Blog

Integracja SMSAPI z Shoper – krok po kroku

Komunikacja SMS doskonale wspiera sprzedaży i obsługę klientów w e-commerce. Dlatego większość platform sklepów internetowych można zintegrować z SMSAPI. W gronie gotowych integracji naszego API znajduje się także Shoper, jedno z najbardziej popularnych rozwiązań e-commerce na rynku.

sms_api_appstore4-1024x249

Czym jest Shoper?

Shoper to skuteczne i prosta w obsłudze platforma dla e-sklepów, która ma wszystko co potrzeba, aby zacząć zarabiać w internecie. Oprogramowanie pozwala na wprowadzenie ponad 50 różnych metod płatności, integrację z firmami kurierskimi, sprzedaż na Allegro i Facebooku oraz posiada wbudowany system księgowy i magazynowy. Dodatkowo platforma działa w technologii RWD i oferuje bogatą bazę wiedzy na temat e-commerce wraz ze wsparciem technicznym i systemem szkoleń. Dużym plusem, dla osób zaczynających dopiero działanie w e-commerce są intuicyjna obsługa i duże możliwości w zakresie zaprojektowania własnego sklepu. Ponadto Shoper został trzykrotnie uznany Najlepszą Platformą Sklepową w polskim Internecie w konkursie Ekomersy.

Shoper + SMSAPI – jak?

Dzięki integracji sklepu internetowego z SMSAPI powstaje możliwość automatycznego informowania klientów o statusie ich zamówienia poprzez wiadomości SMS na każdym etapie zakupu. Aby móc zautomatyzować działania wystarczy:

  • założyć konto na www.smsapi.pl;
  • otworzyć panel klienta sklepu w zakładce Konfiguracja/ Integracje/ Bramki SMS w kolumnie Akcje, wybrać integrację SMSAPI;
  • podać dane do logowania w systemie SMSAPI,
  • wybierać pole nadawcy wysyłanych wiadomości SMS oraz określić treści i statusy zamówień, przy jakich będą wysyłane wiadomości,
  • zacząć korzystać z usługi!

Szczegółową instrukcję znajdziesz: tu! 

Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper

Powiadomienia SMS to standard w komunikacji e-sklepów. Ze względu na szybkość dostarczenia informacji i łatwość automatycznej wysyłki do wielu odbiorców to świetne rozwiązanie w biznesie. Zwłaszcza, że klienci w e-commerce oczekują poświęcenia im uwagi i udzielania informacji o zamówieniach na bieżąco. Od marek wymagają też skutecznej komunikacji. Wysyłka SMS z integracji połączonej z systemem sklepu pozwala szybko poinformować klientów o przesyłce niezależnie od tego czy mają aktualnie połączenie z internetem, czy są w domu, czy w pracy. Firmom pozwala to zaoszczędzić na ponownych przesyłkach paczek i zwrotach towaru. Koszt wysłania jednej wiadomości tekstowej w porównaniu do kosztów logistycznych jest znikomy. Integrację stworzyli programiści SMSAPI, którzy najlepiej znając swój produkt skutecznie połączyli go z platformą Shoper. Możemy z całą pewnością polecić jego działanie naszym klientom.

Jeśli korzystasz już z Shopera, to integracja z SMSAPI polega na pobraniu odpowiedniej aplikacji z serwisu. Jeżeli masz problem z integracją – zapoznaj się proszę, z naszym krótkim poradnikiem dostępnym tutaj.

Grzegorz Lentzy IT director SMSAPI

Twórcy oprogramowania, którzy decydują się na udostępnianie AppStore’ów, do których firmy zewnętrzne tworzą aplikację pozawalają na dynamiczny rozwój własnego softu. Giganci, jak Google czy Apple, stosują tego typu rozwiązanie już od dawna. Oczywiście tworzone oprogramowanie musi być weryfikowane przez właściciela AppStore’a, między innymi po to żeby uniknąć przypadków w których będzie ono działało jak wirus i np. wykradało dane klientów. Niemniej jednak, korzyści jakie płyną z tego typu rozwiązań są ogromne. W końcu nad rozwojem naszego oprogramowania nie pracują już tylko nasi programiści, ale grono programistów z zewnątrz. Wspomniany wcześniej Google może zaoferować około 1 miliona aplikacji, co nie byłoby możliwe do wykonania nawet dla takiego giganta jak on sam. Podejście tego typu do tworzenia oprogramowania jest z pewnością przyszłościowe i podejrzewam, że większość platform tworzących np. gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych będzie szła w tym kierunku.

Dbając o wprowadzanie jak najlepszych rozwiązań dla naszych użytkowników, SMSAPI od początku stara się dostarczać gotowe integracje, które bez problemu można zaimplementować w e-commerce. Najpopularniejsze z nich znajdziecie na naszej stronie.