Wtyczka WooCommerce SMS marketing i powiadomienia dla ecommerce

Spis treści

Poznaj możliwości nowej wtyczki SMSAPI: WooCommerce SMS do wysyłki wiadomości tekstowych ze sklepu internetowego.

Prezentujemy najnowszą aktualizację pluginu do wysyłki SMS dla e-commerce. Nowa wtyczka WooCommerce 3.0 jest darmowa i dostępna w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Rozszerzenie WooCommerce SMS jest kompatybilne z systemami CMS: WordPress i Woocommerce.

Jak uruchomić wiadomości tekstowe w sklepie internetowym?

Pobierz i zainstaluj wtyczkę, a następnie połącz konta. Integracja WooCommerce z SMSAPI wymaga konta w naszym serwisie. Zarejestruj się teraz i odbierz pulę 50 darmowych wiadomości SMS.

Co to jest WooCommerce?

Logo WooCommerce

WooCommerce to wtyczka do WordPress, która umożliwia zbudowanie sklepu internetowego. Silnik jest łatwy do skonfigurowania, jest też open source. Jednak czysty, pozbawiony dodatków, sklep WooCommerce to dość proste narzędzie. Samo w sobie poza przekształceniem strony na WordPressie w sklep e-commerce nie daje wielu możliwości. 

Integracje, takie jak nasza wtyczka SMS, znacząco powiększają wachlarz możliwości systemu. Wspomniane wtyczki i rozszerzenia można łatwo dodawać i usuwać. Znając środowisko WordPress, mogę z całą pewnością stwierdzić, że jest to niewymagajace i przyjazne środowisko do prowadzenia sklepów internetowych. Nieprzypadkowo szacuje się, że udział WooCommerce w rynku wynosi 25-30%.

Integracja SMS: WooCommerce

Szczegóły i dane na temat wtyczki Woocommerce SMS:

CMSWordPress, WooCommerce
LicencjaGPL v2 or later
Wersja3.0.2
Ostatnia aktualizacja10.11.2023
Wersja PHP8.0
Wersja WordPress5.6 i nowsze
Wersja WooCommerce6.5 i nowsze
InstalacjaSamodzielna (pobierz)
OpłataBezpłatna
RozliczenieZa wysłane wiadomości
FunkcjePowiadomienia SMS
SMS marketing
Ratowanie koszyków
Urodziny i ważne daty
Powiadomienia dla admina
Wysyłka SMS z nazwą
Szablony wiadomości
Personalizacja treści

Integracja WooCommerce z SMSAPI – zainstaluj wtyczkę

Połączenie sklepu WooCommerce z bramką SMS jest niezwykle proste. Do przeprowadzenia integracji potrzebujesz odpowiedniej wtyczki oraz dostępu do SMSAPI. Link do darmowej rejestracji w naszym serwisie znajdziesz w ramce powyżej. Wtyczkę WooCommerce do wysyłki SMS pobierzesz ze strony Floor is lava.

Pobierz plugin: SMSAPI Powiadomienia i SMS marketing dla WooCommerce

Wtyczka SMS dla sklepu WooCommerce

1. Pobierz i zainstaluj plugin SMS dla e-commerce

Wtyczka jest darmowa. Zacznij od dodania jej do koszyka, następnie wypełnij formularz i kliknij Zamawiam. Sprawdź szynkę pocztową, w otrzymanej wiadomości email będzie link do pobrania wtyczki. Zapisz spakowany plik na dysku. Nie musisz go rozpakowywać.

W kolejnym kroku przejdź do panelu WordPress i wybierz zakładkę Wtyczki. Kliknij przycisk Dodaj nową, a następnie Wyślij wtyczkę na serwer. Wgraj pobraną przed momentem wtyczkę. Kliknij Zainstaluj i gdy instalator skończy pracę, uruchom plugin klikając Włącz wtyczkę. Gotowe! Teraz przejdź do konfiguracji wysyłek SMS z WooCommerce.

2. Konfiguracja wtyczki WooCommerce SMS

Przejdź do listy zainstalowanych wtyczek i wyszukaj SMSAPI WooCommerce. Kliknij Ustawienia, aby połączyć systemy SMS i e-commerce.

Jeśli nie masz jeszcze konta w SMSAPI, wybierz przycisk Rejestracja. Rozpoczynającym przygodę z komunikacją SMS, polecam serię Zrób to sam. To kompletny przewodnik od zera do pierwszej wysyłki wiadomości do klientów.

Kliknij Połącz się ze swoim kontem SMSAPI. System poprosi cię o identyfikator (adres e-mail) oraz wybór serwisu (ssl.smsapi.pl). Następnie zaloguj się do panelu klienta SMSAPI i potwierdź prośbę o nadanie dostępu do Twojego konta. I już! Teraz pozostało tylko ustawić warunki wysyłki SMS.

Dla chętnych: jeśli chcesz się upewnić, że połączenie SMS API przebiegło pomyślnie, przejdź do zakładki Tokeny API (OAuth) w panelu klienta SMSAPI. Znajdziesz tam listę wszystkich aktywnych integracji.

WooCommerce SMS – ustawienia wysyłki wiadomości

Moduł SMSAPI dla WooCommerce pozwala na wysyłkę szeregu wiadomości do klientów oraz administratora sklepu. Zanim jednak zabierzesz się za tworzenie szablonów SMS, poświęć kilka chwil na ustawienie podstawowych kwestii.

Nazwa zamiast numeru SMS

Na głównym ekranie integracji (Konto SMSAPI) wybierz preferowane Pole nadawcy SMS. Od tej pory wszystkiego twoje wiadomości będą opatrzone wybraną nazwą np. nazwą firmy czy marki. Polami zarządzasz w panelu klienta SMSAPI. Tam też dodasz nowe, jeśli jeszcze żadnego nie posiadasz. Usługa jest w pełni darmowa.

Zbieranie zgód na SMS marketing

Poniżej znajdziesz także trzy opcje dotyczące SMS marketingu. Możesz wybrać, czy chcesz zbierać zgody na przetwarzanie danych w celu wysyłki SMS-ów z ofertami. Zaznacz Włącz zgodę użytkownika na SMS marketing, aby prowadzić marketing zgodny z postanowieniami RODO. Następnie możesz dostosować treść etykiety (treść zgody) oraz pozycję checkboxa. Więcej na temat prawnych aspektów wysyłek SMS do klientów przeczytasz w dalszej części artykułu.

Jakie wiadomości SMS wyślesz z WooCommerce?

  • Powiadomienie o nowych zamówieniach – SMS z informacją dla administratora sklepu o złożeniu nowego zamówienia
  • Statusy zamówień – powiadomienie SMS o zmianie statusu zamówienia:
    • Oczekujące na płatność
    • W trakcie realizacji
    • Wstrzymane (oczekujące na płatność)
    • Zrealizowane
    • Anulowano
    • Zwrócone
    • Nieudane
    • Szkic
  • Powiadomienia o dostępności produktów – wiadomość do klienta o powrocie produktu do oferty
  • Świętowanie daty – SMS-y wysyłane po upłynięciu określonej liczby dni:
    • Po zarejestrowaniu konta przez użytkownika
    • Po pierwszym zakupie
    • Jeśli klient nie dokonał żadnych zakupów w tym okresie
  • Porzucone koszyki – remarketing SMS, dzięki któremu zachęcisz do dokończenia zamówienia

WooCommerce: powiadomienia SMS i marketing

Podstawowym zadaniem, które spełnia nasza wtyczka WooCommerce jest wysyłanie SMS-ów do klientów kupujących w Twoim sklepie internetowym. Wśród dostępnych komunikatów znajdziesz: powiadomienia SMS o statusie zamówienia, przypomnienia o porzuconych koszykach oraz inne SMS-y marketingowe. Wtyczka WooCommerce wspiera obsługę klienta oraz napędza sprzedaż online.

Czytaj więcej

Chcesz wiedzieć więcej na temat możliwości i rozwiązań oferowanych przez SMSAPI? Przeczytaj artykuł o płatnej bramce SMS.

Wysyłka SMS-ów a RODO

Zacznijmy od tego, że komunikacja SMS jest zgodna z RODO. Musisz jednak pamiętać o celu, w jakim zamierzasz wysyłać wiadomości, ponieważ niektóre komunikaty wymagają pozyskania od odbiorcy zgody (sprawdź przykład poniżej). Jeśli chcesz informować klientów o sprawach związanych z działaniem firmy, możesz to robić bez uprzedniej zgody RODO. Przykładem mogą tutaj być automatyczne powiadomienie o dostawie, wizycie kuriera, przypomnienie SMS o płatności, SMS alert o przerwie w działaniu serwisu czy jednorazowy kod SMS (OTP).

Zgoda RODO na SMS marketing – przykład

Kiedy przed wysyłką wiadomości wymagana jest zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych? Zawsze, gdy chcesz poinformować o ofercie, nowych produktach, ale także gdy prowadzisz badanie satysfakcji (np. SMS-owe badanie NPS). Ta lista nie jest kompletna, szczegóły znajdziesz w artykule o RODO w SMS marketingu.

Przykład zgody na wysyłanie SMS marketingu (RODO)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych przez [NAZWA FIRMY] z siedzibą w [ADRES].

Wtyczka WooCommerce SMSAPI posiada wbudowany moduł do zbierania zgód od klientów Twojego sklepu. Checkbox RODO dostosujesz na pierwszej karcie (Konto SMSAPI).

Jak wykorzystać parametry dynamiczne do personalizacji treści SMS?

To łatwe! Jeśli chcesz dodać element personalizacji np. imię i nazwisko klienta, wstaw odpowiednią zmienną {customer}. Pamiętaj, że poszczególne typy komunikatów mają określony zestaw zmiennych, z których możesz skorzystać.

Przykład wiadomości SMS dla e-commerce: status zamówienia

Zmiany statusu oraz dostawa zamówień to zapewne dwa najczęstsze konteksty do wysyłki powiadomień SMS. Zobacz prosty przykład: wiadomość z dwoma parametrami dynamicznymi.

{customer}, mamy dobre wiesci! Twoje zamowienie {number} jest gotowe do wysylki i oczekuje na kuriera. Do zobazenia wkrotce.

Powodów, aby personalizować wiadomości tekstowe jest wiele, w tym wypadku podanie imienia, nazwiska oraz numeru zamówienia upewnia klientów, że SMS pochodzi z zaufanego źródła. Tym bardziej, jeśli opatrzysz go własną nazwą nadawcy. Tak skonstruowane wiadomości wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Przyzwyczajają także odbiorcę do SMS-owego kanału komunikacji.

Lista parametrów dynamicznych dostępnych w naszym rozszerzeniu SMS WooCommerce

Oto pełna lista parametrów do wykorzystania w szablonach wiadomości.

  • {number} – numer zamówienia
  • {customer} – imię i nazwisko klienta
  • {phone} – numer telefonu klienta
  • {total_price} – cena total oraz waluta
  • {products_price} – cena produktów oraz waluta
  • {shipping_price} – cena dostawy zamówienia oraz waluta
  • {currency} – waluta
  • {status_name} – status zamówienia
  • {shipping_city} – dostawa: miasto
  • {shipping_postcode} – dostawa: kod pocztowy
  • {shipping_address} – dostawa: adres
  • {shipping_country} – dostawa: kraj
  • {shipping_method} – dostawa: sposób
  • {product_name} – nazwa produktu
  • {shop_name} – nazwa sklepu

Wtyczka WooCommerce SMSAPI – szybka instalacja

Wtyczka WooCommerce jest darmowa. Wejdź na stronę Floor is lava i pobierz plugin SMSAPI Powiadomienia i SMS marketing dla WooCommerce. Pamiętaj, że do poprawnego działania wtyczka wymaga konta w SMSAPI. Rejestracja w naszym serwisie jest darmowa i nie zajmie dłużej niż kilka minut. Na start dokładamy 50 SMS-ów na testy, a także oferujemy wsparcie techniczne.

Aktualizacja 3.0 wtyczki SMS WooCommerce

Najnowsza wersja wtyczki SMSAPI Powiadomienia i SMS marketing dla WooCommerce rozszerza możliwości komunikacji SMS w sklepie internetowym. Poznaj wszystkie nowości wprowadzone w wersji 3.0!

SMSAPI Powiadomienia i SMS marketing dla WooCommerce 3.0 – lista zmian

  • Automatyczna wysyłka powiadomień SMS do klientów sklepu na temat statusu zamówienia, zwrotu lub reklamacji (SMS-y transakcyjne)
  • Automatyczne SMS-y wysyłane po rejestracji konta, pierwszym lub ostatnim zamówieniu, z możliwością opóźnienia o wskazaną liczbę dni
  • Wiadomości SMS o nowym zamówieniu (dla administratora sklepu)
  • Powiadomienia SMS o dostępności produktów (dla klienta)
  • Ratowanie porzuconych koszyków: automatyczna wysyłka wiadomości SMS zachęcających do dokończenia zakupów – złożenia zamówienia
  • Własne szablony treści wiadomości SMS
  • Szeroka gama parametrów dynamicznych np. nazwa produktu, link do produktu, kwota pobrania, imię klienta
  • Rejestracja własnego pola nadawcy SMS (więcej na temat brandingu SMS)