, dopasuj formę i treść do zadań, jakie stawiasz kampanii mobilnej.

Oszczędność czasu i pieniędzy dzięki automatyzacji - Planuj i zlecaj wieloetapowe akcje promocyjne płynnie wykorzystujące różne kanały dotarcia, dzięki integracjom systemów.

Personalizacja treści - Zrób użytek z danych na temat swoich klientów, aby wysyłać unikalne, ściśle dopasowane treści przy pomocy preferowanych kanałów.

Globalny zasięg 24/7 - Globalny zasięg 24/7 - Docieraj do obecnych i potencjalnych klientów niezależnie od pory dnia i ich lokalizacji przy wykorzystaniu kampanii na smartfony i inne urządzenia mobilne.

Dobre praktyki marketingu mobilnego

Jak prowadzić marketing na urządzeniach mobilnych, tak aby angażować odbiorców i budować długotrwałe relacje z klientami? Poznaj dobre praktyki, które zwiększą konwersję kampanii mobilnych:

  • 1

    Zadbaj o klarowność komunikacji

    Ogranicz treści do meritum, tak aby użytkownik telefonu nie był przytłoczony informacjami. Bardziej rozbudowane komunikaty powinny być projektowane, tak aby były równie wygodne w odbiorze na urządzeniach z mniejszymi wyświetlaczami.

  • 2

    Personalizuj przekaz

    Wykorzystaj dane na temat klientów, aby tworzyć komunikaty dopasowane do grupy odbiorczej. Automatyzuj dystrybucję treści, a zarazem zwiększaj zaangażowanie dostosowując warunki komunikacji do tej potrzeb i preferencji.

  • 3

    Zoptymalizuj wyszukiwania lokalne

    Zadbaj, żeby Twoja firma pozycjonowała się w Google i mapach. Pierwsza strona wyników wyszukiwania powinna dostarczać wszystkich najważniejszych informacji. Skraca to czas potrzebny na wyszukiwanie danych, dzięki czemu klienci łatwiej i szybciej odnajdą Twoje produkty i usługi.

  • 4

    Wyznaczaj cele i sprawdzaj ich realizację

    Planowanie działań i efektów ułatwi Ci zarządzanie budżetem i w efekcie pozwoli wypracowywać skuteczniejsze strategie.

  • 5

    Pytaj o zgody na marketing

    Zanim wyślesz jakiekolwiek treści promocyjne, upewnij się, że każdy z odbiorców zaakceptował otrzymywanie takich komunikatów od Twojej firmy. Zawsze prowadź działania zgodnie z RODO.

Narzędzia marketingu mobilnego

Smartfon stał się niezastąpionymi narzędziem komunikacji, pozyskiwania informacji, rozrywki czy nawet pracy. Telefon to jeden z najbardziej osobistych akcesoriów, dlatego również przesyłane komunikaty powinny mieć personalny charakter. Wpływa to pozytywnie na relacje z odbiorcami, pomaga nawiązywać interakcję, a co za tym idzie poprawia retencję i podnosi LTV klienta.

Dlatego właśnie tak wiele firm decyduje się na marketing mobilny. Przykłady zastosowań znajdziesz na każdym kroku – wystarczy, że sięgniesz po telefon. Zobacz, jak wykorzystasz różne narzędzia marketingu mobilnego

SMS

Masowe wysyłki SMS dla firm

Obok rozmów, odbiór i wysyłka wiadomości tekstowych jest jedną z podstawowych funkcjonalności telefonów komórkowych. Ogromną zaletą standardu SMS jest niski próg wejścia i dostępność nawet bez połączenia z internetem. SMS to złoty standard marketingu mobilnego, ponieważ działa na każdym urządzeniu. Z tego też powodu, komunikacja SMS jest ważnym narzędziem sprzedaży, promocji i budowania relacji.

Cechy kampanii SMS:

  • natychmiastowe odczytanie i wysoki open-rate,

  • wysoka klikalność linków w treści (CTR),

  • jedna z najwyższych konwersji.

MMS

Wiadomości wzbogacone grafiką, filmem, dźwiękiem

Kampanie MMS (Multimedia Messaging Service) pozwalają na wysyłkę tekstu oraz plików graficznych. Dzięki większemu limitowi dostępnych znaków (w porównaniu z SMS), wiadomość MMS sprawdzi się jako środek przekazu przy bardziej skomplikowanych lub nietypowych kampaniach.

Cechy kampanii MMS:

  • angażujące treści multimedialne,

  • długie wiadomości,

  • nie wymaga dodatkowej aplikacji.

VMS

Wiadomości głosowe

Wiadomości głosowe VMS (Voice Mail System) to ciekawe rozwiązanie, które pozwala firmom nawiązywać i budować relacje z konsumentami. Komunikaty można nagrać samemu lub wykorzystać syntezator mowy. Przy okazji, VMS sprawdza się zarówno jako narzędzie marketingu, windykacji, jak i obsługi klienta.

Cechy kampanii VMS:

  • wbudowany syntezator mowy,

  • wysokie zaangażowanie odbiorców,

  • nietypowy kanał komunikacji.

WhatsApp

Komunikacja z klientami przez WhatsApp

WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych, a dostęp do WhatsApp Business API to biznesowe rozwiązanie dla firm i instytucji, które chcą wprowadzić nowy, lubiany kanał dialogu z klientami.

Cechy WhatsApp Business API:

  • zweryfikowany profil firmowy,

  • spójny branding,

  • wysokie zaangażowanie użytkowników.

RCS

RCS, czyli Rich Communication Suite, nazywany jest czasem SMS 2.0. Ten nowy standard łączy w sobie prostotę wiadomości tekstowych z udogodnieniami oferowanymi przez nowoczesne narzędzia komunikacyjne. W założeniu RCS ma zastąpić komunikację SMS.

Cechy kampanii RCS:

  • łączy zalety SMS i komunikatorów internetowych,

  • tylko na urządzenia z Android,

  • wymaga dostępu do internetu.

Narzędzia:

SMS

SMS

Masowe wysyłki SMS dla firm

Obok rozmów, odbiór i wysyłka wiadomości tekstowych jest jedną z podstawowych funkcjonalności telefonów komórkowych. Ogromną zaletą standardu SMS jest niski próg wejścia i dostępność nawet bez połączenia z internetem. SMS to złoty standard marketingu mobilnego, ponieważ działa na każdym urządzeniu. Z tego też powodu, komunikacja SMS jest ważnym narzędziem sprzedaży, promocji i budowania relacji.

Cechy kampanii SMS:

  • natychmiastowe odczytanie i wysoki open-rate,

  • wysoka klikalność linków w treści (CTR),

  • jedna z najwyższych konwersji.

MMS

MMS

Wiadomości wzbogacone grafiką, filmem, dźwiękiem

Kampanie MMS (Multimedia Messaging Service) pozwalają na wysyłkę tekstu oraz plików graficznych. Dzięki większemu limitowi dostępnych znaków (w porównaniu z SMS), wiadomość MMS sprawdzi się jako środek przekazu przy bardziej skomplikowanych lub nietypowych kampaniach.

Cechy kampanii MMS:

  • angażujące treści multimedialne,

  • długie wiadomości,

  • nie wymaga dodatkowej aplikacji.

VMS

VMS

Wiadomości głosowe

Wiadomości głosowe VMS (Voice Mail System) to ciekawe rozwiązanie, które pozwala firmom nawiązywać i budować relacje z konsumentami. Komunikaty można nagrać samemu lub wykorzystać syntezator mowy. Przy okazji, VMS sprawdza się zarówno jako narzędzie marketingu, windykacji, jak i obsługi klienta.

Cechy kampanii VMS:

  • wbudowany syntezator mowy,

  • wysokie zaangażowanie odbiorców,

  • nietypowy kanał komunikacji.

WhatsApp

WhatsApp

Komunikacja z klientami przez WhatsApp

WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych, a dostęp do WhatsApp Business API to biznesowe rozwiązanie dla firm i instytucji, które chcą wprowadzić nowy, lubiany kanał dialogu z klientami.

Cechy WhatsApp Business API:

  • zweryfikowany profil firmowy,

  • spójny branding,

  • wysokie zaangażowanie użytkowników.

RCS

RCS

RCS, czyli Rich Communication Suite, nazywany jest czasem SMS 2.0. Ten nowy standard łączy w sobie prostotę wiadomości tekstowych z udogodnieniami oferowanymi przez nowoczesne narzędzia komunikacyjne. W założeniu RCS ma zastąpić komunikację SMS.

Cechy kampanii RCS:

  • łączy zalety SMS i komunikatorów internetowych,

  • tylko na urządzenia z Android,

  • wymaga dostępu do internetu.