Blog

Już od kilkunastu lat wiadomość SMS z powodzeniem wykorzystywana jest jako kanał komunikacji marketingowej. Wiele razy przytaczaliśmy na blogu konkretne liczby i fakty wskazujące na potencjał, który drzemie w marketingu SMS. Tym razem, zdecydowaliśmy się na zebranie tych danych w całość i przedstawienie ich w postaci graficznej. Owocem tych działań jest najnowsza infografika SMSAPI pt. "Marketing SMS", jaką mamy przyjemność Wam zaprezentować.

Czytaj więcej
wzrost wysyłek

Z przeprowadzonej przez nas internetowej ankiety wynika, że aż 76% mieszkańców miast i gmin deklaruje chęć skorzystania z powiadomień SMS wysyłanych przez urzędy. Niestety, zaledwie 13% badanych przyznało, że takie rozwiązanie istnieje w ich miejscu zamieszkania.

Czytaj więcej

Jeszcze kilka lat temu niemal wszystkie bony promocyjne, kody rabatowe, zaproszenia na promocje wysyłane były tradycyjną pocztą. Dzisiaj zdecydowana większość takich informacji trafia do konsumentów poprzez e-mail i SMS. Co ciekawe, już niedługo poczta elektroniczna i krótkie wiadomości tekstowe mogą stać się podstawową formą komunikacji także dla pism prawnych i windykacyjnych. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem zmian do kodeksu cywilnego oraz postępowania cywilnego, które miałyby zrównać e-mail i SMS z formą pisemną. Jakie korzyści mogą płynąć dla przedsiębiorstwa ze zmiany kanału komunikacji? Odpowiedź, a raczej odpowiedzi, znajdują się w infografice.

Czytaj więcej

Marketing SMS jest coraz częściej wykorzystywany przez znane marki. Dlaczego? Ponieważ skuteczność tego kanału komunikacji sprawia, że to się po prostu opłaca. Przyjrzyjcie się poniższej infografice, a dowiecie się z czego to wynika.

Czytaj więcej

Wiem, że połowa pieniędzy przeznaczonych na reklamę jest marnotrawiona, nie wiem tylko, która połowa - to słowa Johna Wanamakera, założyciela jednej z pierwszych na świecie sieci domów towarowych. Czy wypowiedź amerykańskiego kupca, żyjącego na przełomie XIX i XX wieku, jest nadal aktualna w obecnej rzeczywistości marketingowej? Na pewno nie w przypadku kampanii SMS-owych. Jak jednak przekonać się o słuszności tego stwierdzenia? Czy istnieje skuteczny sposób mierzenia efektów działań mobilnych, pozwalający jednocześnie optymalizować reklamowe budżety? Owszem istnieje, a tych sposobów jest nawet kilka.

Czytaj więcej
dzieci wysyłające sms-y

W zeszłorocznym raporcie firmy badawczej Nielsen dotyczącym wykorzystywania wiadomości SMS przez nastolatki czytamy, że liczba wysyłanych i odbieranych wiadomości przez przeciętnego przedstawiciela tej grupy dochodzi do 3339 SMS-ów w miesiącu. 43% badanej młodzieży stwierdziło, że możliwość wysyłania SMS-ów była powodem zakupu telefonu komórkowego. Dla 78% ankietowanych SMS-y są przede wszystkim proste i funkcjonalne, a dla 22% nawet łatwiejsze, niż wykonywanie połączeń telefonicznych. 20% nastolatków zwraca też uwagę na szybkość jako zaletę wykorzystywania kanału wiadomości tekstowych.

Czytaj więcej